Tak to jsi pětkrát četl blbě :-) Píše se tam s karbonovými díly (pozor na množné číslo!), tedy předpoklad, že těch karbonových dílů tam bude více, ne jen kapota. Nicméně i tak mi přijde, že ta úspora hmotnosti je nějak moc velká.
..všetko fajn len, čo s použitými dielcami z karbónu....zatial ich nedokážeme efektívne recyklovat...nerozpadávajú sa, nepodliehaju rozkladu....čo s tým? To zatial nik nevie...(rovnako je natom sklolaminát)
Nechá se v klidu lepit, jak se asi opravujou rozlámaný větroně. Zvenku se to nepozná ani náhodou a z vnitřní strany 1-2 vrstvy navíc nikoho nevzrušuje :-! Ostatně nechápu co je na tom tak převratnýho. Vždyt i v malym leteckým průmyslu je tahle technologie už dávno zvládnutá, včetně probarvení rovnou ve formě. U Cirusu to už umi i tepelně upravit, že nedochází k měknutí při vysokých teplotách a tak můžou éra lakovat i na tmavý odstíny
Tak snad ani s tou rychlostí to není problém, klasický "prepreg" se ohřeje, zalisuje do formy, schladne a je hotovo. Nepředpokládám, že by to "laminovaly" ručně po vrstvách, ale logicky z "prefabrikátu". Ale kdo ví. Jen si tak říkám, že při požáru to bude asi lahůdka >:-[]
Tak třeba aktuální espace má taky všechny dveře a kapotu z hliníku. Minulé legacy/outback mělo kapotu a 5té dveře taky hlinikové. Ten karbon mi moc smysl nedává. S hliníkem se taky dostanou na 50% hmotnosti a jistě to vyjde levněji. Navíc na kapotě není křehkost zrovna výtanou vlastností.
Ty ty hliníkový části karoserie už má dneska hodně aut. ford chce asi zkusit něco novýho no, otázka zda to bude mít nějaký zásadní přínos. Pár gramů navíc nevyváží jisté nevýhody tohtoto řešení.
Audi odchází od čistě hliníkových karoserií směrem k hybridním, jak jim říkají, tedy kombinaci hliníku, hořčíku, kompozitů a (hlavně u nižších tříd) oceli. Materiál se pak volí podle toho, který nejlépe splní danou funkci. Kompozity jsou podle mne budoucnost, byť asi ne v té podobě, ve které je dnes známe. A jejich recyklace bude zajímavá.
Řekl bych, že největší nedostatek klasického uhlíkového kompozitu jsou jeho deformační vlastnosti. Záleží na konkrétní aplikaci (tedy požadovaných mechanických vlastnostech), někdy je lepší hliník, nebo hořčík, titan, někdy uhlíkový kompozit, jindy to může být i určitá ocel. V posledních letech jde hodně vývoje do zlevnění výroby kompozitů. Kromě typických střech BMW M našel člověk kompozity (z běžnějších vozů) například na RS3, nebo na současném SL a počítá se samozřejmě s jejich rozšířením. Zajímavé je pak řešení Pagani, kdy do mixu přidali titan (právě kvůli plasticitě). McLaren udělal ohromný skok v rychlosti výroby (karoserii MP4-12C vyrobí za 4 hodiny v porovnání s SLR, kde výroba karoserie trvala 500 hodin, a F1, jehož karoserie se vyráběla 3000 hodin).
Mně se nový Focus taky moc nelíbí. Byl jsem teď v USA a těch nových Focusů tam opravdu jezdí strašně moc, zejména jako bílé hatchbacky. Nevím, co se Američanům na tom autě tak zamlouvá.
Vdaka US trhu je to najpredavanejsie auto sveta a pre US management je ten dizajn chapany ako spravny. Predaje minimalne na CZ trhu (nedavne vysledky) su katastrofalne -53%ny prepad.
...cetl jsem nejaky clanek z Usa magazinu, ze Ford a nejaka spolecnost dohromady vymysleji prave neco podobneho karbonu....aby se to dalo pouzit a bylo levnejsi nez hlinik, ktery bude drahsi cim vic se na autech zacne pouzivat......tak asi je to prvni vysledek spoluprace.