Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Český trh v září 2010: Fusion ztratil skoro 60 %, přesto je druhý ve třídě

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 13. 10. 2010
18
36
Zobrazit náhledy (18)
Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth Abarth
Minulé zemětřesení způsobené Seatem Ibiza je pryč. Španělská kráska se odporoučela až na patnácté místo. Pořadí mezi malými je tradiční: Fabia, Fusion, Fiesta.

Trh v meziročním srovnání s devátým měsícem loňského roku opět ztratil, i když poměrně málo. Klesl o 318 jednotek (-8,2 %). Zatímco loni našlo nové majitele 3.872 nových aut, letos jich bylo 3.554.

Tradičně vítězných Fabií se tentokrát prodalo 1.383. Druhé místo v malých vozech patří již v titulku zmíněnému Fusionu s 279 kusy. Následují Fiesta (262) a jihokorejský Hyundai i20 (202). Za nimi se umístil Peugeot 207, který již notně ztratil, má celkem 138 registrací. Fusion se na druhou příčku vrátil poprvé od května, dvakrát (či vlastně třikrát) jej od té doby překonala Fiesta a jednou také Ibiza. Minule byl až čtvrtý. Španělský zástupce v kategorii malých aut se v září propadl do pro něj obvyklé části tabulky, na konto si připsal 74 nových přírůstků.

Žebříček má také jednoho nováčka: Audi A1. Napoprvé to nejmenší zástupce čtyř kruhů dotáhl na 21. místo se 16 kusy, sdílí jej s Alfou MiTo, o které bude ještě řeč. Spíše raritou je návrat Citroënu C2, jediný v září zaregistrovaný byl navíc v užitkové verzi! Přitom ani ta už se v České republice oficiálně nenabízí.

Meziroční porovnání se zářím 2009 vypadá u Fabie docela optimisticky. Lídr z mladoboleslavské továrny si totiž polepšil o 2,4 %, prodalo se o 33 nejmenších škodovek více. Druhý Fusion zaznamenal naopak prudký pokles o -57,9 %. Ano, čtete správně, u automobilu, který se pohybuje v horních patrech žebříčku, je tento údaj velmi nezvyklý. Loni našlo své zájemce 662 aut, letos o 383 méně! Na třetím místě najdeme postup: registrace Fiesty jsou vyšší o 71 (ze 191, tedy +37,2 %). Hyundai i20 získal ještě mnohem více: 71,2 %, respektive 84 vozů. Peugeot 207 si připsal naopak zápornou hodnotu, ztratil 74 kusů (-34,9 % z 212 loňských).

Postup roku putuje tentokrát do Itálie, připisuje si jej Alfa MiTo. Vyskočila z pouhých tří na šestnáct aut (+433,3 %). 300 % v případě Hondy City je spíše statistickou perličkou, počty nových vozů v řádu jednotek nejsou relevantní a do hlavního žebříčku se těsně nedostala. To takový Hyundai Accent se dokázal zlepšit z 26 na 67, tedy o 157,7 %. Dovozce vyprodává poslední kusy, z nabídky na jeho oficiálních stránkách již zmizel.

Největší pád mezi všemi malými vozy zaznamenalo Mitsubishi Colt (-63,6 %, z 22 na 8). Dalším v pořadí je Nissan Micra, který ztratil rovných 60 % (z 15 na 6 aut), ale toho čeká generační výměna. Pak již následuje Fusion, nedařilo se ani Mazdě 2, která ztratila tři desítky registrací (-56,6 %).

Třída malých vozů, registrace na českém trhu v září 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období9/20101-9/20109/20101-9/2010
1.Škoda FABIA13831173638,9%34,2%
2.Ford FUSION27928277,9%8,2%
3.Ford FIESTA26227347,4%8,0%
4.Hyundai i2020212675,7%3,7%
5.Peugeot 20713815683,9%4,6%
6.Volkswagen POLO13518343,8%5,3%
7.Renault THALIA12815323,6%4,5%
8.Toyota YARIS11414163,2%4,1%
9.Citroën C31038672,9%2,5%
10.Renault CLIO9613622,7%4,0%
11.Chevrolet AVEO848842,4%2,6%
12.Opel CORSA815112,3%1,5%
13.Dacia SANDERO768222,1%2,4%
14.Fiat PUNTO758712,1%2,5%
15.Seat IBIZA7413202,1%3,8%
16.Suzuki SWIFT734552,1%1,3%
17.Hyundai ACCENT676361,9%1,9%
18.Kia RIO664561,9%1,3%
19.Peugeot 206283060,8%0,9%
20.Mazda 2234050,6%1,2%
21.Alfa Romeo MITO16560,5%0,2%
21.Audi A116160,5%0,0%
23.Honda JAZZ111370,3%0,4%
24.Mitsubishi COLT81100,2%0,3%
25.Nissan MICRA6900,2%0,3%
-Ostatní modely101340,3%0,4%
-CELKEM355434352100,0%100,0%

Pokles trhu za devět měsíců letošního roku činí -16,9 %. Své zákazníky našlo 34.352 automobilů této třídy místo 41.360.

V celkovém pořadí od ledna vede Fabia s 11.736 exempláři (její podíl je 34,6 %) před Fusionem (2.827, 8,2 %), třetí je Fiesta (2.734, 8 %). Modernější sokyně od svému staršímu sourozenci (vlastně spíše předchůdci) již notně dýchá na záda, rozdíl mezi nimi je už necelých sto kusů. Letitá Fordova krabice ztrácí a post dovozové jedničky na konci roku asi neobhájí. A to cena akčního modelu Comfort klesla při využití firemního leasingu pod 230 tisíc korun.

Čtvrtý je stále Volkswagen Polo (1.834, 5,3 %), i když se mu poslední dobou nedaří navázat na nedávné výborné výsledky. Tentokrát se umístil těsně pod první pětkou. Páté pořadí náleží Peugeotu 207 (1.568, 4,6 %), šestá Thalia je ovšem se 1.532 kusy v těsném závěsu. Yaris už ztrácí více (1.416). Přes tisícovku se dostala celá desítka modelů, posledním z nich je Hyundai i20 (1.267).

Fabia v tomto meziročním srovnání ztratila, pád činí -14,4 %, loni se jich prodalo o 1.970 více. Méně registrací má rovněž Fusion, vzhledem k jeho momentálním výsledkům není divu. Pohoršil si o značných -48,5 % (před rokem 5.491, letos o 2.664 méně!). Fiesta vykazuje pravý opak: +940 aut, tedy o 52,4 % více. Procentní nárůst o poznání modernějšího malého Fordu již není nejvyšší ze všech, nadále jej drtí Seat Ibiza (+68,8 %). Vraťme se ale do Top 5. Volkswagen Polo získal oproti loňsku 65 vozů, tedy 3,7 %. Pátá dvěstěsedmička je na tom o 578 kusů hůře (-26,9 %).

Mezi vznětovými motory patří v zářijových absolutních počtech prvenství domácímu zástupci s 223 registracemi (podíl na celkových je tentokrát 16,1 %). Na druhém místě je Peugeot 207 s 20 auty s motory HDi (14,5 %). Třetí příčku obsadil Opel Corsa se 16 kusy (19,8 %) a čtvrtou Alfa Romeo MiTo (12 vozů znamená plných 75 %). Více zástupců této kategorie alespoň desítky turbodieselů nedosáhlo.

Pořadí malých crossoverů se opět nezměnilo, v září znovu dominovalo Suzuki SX4 před Kiou Soul. Fiat Sedici se o bronzovou (a poslední) příčku musel s Toyotou Urban Cruiser rozdělit. Nissan Juke se v pořadí dosud neobjevil. Ve terénních (!) vozech ovšem najdeme třináct nových Nissanů 350Z. Není vyloučeno, že po nějaké době se z již nevyráběného zetka stane Juke. Takováto revize statistik není v případě SDA ničím neobvyklým.

Třída malých crossoverů, registrace na českém trhu v září 2010
-KategorieOA+LUVOA+LUVTržní podíl ve tř.Tržní podíl ve tř.
-Období9/20101-9/20109/20101-9/2010
1.Suzuki SX49082173,8%67,2%
2.Kia SOUL2624221,3%19,8%
3.Fiat SEDICI31282,5%10,5%
4.Toyota URBAN CRUISER3312,5%2,5%
-CELKEM1221222100,0%100,0%

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Clio III
| 14. 10. 2010
Co se týče spolehlivosti je Clio asi to nejlepší od Renaultu a ve své třídě je minimálně v TOP3. Jízdně a zpracováním také patří na vrchol třídy. Jen ta cena se mi moc nezdá: Kolega kupoval Clio a nebyl nijak náročný. Přesto byla cena přes 300 000,-. Asi to bude tím motorem. Základní 1.2 bych si já osobně nekoupil a nikomu bych ji ani nedoporučil.
MALÉ CROSSOVERY
| 14. 10. 2010
Neříkám, že by Fiaťáci měli "teréňácký" image, ale přinejmenším Panda v provedení 4x4 je snad dostatečně známá...
Je to možné ....
| 14. 10. 2010
Dobry pokus, ale nepravdivy. Myslim, ze je to presne obracene, delaji to hlavni vyrobci, kteri vyrabeji auta primo v CR, Skoda, PSA, KIA-Hyundai, kteri maji sanci manipulovat s cilovou zemi "exportu" a s cisly prihlasenych vozu daleko lepe nez nejaky lokalni dealer, ktery s vyrobou nema moc spolecneho, jen obchoduje treba jen s par vozy mesicne. ;-)
ŠKODA? opravdu škoda?
| 14. 10. 2010
:yes:
B-Max
| 14. 10. 2010
2011 [odkaz]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku