Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetý VW Passat B8: Stárne důstojně?

Martin Vaculík
Diskuze (2)

První recenzi ojeté aktuální generace modelu Passat jsme přinesli před třemi lety. Jelikož jde o jednu z nejvyhledávanějších ojetin v českých bazarech, nastal čas se podívat, zda německá ikona umí důstojně stárnout.

Důstojně stárnout znamená, že vůz sice podléhá estetickému i mechanickému opotřebení, ale nepřestává jezdit. A když se něco pokazí, lze to snadno, rychle a za přiměřené peníze opravit. Nedůstojné stárnutí proti tomu je plné nečekaných selhání, marného shánění náhradních dílů i servisu, který danému modelu rozumí a při opravě nebude tápat. Na „rozumy“ jsme s passatem tentokrát vyrazili právě do nezávislého servisu, neboť nejstarším kusům bude letos devět let a o jejich další kariéře rozhodne právě schopnost českých autodílen poradit si s běžnými závadami.

Všechno stejně, ale jinak

Ve Světě motorů 12/2020 kolega Marek Oborník správně konstatoval, že základní mechanické uspořádání (motor vpředu napříč, jednoduchá přední náprava, víceprvková zadní, pohon předních nebo všech kol) se mezigeneračně nezměnilo. Záměnné s předchozím modelem B7 (recenze v SM 19/2015) však není téměř nic – možná jen pár převodovek a základ agregátů 1.8 a 2.0 TSI. Ty se mimochodem z naprostých průšvihářů vylízaly do podoby tichých a spolehlivých motorů a jakéhosi tajného tipu. Pokud máte možnost koupit například model 2.0 TSI (140 kW) (v nabídce od června 2019), nemusíte ani číst dál – nechte si prověřit servisní historii, stav konkrétního kusu a jděte do něj. Nízký a aerodynamický passat je jedním z aut, kde i benzinový dvoulitr umí dlouhé cesty zvládat za šest litrů.

Všechny ostatní pohony však v roce 2014 byly zcela nové, byť obchodní označení (1.4 TSI, 2.0 TDI) mají stejné jako předchozí generace.

Video se připravuje ...

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Martin Vaculík
Diskuze (2)

Doporučujeme

22. 2. 2023 22:49
Passat Variant 2.0 TDI SCR, DSG, 2018, 125tis km
Mám toto auto z Německa přes Carvago už přes rok a 30 tis km. Závady žádné (skoro).

PLUSY: Vynikající aerodynamika, při míjení kamionu nebo i opravdu silných poryvech větru to na řízení vůbec necítíte, netřeba auto honit po silnici, skoro by se dal i pustit volant:-) :-)
Opravdu hodně místa pro 4 lidi, velkého psa, bagáž na dovolenou a ještě zbyde.
Výkony na pěkných silnicích a dálnicích (překvapivě:-), kdy ve 100 km/h se auto začne cítit jako doma a ve 160kmh skoro ani nevíte že jedete. Spotřeba asi 5-5,5, ale moc nezávodím.
Adaptivní tempomat, lane assist, brake assist, všechno funguje až překvapivě dobře a plynule.

MINUSY: HUKOT od kol. Nevím jestli to není tím, že motor při ustálené jízdě je prakticky neslyšný, aerodynamický hluk taktéž...každopádně potom slyšíte jakoukoli změnu drsnosti asfaltu, houpnutí... Vážně zvažuji nějaké odhlučnění podběhů. S tím trochu souvisí i audio... Základní repro hraje trochu hůř, než by člověk od Passatu čekal...
Docela dlouho se ohřívá motor - klidně i více než 15 km. Myslel jsem si že to dělá termoregulátor DSG, jako v mém předchozím autě ale v tomto kuse není... Vyměněn termostat a ventil v hadici a je to pořád stejné. Topí ale dobře...elektřinou :-)
Auto bez DCC na pneu s velkým profilem jede