Honda v Evropě ukončí prodej hybridů Insight a CR-Z, vsadí na turbodiesely
Honda potvrzuje loňské zprávy, že na evropských trzích ukončí prodej hybridních modelů CR-Z a Insight, a to kvůli nízkému zájmu zdejších zákazníků o tyto vozy. Místo nich chce Honda zájemcům o úsporná auta nabídnout modely se vznětovým motorem.
Automobilka už pouze doprodává zbylé exempláře CR-Z a Insightu. Na některých trzích (například v České republice nebo Německu) už tyto modely dostupné nejsou.
První vůz s hybridním pohonem (první generaci Insightu) Honda uvedla na evropský trh již na začátku třetího tisíciletí. Zatímco dříve byly prodeje hybridních vozů Honda v Evropě stabilní, v poslední době tato automobilka zaznamenala spíše silnou poptávku po úsporných turbodieselech.
Toto prohlášení dokazují i statistiky. Podle analytické společnosti JATO Dynamics Honda loni prodala na evropských trzích 1.242 kusů Insightu, což je meziroční propad o 62 procent. Hybridního kupé CR-Z se v loňském roce prodalo jen 695 exemplářů (-66 %), hybridní verze Jazzu si pohoršila na 4.500 prodaných kusů (-40 %).
To je ve srovnání s konkurenční Toyotou velký neúspěch. Evropské prodeje Toyot a Lexusů s hybridním pohonem loni meziročně vzrostly o 43 procent na 153.000 aut, úspěšné jsou hlavně hybridní verze malého Yarisu a kompaktního Aurisu. To je více, než kolik Honda prodala v Evropě hybridů za celou historii. Od roku 1999 bylo na starém kontinentu registrováno 125.000 hybridních vozů značky Honda. Na druhou stranu je nabídka hybridních Toyot a Lexusů bohatší, hybridní Hondy byly na evropském trhu loni jen tři.
V nabídce turbodieselů měla Honda donedávna velkou mezeru, kterou zacelila motorem 1.6 i-DTEC. Ten je v současnosti dostupný pro modely Civic a CR-V, do budoucna by mohl nahradit větší 2.2 i-DTEC. Nová generace Jazzu by pak mohla dostat 1.5 i-DTEC.