Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda Civic 2015: Facelift ve stylu Type R

Michal Fokt
Diskuze (168)
Honda představuje omlazenou verzi hatchbacku Civic. Má výrazně sportovnější vzhled, inspirovaný konceptem ostrého hot-hatche.

Současná devátá generace Hondy Civic je po velkém úspěchu "UFO-osmičky" po prodejní stránce velkým zklamáním, přičemž hlavním důvodem je patrně rozporuplný vzhled. Nelze se tedy divit, že omlazení, které přichází po třech letech a bude předvedeno světu zkraje října na pařížském autosalonu, je po vizuální stránce opravdu důkladné.

Co se přídě týče, nezůstal kámen na kameni, beze změny je pouze motiv optického propojení světlometů s maskou chladiče. Auto má nově tvarovaný, větší nasávací otvor, zcela nové přední světlomety, jejichž spodní linii kopíruje LED pásek denních světel a nový, dravěji stylizovaný přední nárazník.

Ve spodní části dveří se objevila výrazná lišta se spíše ozdobnou, než ochrannou funkcí a jak se Honda vypořádala s asi nejvíce kritizovanou zádí? Svítilny svou pozici nezměnily, mají ale tmavší podklad, úplně novou optiku s LED a nový zadní nárazník. Pro upřesnění - Honda mazaně představuje Civic poprvé prostřednictvím těchto fotek modrého vozu, jenž má novou specifikaci Sport, která se bude od ostatních lišit nárazníky, zadním spoilerem v barvě karoserie, specifickým designem 17" kol, tmavým čalouněním stropu a kontrastním šitím.

Naopak interiér se nezměnil takřka vůbec, očekávejte nové dekory čalounění a došlo k lehké modifikaci palubní desky před spolujezdcem, kam se nastěhovala decentní lišta. Všechny Civicy standardně dostanou infotainmentové rozhraní Honda Connect Plus na bázi operačního systému Android 4.0.4 a s ovládáním jako u smartphonu (přitahováním prstů, potahováním a klepáním) se sedmipalcovým displejem. Standardem bude též asistent CTBA (City-Brake Active) pro eliminaci nebo zmírnění nehod při nízké rychlosti pod 30 km/h.

Co se nabídky motorů týče, zmíněná verze sport zůstává u 142koňového benziňáku 1.8 i-VTEC a 120k turbodieselu 1.6 i-DTEC Earth Dreams, z čehož se dá odvodit, že k žádným úpravám nabídky motorů nedojde, s výjimkou verze Civic Type R s přibližně 300koňovým čtyřválcem 2.0 VTEC Turbo. Ten sice zatím pro Paříž potvrzen nebyl, ale vzhledem k tomu, že je novinářům nabízeny možnost rozhovorů s project leaderem, dá se očekávat, že to bude to nejlepší nakonec.

Michal Fokt
Diskuze (168)
Avatar - _Karel_
26. 9. 2014 23:54
Re: 21. století
Tipoval jsem tě na to auto ;-)
Avatar - Emel
26. 9. 2014 23:24
Re: 21. století
Viz avatar... ;-)
Avatar - white label
26. 9. 2014 21:30
Re: 21. století
Jo, myslí Wankel, ale třeba sériové motorky točí i víc a bez Wankelu...
Avatar - _Karel_
26. 9. 2014 21:26
Re: 21. století
Kterej motor točí 9..? Wankel?
Avatar - Emel
26. 9. 2014 12:39
Re: 21. století
Pokud chci stačit turbům, řadím na 9... a i tak mi o 40 koní slabší turbo ujede :-(