"Brilantni" strategovia od Forda zaspali dobu. Ze v EU idu SUV a je lepsia marza, tak na to prisli naozaj vcas.
A pretoze je tych modelov coraz viac, tak aj tu zacne cenova vojna. Takze zase pridu na hostinu posledni. Vlaste to bude pre Ford len akysi smutny kar. :'-(
Dobře jim tak. Jejich politika sra*ní na Evropu se nevyplácí. Typický příklad - nové Modeo, které jezdí všude, jen né v Evropě. O Mustangu taky ani slovo. Just bych si Forda nekoupil... a ono momentálně ani není jakého. Globální škaredky a bubliny.
Absolutní 1 000 000 % souhlas. Coby spokojený uživatel o 1 generaci staršího Mondea jsem z přístupu Fordu zklamán - no ale oni si parádně naběhli. A musím říci, dobře jim tak.
Jen aby se měli kam vrátit, prostor je již rychle zaplňován konkurencí. A oni dávají konkurenci alespoň v případě Mondea další rok.
No a ten Eko-sport nebo jak se ta hrůza jmenuje? škoda se tím zabývat.
To je otazka, nakolik je Evropa pro Ford perspektivni trh. Evropa, alespon z meho pohledu, je stabilni trh bez vetsich moznosti rychleho rustu. Uspet na takovem trhu pak vyzaduje velke usili v rovine kvality, designu, novych technologii a inovativnich reseni. Mozna si Ford mysli, ze bude pro nej lepsi se soustredit a jine trhy, rozvijejici se, kde nebude problem prorazit s kvalitativni urovni US produkce, kterou na domacim trhu zachranuji tri veci - cena, relativne rychly obrat vozoveho parku a patriotismus k domaci znacce. Povest znacky v US jako takove - nic moc. Vyjadril bych to jako "rozhodne jen novy a mezi 50-70t milemi prodat".
Evropa je hlavně stabilní trh. Amerika se v době krize ukázala jako houpačka. Boom Číny taky bude mít svůj konec. Na hlavu je to chudá komunistická země, rozhodně nic dlouhodobě rostoucího a stabilního.
Z vic jak miliardy lidi v Cine jich spousta auto chce a mezi nima se najde dost tech, co si ho budou moci driv nebo pozdeji dovolit. Dlouhodoba predpoved neni jednoducha, ale komunisticka zeme to uz moc neni, alespon ne takova, jako byly komunisticke zeme v Evrope. U nas byla miziva efektivita systemu, v Cine je system efektivni, co je dlouhodoba hrozba pro Cinu je kombinace shadneho pristupu k surovinam (resi pres Afriku), vnitrni dluh v rychlem a masivnim znecisteni zivotniho prostredi a zmena globalniho klimatu. Se vsemi hrozbami by se Cina zvladla vyrovnat, nesmi ale prijit zaroven.
Čína je obtížně předvídatelná. Až se režim dostane do krize, přijde buď revoluce = masakr nebo stabilizace třeba prostřednictvím znárodnění zahraničních investic. Na Čínu bych rozhodně nespoléhal. Zlatá Evropa.
To je sice pravda, ale víc nic. Kdy to bude.... dealer Forda mi řekl, že v Evropě to hned tak nevidí, že mi jej raději doveze z USA, když budu chtít...
Globální strategie Fordu v Evropě nefunguje a fungovat nebud
Ford si pořád namlouvá, že jeho strategie "one Ford" bude úspěšná i v Evropě, ale to se šeredně mýlí. Evropský trh se sice v posledních letech o něco zmenšil (objemově), ale pořád je to nejnáročnější automobilový trh na světě. Obzvlášť nároční jsou evropští motoristé na design, kvalitu zpracování kabiny a jízdní vlastnosti. To poslední Fordu jde, zato jejich nejnovější generace modelů je z evropského hlediska designovou bídou, ne-li pohromou. Evropani velice bolestně cítí, že po dlouhých desetiletých, kdy Ford vyvíjel modely přesně jim na míru jim teď předhazuje jen globální spotřebitelský kompromis. Jakmile tuto strategii uplatní i u budoucí generace Fiesty, bude to pro evropské angažmá Fordu už totální záhuba. Několik SUV v americkém stylu Ford v Evropě rozhodně nespasí a na jeho tržní podíl se už třese Opel, VW, PSA i Korejci. Je to hrozná škoda, protože evropské fordíky jsem měl moc, moc rád :-(:no::no::no:
ale tie B-maxy, KA-cka , inovovane fiesty a dalsie zrudicky fakt neviem koho mozu prilakat, ved to je hruza a des na kolesach ani sem radsej ich fotky uz ani nedavam, kuga tiez vela krasy nepobrala a ani c max aj s max, novy ecosport je tiez akoby z ineho sveta, fakt neviem kam ten ford speje ale nemam z neho dobry pocit, snad sa preberie a zacnu vyrabat pekne auta ako kedysi , mne sa napriklad focus II po inovacii fakt pacil aj prve Kacko bolo pekne, aj puma alebo cougar sa dali zniest, ale toto co dnes ford vyraba je fakt minimalne po dizajnovej stranke velke sklamanie a krok kdesi naspat dozadu, dufam ze som nikoho neurazil , moj nazor nemusi nikoho trapit
Souhlasím. Kdyby v Evropě byl aspoň co nejdříve ten Mustang a nové Mondeo, co už není vlastně nové, ale oni si dávají na čas, místo toho začnou prodávat americké SUV a další obludku. Škoda, Forda jsem měl rád. Kdo nechtěl prémii, tak to dříve byla dobrá volba.... byla.
Ty obludky budou vozit zřejmě ze států a z Indie, v Evropě ruší továrnu v Belgii. Belgičané kupovávali hodně Fordů.......................
Spousta nesprávných rozhodnutí je zatím kryta růstem v Číně a v USA. Zatím. Ale Evropa se trochu zmátoří - nicméně těžit z toho budou jiní...
Kia, Hyundai děkují za růst.
Peugeot a Citroën děkují za ještě jednu šanci.
Volkswagen group děkuje za zvýšení zisku.
Opel děkuje za možnost v klidu změnit strukturu značek a prodejního modelu.
Renault a Nissan děkují za více klidu na práci.
Tito všichni děkují evropskému-americkému Fordu. Někteří z nich dokonce otevřeli pár flašek šampaňského ke konci minulého roku.
Jo, tak to je. Dodnes nevim, proc Ford Evropu tak rychle a intenzivne utlumil, temer vyklidil. Mozna za tim byl prilisny skepticismus ohledne vyvoje na vlastnim (a stale klicovem) trhu po roce 2007, Ford se snazil osekat naklady ale zaroven si i zavrel dvere pro dalsi, ne rozvoj, ale existenci na evropskem trhu.
To bych chápal, ale věci je třeba vidět ve více rovinách. Belgičané se teď na Ford vyprdnou a začnou kupovat VW, PSA a Renaulty. No, třeba se na druhou stranu Ford chytí ve Španělsku ............ ale chtělo by to sebou alespoň hodit.
Pro VW byl ford respektovaným protivníkem, možná nejtěžším. To s tím Mondeem bylo jako hodit ručník do ringu.
Přiznám se, že tomu nerozumím. Fordy jsou u nás velmi oblíbené. Já jsem to tuhle počítal a třeba ke mě jezdí na přezutí víc fordů než třeba VW...tak jak to, že mají takový pád. Jen tři firmy, které dělám mají jen fordy, focusy a mondea a ta druhá smaxy a galaxy a podle mě to jsou hodně dobrý auta a kamarád je z focusu ecoboost 1,0 opravdu moc nadšený...
Proti Fordu nic nemám.
Měli jsme 2.Escorty a byly fajn..jenže to už je tak cca 15let.. ;-);-)
Jenže nynější design špatné imitace Astonu se mi zdá na EU mimo mísu.. :no:
Snad nová Kuga celkem OK , ale ten kosmický interier a stále dost malý kufr?
Historické stále pěkné Mondeo to už nevytrhne.
Bude tady tolik SUV , že jejich boom rychle skončí.
Tolik se těch aut zase neprodá...a vývoj se musí zaplatit.
Ford je samozřejmě stále oblíbený nejen u nás, ale v celé Evropě. To, že se jeden model třeba moc nelíbí nebo k nám přichází pozdě (Mondeo), nic nemění na tom, že Ford je v Evropě úspěšná značka. Když se člověk podívá na pozici jednotlivých značek v Evropě s nějakým odstupem (čímž je eliminován efekt různých novinek), tak jasně vidí kdo je poražený a kdo jsou vítězové:
Před 12 lety (na konci 2001) bylo pořadí značek v Evropě následující:
1. Renault
2. Volkswagen
3. Opel
4. Ford
5. Peugeot
6. Fiat
7. MB
8. Audi
9. BMW
Dnes (listopad 2013) je situace následující
1. Volkswagen
2. Ford
3. Opel
4. Renault
5. Peugeot
6. Audi
7. BMW
8. MB
9. Fiat
Takže je jasné, že Ford na skomírajícím evropském trhu dokázal svou pozici zlepšit a je dnes stabilní dvojkou na trhu. Není se tedy co divit, že jej často vidíš i u nás (nejde jen o to, kolik se prodá nových Fordů v ČR, ale i o to kolik se jich dotáhne jako ojetiny).
veľmi dobre napísané, pre mňa je skôr zaujímavé že v iných krajinách európy sa Fordy predávajú o dosť lepšie ako v Čechách alebo na Slovensku. Zrejme to bude spôsobené aj cenovou politikou dovozcu, keď pri novších modeloch nasadí neskutočné ceny ktoré potom klesajú až dosiahnu hranicu kedy sa ten model predáva ako rožky (Fusion na konci životnej dráhy). No a marketingová podpora tiež (minimálne na Slovensku) nič moc. A myslím, že samotný Ford vôbec netrápi či sa v Čechách alebo na Slovensku predá o pár kusov viac alebo menej. Pre globálny Ford sme aj dokopy smiešny trh, aby zohľadňoval potreby a vkus tunajších zákazníkov.
Tož pomiňme, protentokráte, co kucí od Forda předváděj se svou global strategy v Evropě (namátkou neMondeo, obludka EcoSport, ...) a pozastavme se u jejich teorie fordí prémiovky. Nechť mi ti pánové prominou, ale snad ví kde se fasujou mokrý hadry. S Jagem dopadli jak sedláci u Chlumce a chtěj nám tady tvrdit že Vignale to bude jiná opera? Si snad z nás dělaj zadel ... načančané opožděné Mondeo oproti D3 a probouzejícímu se Jagu? No jen ať si svůj sen sní dále. Tož tak.
No, vzhledem k tomu, že začnou NeMondeo vyrábět v roce 2015 tedy asi po faceliftu, budou jej moci vyrábět 3 roky beze změny a potom udělají facelift a bude to OK. A zase se Mondeo stane pouze evropským Mondeem, protože svět bude mít vždy o 3 roky dříve něco jiného .............
Bravo pro evropské NeMondeo !!!!!
Konkurence pro D3 to jistě nebude. A hlavně není to nic. A nejsem si jist, že se Evropané poženou pro 3 roky staré auto. Rozhodně ne za prémiové ceny. A hlavně tito zákazníci si už mezitím koupí lepší Octávky, Superby, Passaty a Mazdy 6... případně došetří na tu prémii.
Zkoušel jste si někdo z vás, kteří tady hledáte příčiny neúspěchu dát dohromady alespoň nějaká čísla? Podle evropských prodejů Ford svou pozici minimálně drží. Opel, Renault a Peugeot mají celkově větší propady a Ford je na rozdíl od dřívějších let stabilně na druhém místě. Letos má dokonce menší propad prodejů než VW. Problém tedy nejsou nízké prodeje, ale zisk z těchto problémů. Další věc které nerozumím je nějaký globální design. To jako VW, Škoda nebo Peugeot a další nemají globální design? Chápu, že se někomu nějaké auto nelíbí, ale proč z toho hned vynášet takové dalekosáhlé soudy. Pokud jde o Mondeo, tak je asi každému jasné, že jeho uvedení na evropský trh souvisí s přesunem výroby.
Ne, VW, Škoda nebo Peugeot nemají "globální design", ale evropský design. Ten potom v podstatě beze změny nabízejí i mimo Evropu a to je správný způsob, protože evropský design je celosvětově považovaný za nejvyspělejší na světě a to i mimo Evropu. Naopak nové Fordy mají tzv. globální design - jinými slovy "neevropský", tedy méně propracovaný a hlavně zvenku daleko více "okudrlinkovaný" a v interiéru "pouťovější" než by byl, kdyby vznikal v evropském stylu. Taková auta se líbí hlavně v severní Americe a v Asii, ale rozhodně ne v Evropě.Ten rozdíl se takto těžko popisuje, ale ten, kdo má pro automobilový design alespoň trochu citu, tak ho při pohledu na nějaké auto okamžitě vnímá. Zkus si dát vedle sebe fotografie Fordu Focus II po faceliftu a Focusu III (zvnějšku i zevnitř) a bude ti okamžitě jasný zásadní mezigenerační rozdíl designérského stylu těchto aut (Focus II evropský designérský styl, Focus III americko-asijský styl, tzv. "globální", pro evropské oči ovšem mnohem méně líbivý a atraktivní.
to je síce pravda čo píšeš, ale z pohľadu manažmentu im táto stratégia vychádza finančne lepšie. Či už sa nám to páči alebo nie, je to vo svojej podstate americká automobilka a vybrala si takúto cestu. Ono to je tak, keď vieš, že nejaký výrobok predáš dobre vo veľkom množstve na mnohých trhoch bez väčších zmien, tak potom ti nedáva (finančne) zmysel vyvíjať a vyrábať niečo úplne iné pre minoritný trh, kde síce máš dostatočný podiel ale len za cenu nízkych marží a dokonca na tomto obchode prerábaš. Ako motoristu a bývalého užívateľa I. aj II. gen Focusu ma to neteší, ale beriem to ako fakt s ktorým nič neurobím. Na druhú stranu ani ten Focus III. nie je pre mňa na tom tak zle aby som ho automaticky odpísal, aj keď dizajnová ikona to rozhodne nie je.
On ale problém Focusu III nespočívá jen v jeho vnějším a vnitřním designu. Ve srovnání s druhou generací má totiž stísněněnější vnitřní prostor, protože má extrémně velikou přístrojovou desku (spolujezdec je ovšem utiskován i nesmyslně širokým středovým tunelem) a také objem kufru hatchbacku se mezigeneračně výrazně zmenšil. Prostě, kromě motorizací samá výrazná zhoršení (vč. citu v řízení). Podtrženo a sečteno: zatímco II. generace po faceliftu byla v mém nákupním seznamu hodně vysoko, se třetí generací už vůbec nepočítám, jeho místo zabral nádherný a čistokrevně evropský Seat Leon. :-! Fordu jsem ovšem vždy fandil a jeho odepsání Evropy mi radost vůbec nedělá, ale kdo chce kam....
No vidíš, máš na výber. Mňa ten prístup tiež mrzí ale je to tak celé čo s tým môžeme urobiť. Proste generalita v USA sa tak rozhodla a verí, že to rozhodnutie je správne. Čas ukáže či to bolo dobré rozhodnutie.
Podle mě píšeš jen o svých dojmech a pocitech, jak má vypadat evropský design. Sám jsi si pak za evropský dosadil jen jedno pojetí. Pro někoho jiného může zase být aktuální design Škodovky příkladem designu pro čínský trh, kde je tento design u zákazníku velice oblíbený.
se v Evropě před Ford dostane Opel, Renault, Peugeot, Škoda či snad Hyundai bude důvod začít se zamyšlet. Zatím stratégie Fordu vychází skvěle. Že by se v Evropě dostal před VW myslím neuvažoval u Fordu nikdo a to že jsou za VW v Evropě na druhém místě hovoří jasně o tom že ví kam jdou. A v ČR tam je to jasné, nejhorší jsou zhrzené milenky. Všichni Forda milovali a on si dovolil prodávat Mondeo sedm let (ostatně jako všechny předchozí ) a nevyrábí po pěti letech nové které by si všichni koupili. Kecy, pindy beďary. Chlapi nikdy, opakuji nikdy se žádná auomobilka nebude řídit českým trhem. Takže si poplačte a buďte rádi že vám Ford na konci roku dá nové Mondeo a Mustanga. Stejně si je nekoupíte.