O Insight jsem se zajímal po prodeji Priusu II, ale startování klíčkem a neustále spuštěný benzínový motor mi přišlo archaické. Navíc mě vůbec nepřesvědčila vysoká spotřeba. Proto jsem koupil Prius III, kde jsem nyní na 3,9 litru.
Honda zatím podle mého hybrid neumí- tedy když je s čím srovnávat.
na trhu bude vždy to o co je zájem...tento drahý a alibistický ekoterorismus musí skončit...čím dříve tím lépe, zákazník není hlupák: nekoupí předražené, nevzhledné auto se spornou využitelností...
Jaký ekoterorizmus? Nechceš si připomenout třeba jednu z mnoha ropných katastrof v Mexickém zálivu? [odkaz] a další... Spíše tvůj názor je názorem teroristy.
panove nechci vam brat iluze, ale svetovej terorizmus, tedy ten co jim nazivaji media, tak vetsinou pochazi ze zemi kde je zisk z ropy to jedine co jim asi tak ten zisk generuje, prodej bilich rouch a satku by jim asi stezi vydelal na slusne zivobiti, a nechtejte ani vedet kde byste byli kdyby do techto zemi obcas nejezdila na navstevu Americka armada :-)
ve skutečnosti toto celé je soubojem ideologií...zelené ideologie, a doktríny, kterou podporuje zejména EU ale v hojné míře i spousta jiných států, formou různých perverzních daní a omzení...a ideologie liberalismu a volného trhu...záleží pouze na tom s čím se ty ztotožňuješ a čemu tleskáš...já zelenému šílenství, a organizacím typu greenpeace demonstrujících na ropných plošinách opravdu netleskám... ;-)
ono soucasny svet ale bez tech perverznich dani a omezeni fungovat ani nemuze, pac vsichni si chteji zit v blahobytu, ale nikdo za ten blahobyt nechce platit pokud neni danej blahobyt urcenej vyhradne pro neho :-) ano je to business a musi to bejt business, ve svete businessu proste nic jineho nema mnoho sanci jak prezit, a jak maj nekteri v oblibe zminovat ze "co je dobre to se prosadi samo" tak to je ta nejvetsi lez soucasneho sveta :-!
Jenomze cely tenhle slavny "byznys" (kde ti, co si to odmakaji se budou mit stejne cim dal hur, aby uzivili tech par, co vysledky jejich prace prehazuji vidlemi) trva jenom do urciteho momentu. Az se ucho utrhne. Ale vsichni drzime pusu zavrenou, podporujeme tenhle neudrzitelny stav a spolecne se modlime, aby to neruplo moc brzo.
Asi jsi v tom ale nejel, že? Jede opravdu parádně....myslím tím především podvozek, řazení, nízké sezení, efektní přístrojovka, opravdu parádní jízda. A motor.....jó, musí se klasicky Hondďácky točit a pár koní navíc by to určitě sneslo, ale kde chceš dnes závodit? Na vyřádění to stačí a aby ses o víkendu za slunečného počasí krásně svezl na našich okreskách, nepotřebuješ žádnou závodní břitvu. Osobně CR-Z uznávám a fandím, ale stažení z evropských prodejů v rámci zachování ziskovosti automobilky chápu. Zároveň doufám, že se časem vrátí s nějakým silnějším turbo motorem, které Honda v blízké budoucnosti pro evropu plánuje. Hondě zdar ;-)
Velká škoda že se zatím nepodařila zavést do výroby Honda FCX Clarity , ani se nezačalo s budováním potřebné infrastruktury ( čerpací stanice na vodík ) alespoň v oblastech s vysokou koncentrací obyvatel ( velká města ) [odkaz]
vodik je v soucasnem stavu nerentabilni, vodik potrebuje jeste tak 20 let vyvoje co se technologii skladovani tyce, je to vpodstate totez co elektrika a jeji skladovani, jedinou vyhodu ale baterky maj, ze stavu donich najdes vpodstate v kazdy zasuvce, kdesto vodik jaksi v pouzitelnem stavu neni uplne snadne ve velkem skladovat pro tankovani do aut :-)
Pokud se bavíme o stlačeném vodíku, tak skladování není problém. Problém představuje tekutý vodík. A ten snad dnes nikdo neplánuje využívat. Nepříjemností je nízká energetická hustota vodíku, takže se hledají alternativy. Je zvláštní říci, že je problém skladovat "vodík" ve stavu vhodném k tankování, když ani nevíme, jaký stav to vlastně bude. Například amoniak není takový problém skladovat.
U vodíku je problémem extra neefektivní výroba z ropy. Elektrolýza je na tom ještě hůř. Čeká se na jaderné reaktory 4. generace, které budou vyrábět vodík ve velkém prakticky zadarmo. Potom se zaručeně dočkáme velmi rychlého rozvoje vodíkového hospodářství. Resp. dočkají se ho v Indii, Číně a Rusku, kteří na vývoji reaktorů pracují. Zaostalá Evropa babrající se v nesmyslných dotacích do FW a omezeních se nakonec stane jen skanzenem pro turisty.
Saman psal o skladování. Výroba je jiná otázka. Na stole jsou zajímavé myšlenky, některé zatím teoretické. V případě výroby ze zemního plynu se díváme typicky na 75 %, pokud si dobře pamatuji - což není ideální, ale celkově je to pořád lepší než zemní plyn přímo spálit (ztrátu dožene vysokou účinností palivový článek). Pokud máš zdroj dostatečného množství tepla, můžeš vyrábět vodík stejně jako jaderná elektrárna s vysokoteplotním reaktorem. Ať už by šlo o solární koncentrátor, nebo třeba geotermální energii. U jaderných elektráren je pěkné, že teplo je vlastně odpadní energie.
Opět se ale vracíme k tomu, jestli vůbec čistý vodík chceme.
Hybrid měla Honda nechat Toyotě a dát CRZ slušný malý turbomotor o obsahu 1.6 s výkonem tak kolem 180k. Spousta lidí co měla CRX na začátku 90 lety by se rozvzpomněla na padární malé lehké coupé. Rozhodně by se jich prodali několikanásobně víc ;-)
keby to malo normalny benzin tak to asi pojde na dracku, skoda ;-\
hybrid v sportovom kabate asi chce len malokto navyse za cenu vyssiu ako podobne vykonna benzinova konkurencia, velka skoda ze nevyuzili potencial CRZ, auto vyzera fajn, je skoda ze ho hybridom fakticky zabili ..... po prelude S2000 integre accorde legende ale aj sucasnom insighte dalsia honda na konci svoje zivotnej pute v eu,.. skoda ;-\ ... a to som si myslel ze accordom to skoncilo a dalsie hondy uz neodidu.... mylil som sa
Nastesti jde jen o nedulezity EU trh. Vyvoj pujde i tak kupredu. Z historie je znamo, ze v rozhodujicich momentech je Evropa znacne zpatecnicka. Ta vychodni se ze stadovite na zpatecnickou jeste nevyvinula.
Na svete jsou narocne trhy, ktere hybridy vyzaduji. Jednou tam budeme take. Bude to stat hodne prace.
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
ja ti môžem povedať že nevie pretože pozri si diskusiu pod článkom o ferrari california s turbom kde sme riešili jeho názor kde tvrdil že superšport môže byť len auto s motorom uprostred..stále to omielal dookola a ked som ho požiadal aby to podložil faktom alebo aby si to obhájil tak proste stále opakoval to isté..takže uňho sa nejakého vyvsetlenia nedočkáš..
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
jo jasne ty Evropska Unie, a proto se nejdriv Hybridy zacali prodavat v Japosku a USA >:D ja se budu taaaak strasne snam az ti toho Nanuka udelaj a bude k dostani jen jako hybrid nebo elektromobil >:D
uplne vidim jak hned obratis a hybridy a elektromobily razem budou uzasne
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
Jojo, nedulezity EU trh, ktery byl prakticky do lonska nejvetsi na svete (v poctu jednotek, ale jeste vyrazneji v celkovych trzbach kvuli vyssim cenam). A jasne, znacne zpatecnicka Evropa. Ta zpatecnicka Evropa, ktera poslednich 500 let (posledni stovku se svou dcerinkou v Americe) diktovala spolecensky a technologicky pokrok lidstva. Cimz nerikam, ze se to nezmeni a ze ted nebudou zase chvili tahat pilku Cinane, ale tak jak to pises ty, tak je to vylozene lez. Co tam jeste ma pokrokovy Marianek dal?
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
Staci se podivat co dane automobilky nabizeji na dulezitych trzich... a co v Evrope. Tento trh neni pro automobilky zajimavy. S cim se evropan spokoji jinym nestaci. Staci se rozhlednout kolem sebe.
Co se tyce historie, to jsi nepochopil. Bavime se snad o autech. I kdyz se mylis i co se tyce vseobecneho rozvoje.
Evropa si musi nejdrive vytahnou hlavu ze sve vlastni zadnice a trochu se rozhlednout. Ty jsi toho spravnym dukazem.
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
Evropan se spokojí díky vysokým cenám paliv s moderním autem s nízkou spotřebou a pokrokovou technickou, což se třeba obecně (zatím o Asii) s výjimkou Japonska a Jižní Koreje nedá říct (s ohledem na jejich průměrné výdělky). Stejně je na tom Jižní Amerika. O Africe nemluvím. Spojené státy díky levným palivům, rychlostním omezením, velkým vzdálenostem upřednostńují auta se spoustou vychytávek podporujících pohodlí a s poměrně jednoduchou technikou. Takže tvé "jásání" nad "zkázou" Evropy je pravděpodobně jen dané tvou malostí či závistí... :no:
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
No tak ma obdar svojimi vedomostami, lebo pokial ja viem tak keby nebolo Amikov tak by Nemecko padlo tak ci tak, akurat by sa vitazna cervena armada nezastavila v berline ale dalej by "oslobodzovala" az po Pariz. ;-)
to byl a proto o ničem. CRZ se tvářila jako nástupce legendární CRX. Jenomže je ve srovnání s CRX neuvěřitelně nafouknutá, slabá a těžší o zhruba 400 kilo. K tomu nepraktická. K čemu takové auto? Btw. kdo tu tvrdí, jak je CRZ super na víkendové projížďky, měl by zkusit nějakou zachovalou CRX. Tam se sedí skutečně nízko, motor se dá točit klidně nad 7 tisíc, pocit z řízení úplně jinde. Celkově proti hybridům nic nemám, ale chce to prostě správně pojmout, třeba jako se to povedlo Toyotě. Pokud se někdo pokusí postavit "ekosporťák", musí jít cestou snížení hmotnosti jako BMW se skvělým i3. Podvozek z hliníku, karoserie z karbonu, silný elektromotor. Elektromobil (nebo volitelně hybrid) postavený jako supersport do městských podmínek. To je správná cesta.