Čínské Geely má kompaktní SUV, jehož design je evropštější než u mnoha evropských výrobců. Pokud bude stejně dobrá i technika, řada značek by mohla mít problém...
No špatně to nevypadá - tedy na prvních renderech. Třeba i uvidíme jak to bude vypadat v reálu. Navíc je potřeba vymyslet evropské jméno, slušnou cenu a obrovskou marketingovou práci - testy všech možných motoristickýcch médií atd.. Třeba se nakonec někdo chytne ;-)
Vcelku čínske snahy dobre nechápem. Pokúšajú sa o prienik na trhy, ktoré dobre nepoznajú, alebo aspoň nerešpektujú jeho požiadavky alebo aspoň nie všetky... Logickejšie by bolo na vstup na nový trh najprv sa dokonale pripraviť a vsadiť na čo najviac istôt, nie náhodnými pokusmi prichádzať o peniaze a kaziť si povesť...
no vidis a taky vw hoci aj pozna americky trh a vie co tam ludia chcu a aj tak na nom nie je schopny presadit sa ..... tu predsa nejde o to kto co pozna.... taky buick s cinou tiez v minulosti nemal vela spolocneho a dnes je tam tato znacka bestselerom... a to by sa dalo kludne povedat ze pred par rokmi daleky vychod tato znacka ani nepoznala... ;-) ... vsetko ide ked sa chce.... dokazom moze byt aj uspech korejcov.... ktori este pred 10 rokmi boli za hlboky lowend...
povedal by som ze po zlepsujucich sa japoncoch v 80tych rokoch a neskor korejcoch po roku 2000 je dnes na rade cina... uz v tomto desatroci spravili a este urcite spravia razantne pokroky... a uz coskoro sa to uplne zrovna ... ;-) .. to Geely na fotkach vyzera vazne dobre... skoda ze nie je viac fotiek
VW je v USA už od dob Brouka, tj od 50-60 let let a dones tam neprorazil. Jo když někdo vyrábí aušus a snaží se ho prodávat jako něco echt super a ještě podvádí, tak s tím v USA neuspěje. To jenom u evropských ovcí, které furt kupují to samé i když je to kvalitativně průměr ovšem za prémiové ceny >:D >:D
Z toho co vidno na fotkach to vyzera paradne... design je na cinu ozaj vyspely a prepracovany, akcny, mohutny ale i svojsky, nie je to cez kopirak... dufam, ze sa to tu bude predavat nemal by som osobne ziadnych pochybnosti o kvalite ani technike, tipujem ze vacsina bude XC90
Tak vzhledem k tomu, že technika Volva je vlastnictvím Geely je to víc než logický. To auto bude na špičkový úrovni vzhledem k tomu, že GM prodal Číňanům za pár peněz nejvyspělejší technologie, kterýma disponoval.
vyzera to moc dobre suhlas... este pockat na motory a nejake poriadne foto interieru.... ale zatial fajn .... velkostne to bude asi nieco ako tiguan alebo RAV-ka predpokladam.... kludne aj v eu by to mohlo zamiesat karty..... samozrejme pri predpokaldanej zlepsenej kvalite a bezpecnosti aku uz ocakavame.... ved qoros uz mal 5 hviezdiciek.... Geely sa tusim uz niekde v eu aj predava..... vychodna europa urcite.. aj ja som uz nejake to geely s ukrajinskou znaskou u nas neraz stretol... a geely uz chysta aj konkurenta v strednej triede ... sedan s oznacenim GC9 ... o tejto znacke coskoro uz budeme pocut aj u nas... a vsadim ze do 5 rokoch ju tu mame u nas aj s celou modelovou ofenzivou pre europu
Vy tady doufáte v úspěch agresora?
Co vlastně chcete.. likvidaci Evropy... a evropanů... zmizíme jako Mayové?
Co dneska ještě Evropa dělá.. kromě aut? A vy tady propagujte a vítáte "evrospké" auto z Číny?
To je stejný, jako když šílená Merklová vítá a platí kapesné a ubytování africké invazní armádě... to jsme se už fakt všichni zbláznili?
Víte proč je relativně levné? Protože neplatí vývoj.. vykradou co jim přijde pod ruku.. a vyrábí to dav ubožáků za hrst rýže...
Chcete, aby vaše děti žily stejně = dřely pro čínské mocipány za hrst rýže...?
jasne a predrazeny VW group s poruchovymi motormi ktore testuje na zakaznikoch, klamstvami s emisiami a vyjazdovou technikou ala starsie platformy /roomster, rapid atd/ tu bojuje za europu a za nase deti a ich zdrave zivotne prostredie >:D
nech sa zamyslia automobilky v EU nad cenami a konkurencieschopnostou ak pride niekto kto ponukne to iste za menej je to chyba trhnu ? nech zlacneju aj domaci a bude po probleme cinu nikto nekupi
vsetko ostatne je mimo, sebareflexia by mala byt na strane EU vyrobcov a trhu a nie nadavat, ked niekto pride s lepsou ponukou
Ty si fakt myslis, ze kdyz zacnes kupovat cinska auta, tak to bude mit za nasledek zlevneni evropskych automobilu? Proboha... Bud vyrobu presunou taky do Ciny (nebo nekam, kde bude jeste levnejsi pracovni sila), nebo zkrachuji. Oboji bude mit na nasi ekonomiku takovy vliv, ze penize nebudeme mit ani na ta cinska auta...
ja si to nemyslim, ja som napisal, ze zbytocne tu je sirit hate na made in china presne pre to co si napisal:
Proboha... Bud vyrobu presunou taky do Ciny (nebo nekam, kde bude jeste levnejsi pracovni sila
to robia uz aj teraz a myslis, ze len preto aby posilnili ekonomiku ? ekonomika statu je pre automobilku druhorady jav, prvorady je zarobok do vacku vlastnikom a vyssie zainteresovanym, na ekonomiku statu sa kaslu a na zivotne prostredie ocividne tiez tak nemaj ruzovo vymalovane
nejen automobilky. Prestižní fa Puma už přesunula výrobu z Vietnamu do Kambodži, Bangladéše a Indonesie.
Ty idio*i, co si ty boty koupí tady za 2500 a oni se jim za 14 měsíců roupadnou můžou brečet krokodýlky.
Větší cenu než 1700 z GB outletu to totiž nemá. Už nevědí jak na tom vydělat, za chvíli to budou šít křováci a somálci, prostě jak jen ušetřit a vyždímat nejvíc co se dá
Ne. A prave proto je potreba podporovat mistni vyrobky, nebo alespon vyrobky firem se sidlem a vyvojem v Evrope. A ne tady vest shovivave zvasty vuci cinanum, ze kdyz to bude za dobrou cenu, tak si to moc radi koupime od nich a ze na cinany je to vlastne super auto, takze primhourime oko. Nastesti to vetsina lidi chape a trend je takovy, ze se vyrobci chlubi tim, pokud je produkt mistni, nebo alespon v Evrope navrzeny.
tak si kupuj předraženej evropskej (českej) šmejd a podporuj nějakého místního vychcana, změníš svět >:D , je mi úplně jedno kdo to vyrábí, když to Čínani umí líp a za lepší cenu s radostí koupím čínské
A kdyz nekdo ukradne prodejci jablek polovinu a potom je bude vedle prodavat o korunu levneji, tak taky pujdes k nemu? Navic jediny vyraznejsi cinsky pokus o proniknuti na evropsky trh je Quros a neni to ani levne, ani dobre. Kazdopadne si potom nestezujte, jak je tady vsechno na ho*no, nic se tu nevyrabi, vsechno je rozkradeny atd. Presne tvuj pristup tomu napomaha.
Čína je mnohem dál než třeba my, v Číně se vyrábí věci a realizují stavby, které jsou tady nerealizovatelné ... vyrábět lepší auta, než v Evropě pro ně nebude obtížné ...
No a co si myslíš takovej Adidas. Ten nemá v Evropě jedinej výrobní podnik. Všechno se šije v Asii. Jak píšeš Vietnam, Kambodža, Bangladéš. Tady si pak masírci kupují Adidasky za tisíce v domění, že mají nějaký nóbl boty a oni to šijou děti v Bangladéši. >:D
pri tom co sa tu snazis tvrdit by ti malo ist o zaujmy automobiliek o com tocis vlastne ?
sa tu snazis nakecat, ze v zaujmoch automobiliek je chranenie toho co je nase a sam tvrdis ze nie je ? tak preco by som ja mal mat zaujem kupovat ich auta ?
ak oni nemaju zaujem chranit nase, tak mi budu predavat predrazeny šhajz a ja ho kupim len preto aby som nekupil cinu v obavach ze raz zdvihnu kotvy ... preto tvrdim, ze ak nie je sebareflexia na urovni vyrobcov a trhu tak sa im na to mozes v klude vyprdnut
Fakt reagujes na me? Vypada to, ze vubec nic nechapes. Radsi si to precti jeste jednou. Nemyslim to nijak utocne, ale fakt nevidim skoro zadnou souvislot mezi mym prispevkem a tvou reakci. Nikde netvrdim, ze je v zajmu automobilek neco chranit. Nevim, nakolik maji firmy zakorenene vlastenecke citeni. To by melo byt predevsim v zajmu spotrebitelu, protoze firmy se snazi predevsim uspokojit poptavku, takze pokud budou lide uprednostnovat mistni vyrobky, bude to jasny signal pro vyrobce. Jeste jednou, pokud vyrobci zvednou kotvy, tak cela Evropa pujde do kytek. A to prece nechceme.
Tak ja to zkusim taky:
POKUD BY SI VSICHNI KUPOVALI TU CINU A JESTE SI MYSLELI, JAK TO TEM NENAZRANYM EVROPSKYM VYROBCUM NANDAJ, TAK TI EVROPSTI VYROBCI ZKRACHUJI, NEBO PRESUNOU VYROBU A SPOUSTA LIDI PRIJDE O PRACI A POCITI TO I LIDE MIMO OBOR. A I KDYBY TY ZKRACHOVALE PODNIKY POTOM KOUPILI TREBA CINANI, TAK SICE BUDE PRACE, ALE ZISK PUJDE DO CINY.
Ted to vypada, ze jsem nejak zaujaty proti vsem vyrobkum z venci, nejsem, ale cinska auta nejsou ta konkurence, kterou potrebujeme. Pokud by delali auta na vyssi technicke urovni, treba i za mensi cenu, tak je snad i obhajitelne, ze jim da rada lidi prednost. To byl vlastne recept na japonsky uspech. Jenomze cinani to delaji tak, ze leta akorat kopiruji a kdyz se v tom kopirovani dostanou na jakz takz slusnou uroven, tak svuj produkt nabidnou za nizsi cenu a to diky tomu, ze usetri na nakladech pri vyrobe a hlavne jim odpadly desitky let investic do vyvoje.
Takove chovani je proste kratkozrake. Dobre, tak si nebudes myslet, ze jsi to nandal vyrobcum, ale budes si myslet, jak jsi dobre poridil. A ta cina proste neni zdrava konkurence. Zdrava konkurence jsou japonci, americane, do jiste miry treba i korejci, ale ne cina. Souhlasim, ze reci "kdyby vsichni delali tohle..." jsou dost hypoteticke, jenomze ty evropske podniky budou krachovat i kdyz si tu cinu bude kupovat jenom nekdo. Podivej se, jak to vypada v jinych odvetvich. Mobily, obleceni... Vsechno rovnou cinske, nebo alespon Made in China. Sice existuji i domaci vyrobci (a diky bohu za ne), ale je jich pomerne zanedbatelne mnozstvi. U aut to jine nebude.
ja by som suhlasil s tym co pises, ale nie ked ide o auta co je pomerne velka investicia... ked sa budeme bavit o houskách made in ček rupublic urcite si ich kupim radsej ako tie z polska
ked sa chces na to pozriet z nadhladu a aby to malo aspon trochu vyznam tak preco na SK v tej posr.a.tej EU nie je taka zivotna uroven aby si kazdy mohol dovolit made in SK alebo EU ? Tu ludia ziju z 400-500eu/mesacne tak im to nevycitaj, ze nie su patrioti ked za byvanie daju 400e mesacne a este sa nenajedli ani si nic neobliekli... pises nezmysly, ked sa uz bijes do prs tak zarataj realne pomery a netvrd mi, ze to je prave tym, ze kupujeme made in china a nie EU lebo ta budem povazovat za alibistu mimóza
Na nic neexistuje jednoznacna odpoved a nemuzes po me chtit, abych ti rekl, proc je situace na Slovensku takova, jaka je. Castecny podil na tom ale ma urcite i odmitani lokalnich vyrobku po revoluci, kdy kazdy musel mit vsechno ze zapadu, i kdyby se to tak jenom tvarilo. Je na kazdem, aby zvazil, jestli si radeji koupi deset housek z Polska, nebo treba pet z Ceska s tim, ze v pripade prvni varianty si je bude s vysokou pravdepodobnosti kupovat porad, zatimco kdyz si koupi pet ceskych, tak tim pomuze ekonomice a za par let treba bude mit na deset ceskych, takze na tom bude ve vysledku lepe. Jasne, je to hodne modelova a zjednodusena situace, ale takhle nejak to funguje. Ale netvrd mi, ze jsou treba slovenske potraviny tak nedostupne. Navic dneska se vsichni chlubi tim, ze je neco domaci (i kdyz to treba ve skutecnosti bylo jenom u nas zabalene, jelikoz legislativa umoznuje znacit vyrobky dle mista baleni) a lide na to slysi a jsou si ochotni priplatit. Takze tak skepticky bych nebyl. Neco jineho je, pokud by nekdo nemel ani na to nejlevnejsi evropske auto. Potom je koupe ciny ospravedlnitelna. Jinak ne.
1. Auta jsou prodejni artikl jako kazdy jiny, takze to, co se deje v potravinach si muzes vztahnout na cokoli jineho. Evropska auta taky nejsou tak nedostupna. Podivej se kolik jich jezdi. Zatim...
Jinak o potravinach jsi se zacal bavit ty, ne ja.
2. To jsem nikde nenapsal. Jenom rikam, ze kupovani cinskych aut poskodi nasi, potazmo evropskou ekonomiku. To je porad dost obecne a "nejednoznacne" tvrzeni.
3. Prave naopak. Celou dobu tvrdim, ze zivotni uroven zeme souvisi s podporou mistniho prumyslu. Je tam spousta dalsich okolnosti, ale to na tom nic nemeni.
4. Ja taky, dokonce nekolikrat :-!
Plácás. Rover zahynul vlastní neschopností, Saab potopilo GM a i pred prevzetím GM jeho výsledky nebyly buhví co. Volvo bylo nejprve prodáno ze Svédska Fordu a pozdeji ho Ford prodal dál. S tím ze se firmy Rover a Saab dostaly do problému nemají Cínané nic spolecného. Nikdo nebránil Evropanum prevzít Rover, Saab nebo Volvo.
rover mělo BMW a to co předvedl šéf BMW při představení roveru 75 jen přihodily hřebíček do rakvičky s nápisem Rover. Vůbec BMW se to celé nepovedlo, Phoenix už s tím pak moc dělat nemohl.
Jasne, že Číňania za to nemôžu, a tiež si budeme môcť za to sami, keď tí Číňania využijú našu blbosť a budú živí našim chlebom a my budeme hladní. Ale ver tomu, že potom sa bude aj utlčú hoci aj čapicami, ale budeme si za to môcť jedine sami.
Ty vole nevítáš agresora z Číny, ale agresor z Ameriky ti nevadí? Mě by teda vadili oba dva, ale faktem je že směrem z Číny nic v našem směru nepozoruju.
"agresor z Ameriky" ??? >:D Tebe bych chtěl vidět naživo, takovýho vypatlance člověk potká párkrát za život. Kdyby nebylo Amíků, tak už nás dávno zase okupují Sověti. B.L.B.E.
Ježiš ty seš taky blbej jak dlabaný necky. Proč si myslíš, že se nám do Evropy sypou uprchlíci z Afriky a blízkýho východu? Kdo asi pomohl rozvrátit státy severní Afriky, Irák, Sýrii? Myslíš, že to je všechno jen tak náhodou a Amerika se to tam jen snažila svojí přítomností dát dohromady jo? O Ukrajině radši ani nemluvě. Ta jejich všudypřítomná vojenská aktivita akorát působí jen nestabilitu a obavy. Nevím co si ti nabubřelí tupouni myslí, že se stane, když si nastěhujou svoje kvéry na Ukrajinu jestli to jako uklidní vztahy s Ruskem? Ale že je někdo tak pitomej, že mluví o agresorech z Číny a Ruska, ale není ochotnej akceptovat do očí bijící fakt, že Amerika je úplně stejný ne-li horší agresor, to mě fakt zaráží.
Kdy naposledy jsi byl v nejaky fabrice v Cine, kde se platili zamestnanci hrsti ryze? Maj tam srovnatelnej (spis vyssi) prumernej plat nez v CR. Byt to tam celkem uprimne nesnasim, tydle xenofobni vyzblebty bez kouska pravdy jsou hnus.
Budeš se divit, ale byl jsem součástí transferu výroby Roveru do Číny.. hrst rýže je pochopitelně nadsázka.. ale to co se tam děje, je neuvěřitelný... a fascinuje mě tupost davu - včetně politiků!
Dost možná v čele s politiky...
Já jim přeju, ať se mají dobře... tam.
Oplatím ti stejnou mincí: a ty víš, co znamená slovo xenofóbní?
Klid. Konkurence je dobrá, protože žene vpřed vývoj. Myslíte si, že Evropské automobilky čekají až je někdo položí na lopatky a usínají na vavřínech? Ani náhodou. Naopak, konkurence je skvělá věc, protože nám přinese rychlejší vývoj, více zaměstnaných lidí apod. Nad výdělkem spláčou leda tak majitelé a akcionáři a to není nic strašného, ti to přežijí.
Jak jsem psal vyse, je konkurence a konkurence. Beru japonce, beru americany a snad i ty korejce, protoze ti opravdu umi byt levnejsi a/nebo pokrokovi. Ne vsak cinana, ktery akorat kopiroval a jelikoz usetril miliardy za vyvoj, tak to ted muze dat velkoryse o trochu levneji. Proti tomu se normalnimi prostredky bojovat neda. A tech firem (ted nemyslim automobilky) kvuli tomu v Evrope zkrachovalo hodne.
XTade, v této diskusi zase jednou docela solidne plácás. Já preji cinským výrobcum úspech tak jako ho preji výrobcum z kazdé jiné zeme. Jen at je konkurence pestrejsí. Podobné zvratky jaké ty píses proti Cínanum se kdysi dávno psaly o Japoncích.
Tak jim ho prej, co ja s tim... K Japoncum jsem se taky vyjadroval. Tech se tradicni znacky baly, protoze meli pokrokova technicka reseni za nizkou cenu. A svuj uspech si tvrde a poctive vybojovali. Nikdy nekopirovali, narozdil od Cinanu.
Opakuji, je jen otázkou času, než tady Čínani otevřou první montovnu, jsme pro ně levnější, než to vyrábět doma, tam si nechají hi-tech a vývoj, šroubovat, svařovat a balit budou zlaté české ručičky. Takže buď v klidu.
Tak to konkurence v automotive asi moc není. Ten vývoj co udělo VW za posledních 10 let je víc než žalostnej. Sedneš do Oktávky z roku 2005 a do nový a zjistíš, že rozdíl veskrze žádnej. Pokrok nula. Jo pravda. Víc místa v kufru. To je ovšem dost málo.
Co to plácáš? Ty vidíš někde nějaký invazní vojska Číňanů, který nás jdou okupovat? Zmizíme jestli se necháme zlikvidovat v návalu humanismu opicema, který se nám sem valí z Afriky a neumí nic jinýho než vzít do ruky šutr nebo klacek a mlátit s ním kolem sebe.
Levný to auto bude, ale nepočítám, že budou Čínani prodávat techniku Volva výrazně pod cenou. Vidíš to zbytečně černě.
Je fakt len otazka casu kedz sa Cina presadi v automobilovom priemysle a dobije europu...
A preco nie ak ponuknu kvalitu za primeranu cenu?!! ;-);-)
Auta v Europe su stale predrazene.....
Evropu dobyde někdo jiný než čína. Evropa dojede na imigranty a debi*ní sociální systém a na ujetou multi kulti společnost. To a fakt, že nenažrané evropské firmy daly vše montovat a vyrábět do asie Evropu sejme. Je to jen otázka času
Přesně tak. Pokud by to nabídli s pětiválcovým dieselem od Volva, nebo motorem 3.0 TDI, asi by mne to oslovilo. Řekněme si otevřeně, že to vypadá líp, než nová XC90. A asi se to moc krást nebude. Teď je otázka, kolik to bude stát, jaká bude životnost použité techniky a jaká bude v EU servisní síť a za kolik tam bude stát hodina práce. Možná, že to bude levnější alternativa drahého Volva. Nicméně pokud by s ním měla sdílet i cenu náhradních dílů a cenu servisu, až tak zajímavá koupě by to zase nebyla...
Číny bych se zase tak moc nebál. Jakmile tam cena lidské práce a životních nákladů půjde nahoru na ceny ve světě obvyklé, bude mít Evropa (a také Rusko) časem do budoucna světu zase co nabídnout. Stále je nutno mít na zřeteli, že období dominance USA asi ještě za našeho života skončí a vzhledem k tomu, že největším věřitelem zadlužené americké ekonomiky je právě Čína, spíše bych řekl že podobné výrobky se mohou zanedlouho (i za tu pověstnou hrstku rýže) montovat spíš na americkém, než evropském kontinentu..
tak čínské auto bych si nikdy nekoupil, stejně jako korejské
myslím, že v Evropě máme dostatečně široký výběr, abychom nemuseli svými penězi podporovat jiné kontinenty (globalizace neglobalizace). Význam to má samozřejmě spíše symbolický...