Geely Bo Yue: Že by už opravdu čínský průlom?
Nebude trvat dlouho a na vyspělých automobilových trzích dojde k válce mezi zavedenými značkami a nováčky z Číny. Doposud jsme se mohli designu a technice tamních výrobců smát, ale legrace už pomalu končí. V poslední době se hodně mluvilo o izraelsko-čínské značce Qoros, která začíná s čistým štítem a moderním designem i technikou, jde však zatím o malého producenta. Nadechují se ovšem i čínští giganti.
Geely, vlastnící Volvo a výzkumné, vývojové i designérské centrum ve Švédsku v čele s Peterem Horburym, se také dostává z rané fáze, kdy byly jeho vozy prodejné pouze na rozvojových trzích, a mění se ve výrobce, kterého asi bude třeba brát vážně. Napovídá to nejen chystaná studie kombíku, (jenž ovšem teoreticky ještě může dopadnout i špatně), ale i nové kompaktní SUV.
Geely Bo Yue, což znamená "snadné vítězství", je prvním vozem nové éry. Pyšní se jednoduchými, svalnatými a velmi evropskými rysy, ne nepodobnými Range Roveru Evoque, ovšem současně dostatečně svébytnými, nechybí ani dnes populární "plovoucí" zadní sloupek. Jestli bude na podobné výši (vzhledově i materiálově) také interiér, bude Bo Yue přelomovým vozem čínského autoprůmyslu.
Už teď je totiž jasné, že velký důraz byl kladen i na moderní technologie, vůz bude prvním čínským autem s konektivitou Apple CarPlay. A s ohledem na to, že společně s Volvem probíhá vývoj motorů a platforem, k smíchu už nebude ani technika. Zavedeným světovým automobilkám, zaměřeným na spodní okraj manistreamu, tedy asi už brzy začnou krušné časy. Geely Bo Yue se začne v Číně prodávat na jaře příštího roku a do té doby budou zveřejněny jak technické specifikace, tak nečínské jméno pro ostatní trhy.