Minulé zemětřesení způsobené Seatem Ibiza je pryč. Španělská kráska se odporoučela až na patnácté místo. Pořadí mezi malými je tradiční: Fabia, Fusion, Fiesta.
Údiv - nie nad Fabiou, v Čechách bude ťažko v rebríčku niekto iný, ale nad Fusionom. Bez ohľadu na medziročný pokles má tento starček stále ešte dosť pary, aby pokoril novšíc, krajších a technicky dokonalejších rivalov.
A údiv číslo 2 - Polo. Jak je možné, že je tak hlboko v poli, za Hyundaiom, za peugeotom...a ešte horšie Ibiza. Mne k nej prímenie "španielska kráska" nejak nesedí...
Zaujímavý rozdiel medzi SX4 a Sedici. Fakt to bude len neskorším uvedením Sedici na trh a nezvykom zákazníkov hľadať u Fiatu taký model? Alebo to skôr bude o marketingu a úrovni tunajšej predajnej siete?
Inak táto kategória je zvláštna. Hodilo by sa ju rozšíriť, kde je Dacia alebo Škoda Yeti napríklad? Viac ako SUV sa kupujú na iný účel - ako mestský crossover. Mimochodom, nepatrí sem tak trošku aj vyššie zmienený Fusion? Aj keď by som sa hádal, SX4 či Soul by som radil snáď o kúsok vyššie ako taký Fusion...
marketing tiež urobí svoje - SX po uvedení na trh bola všade, v každom časopise, v telke, na bilbordoch, všade v testoch.
Fiat som videl reklamu velmi zriedkavo + mali dosť nezmyselné ceny + samozrejme žiadna tradícia v kategórii 4x4 (alebo skoro žiadna, aby ma niekto neroztrhal) >:-[]
Rodičia tiež kúpili SX4, napriek tomu že majú aj staršieho Fiata, s ktorým sú absolútne spokojný ;-)
Škoda tradičně, oprávněně a důvodně září i v září. Ono se stačí projet ve Fabii kolegy a v mainstreamu pak je věc jasná. Fiesta už si může trochu vydechnout, konečně se tu začne trochu prodávat aktuální model Fordu v této třídě, a nikoliv takřka museální fusion-kousek.
V mainstreamu je tedy pořadí jasné -
1. Fabia
2. Fiesta
3. P207
4. POLO
Prémie je také jasná -
1. AUDI A1
Co koupit? Zde není co řešit, stále více pohlednou Fabii, se světovým motorem, příkladnou ergonomií, prvotřídními materiály, vzdušným kokpitem a servisem v každé vesnici. Mainstreamoví fajšmekři pak POLO, úřadujícího mistra světa. Praktičtí jezdci s estetickým vokem pak IBIZA kombi.
Prémioví jezdci to mají lehké - AUDI A1. Za velké peníze, "velké" auto.
Číslem měsíce je číslo... 16. Ano, ano, AUDI A1 - prémiová premiéra ve třídě Malé vozy. AUDI nastoluje řád silnic v této třídě, hierarchi, míru image, prostě... i tato třída (konečně) nastoluje ten správný garážový pořádek. Co tohle všechno udělá s garáží tvojí, to tu koneckonců můžeš vypsat sám.
tak A1 jsem zatím v reálnem provozu nepotkal, ale už se na ni hodně těším. Na autosalonu mě nějak moc nezaujala (aby taky, když kolem stojí krasavci A5 nebo A4Allroud >:-[] ), ale v pohybu to podle mě bude ok
četl jsem, že Škoda auta určená na vývoz přihlásí na den, nebo pár dní "na značky", vzápětí odhlásí a vyveze, tím jsou ve statistice jako prodané, docela tomu věřím, osobně jsem přesvědčený, že Škoda má celkové reálné prodeje v ČR o 30% nižší než uvádí statistika, (a to jsem optimista :-) )
Tebou popsaný postup je za vysokým číslem prodejů třeba Fiesty a v minulém měsíci hlavně Ibizy, kdy jeden "obchodník" vyvezl přes sto kousků ven. Také Polo má na svém kontě významný počet těchto pseudo registrací, ale není to cizí ani ostatním importovaným značkám, kde se vyplácí tkzv.registrační bonus. Je to totiž jedna z cest k reexportu. U Škodovky je to pitomost, tam to nemá logiku a rozhodně se u škodovky nic takového masově nekoná. Ať se to někomu líbí nebo ne, škodovka teď nasadila tak agresivní cenovou politiku, že s ní konkurence těžko drží krok a na výsledcích je to znát. Taky se to značně projevuje na protahujících se dodacích lhůtách...
Dobry pokus, ale nepravdivy. Myslim, ze je to presne obracene, delaji to hlavni vyrobci, kteri vyrabeji auta primo v CR, Skoda, PSA, KIA-Hyundai, kteri maji sanci manipulovat s cilovou zemi "exportu" a s cisly prihlasenych vozu daleko lepe nez nejaky lokalni dealer, ktery s vyrobou nema moc spolecneho, jen obchoduje treba jen s par vozy mesicne. ;-)
Moc by mě zajímalo, jaký máte názor na Clio III LS extreme. Uvažuji o něm vážně, je teď docela za dobrou cenu....230.000,- (Klima, dálka, vše v elektrice), no nejdůležitější je, že když jej vemu na úvěr, tak nic nepřeplatím, dostanu slevu 30.000,- Za názor děkuji. Nebo prosím o radu, co koupit lepšího pro mladý pár. Děkuji.
Mladému páru bych, když už v téhle kategorii, doporučil spíš kombi (tj. Clio Grandtour). I když se vám teď může zdát být malé Clio dost prostorné, brzy zjistíte, že to fakt nestačí. Tím spíš, když to auto budete mít určitě na delší dobu, jak tři roky. Věřte mi, že vydat se kamkoli s dítětem v malém autě je dnes utrpení. To samé, pokud jste jen trošku více sportovně založeni a budete cestovat.
Pokud ovšem se s tím dokážete poprat, nevidím to jako špatnou volbu, v téhle kategorii není špatných aut. Drobnou pomocí na menší prostor pro zavazadla pak může být rakev.
Co se týče spolehlivosti je Clio asi to nejlepší od Renaultu a ve své třídě je minimálně v TOP3. Jízdně a zpracováním také patří na vrchol třídy. Jen ta cena se mi moc nezdá: Kolega kupoval Clio a nebyl nijak náročný. Přesto byla cena přes 300 000,-. Asi to bude tím motorem. Základní 1.2 bych si já osobně nekoupil a nikomu bych ji ani nedoporučil.