Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford vyvíjí karbonovou kapotu, bude o 50 % lehčí

Uhlíková vlákna nezůstanou výsadou závodních vozů a drahých supersportů. Ford je chce používat v budoucnu v masové produkci.
Zpět na článek
10. 10. 2012 11:25
10. 10. 2012 12:19
10. 10. 2012 13:21
10. 10. 2012 14:04
10. 10. 2012 17:11
10. 10. 2012 17:53
10. 10. 2012 22:29
10. 10. 2012 15:57
10. 10. 2012 19:19
10. 10. 2012 20:12
10. 10. 2012 11:25
První odstavec...
...jsem četl asi pětkrát. Asi jsem blbej, ale pořád mi vychází, že plechová kapota Fokuse má hmotnost 680 kg. ;-\
Rozbalit vlákno
1
10. 10. 2012 12:31
Re: První odstavec...
Tak to jsi pětkrát četl blbě :-) Píše se tam s karbonovými díly (pozor na množné číslo!), tedy předpoklad, že těch karbonových dílů tam bude více, ne jen kapota. Nicméně i tak mi přijde, že ta úspora hmotnosti je nějak moc velká.
10. 10. 2012 11:36
tadial vedie cesta, i keď..
..všetko fajn len, čo s použitými dielcami z karbónu....zatial ich nedokážeme efektívne recyklovat...nerozpadávajú sa, nepodliehaju rozkladu....čo s tým? To zatial nik nevie...(rovnako je natom sklolaminát)
Rozbalit vlákno
15
10. 10. 2012 11:44
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Jestli ušetří 50% hmotnosti, tak to už je lepší použít hliník. Ten má objemovou hmotnost vůči oceli tak třetinovou.
Avatar - Barrichello
10. 10. 2012 11:47
Re: tadial vedie cesta, i keď..
hlíníkovou kapotu sem měl už na 300C; XJko je hlínikový celý.

Karbon bude mít proti hlíníku záadní nevýhodu a to tu že bude ještě drazší >:D
10. 10. 2012 12:00
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Zrovna kapota, která je otloukaná, mi nepřijde jako ta nejvhodnější aplikace karbonu.
10. 10. 2012 12:31
Re: tadial vedie cesta, i keď..
A jsem zvědav, jak ty karbonové díly bude klempíř v případě drobného poškození vyklepávat :-)
Avatar - Choochoo
10. 10. 2012 12:41
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Bude to jak u BMW nasroubovane na kastli a pak Ti vymeni pul auta za slusny peniz ;-)
10. 10. 2012 12:46
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Třeba to bude karbon, co se dá rozpéct a zase upéct na původní tvar, co my víme :-)
Avatar - cerrbion
10. 10. 2012 15:56
Re: tadial vedie cesta, i keď..
jde o to, že vyklepává se jen u nás, na západě se mění.
10. 10. 2012 16:05
Re: tadial vedie cesta, i keď..
No...a to je nutně lepší?
10. 10. 2012 16:34
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Nechá se v klidu lepit, jak se asi opravujou rozlámaný větroně. Zvenku se to nepozná ani náhodou a z vnitřní strany 1-2 vrstvy navíc nikoho nevzrušuje :-! Ostatně nechápu co je na tom tak převratnýho. Vždyt i v malym leteckým průmyslu je tahle technologie už dávno zvládnutá, včetně probarvení rovnou ve formě. U Cirusu to už umi i tepelně upravit, že nedochází k měknutí při vysokých teplotách a tak můžou éra lakovat i na tmavý odstíny
10. 10. 2012 16:49
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Jde hlavně o cenu a rychlost. Jinak automobilový a letecký průmysl na tomhle spolupracují.
10. 10. 2012 17:04
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Tak snad ani s tou rychlostí to není problém, klasický "prepreg" se ohřeje, zalisuje do formy, schladne a je hotovo. Nepředpokládám, že by to "laminovaly" ručně po vrstvách, ale logicky z "prefabrikátu". Ale kdo ví. Jen si tak říkám, že při požáru to bude asi lahůdka >:-[]
10. 10. 2012 12:53
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Tak třeba aktuální espace má taky všechny dveře a kapotu z hliníku. Minulé legacy/outback mělo kapotu a 5té dveře taky hlinikové. Ten karbon mi moc smysl nedává. S hliníkem se taky dostanou na 50% hmotnosti a jistě to vyjde levněji. Navíc na kapotě není křehkost zrovna výtanou vlastností.
Avatar - Barrichello
10. 10. 2012 13:09
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Ty ty hliníkový části karoserie už má dneska hodně aut. ford chce asi zkusit něco novýho no, otázka zda to bude mít nějaký zásadní přínos. Pár gramů navíc nevyváží jisté nevýhody tohtoto řešení.
10. 10. 2012 16:47
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Audi odchází od čistě hliníkových karoserií směrem k hybridním, jak jim říkají, tedy kombinaci hliníku, hořčíku, kompozitů a (hlavně u nižších tříd) oceli. Materiál se pak volí podle toho, který nejlépe splní danou funkci. Kompozity jsou podle mne budoucnost, byť asi ne v té podobě, ve které je dnes známe. A jejich recyklace bude zajímavá.
10. 10. 2012 16:37
Re: tadial vedie cesta, i keď..
Řekl bych, že největší nedostatek klasického uhlíkového kompozitu jsou jeho deformační vlastnosti. Záleží na konkrétní aplikaci (tedy požadovaných mechanických vlastnostech), někdy je lepší hliník, nebo hořčík, titan, někdy uhlíkový kompozit, jindy to může být i určitá ocel. V posledních letech jde hodně vývoje do zlevnění výroby kompozitů. Kromě typických střech BMW M našel člověk kompozity (z běžnějších vozů) například na RS3, nebo na současném SL a počítá se samozřejmě s jejich rozšířením. Zajímavé je pak řešení Pagani, kdy do mixu přidali titan (právě kvůli plasticitě). McLaren udělal ohromný skok v rychlosti výroby (karoserii MP4-12C vyrobí za 4 hodiny v porovnání s SLR, kde výroba karoserie trvala 500 hodin, a F1, jehož karoserie se vyráběla 3000 hodin).
10. 10. 2012 12:19
de sing
Ford se zase drbe levou rukou za pravým uchem.
Podívejte na ten design přední části a oni řeší karbon. Vždyť se na to nedá dívat ! Vypadá to jak mlok.
Rozbalit vlákno
7
Avatar - KANKUNEN
10. 10. 2012 13:21
Re: de sing
A ten interiér dělal tvůrce filmových nestvůr.
10. 10. 2012 14:04
Re: de sing
Pozri si americke recenzie. Amici su uneseni dizajnom ;-)
Avatar - twistedTSD
10. 10. 2012 17:11
Re: de sing
Jenže já jsem Evropan, ne Amík, a vzhled Focusu je pro mě opravdu nepovedený. Zvlášť hatchback. ;-\
10. 10. 2012 17:53
Re: de sing
Mně se nový Focus taky moc nelíbí. Byl jsem teď v USA a těch nových Focusů tam opravdu jezdí strašně moc, zejména jako bílé hatchbacky. Nevím, co se Američanům na tom autě tak zamlouvá.
10. 10. 2012 22:29
Re: de sing
Vdaka US trhu je to najpredavanejsie auto sveta a pre US management je ten dizajn chapany ako spravny. Predaje minimalne na CZ trhu (nedavne vysledky) su katastrofalne -53%ny prepad.
Avatar - cerrbion
10. 10. 2012 15:57
Re: de sing
já zas nechápu jak se někomu může líbit oktávka nebo rapid, je to věc vkusu.
10. 10. 2012 20:12
USA clanek
...cetl jsem nejaky clanek z Usa magazinu, ze Ford a nejaka spolecnost dohromady vymysleji prave neco podobneho karbonu....aby se to dalo pouzit a bylo levnejsi nez hlinik, ktery bude drahsi cim vic se na autech zacne pouzivat......tak asi je to prvni vysledek spoluprace.

edit: tuten to myslim byl :D

[odkaz]
Rozbalit vlákno
0