Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda Civic 2015: Facelift ve stylu Type R

Honda představuje omlazenou verzi hatchbacku Civic. Má výrazně sportovnější vzhled, inspirovaný konceptem ostrého hot-hatche.
Zpět na článek
24. 9. 2014 12:05
24. 9. 2014 15:26
24. 9. 2014 16:32
24. 9. 2014 17:14
24. 9. 2014 12:16
24. 9. 2014 12:29
24. 9. 2014 12:50
24. 9. 2014 13:41
24. 9. 2014 15:23
24. 9. 2014 18:31
24. 9. 2014 17:10
24. 9. 2014 17:50
24. 9. 2014 13:12
24. 9. 2014 13:35
24. 9. 2014 14:33
25. 9. 2014 12:11
24. 9. 2014 16:28
24. 9. 2014 17:03
24. 9. 2014 18:09
24. 9. 2014 18:25
24. 9. 2014 18:35
24. 9. 2014 19:01
25. 9. 2014 00:13
24. 9. 2014 18:42
24. 9. 2014 23:41
24. 9. 2014 17:27
24. 9. 2014 17:35
24. 9. 2014 18:02
24. 9. 2014 18:11
24. 9. 2014 18:17
24. 9. 2014 18:25
24. 9. 2014 18:37
24. 9. 2014 18:41
25. 9. 2014 10:00
24. 9. 2014 18:56
25. 9. 2014 12:27
25. 9. 2014 12:33
25. 9. 2014 12:39
24. 9. 2014 20:24
24. 9. 2014 22:24
24. 9. 2014 22:31
24. 9. 2014 23:31
24. 9. 2014 23:37
25. 9. 2014 00:10
25. 9. 2014 00:37
25. 9. 2014 00:54
24. 9. 2014 18:17
24. 9. 2014 19:07
24. 9. 2014 18:27
24. 9. 2014 21:15
24. 9. 2014 21:32
24. 9. 2014 22:16
25. 9. 2014 10:02
25. 9. 2014 10:07
25. 9. 2014 11:28
24. 9. 2014 17:20
25. 9. 2014 09:39
25. 9. 2014 09:45
25. 9. 2014 10:05
25. 9. 2014 10:09
25. 9. 2014 11:32
25. 9. 2014 12:20
24. 9. 2014 13:33
24. 9. 2014 14:40
24. 9. 2014 22:36
24. 9. 2014 18:16
24. 9. 2014 23:46
24. 9. 2014 23:50
25. 9. 2014 00:06
25. 9. 2014 00:10
25. 9. 2014 00:19
25. 9. 2014 00:23
25. 9. 2014 00:40
25. 9. 2014 01:11
24. 9. 2014 15:29
24. 9. 2014 18:11
24. 9. 2014 18:46
25. 9. 2014 10:13
24. 9. 2014 20:59
25. 9. 2014 08:38
25. 9. 2014 06:28
25. 9. 2014 08:58
25. 9. 2014 12:23
25. 9. 2014 13:40
25. 9. 2014 14:16
25. 9. 2014 14:52
25. 9. 2014 15:06
26. 9. 2014 12:39
26. 9. 2014 23:24
25. 9. 2014 14:25
Avatar - KANKUNEN
24. 9. 2014 11:58
Tohle auto je dobře vyřešené, ale
ty trčící zadní světla která mají být jako křídlo si nezvyknu nikdy. Minulé UFO to mělo vyřešené mnohem líp.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 12:10
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
Právě že ufo 1 celkem rychle zestárlo, zadní světla dvojce jenom prospěly.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 12:18
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
8G potkávám denně, u nás na vsi jich několik jezdí a naopak to teda v mých očích nezestárlo vůbec. Naopak mi trošku zevšedněl 9G, což je zvláštní, ale jak už jsem psal dole, tohle je posun o pořádný kus kupředu.
Avatar - KANKUNEN
24. 9. 2014 12:41
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
UFO 1 zestáravá auta kolem sebe. Stále vypadá o generaci modernější než zbytek.
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 12:51
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
Ale jen do doby nez na zahrade vedle zaparkujes 9G, to uz pak posun vidis. Na parkovisti mezi Rapidy a OIII nema 8G problem. Ostre hrany to ma stejne a design karosierie neni tak tuctove krabicoidni
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 12:56
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
Souhlasím tak napůl - 9G je sice nižší a dynamičtější, ale takový vizuálně málo ostrý, hrany nahradily různé oblinky a to se asi Evropě nelíbí. Nebo spíš se jí to nelíbí za cenu Hondy, protože podobně fluidní i30 se prodává výborně. ;-\
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 12:44
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
Ze si ty svetla nepomluvil i pod Toyotou, ktera je snad uplne okopcila
[odkaz]
Zadek je povedeny a predek ted stejne tak. Proste to neni tuctova krabice s faceliftovanymi svetly 4 generace zpet a za to se da jedine podekovat
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 12:53
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
Tak to je síla. :-O

Jinak souhlas. :yes: Akorát si myslím, že by Honda přijala vděk v podobě peněz za pořízení. >:D Tohle by se ale mohlo líbit, jestli to dobře podpoří CTR, možná se Civic na konci kariéry i zvedne. ;-)
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 13:16
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
Uz jsem podekoval u obou generaci, to by mohlo stacit 1x ne ;-) Je treba zas neco nechat na 10G ;-)
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 13:45
Re: Tohle auto je dobře vyřešené, ale
:yes: Pěkné, opravdový žijící příznivce značky, co nežije z dvacetiletých ojetin. Vsadím se, že tě mají ve Swindonu na nástěnce. >:D ;-)
24. 9. 2014 12:05
Civic F/L
Urcite zmena k lepsiemu, ale aj tak pochybujem, ze to pomoze predajnym cislam. Bohuzial tento novy Civic neprinasa nic nove ani lepsie oproti inym znackam. Povestna sportovost Hondy odisla so zadnou napravou a vysokootackovymi motormi. Ceny su trosku vyssie, na nakladoch sa setri... Videli ste niekedy auto s plastovou tyckou na kontrolu mnozstva oleja? Civic 8G :-)
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
24. 9. 2014 15:26
Re: Civic F/L
Plastová tyčka - jasně, u různých aut... vadí to snad něčemu?
24. 9. 2014 16:32
Re: Civic F/L
Nevadi, ale vidno, ze sa setri a ked sa uz setri na tycke, tak aj inde.
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 17:14
Re: Civic F/L
Audi jednu dobu nemělo tyčku vůbec- to je vážně k h.ovnu. Na plastu nevidím nic špatnýho, není to namáhaná součástka.Nic to nevypovídá o event. šetření na nesprávných místech.
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2014 12:12
prvy ufo civic 8G
prezil roky ... bez nejakej zmeny ..... tento novy ma uz tusim za 2 roky druhy facelift.... aj to je dokaz toho ze nieco v tomto novom civicu uz neslape.... ja som mal kedysi hondy vazne rad a dodnes proti honde nic nemam ( americke kusky su vazne pekne ) .... ale sucasny civic je vazne riadne prezvejkany kus cohosi.... co radsej nekomentujem.... a nepaci sa mi... ale nova honda HRV je vazne pekna a aj facelift CRV je ok :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 12:32
Re: prvy ufo civic 8G
Jasně že "něco" nešlape - Civic se prostě netrefil do vkusu většiny evropských zákazníků a nezaujal ani majitele předešlé generace. Tenhle facelift by mohl naznačovat, že Honda pochopila, jak má evropský kompakt vypadat a u nové generace se podle toho zařídí. ;-)
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 12:16
Vydařené
Trošku jsem pochyboval, že ten celý čumák "Type R" pošlou do série a ono jo - včetně těch pásků, ve kterých nejsou vidět diody. To vnímám jako velmi sympatický posun. Ta modrá barva je k sežrání a na zadku je vidět snahu o potlačení zadních světel coby dominantního prvku. Já s tím problém nikdy neměl, ale tohle prostě celé vypadá o level lépe. Je to sportovnější a současně takové nějaké ...dospělejší. :yes: Mimochodem ta kola jsou luxusní, kurňa mluvím tady furt o Hondě? >:D
Rozbalit vlákno
99
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 12:22
Re: Vydařené
Poznatek: minule jsem měl možnost trochu pojezdit s civicem II se zákadní jednaosmičkou, lezl jsem do toho trochu s rezervou a s tím ,že mě tento motor nemůže překvapit, možná i trochu s tím, že je slabší. O to větší překvapení, co se z toho dá vymáčknout, když ho držíš v otáčkách a dobře řadíš. :yes:
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 12:29
Re: Vydařené
Civic II myslíš [odkaz] >:-[] ?

Však on ten motor není "slabší" má 140-(2) koní, to si většinou neuvědomují ti, co říkají, že je 1.2 TSI se 105 k a stejným krouťákem stejně rychlý. Není, 140 k je slušný výkon a když ho držíš v otáčkách jede velmi slušně, zvlášť s rozumným zpřevodováním. To ale nemění nic na tom, že by měli nabízet mezi běžnými motorizacemi i dvoulitr.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 12:38
Re: Vydařené
Jako není to auto pro dnešního zákazníka, že šlápneš ve 2 tis. a jedeš, což skoro každý dnes vyžaduje a tvrdí, že to tak musí být. Sám jsem pořád spíš zastáncem tzv. atmosférické výkonové špičky. Škoda, že je civic dnes na trhu trošku nedoceněný, ale evropská downsizingová masáž udělala své, ten stejný problém má mazda. Každej jak slyší objem 1,8 nebo 2,0, tak dostává záchvat, a začne nesmyslně tvrdit, že není vlastníkem ropného vrtu, přitom realita je úplně jiná.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 12:50
Re: Vydařené
Je potřeba asi přijmout fakt, že přeplňování vytrhlo mnohým značkám trn z paty. Evropští výrobci v době před turby nezvládli dostat ani slušný výkon, ani slušnou spotřebu a pokud se něco z toho náhodou povedlo, tak se to sypalo. S turbem to najednou jde - výkony jsou parádní, spotřeba lepší, než měli bez přeplňování a jak se to bude sypat, se uvidí za čas.

Naproti tomu značky, kterým atmosférické motory vždycky šly, krok s downsizovanými motory drží ve spotřebě i výkonech, ale už ne v pružnosti a nejnovější vývoj naznačuje, že nová turba už atmosféry spotřebou předčí a výkon si jen ukážeš prstem. Ovšem to, co předvádí Mazda, je až neuvěřitelné, i když trošku na úkor kultivovanosti, což by měla být výhoda oproti těm malým čtyřválcům a tříválcům. Z dlouhodobého hlediska je to ale už kontraproduktivní a snahu udělat ze zážehového motoru vznětový teda úplně nevítám.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 13:06
Re: Vydařené
. Z dlouhodobého hlediska je to ale už kontraproduktivní a snahu udělat ze zážehového motoru vznětový teda úplně nevítám. Přesně :yes: :yes: :yes:
Ale asi pokud chceš zvýšit krouťák a dostat spotřebu dolů, jiné cesty není. Další věc je, jak s tímto režimem všechny mazdovské motory začínají trpět totálně na zakarbonování všeho. Z motoru to olej nějak trochu dostane, ale klapky plynu a sání - to je katastrofa, když vidíš rozdělaný motor nějaké jezdce čistě na spotřebu, třeba po 80ti tis. V sání jsou pomalu hroudy černého mazutu.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 13:41
Re: Vydařené
Z tohoto úhlu pohledu mě to ani nenapadlo řešit, ono je to také do značné míry dáno kvalitou spálení, třeba to mají opravdu vychytané, ale máš pravdu, že úsady mají všechny motory, co jezdí na spotřebu.
Avatar - Emel
24. 9. 2014 15:23
Re: Vydařené
Jaké evropské výrobce myslíš?

Dobré atmosféry mělo vždycky BMW, zejména ty třílitrové... ale nakonec ani ty od Audi nebyly k zahození. Malé motory (tj. 1.2-1.6) vždycky docela slušně bouchal Fiat. Ani VTi od PSA nebyly k zahození... docela rád vzpomínám třeba na Xsaru VTS (2.0 120kW). Ford měl zajímavou 2.5, Alfa 147 docela slušně jezdila s 2.0TS...
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 18:31
Re: Vydařené
To jsem si myslel taky, než jsem se v jedné z diskuzí pustil do debaty s někým z BMW klubu a nestačil se divit, s čím vším byly a jsou problémy. :-|

VTi od PSA, to jsou ty, co se jim protáčely šály? >:D

Jinak pochopitelně nelze generalizovat, byly i výjimky, ale to na věci nic moc nemění. :-)
24. 9. 2014 17:10
Re: Vydařené
Přechod na přeplňování se do nějaké míry kryl s přechodem na přímé vstřikování a proměnlivé časování a zdvih ventilů. Část, jak bych to řekl, evoluce někteří výrobci tak trochu přeskočili. Zase tolik se o běžné motory nezajímám, takže mohu být vedle. Dražší auta na tom byla a jsou lépe. Například BMW mělo svůj VANOS a Valvetronic
Avatar - KANKUNEN
24. 9. 2014 12:50
Re: Vydařené
Tak MZD má motory úplně jinde. Při porovnání s omezovačem nastaveným třeba na 3t otáček by 120koňová MZD 3 Civicu 1,8 přímo upláchla.
O Sky se už ví, že nežere. Realitou podpořený marketing funguje.
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 13:00
Re: Vydařené
No nevim, Civic 1,8 je rychlejsi nez 120 konovy, 300Nm diesel, takze bych s tim uplachnutim tolik neprehanel ;-) Libi se mi jak chce kazdy uplachnout jen pri urcitem omezeni druheho, treba otackami. Mazda 2,0 ma sice kroutak vyssi, ale bude mit delsi prevody, takze se rozdil smaze. I max rychlost 195 ukazuje ze mu vykon chybi, Civic 215.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 13:07
Re: Vydařené
Taky bych to neviděl tak jednoznačně.
24. 9. 2014 17:50
Re: Vydařené
Jenže ono by stačilo na Civicu nastavit ten omezovač na 3400 (což není tak brutální rozdíl) a už by to bylo vyrovnané.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 13:12
Re: Vydařené
Nevím, jestli jsi zvolil úplně správný příklad. Na dvoulitru se 120 k neshledávám nic úchvatného, je to prostě podladěné a udušené, aby to nežralo. Holt to má 210 Nm, tak to dole jede, ale fakt chceme takovouhle atmosféru? :-!

Podívej se na motor Honda 1.5 DOHC i-VTEC Earth Dreams, co (asi) bude v HR-V - výkon 130 koní, krouťák 155 Nm. Tomu říkám atmosféra, tedy alespoň na papíře. Chtěl bys jezdit s ní nebo s 2.0 Sky/120 co tahá vocpoda?
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 13:15
Re: Vydařené
No ono dnešní doba trochu nahrává těm pružným motorům. Hustota provozu stoupá, často se popojíždí, už tak nejde o čas, plynulost jízdy začíná mít navrch, než čistý výkon.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 13:35
Re: Vydařené
Nevím jestli doba, ale lidé jsou stále línější. Proč kupovat něco, kde se musí řadit a točit, když jinde se řadit skoro nemusí a točit už tuplem ne. ;-)
Avatar - plzenaak
24. 9. 2014 14:16
Re: Vydařené
Třeba pro to, že řadit a točit atmosféru od Hondy už dávno není žádná radost, ale jen utrpení. Vzal bych radši podmotorovaný dvoulitr než slušnou 1,5 Vtec. Dokonce radši než utrápenou 1,8 Vtec. Spotřebu má lepší motor od Mazdy nejen 2,0/120k, ale i ten silnější 2,0/165k. Tak sakra, kde ta Honda udělala chybu? Motory bída, design bída.
Snad se příští rok odpíchnou k lepším zítřkům, ale moc už tomu nevěřím.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 14:33
Re: Vydařené
Ty možná, já rozhodně ne. To už snad raději to malé turbo, které bude lehoučké na předek.

Kde měla Honda dělat chybu? 1.5 vypadá svými parametry jako výborný motor a 1.8 je o generaci starší, než Sky G. 165 k jsem nejel, ale těch 120, to bylo velké rozčarování. Zvláštní, že to někdo nevidí. Nebo nechce vidět? :-O
25. 9. 2014 12:11
Re: Vydařené
Lehoučké turbo? Jsi si jist, že turbína, kompresor, mezichladič a hromada hadic bude lehčí, než rozdíl v hmotnosti o něco masivnějšího bloku většího atmo motoru?
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 16:18
Re: Vydařené
Plzenák - papírově honda tak vyznívá, prakticky na svezení je to pořád dobré a schopné auto a slabšímu dvoulitru od mazdy ta 1,8 od hondy dá o pohlavek na *, zní to divně, ale je to tak.
Avatar - Emel
24. 9. 2014 16:28
Re: Vydařené
No, i slabší dvoulitr v Mazdě dává Hondě v 0-100 skoro vteřinu... nevím sice co znamená o pohlavek na *, ale osobně bych se v tomhle srovnání raděj vyhnul nějakým silným výrazům.
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 21:00
Re: Vydařené
Taky sis vsiml ze Honda je o 0,2s lepsi ve zrachleni nez 2,0 Mazda, co? A to je o generaci starsi motor. Asi uz chapes, proc Honda s novymi motory VTEC Turbo nikam nespecha, neni duvod. Na konkurenci vykonove a spotrebou po 10 letech nic neztraci, staci porovnat, ale kdyz se nechce tak to nejde ;-)
Avatar - white label
24. 9. 2014 21:48
Re: Vydařené
Můj komentář se týkal především závěru reakce:
"... osobně bych se v tomhle srovnání raděj vyhnul nějakým silným výrazům."
A na tom rozhodně trvám...
Už to, že můžeš přímo srovnávat pouze podladěnou verzi od Ma3 s vrcholnou benzínovou motorizací Civicu o lecčems jasně vypovídá,
ty náš "o jednu generaci starší motore".
Co takhle logicky srovnat dvě vrcholné benzínové motorizace Ma3 a Civicu? Jde přece v obou případech o atmosféry, že... :*) ;-)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 16:54
Re: Vydařené
Emel: Kde jsi na tom byl, i papírově to honda dává líp, slabší dvoulitr v mazdě 3 to dává za 8,8 s, slabší dvoulitr v šetce to dává za 9,2 s, vs. 8,7 s u civicu 1,8. Nebudu mluvit o tom, že jsme to i prakticky srovnávali, v rychlostech mezi 110 až nějakých 150 okreska se honda těžce dotahovala, na dvojpruzích i šla o pár metrů napřed. Je fakt, že to může být kus od kusu a najde se mazda, která pojede líp.
Nechápu proč ti ležím furt v žaludku a vždycky se mě snažíš mermomocí někde nachytat, osobně bych se tomuhle přístupu vyhnul. >:-[]
Avatar - Emel
24. 9. 2014 17:03
Re: Vydařené
Hm, tak nevím... někde je u Hondy 8.7, jinde 9.7 (např. tady: [odkaz] )

Ne, nezkouším tě nachytat, prostě bych čekal od těhle dvou aut / motorizací vyrovnaný souboj... a možná jsem úplně nepochopil co chceš říct - dávala v reálu Honda Mazdě na *, nebo se dotahovala?
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 17:24
Re: Vydařené
9,7 je u automatu, jinak jsem psal o pohlavek na pr...... , a dotahovala se, na dvojpruzích kde měla dostatek času, tak i pár metrů přidala, co je na tom nepochopitelného. Samotnej jsem byl překvapený, protože jsem si myslel, že tenhle hondí "dinosaurus" nebude mít šanci. Ale ona praxe je někdy jiná.
24. 9. 2014 18:09
Re: Vydařené
Tak pokud se bavíme o automatu, tak tam jednotlivé stupně výbavy Civicu 1.8 mají sprint za 10,4 - 11,4.

Ano, Civic s manuálem má 8,7, ale pouze v nejchudší výbavě, kdy má zřejmě jinou převodovku, neboť Vmax je pouze 190. Vyšší stupně výbav mají 9,1 - 9,7 při Vmax 215.
24. 9. 2014 18:25
Re: Vydařené
Teď jsem na to koukal na stránkách Hondy a máš pravdu - 9,7 odpovídá Executive s manuální převodovkou.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 18:35
Re: Vydařené
Nejde o jinou převodovku, tu má Civic 1.8 jen jednu. Honda jen uvádí reálná data, vztažená ke konkrétním verzím, zatímco jiní ti do papírů uvedou tu nejlepší možnou a to napříč výbavovým spektrem. ;-)
24. 9. 2014 19:01
Re: Vydařené
Tak mi prosím vysvětli, čem se tedy liší verze S a Comfort (ta bude o něco málo těžší).
Sprint a Vmax. je 8,7/190 vs. 9,1/215. Jak stejné auto najednou jede o 25 km/h rychleji?
25. 9. 2014 00:13
Re: Vydařené
Spíš to bude otázka stálého převodu.
Avatar - Emel
24. 9. 2014 18:42
Re: Vydařené
Jak píšou kolegové, těch 9.7 je psáno u manuálu... asi tedy v lepší výbavě, nevím.

Ta reálná zkušenost mě zajímá... pokud píšeš že se "dotahovala", tak to znamená, že jí nejdřív Mazda ujela a Honda pak ten náskok snižovala, nebo jak?

Pohlavek na pr... pořád úplně nechápu, asi nerozumím řeči tvého kmene :-)

Je potřeba se na to dívat tak, že ten motor u Mazdy je záměrně seškrcený tak, aby měl takovou charakteristiku, odpovídá tomu i zpřevodování... není to chyba, je to vlastnost. Kdo chce "pravou" atmosféru, musí sáhnout po té silnější.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 18:56
Re: Vydařené
Emel, víš co, běž se rejpat do hnoje. :no:
Tohle nemá cenu.
Avatar - Emel
24. 9. 2014 23:41
Re: Vydařené
Mám tak trošku pocit, že to přesně teď dělám... a nejsem si úplně jistý, proč jsi sem ten hnůj přinesl.
24. 9. 2014 17:27
Re: Vydařené
To si někdo snad spletl údaj pro manuální a automatickou převodovku. Není lepší vycházet z údajů Hondy? Nebo to jsou naměřené hodnoty?
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 17:35
Re: Vydařené
Honda má lepší výkonovou špičku, která 120k mazdě chybí.Naopak v nižších otáčkách mazda jede líp.
Avatar - Ham.
24. 9. 2014 18:02
Re: Vydařené
No papír snese všechno, v řadě testu jsem viděl u Mazdy číslo blízké 10 a Civic to naopak dává i pod 9. Takže vteřinu dostane, ale Ma3 a s rostoucí rychlostí dostane naloženo ještě víc, výkon neokecáš.
[odkaz]
[odkaz]
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 18:11
Re: Vydařené
Vtipný test, kde Rapid porazí mazdu a i30. Jestli stejně objektivně měřili i zrychlení....
Avatar - Ham.
24. 9. 2014 18:17
Re: Vydařené
Je potřeba si test přečíst celý včetně podrobné bodovací tabulky. Boduje se tam třeba také cena, pojištění a samozřejmě v tom Rapid nabírá spoustu bodů. Bez části cena/náklady za čistě technickou část test vyhrál Civic, což myslím odpovídá.
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 18:25
Re: Vydařené
Rapid je Low end, neznám test, kde by porážel širší špičku třídy. V závěru testu vyčítají mazdě třeba komfort.Vtipné. Civic- to je druhý test.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 18:37
Re: Vydařené
To souhlasí, Mada 3 zrovna komfortní není, bez ohledu na to, co se dá všude možně dočíst... I když tedy nevím, ajk Rapid, s tím jsem tu čest neměl a ani mě to neláká. :-)
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 18:41
Re: Vydařené
No, já prodal Civic 8G kvůli tvrdýmu podvozku, a tvrdím, že M3 je velmi komfortní.Pro mě je komfort docela zásadní. A myslím, že mám s čím srovnávat.Nebo možná vidíme komfort v úplně jiných věcech?
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 10:00
Re: Vydařené
Asi všechno je komfortnější, než Civic 8G. >:D Ale vyzkoušej třeba 9G. ;-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2014 18:56
Re: Vydařené
Děláš jenom zbrklé závěry z jedné větičky. Přečti si podrobné hodnocení každé kategorie, tam najdeš v čem je které auto silné/slabé včetně naměřených hodnot (vnitřní rozměry, čas na dráze, naměřenou hlučnost etc.) a je jenom na tobě jako váhu dáš té či oné vlastnosti.
25. 9. 2014 12:27
Re: Vydařené
Rapida bych nazval spíš "budget", než úplný "low-end".
Avatar - _Karel_
25. 9. 2014 12:33
Re: Vydařené
Já Rapida nekritizuju, nic bych proti němu coby druhému auto v rodině neměl, ale ten test....
25. 9. 2014 12:39
Re: Vydařené
Já neříkám, že kritizuješ. Ale označení budget car mu sedí víc, než low end, tím bych pojmenoval Daciu.
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 20:24
Re: Vydařené
Nemáš odkaz na tu bodovací tabulku? Nedaří se mi ji najít.Dík.
Avatar - Ham.
24. 9. 2014 22:24
Re: Vydařené
Na webu je jenom summary, detaily jsou v časáku.
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 22:31
Re: Vydařené
Netýká se to Civicu, tak se v tom nechci tolik rýpat, ale když Rapid v komplexním testu porazí M3 a i30, je to podle mě sračkoidní test. A jestli M3 porazil v jízdě /což nevím, nemám ten časopis/, tak.......
Avatar - Ham.
24. 9. 2014 23:31
Re: Vydařené
Nevím čemu přesně říkáš vyhrál v jízdě, ale rámcově

Ma3 vyhrála ve zrychlení, prohrála v pružném zrychlení
Rapid vyhrál na brzdách studených i zahřátých a při "mí" splitu
Ma3 vyhrála v odpružení prázdná i naložená
Rapid vyhrál ve slalomu
Ma3 vyhrála v prostoru na předních sedačkách i kvalitě předních sedaček
Rapid vyhrál v prostoru na zadních sedačkách
Ma3 vyhrála v infotaimentu
Rapid vyhrál ve vyhýbacím manévru
Ma3 vyhrála v materiálech kabiny
Ma3 vyhrála ve spotřebě
Ma3 vyhrála v účinnosti klimatizace
Rapid vyhrál v čase průjezdu na handligové dráze
Rapid vyhrál ve fixních nákladech (podle německých cen)
Rapid vyhrál v provozních nákladech a pojištění
Ma3 vyhrála v bezpeč. asistentech
Rapid vyhrál ve velikosti kufru
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 23:37
Re: Vydařené
Pokud má M3 lepší zrychlení, ale Rapid s horším podvozkem ji přesto porazí ve slalomu, tak tomu moc nevěřím.
Přesto díky, že sis dal tu práci :-) :yes:
25. 9. 2014 00:10
Re: Vydařené
Ma3 má velmi špatné obutí od výrobce na které doplácí jak při brzdění tak při zatáčení (nemluvím o pocitu při řízení, ten je výborný, ale reálná rychlost průjezdu zatáčkou nebo při vyhýbacím manévru není nijak skvělá), mizerné obutí se zmiňuje v řadě testů. Navíc je Rapid o víc než o metrák lehčí.
Avatar - _Karel_
25. 9. 2014 00:37
Re: Vydařené
Hm, je to možný.Vzhledem k tomu, že se to obutí jmenuje "Nanoenergy", odhaduji, že prioritou byla spotřeba.
25. 9. 2014 00:54
Re: Vydařené
No tak pak je to dost jasný, úsporné gumy bývají většinou docela mizerné co se týče jízdních vlastností tak i brzdného výkonu. Ta honba za decilitry ve spotřebě je mor.
24. 9. 2014 18:17
Re: Vydařené
Což je s odkazem na to, že srovnáváme průměrnou a cíleně přidušenou střední motorizaci M3 s vrcholnou :-( motorizací Civicu trošku smutné.

Před nějakými 12 lety špičkový motor dnes nemá prakticky ani na průměr ve třídě (1.4TSi)
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 18:23
Re: Vydařené
Pokud porovnáváš atmosféru vs. turbo, tak by ses měl alespoň trošku držet údaje o výkonu, pak to bude objektivní. Tak před rokem vyšel test A3 1,4 Tsi, vs. Civic 1,8 a bylo to dost zajímavé a skoro vyrovnané. Je dobře, že si můžeš na trhu vybrat, jestli chceš bezproblémovou a skoro bezúdržbovou atmosféru, nebo Tsi. Je to věc volby, i když určitě je třeba přiznat, že atmosféry to mají těžké a výkon se hledá jen těžko, oproti tomu, že si akorát hraješ s plnícím tlakem u turba.
24. 9. 2014 19:07
Re: Vydařené
A srovnání 104kW vs. 103kW není objektivní? Věřím, že na 1.4TSi ve verzích 90/92kW ještě Civic má, ale 103 už je jednoznančně lepší i na maximu (v běžných otáčkách nemluvě) a 110kW nebo 118kW verze jsou o level jinde ve všem.
Avatar - Uživatel_5340709
24. 9. 2014 19:20
Re: Vydařené
To jo, s tím souhlas.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 18:27
Re: Vydařené
No tak problematika srovnání "super" uškrceného 2.0 SkyG a "zdechlého" 1.8 i-VTEC se vyjasnila >:D měl jsem z toho dost podobné pocity.
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 20:54
Re: Vydařené
Civic ma 100km/h za 8,7s v nejhorsi vybave, Comfort za 9,1.
Mazda v nejhorsi vybave za 8,9s.
Kde je ta skoro vteřina ???
Malokdo uvadi zrychleni dle vybavy jako Honda, to same plati o vahach.
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 21:07
Re: Vydařené
Tak kdyz kouknu na spritmonitor, tak porovnani spotreby:
Mazda 88kW
[odkaz]

Civic 103kW, o generaci starsi motor, cca z roku 2005
[odkaz]

Tak kdepak asi udelali soudruzi od Mazdy chybu, ze se po cca 10 letech dostali pred starou atmo 1,8 o bombastickych 0,06l. A to prosim jeste pri horsim vykonu o 15kW. O 165konich Mazdy uz nehovorim, ten je tak skoro o 0,5 l horsi
;-)
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 21:15
Re: Vydařené
Proč by museli soudruzi z mazdy dělat chybu? Ano, 1,8Honda umí jezdit za velice pěknou spotřebu.A i s motorem o 15kw slabším má Mazda srovnatelný zrychlení, nahlíženo podobnou optikou ;-)
Avatar - King
24. 9. 2014 21:32
Re: Vydařené
Nemá, má o sekundu horší. ;-)
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 22:16
Re: Vydařené
Takže honda má 7,9? Nebo jak jsi k tomu došel? Já vidím rozdíl 0,1sec.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 10:02
Re: Vydařené
Dívám se na ty údaje, naměřené AMSem. ;-)
Avatar - _Karel_
25. 9. 2014 10:07
Re: Vydařené
A porovnáváš s čím? Ten údaj (nevidím důvod, proč mu věřit víc než údaji výrobce), je z prosince(zima), auto v nejvyšší výbavě (nejtěžší) na 18". Když už tedy, Civic v nejvyšší výbavě to má za kolik? Co třeba 9,7? Kde máš tu sekundu?
25. 9. 2014 11:28
Re: Vydařené
Kdyby sis to zase nepřikrášlil. Ty té Hondě děláš jenom ostudu, jdi s tím už někam. Civic 9G má 104kW a vyrábí se od roku 2012 ne od roku 2013. Jenže to pak výsledek činí 7,03 litru a ne 6,84.

[odkaz]

To už by se ti nehodilo do krámu, co? Naopak Mazdu sis zase vybral v takových ročnících, aby ti vyšel co největší průměr. Ten je totiž 6,66 a ne 6,79.

[odkaz]

Takže rozdíl není 0,05 litru, ale 0,37 litru. Pokud se podíváme na 121kW verzi, máme tam 7,24 litru. Nevím jak tobě, ale mě spotřeba vyšší o 0,21 litru při výkonu vyšší o 17 kW nepřijde jako fail.

A to bys tam měl dát ideálně manuál u všech, pak by Honda měla 7,00, 88kW Mazda 6,56 litru a 121kW zůstává na 7,24. Rozdíl 0,44 litru proti Hondě. Kdeže 0,06 >:D
24. 9. 2014 17:20
Re: Vydařené
U mne třeba nejde o lenost (když nechci řadit, koupím automat), ale o hluk. Motor nedusím, ale nehodlám ani poslouchat vytočený čtyřválec. Tak dobře typicky nezní. Nemluvě o tom, že mám při běžné jízdě rád nenucenou rychlost. Řvoucí motor nenuceně nepůsobí.
Avatar - plzenaak
25. 9. 2014 09:30
Re: Vydařené
Souhlas. Motor 1,8Vtec dole moc nejede, do otáček (díky dlouhé převodovce) se nežene a ještě vytáčení doprovází docela nepříjemný zvuk. Mazdí 2,0/120k jede dole moc pěkně. Nad 4000 ot. sice vadne, ale pro pohodové ježdění je to ideální motor. Kdo chce víc, tak má kam sáhnout 2,0/165k. U Hondy můžeš vzít jen 1,6 v naftě (což je příjemný motor). Motor od Hondy 1,5 Vtec u nás nikdo nezná. Na papíru vypadá dobře, ale koupit reálně nejde. Pro Civic by to mohl být dobrý základ, ale místo toho dostaneš podmotorovanou 1,3 Vtec. Do Jazzu 1,5 nedají a pro chystaný HRV to buda zase bída a jak znám Hondu, tak to bud vrcholná motorizace ;-\ .
Avatar - Emel
25. 9. 2014 09:39
Re: Vydařené
Není základ v Civicu 1.4?
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 10:05
Re: Vydařené
No, není. :-) Říkají tomu 1.4, ale je to 1,34 l, takže 1.3. Nová 1.3 pro Jazz je mimochodem už jen 1,32 a označují to 1.3.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 10:09
Re: Vydařené
To je nesmysl, plzenaaku. Civic nemá na dnešní poměry rozhodně dlouhou převodovku, třeba zrovna ta 120k Mazda má také kvalty těžší, stejně jako třeba 1.6 v Aurisu. A nepříjemný zvuk měl 1.8 i-VTEC v 8G, v 9G to rozhodně není pravda.
25. 9. 2014 11:32
Re: Vydařené
Blbost jedna za druhou. Civic má asi nejkratší převodovku u nižší střední třídy, naopak 88kW Mazda 3 nejdelší. Když si to spočítáš a vyjedeš si grafy točivého momentu na kolech na jednotlivých kvaltech, tak s výjimkou jedničky jsou v běžných rychlostech oba motory v podstatě vyrovnané a od trojky výše už lehce vede Honda.
25. 9. 2014 12:20
Re: Vydařené
Jenomže ty dnešní atmosféry už nejsou takové, jako ty 15 let staré. Jezdíš s nějakým moderním atmo Euro V motorem, co má výkon 130 koní?
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 13:11
Re: Vydařené
1,2TSI se 1,8 vyrovnava tak do 2,0, 2,5 tis otacek Civica. Je to jen takove placani. Pokud na to prijde je Civic rychlejsi nez 1,4TSI 90kW, takze nejaka 1,2 TSI muze honit 1,8 kdyz si jeji majitel hleda neco v navigaci ;-)
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 13:33
Re: Vydařené
Já už nevím, s čím to tady místní germánklub porovnával, je to jen dovětek k J@Wově překvapení z toho, že 140 koní v kompaktu jede. :-)
24. 9. 2014 14:40
Re: Vydařené
Tak vyrovnané to bude dost přes 4.000 ot. Tzn. ve velmi širokém spektru běžně používaných otáček.

Civic - max. 174Nm ve 4.300 ot., tzn. zde je k dispozici 78,3 kW
1.2TSi - max. 175Nm 1.400 - 4.000 ot,. Pmax. 77kW v 4.500 ot.
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 21:31
Re: Vydařené
Musis porovnavat ve stejne rychlosti, kdy 1,2TSI s mnohem mensim rozsahem otacek toci tak o 500otacek vice na 6kvalt, takze tem 175Nm odpovida tak 150Nm Civica, coz je pod jeho 2tis. otacek. Ve 2,5 tis otacek ma cca 165Nm a to pri lepsim zprevodovani, kdy na 6kvalt zvlade jet i 50km/h. Nakonec tech dost pres 4tis je tak tech 2,5tis ;-)
24. 9. 2014 22:36
Re: Vydařené
>:D

"Musis porovnavat ve stejne rychlosti, kdy 1,2TSI s mnohem mensim rozsahem otacek toci tak o 500otacek vice na 6kvalt, ..."

Takže chceš říci, že motor s větším krouťákem má dokonce více otáček? ... tudíž má ještě o to větší výkon?

"takze tem 175Nm odpovida tak 150Nm Civica"

Naopak, tomu by muselo odpovídat tak 220Nm Civica, který je tam ani nikde jinde nemá.

"Ve 2,5 tis otacek ma cca 165Nm"

TSi tam má 175.

Takže ti to zopakuji - v pásmu do nějakých 4.200 ot. má TSi vždy větší výkon, než Civic . A teprve tam se to láme. Porovnání při nějaké rychlosti nebo shodném kvaltu je pak irelevantní při rozdílném zpřevodování potud, pokud umíš pracovat s řadící páko (tudíž v Civicu, pokud má jet lépe než 1.2TSi, musíš vždy být nad 4.200 ot., protože v TSi jsem schopen se téměř při každé rychlosti "podřadit" na výkonové maximum 77kW díky plochému vrcholu výkonové křivky)

----

A jen pro info, na nejvyšší kvalt točí při 130 km/h:

Civic 1.8 - 3.400 ot.
(takže díky lepšímu zpřevodování točí při 50 km/h 1.300 ot.)
OIII 1.2TSi - 2.750 ot.

Tudíž je to přesně naopak.
A stále se bavíme o srovnání vrcholné motorizace vs. prakticky stále přidušený základ, neboť motorické srovnání třeba proti TCe 1.2, což je 1.2-ka na "současné úrovni", by vyšlo pro Civic ještě smutněji.
24. 9. 2014 18:16
Re: Vydařené
Tak to se mýlíš. Ekvivalentem Civicu 104kW je 90kW TSI. To, co ztratí dole, nabere nahoře, v průměru zhruba totéž. Civic je silnější než 1,2 TSI/77kW (stačí jej vytočit o cca 200 otáček více, aby začal mít navrch, nemluvě o tom, co se stane, když překočí 4500 rpm), naopak na 103kW TSI jednoduše nestačí. Tvrdit, že Civic je rychlejší než 90kW TSI, není úplně pravda. To tak na okruhu nebo když si budeš dávat závody na dálnici.
Avatar - Choochoo
24. 9. 2014 21:17
Re: Vydařené
Bavime se o tom, jestli je rychlejsi nebo neni a shodnem se na tom, ze je, je proste minimalne stejne rychly.
Proste se za chvilku stane bezne, ze tu budou nesmysly ze 1,0 TSI bude rychlejsi nez 2x vykonejsi konkurence.
Avatar - Emel
24. 9. 2014 23:46
Re: Vydařené
1.4TSI 90kW je ale poněkud nešťastná verze, které se dostalo zasloužené kritiky za to, že nepřináší příliš dynamiky navíc ve srovnání s 1.2TSI 77kW. V Octavii ani v Leonu už tenhle motor vůbec není, v Golfu je pouze pro Comfortline.

Ok, ve srovnání s tímto motorem zřejmě 1.8VTEC obstojí...
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 23:50
Re: Vydařené
Tobě ten motor leží nějak v žaludku. ;-)
Avatar - Emel
25. 9. 2014 00:06
Re: Vydařené
Jistě vzpomínáš na mou kritiku toho, že 2.0G 165k je v Ma3 pouze v Revolution + hatch + manuál. Ale aspoň je. U Hondy nic takového není, špičkovou benzínovou motorizaci tady srovnáváme tu se záměrně podladěným SkyG, tam s výběhovou 1.4TSI... netvrdím že je ten motor sám o sobě špatný, jako střed nabídky by byl asi docela fajn, ale jako špička je nedostatečný.
Avatar - _Karel_
25. 9. 2014 00:10
Re: Vydařené
V tom souhlasím, proti 1,8tsi a výš nemají Honda ani Mazda moc co říct.
Avatar - Emel
25. 9. 2014 00:19
Re: Vydařené
+ co se Hondy týče, je tu ještě jeden problém - kdo chce jezdit sportovně, pro něj je ta 1.8 poněkud slabá. Kdo nechce jezdit sportovně, ten pořídí lépe i s tou 2.0G 88kW, protože ten VTEC musíš točit. Takže se pozornost upírá k 1.6i-DTEC...

Problém Mazdy už jsme řešili, tak to nebudu opakovat.
25. 9. 2014 00:23
Re: Vydařené
Tohle omezení 90 kW verze jen na Comfortline je záležitost ČR. V Německu to tak nemají (obě 1,4 mají jak v Comfortline, tak v Highline). Je otázka, jak by zastoupení bylo otevřené objednávce něčeho mimo ceník. Dělá se to (tedy existují "podpultovky," které nenajdeš v ceníku), ale jak bys dopadl zrovna v tomhle případě, nevím.

Další české specifikum je souběžná nabídka 103 a 110 kW verze (ACT je 110 kW, bez ACT je 103) a absence 92 kW. V Německu přešli komplet na 92/ 110 a u všech je na výběr mezi manuálem a DSG. Až mám pocit, jestli někdo v českém zastoupení nezapomněl aktualizovat ceník. :-)
Avatar - Emel
25. 9. 2014 00:40
Re: Vydařené
Pointa se ale nemění - můžeš srovnávat 1.4TSI s 2.0G a 1.8VTEC jakožto špičkové benzíny (nechme stranou Alltrack a GTI), od prvních dvou ale musíš vzít tu slabší variantu, aby to pro Hondu neskončilo špatně.

Ty výkony nevím, u 103 a 110kW tipuju že to spíš chyba v ceníku není.
25. 9. 2014 01:11
Re: Vydařené
S tím souhlasím. Co se ceníku týče, chyba to asi nebude, je to takový hybrid starší a novější nabídky. Jen je to bizarní.
Avatar - Emel
24. 9. 2014 15:29
Re: Vydařené
Čumák je super, včetně těch LED... tak se to dělá, nenásilné použití pásků, jak mimochodem předvedli v rámci faceliftů i u Audi (myslím náhrada puntíků za souvislé pásky). Barva taky parádní, moje oblíbená.

Zadní světla nevím, možná to s tím potlačením, respektive vytlačením svítících prvků mimo karoserii trošku přehnali.

Kola - za mě nic moc, černá kola vždycky vypadají menší a platí to i tady:
[odkaz]
Avatar - white label
24. 9. 2014 16:20
Re: Vydařené
Jo, celočerná kola jsou špatně, tím spíš k plastovému lemování blatníků, které pak vypadá relativně spíš jako šedé, než černé. Vůbec to plastové lemování blatníků nemuselo být tak silné/výrazné (tohle zrovna u Hondy uměli v minulosti líp), zvlášť když nemá žádnou další návaznost (prahy, spodní lemy nárazníků...), viz tvůj odkaz.

P.S. Jako by se nemohli rozhodnout jestli chtějí "alllroad" (viz i "bubliny" na spodku dveří), nebo sportovně střižený hb.
Avatar - TeeJay
24. 9. 2014 18:11
Re: Vydařené
Kola jsou OK, ale ty černé lemy nechápe asi vůbec nikdo. :-|
Avatar - Emel
24. 9. 2014 18:46
Re: Vydařené
A tak já vím o co jim jde... aby to nevypadalo, že tam je velká masa plechu. Moc šťastně to ale nevyřešili. Myslím, že světlá kola by to zvládla trošku opticky odlehčit...
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 10:13
Re: Vydařené
Já ti nevím - řada lidí si to nechává lakovat a auto rozhodně nevypadá, že má masu plechu a malá kola. Civic je totiž stále v rámci třídy docela nízký. Je to prostě záhada. >:D
Avatar - white label
24. 9. 2014 19:00
Re: Vydařené
Mělo to i předchozí UFO, ale tam naopak ta návaznost nechyběla...
[odkaz]
Avatar - iudex
24. 9. 2014 14:42
Prekvapivo vydarené
Tak tento facelift sa vydaril, Civicu dosť pomohol hlavne spredu (vzadu je tá architektúra taká, že fl s tým ani moc spraviť nemôže, ale v rámci možností tiež drobné zlepšenie). Veľmi opticky pomáha aj dobre trafená farba (napr. v šedej na posledných dvoch fotkách to už vyzerá horšie).
Takže facelift na :yes:
Škoda, že Honda nepopracuje na motoroch, v dobe Euro6 je klasická vysokootáčková atmosféra bez šance. Chcelo by to nejaký radikálny posun v štýle Mazdy (ak teda chcú zotrvať pri atmosfére), aspoň mohli dať tú svoju dlho avizovanú Earth Dreams technológiu v benzíne (keď v nafte vraj funguje slušne).
Rozbalit vlákno
21
Avatar - white label
24. 9. 2014 14:55
Re: Prekvapivo vydarené
Jo, zepředu je to určitě lepší, už to není tak hrozné "LEGO". Zadní "plexibradavice" bohužel zůstala.
O motorech škoda slov, vrcholná benzínová motorizace je na dnešní poměry "trapná", zvlášť pro někdejší sportovně profilovanou značku.
Avatar - iudex
24. 9. 2014 15:05
Re: Prekvapivo vydarené
Tak aktuálne je pre niekdajšieho kráľa atmobenzínov najlepším motorom... dízel, čo hovorí samo za seba. ;-\
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 17:40
Re: Prekvapivo vydarené
Předek je lepší- to je u Hondy tradice už nejmíň 10 let. FRV, Civic, Acord Aerodeck minulé generace,CRV.....předky hezký, zadky bída.
Avatar - King
24. 9. 2014 21:30
Re: Prekvapivo vydarené
Tak to žasnu, já to vnímám spíš opačně. ;-)
Avatar - kari.laz
24. 9. 2014 15:14
Re: Prekvapivo vydarené
Souhlas, předek je lepší, ale hodně na tom má svůj podíl barva.
Zadej je, no jak to napsat...divnej. Ale ten interier, to je opravdu vrchol nevkusu. Jak když pejsek a kočička vařili dort. Nevím, jak to mají s aktualizací, ale v dnešní době a ještě po FL mít verzi OS z roku 2011 (ICS) je dost mimo.
24. 9. 2014 19:18
Re: Prekvapivo vydarené
Jak to má s aktualizací Astra, Octavia :-) ?

Jinak o designu exteriéru občas zapochybuju (zezadu), ale uvnitř nevidím jedinou věc špatně ;-) .
Avatar - kari.laz
25. 9. 2014 08:36
Re: Prekvapivo vydarené
Jenže tady je Android, kde by jsem předpokládal, že celé se to bude chovat jako smartphone s nástavbou od Hondy, takže aktualizace naroubováním na nástavby na novou verzi by neměl být takový problém.
Interier je vzhledově z mého pohledu hrozný, připadá mi to jak když si puberťák hraje NFS a snaží se to za každou cenu vytunit.
25. 9. 2014 19:17
Re: Prekvapivo vydarené
Pořád tě nějak nechápu.

Co se snaží vytunit?

Interiér je naprosto funkční.
Avatar - Emel
24. 9. 2014 15:25
Re: Prekvapivo vydarené
Souhlas s maskou i barvou, ale černý kola podle mě moc netrefili.
Avatar - King
24. 9. 2014 21:42
Re: Prekvapivo vydarené
Co vnímáš jako radikální posun u Mazdy? Motor 2.0/120 k? ;-) Motor 1.5/105 k? Motor 1.3/84 k? Nebo tu marketingovou masáž? ;-)
Avatar - white label
24. 9. 2014 22:57
Re: Prekvapivo vydarené
Ale no tak, pane redaktore, nehrajte nám tady nechápavou masáž, logicky především současný atmosferický benzín 2.0/165k! :*) ;-)
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 10:19
Re: Prekvapivo vydarené
Tam nahoře se psalo něco o radikálním posunu. O SkyD dieselech se nějak podezřele mlčí a tři ze čtyř benzinových motorů mají parametry na úrovni průměru na konci minulého století. Nevidím žádný radikální posun, jen spoustu marketingu ve stylu Vorsprung durch Technik před 10 lety, tedy kde nic, tu nic.
Avatar - Emel
24. 9. 2014 23:38
Re: Prekvapivo vydarené
Základní motor u Mazdy o kterém by měla být řeč je 2.0G 165k. Od něj odvozená 2.0G 120k má prostě uřízlou špičku nad 4000o... záměrně, to není žádná chyba inženýrů.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 10:29
Re: Prekvapivo vydarené
Všichni fandové japonských značek se smáli, když BMW prodávalo verzi 318i a byl to 2,5litr(!) s uříznutou špičkou, záměrně. Teď to udělala Mazda a má to být důvod k jásotu? To snad ne... A pokud se podíváme na motor, o kterém by tedy měla být řeč, tedy 2.0G/165 coby to nejlepší ze Sky-G, tak to je co, ve srovnání s Toyobaru boxerem 2.0/200 k? Abychom tedy srovnávali srovnatelné.

Prostě mi ten Skyactiv přijde jako spoustu povyku pro nic a to nemám rád, bez ohledu na značku a mé symaptie k japonským výrobcům. Poté, co Mazda, jak už jsem naznačil, začala vykrádat design Alfy teď přišla další rána v podobě zázračných motorů, které nějak zapomněly tu svou zázračnost předvést výkonově a nepřesvědčí bohužel kvůli vysoké kompresi ani kultivovaností.

Co je na současných Mazdách nejlepší, je jejich lehká konstrukce, v zásadě o 100 kg méně, než auta konkurence ve stejné třídě. Pak se nelze divit, že to málo žere, o to hůř mi to vyznívá pro ty "radikálně posunuté" motory. ;-)
Avatar - Emel
25. 9. 2014 11:40
Re: Prekvapivo vydarené
Podívej se, kolik váží (větší) Octavia a kolik váží Ma3... zase takový rozdíl to není.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 13:34
Re: Prekvapivo vydarené
Já nemám až tak čas surfovat, jestli jsi nějaký přehled našel, tak napiš, už takhle se tu vykecávám a práce stojí 8-s ale pokud to zase takový rozdíl není, tak že by snad Mazda, krom toho, že plete s lejna bič, dokonce i lhala? ;-) Jenže v tabulkách výrobců je dost chaos. Kdysi pohotovostní hmotnost byla pohotovostní hmotnost a bylo všechno jasné, jen někteří exoti udávali i suchou. Pak přišli dementi s 75kg závažím a od té doby je v tom čurbes, protože spousta značek tvrdošíjně vydává pohotovostní za provozní, případně naopak. Nehledě na to, že se tady na auto.cz svého času auta vážila a realita, údaje v techničáku a údaje na webu byly diametrálně odlišné. ;-\
Avatar - _Karel_
25. 9. 2014 12:04
Re: Prekvapivo vydarené
Nešlo by při obhajování Hondy vynechat ty blbý kecy na motory Mazdy?
Myslím, že Mazda nikde nevyhlašovala, že cílem "skyactiv" je dosáhnout špičkových výkonů, ale efektivity. J@W píše, že při přímým srovnání jela 1,8 104kw +- stejně jako o 16kw slabší Mazda. Spotřeby těch mazdích benzínů jsou reálně takový, že nafta trochu ztrácí smysl.Takže to evidentně funguje, auta příjemně jezdí a málo žerou. Závodník si zatím nevybere ani u Mazdy ani u Hondy, ale jak píšeš, prodeje by za to nestály. Povyk pro nic - jen reklama, kdo nemá reklamu? Hondě se v Evropě momentálně nadaří a tomu "povyku pro nic" se daří líp, ať se ti to líbí nebo ne.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 13:28
Re: Prekvapivo vydarené
Nevím, jestli jsi mě správně pochopil. Že se Mazdě povedlo udělat ze Skyactivu fenomén, který přispívá letos k 20% nárůstu prodejů, tomu jedině fandím. Horší už je, když to na tebe někdo vybalí v diskuzi, jako že to je teda fakt "něco". >:D

Chápu, že se ti to jako majiteli M3 nelíbí, ale vážně nevidím důvod, proč z toho být na větvi. Pro Mazdu to nepochybně revoluce je, její motory stály v minulosti povětšinou za houby, ale z celkového pohledu je ten dvoulitr (budu raději mluvit o něm, o té 1.5 a 1.3 raději ne, ať se nám to nezvrhne...) je prostě dneska o chloupek lepší, než koncepčně osmiletý motor s nepřímým vstřikem. To má být ten "posun" který se čeká i u Hondy? To přece ne. ;-)

Nic proti efektivitě motorů Skyactiv, ale já měl vždycky rád atmosféry pro jejich charakter, kdyby to tak nebylo, dávno bych jezdil něčím silnějším s turbem. Takže z mého pohledu při srovnání 142 k/174 Nm a 120 k/210 Nm s dlouhými kvalty nemám pocit, že bych z toho měl být hotový. Raději si ty necelé čtyři deci na sto připlatím, i když uznávám, že to dlouhodobě hodí docela dost peněz navíc.

Spíš je škoda, že se asi v Evropě nedočkáme srovnání Skyactiv a Earth Dreams. Tuhle generaci nechá Honda doběhnout a pak počítám, že už to taky bude s turbem. Rád se budu mýlit. ;-)
Avatar - _Karel_
25. 9. 2014 16:12
Re: Prekvapivo vydarené
Neboj, já rozhodně netvrdím, že je skyactiv "fakt něco", ani z něj nejsem na větvi. Je to podle mě dobrá alternativa ke stejně výkonným motorům konkurence.Stejně jako 1,8vtec.
Nic víc, nic míň. Myslím, že nejsem nijak fanatickej obhájce svojí garáže. ;-)
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 17:14
Re: Prekvapivo vydarené
Jsem rád, že si rozumíme. :-) Aby bylo jasno, Mazdu mám rád, jen nemám rád demagogii a klišé, proto ty reakce výše. že dneska Japoncům stále stojí za námahu udělat atmosférický motor, je na :yes: jakkoli nutně nemusí vyhovovat všem. ;-)
Avatar - _Karel_
25. 9. 2014 19:46
Re: Prekvapivo vydarené
Souhlas :-)
24. 9. 2014 18:58
Líbí se mi...
...ta kola, škoda že je natřeli na černo.

Nedávno postovala jedna známá na FB svoji fotku s novým účesem. Ona normálně vypadá jako chlap, je kulatá a na mariňáka ostříhaná... No a teď ten sestřih nabarvila na jemně bledě modro a že prej co my na to. Tak jsem jí napsal "Zase nic moc". Holt holka, co vypadá jako kluk u mně nemůže zabrat ani omylem, chápu, že ji to nepotěšilo, ale to je holt život.
A pro Civic to platí taky.
Rozbalit vlákno
1
25. 9. 2014 12:46
Re: Líbí se mi...
Nevyhodila tě pak z přátel? :-)
24. 9. 2014 20:59
Vzhled
Proč je v autě 5 displejů a 3 výrazně svítící budíky? Při jízdě nemůže normální člověk ani stíhat se na vše podívat. Dle mého názoru je to děsivě přeplácané... :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - kari.laz
25. 9. 2014 08:38
Re: Vzhled
Naprosto souhlasím. Přeplácané a alespoň u mě silně za hranicí jakéhokoliv vkusu.
24. 9. 2014 22:48
Civic - volba skoroseniorů?
Nevím, jestli jste si toho také všimli, ale Civic 8G i 9G v Česku řídí takřka výhradně prošedivělí muži věkové kategorie 50 - 60 let. Je to zvláštní paradox, že auto s nejfuturističtějším vnějším i vnitřním designem ve své třídě oslovuje jen tyto "dědoušky"... Nemohu si pomoct, ale se vzhledem Civicu 8G a ještě více 9G asi Honda dělá něco špatně... A pokud svůj přístup zcela nezmění, na nějaké velké prodeje v Evropě může bohužel zapomenout....
Rozbalit vlákno
1
Avatar - _Karel_
24. 9. 2014 23:32
Re: Civic - volba skoroseniorů?
Já osobně u vzhledu 8G problém nevidím. 9G se ale moc nepovedla ani z venku a už vůbec ne uvnitř, kdy se vnější ufo pokusili uvnitř umravnit. U 8G bych problém viděl spíš v ceně , půl mio bylo docela dost. Jinak kromě podvozku skvělý auto se zázračnou prostorností vzhledem k vnějším rozměrům, který se podle mě na japonce prodávalo slušně.
25. 9. 2014 06:28
21. století
Vývoj jde kupředu. U Hondy to vědí. Vidím, že místní konzervy řinčí. Zapomněli asi, že je 21 . století.
Za mě vse v pořádku.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Emel
25. 9. 2014 08:58
Re: 21. století
Přesně to je ten problém - vývoj jde dopředu, všichni postupně inovují a posilují, jen Honda nabízí pořád tu starou 1.8, kterou měla předchozí generace.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 11:01
Re: 21. století
Důvody ke změně techniky bývají zpravidla dva hlavní - ten předchozí motor se kazil (všichni víme) nebo už nestačí na konkurenci. 1.8 i-VTEC se rozhodně nekazí, na trhu je dneska teprve osmý rok (nebudu se tě pokoušet přesvědčovat o tom, že u 8G došlo k přepracování, což mj ukazuje zvýšení výkonu o 1 kW a snížení spotřeby na spritmonitoru skoro o 4 deci), se 79 koňmi na litr je to stále jeden z nejlepších atmosférických motorů a má jako jeden z mála benzinových motorů spotřebu srovnatelnou se stejně výkonnými turbomotory. Takže v čem je problém s "tou starou 1.8"? ;-) Je to motor, který perfektně pokrývá střed nabídky v segmentu nižší střední, reprezentovaný motory jako jsou 1.4 Turbo, popřípadě podladěné atmosférické dvoulitry.

Problém absence top motorizace tu pochopitelně je, ale spíše "umělý". Mazdu 3 2.0 Sky-G/165k za 530 tisíc si téměř nikdo nekoupí a to je Mazda relativně laciná značka. Je určitě fajn top motorizaci mít z různých důvodů, ale prodeje to nejsou. A absence top motorizace pochopitelně neznamená, že střední motorizace stojí za houby. To už je spíš problém v tom, že v případě Civicu za houby stojí ta základní.
Avatar - Emel
25. 9. 2014 12:23
Re: 21. století
Však Mazdu kritizuju taky, že z 2.0G 165 dělá exklusivní zboží... už vícekrát jsem tu psal, že ten motor měl být pro obě karoserie, minimálně od Attraction a také v kombinaci s automatem.

U koncernu je to ale jinak, tam je 1.4TSI 110kW 250Nm normální střed nabídky, u SEATu ani Škody ta slabší varianta vůbec není a nad 1.4TSI je ještě 1.8TSI a 2.0TSI. Proti 2.0TSI bude stát Type-R, fajn. Proti 1.8TSI ale nic a 1.8VTEC na 1.4TSI 110 nestačí... zejména z pohledu běžného uživatele, který ten motor nechce vytáčet nad 4000.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 12:52
Re: 21. století
Tohle je prostě typická politika japonských značek, asi je to dáno omezenými možnostmi customizace, chtějí na motoru vydělat raději předem, než spoléhat, že si to zákazník naspecifikuje sám.

Vážně si myslíš, že po našich silnicích je to co Leon a Octavia, to 150k benziňák. Ne, nemyslíš, jsem si jistý. Ještě tak před před 2-3 roky byl průměrný výkon v kompaktní třídě kolem 100 koní. Downsizing to určitě změnil (zvýšil), ale rozhodně ne o 50 %, >:D

Nestraš, proti 2.0 TSI snad proboha CTR stát nebude. :-! Ano, shodneme se, top motorizace pro masové modely prostě chybí, ne z důvodu prodejních čísel, ale z pohledu image, zvláště v případě sportovně orientované značky. ;-\ On by ten dvoulitr na 1.8 Turbo nebo silnější 1.6 stejně nestačil, ale minimálně by to vypadalo lépe, nehledě na to, že by to samo o sobě slušně jelo.
Avatar - Emel
25. 9. 2014 13:40
Re: 21. století
Co vidím kolem sebe, jsou soukromé Octavie v benzínu nejčastěj právě 1.4TSI... zatímco Golfy jsou nejčastěj 1.2TSI a GTI, fleet samozřejmě spíš v naftě. Mně ale nejde o nějakou statistiku, já osobně bych třeba rád Mazdu 6 se silnějším benzínem v manuálu, ale politika Mazdy tomu prostě nepřeje...

Sto koní z atmo 1.6 16V, to byl přece standard ne před dvěma lety, ale před dvaceti. Focus I 1.6 74kW a obdobné motorizace v Golfu, Meganu, Octavii... to tu bylo v polovině devadesátých let v mainstreamu. Samozřejmě, sportovní Honda Civic 1.6VTI z roku 1996 měla 118kW a stovku za osm... kam se od té doby posunula?

A proti čemu jinému by Civic Type-R s turbodvoulitrem stál než proti 2.0TSI? Z koncernových sourozenců bude zřejmě mít nejbliž ke Cupře, se kterou se třeba bude ještě přetahovat o desetinky na Ringu... Octavia RS je samozřejmě zaměřená jinak a GTI je taky více hatch než hot.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 14:06
Re: 21. století
Jak jsem nakoupil, tak prodávám, byla to nějaká statistika podle tříd - malé vozy 75 k, kompakty 100, víc si nepamatuji. Nejde o to, jestli z 1.6 16V nebo z něčeho jiného, s tím, jak rostl výkon z kubatury, se prostě asi kupovaly kubatury menší. Jak říkám, jsou to tak 3 roky, teď to třeba bude ...102. >:D

No jasně, když napíšeš 2.0 TSI, automaticky se mi vybaví GTI, jasně že je i Golf R, Audi S3 nebo Cupra, to pak pochopitelně ano. ;-)
Avatar - Emel
25. 9. 2014 14:16
Re: 21. století
Zkus zavzpomínat na to, co bylo na trhu koncem devadesátých let - ta 1.6 74kW byl fakt standard, zlatý střed. Dělaly se i menší motory, typicky 1.4 kolem 55kW... a dělaly se samozřejmě i silnější motory, obvykle dvoulitry cca. 100kW.

S tím se vydrželo prakticky až do nástupu downsizingu... většina nějak decentně posílila, třeba Renault na 81kW, ale nic moc se nezměnilo.

Průkopníkem downsizingu byl Volkswagen... s jistými porodními bolestmi, o kterých se tu toho hodně napsalo. Nejčastěji se to vnímá tak, že 1.2TSI 77kW nahrazuje 1.6 16V 74kW... ale z pohledu motorové palety to tak úplně není, protože ta foukaná 1.2 je dneska základ, zatímco dřív byla 1.6 16V střed, a střed je dnes 1.4TSI.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 14:27
Re: 21. století
Já ti rozumím, ale to jen potvrzuje skutečnost, že teď většině asi stačí ten "základ" a to i těm, kdo dříve brali "střed". A současně i říkám, dnes to díky downsizingu bude určitě víc, ale v řádů jednotek.
Avatar - Emel
25. 9. 2014 14:52
Re: 21. století
Souhlas, to asi stačí... proč by taky nestačil, v zásadě se jezdí pořád stejně rychle. Většina těch, co se spokojí se základem, oceňuje pružnost a z toho plynoucí komfort turbomotorů, tam je ta hlavní přidaná hodnota... což nás obloukem vrací k Mazdě, kde přesně pro tuhle cílovku vychází zajímavě ten slabší dvoulitr.
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 15:01
Re: 21. století
To je bez diskuze, však od začátku říkám, že 120 SkyG je zajímavá alternativa k obdobně silným malým turbům. Ale holt už to není volba pro klasického "atmosféráka" jakkoli to Mazdě může být vzhledem k jeho zápisu v červené knize ohrožených druhů jedno. ;-)
Avatar - Emel
25. 9. 2014 15:06
Re: 21. století
Není to volba pro klasického atmosferáka. Pro něj má Mazda ten silnější dvoulitr bez ořezu. Bohužel ho nabízí jen v jedné konfiguraci (Revolution hatch manuál), přičemž Attraction už asi vyhoví skoro každému.

:yes:
25. 9. 2014 16:39
Re: 21. století
Vtip je ale v tom, že na kola posílá (kromě prvního převodového stupně) Mazda 2,0/88kW stejně nebo spíše trochu méně výkonu než Honda 1,8/104kW. Takže pokud jde o pružnost, jsou na tom oba plus minus stejně (na stejném převodu a rychlosti). Což samozřejmě neznamená, že ať majitel jednoho nebo druhého nemůže řadit tak, aby z každého motoru vymáčknul více. Když majitel Mazdy plus minus srovná otáčky (tzn. bude mít o jeden stupeň níž, ale točit bude víceméně stejně, tak Honda nemá šanci).
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 17:21
Re: 21. století
Tím myslíš, že pokud bude mít M3 vytočenou dvojku, pojede jako Civic na trojce? To se mi moc nezdá, jakkoli si uvědomuju výhody velkého točivého momentu. Ještě bych si to dokázal teoreticky představit u 4-5-6, což jsou "cestovní" kvalty, ale dvojka a trojka? Ostatně ty dva srovnáváky, které jsou prolinkvány výše, ukazují, že dynamika Civicu je přece jen o kus jinde. Navíc 1.8 asi bude točit víc, ne?
25. 9. 2014 18:59
Re: 21. století
Hovořil jsem spíše o běžných cestovních rychlostech (když se hovoří o pružnosti), ne o točení v omezovači, ale to je jedno. Tady jsem ti připravil porovnání podle výkonových křivek a převodů obou aut.

[odkaz]
[odkaz]

Na jedničce Mazda jasně vede, na dvojce se to srovnává, ale Mazda stále o něco vede (zejména pokud se trochu více vytočí 3000-4000 rpm). Trojka je plus minus totéž, čtyřka a výše vede Civic a to i při velmi malých rychlostech. Např. na čtyřce při 50 km/h posílá Civic na kola (bez započtení ztrát) 674 Nm, Mazda pak 636 Nm. Tohle je samozřejmě jen teorie na základě posktnutých údajů o motorech výrobci.

Při dálniční 130 km/h na šestce 512 Nm (Civic 3400 rpm) vs 478 Nm (Mazda 2600 rpm), takže Civic by měl být pružnější. Pokud by ale Mazda jela na pětku a točila 3200 rpm (tedy stále méně než Civic na šestku!), pak by poskytovala 621 Nm a Civica docela rozmetala.
Avatar - TeeJay
26. 9. 2014 09:15
Re: 21. století
Tak to je zajímavé, díky. :yes: Takže tomu rozumím tak, že při běžném "cestovním" stylu jízdy je M3 dynamičtější, což je ale docela logické. ;-)
26. 9. 2014 10:59
Re: 21. století
No dynamičtější... Dynamičtější je při rozjezdu na jedničce a trochu na dvojce. Pak už je to plus minus stejné a u vyšších stupňů vyhrává Civic. Takže to není jednoznačné.

V praxi to teda bude vypadat tak, že při měření zrychlení by Mazda měla vyrazit podstatně rychleji vpřed a až od nějakých 80 km/h (kdy už Mazda o něco ujede) ji bude Civic pomalu stahovat. Naopak při běžném cestovním stylu, kdy se používají spíše stupně 3-5, na tom bude Civic o něco lépe za předpokladu, že oba budou mít při stejné rychlosti zařazený stejný stupeň. Jenže, ono celkovou dynamiku snadno ovlivníš tím, že třeba nebudeš řadit ve 2500, ale 2700 a hned už bude vítězem jiné auto.

Na to, aby člověk dotáhnul dynamiku jiného auta, zpravidla není moc potřeba. Ono se třeba říká, že aby atmosféra začala ujíždět turbu, tak je nutno ji točit přes 4000... To platí, pokud se jede na maximum. Při běžném provozu, kdy majitel turba motor vytočí např. do 2200, stačí atmosféře točit třeba do 2800 (což je sice více, ale ne vytáčení do červeného) a bude na tom stejně. Kdyby řidič atmosféry točil do 4500, musel by majitel turba točit ne do 2200, ale třeba do 3500, aby se dynamika srovnala...
Avatar - Emel
26. 9. 2014 12:39
Re: 21. století
Pokud chci stačit turbům, řadím na 9... a i tak mi o 40 koní slabší turbo ujede :-(
Avatar - _Karel_
26. 9. 2014 21:26
Re: 21. století
Kterej motor točí 9..? Wankel?
Avatar - white label
26. 9. 2014 21:30
Re: 21. století
Jo, myslí Wankel, ale třeba sériové motorky točí i víc a bez Wankelu...
Avatar - Emel
26. 9. 2014 23:24
Re: 21. století
Viz avatar... ;-)
Avatar - _Karel_
26. 9. 2014 23:54
Re: 21. století
Tipoval jsem tě na to auto ;-)
Avatar - TeeJay
25. 9. 2014 14:25
Diskuze
Nedá mi to. :-) Nevím, jak vypadají debaty pod články o nejaponských značkách, ale u těch JPN se to snad vždycky zhádalo a skončilo to u nadávek a špičkování. Docela mě těší, že tahle diskuze byla víceméně v pohodě, věcná a přínosná a to přesto, že šlo o tak třaskavé téma, jako je Civic 9G. Takže díky, dobrej boj. :-) :yes:
Rozbalit vlákno
0