Ojetý Saab 9-5 (1997–2010): Trpělivost se vyplácí
1
/
79
Prohlédnout znovu
Ojetý Saab 9-5 (1997–2010): Trpělivost se vyplácí
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5
|
Svět motorů
Bystré oko na průřezu rozpozná nápravy z Vectry B, snad vše ostatní je ale převzato s velkými změnami
|
Svět motorů
První sérii, vyráběnou v letech 1997 až 2001, rozpoznáte dle chromované masky a světlometů z broušeného skla. Díky nim se mu také říká „skleník“. Všechny verze měly stěrače světlometů jako standard, z pozdějších modelů vypadly kvůli ochraně chodců.
|
Svět motorů
Saab 9-5
|
Svět motorů
Kvůli výraznému orámování předních světlometů si druhá, výrazná modernizace vozu v roce 2005 vysloužila přezdívku „brejlovec“
|
Svět motorů
Saab 9-5
|
Svět motorů
S výjimkou standardních rychlých verzí Aero byl k dispozici také ještě silnější model Troll R od dvorního úpravce Hirsch Performance. Ze čtyřválce vydoloval v pozdějších verzích až 228 kW a 410 Nm.
|
Svět motorů
Modernizace v roce 2001 přinesla konzervativnější linie a čelní masku zapuštěnou do nárazníku
|
Svět motorů
Zavazadelník sedanu pojme slušných 500 litrů, kombi nabídne do výšky plata poněkud menších 416 litrů
|
Svět motorů
Přístrojový panel modelu Aero se od toho běžného odlišoval zejména ukazatelem plnicího tlaku turbodmychadla, což je dnes málo vídaná, ale velmi zábavná věc
|
Svět motorů/Michal Kollert
Palubní deska 9-5 patří k hlavním lákadlům modelu. Je orientovaná na řidiče a do modernizace v roce 2005 vyvedena z kvalitních materiálů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Nadšení řidiči volí spíše manuál než automat, v případě 9-5 se ale připravte na rychleji opotřebené synchrony
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Palubní počítač 9-5 nenajdeme v přístrojovém panelu, nýbrž v horní části palubní desky. Jmenuje se SID a do poloviny roku 2003 trpěl vypadáváním pixelů.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kus byl vybaven nejlepším stereem Harman Kardon s navigací DVD Kenwood. Systém hraje i na dnešní poměry skvěle.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Jeden fakt na machrování u piva: Saab 9-5 byl prvním vozem planety, který nabízel ventilovaná přední křesla
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dvojí clona a čtecí lampička jsou detaily, díky nimž se Saab 9-5 vryl do paměti nejednomu řidiči.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Dvojí clona a čtecí lampička jsou detaily, díky nimž se Saab 9-5 vryl do paměti nejednomu řidiči.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Když inženýři ze saabu zjistili, že klíček v zapalování pod volantem umí v případě nárazu rozbít řidiči koleno, přesunuli celý modul mezi přední sedačky.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Aero z let 2004-2005 mnozí považují za vůbec nejkrásnější a my toto tvrzení nerozporujeme. Rozměrná koncovka výfuku není standardem, tato je od úpravce MapTun.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Zavazadelník sedanu pojme slušných 500 litrů, kombi nabídne do výšky plata poněkud menších 416 litrů
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Testovaný kus byl vybaven nejlepším stereem Harman Kardon s navigací DVD Kenwood. Systém hraje i na dnešní poměry skvěle.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Náhradní zapalovací kazeta v kufru je nepsanou základní výbavou každého benzinového saabu se systémem SDI. Naštěstí nezabírá moc místa.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Přeplňovaný 2,3litrový čtyřválec s výkonem 184 kW v 5300 min-1 má impozantní elán ve středním pásmu otáček. Potěší i 370 Nm ve funkci overboost od 1900 min-1.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Hadice levé strany motoru jsou také spotřební záležitostí. Dobře překontrolujte jejich stav, případně výměnu. Totéž platí o podtlakových vedeních.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Také hlavní ukostření podléhá zkáze, není od věci je po koupi pro jistotu pročistit
|
Svět motorů/Michal Kollert
Jednou z chronických slabin modelu Aero do modelového roku 2006 je modul ESP, který odchází s věkem
|
Svět motorů/Michal Kollert
Na stav škrticí klapky si dejte pozor i v novějších modelech, občas je ji nutno vyčistit. Její špinění prudce souvisí se systémem větrání klikové skříně.
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Saab 9-5 Aero 2.3T
|
Svět motorů/Michal Kollert
Za volantem omlazené Škody Octavia: Ptejte se, co vás zajímá!
Ford Escort Mk2 (1974-1980): Tři tituly mistra světa
Vladimir Putin má novou limuzínu. Aurus vylepšil laciný rolls jménem Senat
Toyota údajně pracuje na dalším sporťáku. Mohla by zatopit Miatě
Šance pro Evropu? Jeep Gladiator dostane plug-in hybrid
Nové BMW M4 CS oficiálně: Bráška sedanu M3 CS má 550 koní