Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Martin Vaculík a ojetý VW Passat B8: Stárne důstojně?

Kombi Variant ze zcela prvního ročníku 2014.
Zmodernizované provedení z roku 2019. Změn bylo více, ale nikdy nic zásadního. Passat B8 vypadá stále stejně.
Při modernizaci v roce 2019 bohužel zmizely elegantní analogové hodinky, kterými se tradičně chlubili předchůdci
Jen pokud je vedle řadicí páky tlačítko volby jízdních režimů, může mít ojetý passat elektronické tlumiče DCC. Ale také nemusí. Pravdu zjistíte v nastavení režimu Individual.
96 Fotogalerie
Martin Vaculík
Diskuze (2)

První recenzi ojeté aktuální generace modelu Passat jsme přinesli před třemi lety. Jelikož jde o jednu z nejvyhledávanějších ojetin v českých bazarech, nastal čas se podívat, zda německá ikona umí důstojně stárnout.

Důstojně stárnout znamená, že vůz sice podléhá estetickému i mechanickému opotřebení, ale nepřestává jezdit. A když se něco pokazí, lze to snadno, rychle a za přiměřené peníze opravit. Nedůstojné stárnutí proti tomu je plné nečekaných selhání, marného shánění náhradních dílů i servisu, který danému modelu rozumí a při opravě nebude tápat. Na „rozumy“ jsme s passatem tentokrát vyrazili právě do nezávislého servisu, neboť nejstarším kusům bude letos devět let a o jejich další kariéře rozhodne právě schopnost českých autodílen poradit si s běžnými závadami.

Všechno stejně, ale jinak

Ve Světě motorů 12/2020 kolega Marek Oborník správně konstatoval, že základní mechanické uspořádání (motor vpředu napříč, jednoduchá přední náprava, víceprvková zadní, pohon předních nebo všech kol) se mezigeneračně nezměnilo. Záměnné s předchozím modelem B7 (recenze v SM 19/2015) však není téměř nic – možná jen pár převodovek a základ agregátů 1.8 a 2.0 TSI. Ty se mimochodem z naprostých průšvihářů vylízaly do podoby tichých a spolehlivých motorů a jakéhosi tajného tipu. Pokud máte možnost koupit například model 2.0 TSI (140 kW) (v nabídce od června 2019), nemusíte ani číst dál – nechte si prověřit servisní historii, stav konkrétního kusu a jděte do něj. Nízký a aerodynamický passat je jedním z aut, kde i benzinový dvoulitr umí dlouhé cesty zvládat za šest litrů.

Všechny ostatní pohony však v roce 2014 byly zcela nové, byť obchodní označení (1.4 TSI, 2.0 TDI) mají stejné jako předchozí generace.

Video placeholder
Martin Vaculík, upoutávka na Premium • Zdroj: Auto.cz

Tento článek je součástí balíčku AUTO+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!

Vstoupit do diskuze (2)