Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda v Evropě ukončí prodej hybridů Insight a CR-Z, vsadí na turbodiesely

David Bureš
Diskuze (53)
Zatímco na domácím japonském trhu jsou hybridy hitem, Evropa má raději turbodiesely. Proto na ně Honda na starém kontinentu vsadí.

Honda potvrzuje loňské zprávy, že na evropských trzích ukončí prodej hybridních modelů CR-Z a Insight, a to kvůli nízkému zájmu zdejších zákazníků o tyto vozy. Místo nich chce Honda zájemcům o úsporná auta nabídnout modely se vznětovým motorem.

Automobilka už pouze doprodává zbylé exempláře CR-Z a Insightu. Na některých trzích (například v České republice nebo Německu) už tyto modely dostupné nejsou.

První vůz s hybridním pohonem (první generaci Insightu) Honda uvedla na evropský trh již na začátku třetího tisíciletí. Zatímco dříve byly prodeje hybridních vozů Honda v Evropě stabilní, v poslední době tato automobilka zaznamenala spíše silnou poptávku po úsporných turbodieselech.

Toto prohlášení dokazují i statistiky. Podle analytické společnosti JATO Dynamics Honda loni prodala na evropských trzích 1.242 kusů Insightu, což je meziroční propad o 62 procent. Hybridního kupé CR-Z se v loňském roce prodalo jen 695 exemplářů (-66 %), hybridní verze Jazzu si pohoršila na 4.500 prodaných kusů (-40 %).

To je ve srovnání s konkurenční Toyotou velký neúspěch. Evropské prodeje Toyot a Lexusů s hybridním pohonem loni meziročně vzrostly o 43 procent na 153.000 aut, úspěšné jsou hlavně hybridní verze malého Yarisu a kompaktního Aurisu. To je více, než kolik Honda prodala v Evropě hybridů za celou historii. Od roku 1999 bylo na starém kontinentu registrováno 125.000 hybridních vozů značky Honda. Na druhou stranu je nabídka hybridních Toyot a Lexusů bohatší, hybridní Hondy byly na evropském trhu loni jen tři.

V nabídce turbodieselů měla Honda donedávna velkou mezeru, kterou zacelila motorem 1.6 i-DTEC. Ten je v současnosti dostupný pro modely Civic a CR-V, do budoucna by mohl nahradit větší 2.2 i-DTEC. Nová generace Jazzu by pak mohla dostat 1.5 i-DTEC.

David Bureš
Diskuze (53)
Avatar - Hotwire
17. 2. 2014 14:32
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
No tak ma obdar svojimi vedomostami, lebo pokial ja viem tak keby nebolo Amikov tak by Nemecko padlo tak ci tak, akurat by sa vitazna cervena armada nezastavila v berline ale dalej by "oslobodzovala" az po Pariz. ;-)
16. 2. 2014 19:27
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
Evropan se spokojí díky vysokým cenám paliv s moderním autem s nízkou spotřebou a pokrokovou technickou, což se třeba obecně (zatím o Asii) s výjimkou Japonska a Jižní Koreje nedá říct (s ohledem na jejich průměrné výdělky). Stejně je na tom Jižní Amerika. O Africe nemluvím. Spojené státy díky levným palivům, rychlostním omezením, velkým vzdálenostem upřednostńují auta se spoustou vychytávek podporujících pohodlí a s poměrně jednoduchou technikou. Takže tvé "jásání" nad "zkázou" Evropy je pravděpodobně jen dané tvou malostí či závistí... :no:
Avatar - Hotwire
16. 2. 2014 13:47
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
Nemyslim si, skor ten hakovy kriz vymen za cervenu hviezdu. ;)
16. 2. 2014 11:37
Re: Honda Clarity
Saman psal o skladování. Výroba je jiná otázka. Na stole jsou zajímavé myšlenky, některé zatím teoretické. V případě výroby ze zemního plynu se díváme typicky na 75 %, pokud si dobře pamatuji - což není ideální, ale celkově je to pořád lepší než zemní plyn přímo spálit (ztrátu dožene vysokou účinností palivový článek). Pokud máš zdroj dostatečného množství tepla, můžeš vyrábět vodík stejně jako jaderná elektrárna s vysokoteplotním reaktorem. Ať už by šlo o solární koncentrátor, nebo třeba geotermální energii. U jaderných elektráren je pěkné, že teplo je vlastně odpadní energie.

Opět se ale vracíme k tomu, jestli vůbec čistý vodík chceme.
16. 2. 2014 07:53
Re: Áleluja ÁLELUJA , teď aby to udělaly i ostatní automobil
Staci se podivat co dane automobilky nabizeji na dulezitych trzich... a co v Evrope. Tento trh neni pro automobilky zajimavy. S cim se evropan spokoji jinym nestaci. Staci se rozhlednout kolem sebe.
Co se tyce historie, to jsi nepochopil. Bavime se snad o autech. I kdyz se mylis i co se tyce vseobecneho rozvoje.
Evropa si musi nejdrive vytahnou hlavu ze sve vlastni zadnice a trochu se rozhlednout. Ty jsi toho spravnym dukazem.