Martin Vaculík a ojetý VW Passat B8: Stárne důstojně?
1
/
96
Prohlédnout znovu
Martin Vaculík a ojetý VW Passat B8: Stárne důstojně?
Volkswagen Passat Variant
|
auto.cz/Marek Pirner
Kombi Variant ze zcela prvního ročníku 2014.
|
Svět motorů
Zmodernizované provedení z roku 2019. Změn bylo více, ale nikdy nic zásadního. Passat B8 vypadá stále stejně.
|
Svět motorů
Při modernizaci v roce 2019 bohužel zmizely elegantní analogové hodinky, kterými se tradičně chlubili předchůdci
|
Svět motorů
Jen pokud je vedle řadicí páky tlačítko volby jízdních režimů, může mít ojetý passat elektronické tlumiče DCC. Ale také nemusí. Pravdu zjistíte v nastavení režimu Individual.
|
Svět motorů
2.0 TSI/140 kW
|
Svět motorů
2.0 TDI/110 kW
|
Svět motorů
2.0 Biturbo/176 kW
|
Svět motorů
Rozhodně hledejte vozy s příplatkovou sedačkou řidiče ErgoComfort. Zajímavé je, že spolujezdec sedí vždy na obyčejné.
|
Svět motorů
Rozhodně hledejte vozy s příplatkovou sedačkou řidiče ErgoComfort. Zajímavé je, že spolujezdec sedí vždy na obyčejné.
|
Svět motorů
Testovaný bílý vůz má základní variantu světel LED, jejichž výkon je jen o trochu lepší než u základních halogenů. Hledejte proto jejich dynamické provedení, jako má zelený vůz.
|
Svět motorů
Vyšší výbavy (Highline) mají standardně rezervní kolo stejného typu, jaké máte na voze. Pokud jeden disk trochu poškodíte, nemusíte jej kupovat, ale prostě přesunete na rezervu.
|
Svět motorů
Volkswagen Passat B8
|
Svět motorů
Jestliže nepotřebujete velký vstup do zavazadelníku, zvolte základní model sedan. Je aerodynamičtější, tužší i tišší.
|
Svět motorů
Čísla 34 a 17 vyražená na pólu baterie znamenají, že baterka byla vyrobena ve 34. týdnu roku 2017. A je tedy stará jako samo auto. To docela potvrzuje nízký udávaný nájezd.
|
Svět motorů
Dlouhé nepokryté období a zlom po první prohlídce jsou varovné, naopak rovina mezi poslední prohlídkou v Německu a záznamy už po dovozu do Čech vypadá slibně. Názor na věrohodnost stavu najetých kilometrů ať si udělá každý sám.
|
Svět motorů
Při výběru ojetiny zkuste zmáčknout tlačítko App pro zrcadlení telefonu. Pokud se objeví tato hláška, musíte ve značkovém servisu nejdřív odevzdat 9000 Kč.
|
Svět motorů
Byť o jejich výměně není žádný servisní záznam, auto má zcela nové brzdy
|
Svět motorů
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vysoce estetická palubní deska ještě ve starším provedení s hezkými analogovými hodinkami. Při modernizaci v roce 2019 zmizely.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vysoce estetická palubní deska ještě ve starším provedení s hezkými analogovými hodinkami. Při modernizaci v roce 2019 zmizely.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Fotograf dostal vynadáno, že kvůli volantu fotí sedačky z pravé strany. Vynikající ErgoComfort je totiž jen ta levá u řidiče.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vstřikování močoviny AdBlue snížilo emise oxidů dusíku, uživatelům starších vozů však přináší servisní náklady. U vozu bez něj nenajdete vstřikovač na tomto místě, a hlavně modré plnicí hrdlo vedle palivového.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný bílý vůz má základní variantu světel LED, jejichž výkon je jen o trochu lepší než u základních halogenů. Hledejte proto jejich dynamické provedení, jako má zelený vůz.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Michal Kollert
Vstřikování močoviny AdBlue snížilo emise oxidů dusíku, uživatelům starších vozů však přináší servisní náklady. U vozu bez něj nenajdete vstřikovač na tomto místě, a hlavně modré plnicí hrdlo vedle palivového.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
U sedmistupňových převodovek DSG DQ 381 a DQ 500 (na snímku) je filtr umístěný tak nešťastně, že pro jeho výměnu je nutná demontáž dalších komponent. Výrobce tak předepisuje jen výměnu samotného oleje, vy si o filtr určitě řekněte.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Opravář Petr Petřík načítá paměť závad. Jedinou chybou je přerušené vedení k vyhřívání pravého zpětného zrcátka, které opravdu nefungovalo.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Další nápad vedoucí ke snížení spotřeby paliva, a to vodní pumpa vypínaná u chladného motoru, se po letech pěkně vymstil. Clona se přilepí a pumpa nezačne chladit ani po zahřátí motoru.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Simerink klikové hřídele je inovativního tenoučkého provedení bez pryže a ocelového pera. Smyslem je snížení tření a spotřeby paliva, nevýhodou kratší životnost a celková choulostivost.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Simerink klikové hřídele je inovativního tenoučkého provedení bez pryže a ocelového pera. Smyslem je snížení tření a spotřeby paliva, nevýhodou kratší životnost a celková choulostivost.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Platforma by měla být stejná jako u Škody Superb III. Ta však má podmotorový rám z černého plechu, kdežto passat lehký a tuhý, hliníkový.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Uznávaný specialista Petr Petřík ukazuje, že příčinou vrzání přední nápravy nebývají ani tak ty velké zadní, jako malé přední silentbloky ramen
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Uznávaný specialista Petr Petřík ukazuje, že příčinou vrzání přední nápravy nebývají ani tak ty velké zadní, jako malé přední silentbloky ramen
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Na autech s AdBlue dost odcházejí senzory NOx. Někdy samy od sebe, jindy však jde o první příznak prasklého fi ltru pevných částic. Když vytáhnete takto okouřenou sondu, máte jasno, že skutečná příčina problému je závažnější.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Než přišlo AdBlue, diesely snižovaly oxidy dusíku především lepším vířením, o což se staralo natáčení jedné z vačkových hřídelí. Po letech jde o věc, která občas zazlobí.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Volkswagen Passat Variant 2.0 TDI (B8)
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Docela často se mění relé žhavení. Příčinou bývá zkrat některé ze svíček.
|
Svět motorů/Martin Vaculík
Retrotest Audi Q7 3.0 TDI – Čekání se vyplatilo
Pohrobek Saabu má šanci. NEVS Emily GT se může vyrábět v Itálii
Nejlepší auta v historii WRC: Může je vůbec něco překonat?
Kia EV9 GT přijede v lednu 2025. Nabídne obrovský výkon a stovku zvládne za 4 sekundy
Ještě se nevyrábí, ale už jej lze řídit: Na PS5 přijíždí elektromobil od Sony
Mazda MX-30 R-EV a Mazda RX-8: Jediné wankely nové éry bok po boku