Honda uvedla na trh novou výbavu GT pro Civic 5D. K výbavovému stupni Sport přidává několik prvků designové výbavy, cena však zůstává minimálně do konce června 2010 stejná jako u výchozího Sportu.
Asi někde uletělo na kolotoči, nebo se ztratilo při nějaké vesmírné misi..., ovšem otázka je, jestli nebude některým věrným"seniorům" poněkud scházet... ;-):-)
Joo hosi ste vtipni, skus mi povedat co Civicu chyba proti takemu super originalnemu a "kvalitne" poskladanemu Golfu. Skus otvorit oci a potom zacni kritizovat.
A to s tymi seniromi, zial je to tak...
Že se někomu "nelíbí" Golf, je stejně normální jako to, že se někomu nelíbí současný Civic. A co tomuhle Civicu chybí? Minimálně designově všechno to, co měla třeba jeho (na svou dobu opravdu povedená) 5. generace... ;-)
A dík za uznání těch "seniorů"... :-)
Ano Navtech vystihol si to spravne. Su ale aj auta, ktore oplyvaju oboma atributmi naraz. V mojom vnimani je to prave civic, ktory ma ( samozrejme subjektivne) aj sportovy dizajn, ale takisto aj urcity naboj. Je pravda, ze v priamke mu ukaze vyfuky aj nejake to SUV, ale vacsinou ide o tie pocity pri jazde a tie toto auto proste dava. :-!
tak tak, Honda ma jeden z najvyspelejsich systemov 4x4. Montuju do napr. do Legend(a). Je to famozny system posielajuci vykon nie na napravy ale konkretne na kolesa! Cize nieco podobne ako BMW X6 (v priplatku tusim) kde to kazdy vznasa do neba, u Hondy nikto ani nepovsimne. No hosi si za to mozu sami...mali ho skor, mal byt v CRV aj v Accorde a nie tak zanevrety a nepropagovany...
Vy jste srandysti, tomuhle se rika 4x4
[odkaz]
Nebudu se zde vyjadrovat o nepodstatnych vecech, ale pro uzivatele jedna s podstatnych je spolehlivost a o tom si muze nechat volfik jen zdat.
Dik za pekne video, velka skoda a tak trochu hamba Honde ze to AWD nedavaju aj do EU modelov, no oni urcite vedia preco (ale ak sa casom nechystaju s Acurou k nam ako napr. Infiniti tak potom netusim preco...)
tohle 4x4 se dodava se akorat do Legendu. Evropa neni pupek sveta, takze japonsky CTR je uplne o necem jinem, motor, nezavisle zaveseni, samosvar,....
Proste kdyz nekdo nekde koupi el.stavitelny tlumice tak z toho na * nepadnu a vypovida to opravdu o spickove urovni kupujiciho >:D
Pokud myslim na podvozek tak myslim na Focus, pokud na 4x4 tak Subaru, pokud motor tak Honda,volfik me napadne jen kdyz si nemohu vzpomenout jestli 20 let stara Hondacke 1,6 mela 82 nebo 96kw. Ono je to fuk pac supermoderni 1,6 golfik ma 75kw. Az z volfika vypadne motor do S2000 tak se muzem o necem bavit. U Hondy je to otazka co nabidne do prodeje, u volfika co zhruzou zplodi.Vzpominam na blaboly o PD a ejhle CR uz ho valcuje.
>:D A proto Honda absolutně kašle na svou léty budovanou image sportovně zaměřeného výrobce. Ano, u Hondy je otázka co nabídne, jestli to bude zase něco totálně "mimo Hondu" a nebo "jen" další novodobě klasicky neklasická Honda.
Proč by měl někdo dělat motor do S2000, když sama "sportovní" Honda poslala S2000 do kytek.
To víš, že není, ale něčím ti hondofilové argumentovat musí, i když chápu, že to poslední dobou nemají jednoduché...
Ale on ti tu nějaký japanofil rychle "vysvětlí", že na japonském trhu je to běžně k dostání (jako "všechno"), jen se to do Evrpoy nevozí, protože primitivní Evropani by tak dokonalou techniku ani neuměli ovládat..., navíc evropské prodeje Hondy jsou přece "skvělé" i bez toho... ;-)
Přidej víceprvek vzadu. Ale jestli ti lepší motory, špičkové automaty a vyspělejší podvozek nestačí v nižší střední třídě jako argument technické převahy, pak nevím. Faktem je, že civic má digitální budíky, tam se golf nechytá, to bude ono. :-);-)
jak už jsem uvedl níže - nevím, odkud bereš jistotu, že má Golf lepší motory. Byl by nějaký příklad lepší VW atmosféry 1,4 l a 1,8 (nebo 2,0 l) než těch v Civicu? Že ke každému motoru strčím turbo (byť skvělé) a naladím na 16 výkonových verzí, není známkou technické převahy. Dvoulitrový TDI mi na druhou stranu přijde s 2.2 i-CTDi srovnatelný, jak hladkostí nástupu, tak prodlevou i spotřebou. O automatech a podvozku není sporu, ale nějak jsi v tom výčtu přeskočil oblasti technické převahy, jako jsou manuální převodovky, řízení nebo třeba hybridní pohon. ;-)
Proste kazda liska svoj chvost chavli...
Ale chalani, ja tuto diskusiu povazujem zase sa verny boj VWmaniakov. Kto moze v dnesnej dobe plnej inovacii porovnavat na plnu hubu auta, kde jedno zazrelo svetlo sveta minuly rok a to druhe je medzi nami uz tusim piaty rok!
Ja som napr. jeden z tych, ktoremu sa Civic vcelu paci, interier :yes: , sedadla najlepsie v triede :yes: , radenie a radenie taktiez na jednotku :yes: . Atmosfericky vtec bude urcite spolahlivejsi ako 1.4 TSI. Samozrejme 160 k verzia je raketa (s trapnym zvukom) no pre porovnanie vhodnejsia 120k - tu bude min. rozdiel, Civic viac koni, TSI krutak.
Ostava podvozok, Civic je tvrdsi, no na tuhu zadnu napravu velmi slusne vyladen! Ale podvozok VW je viac userfriendly...to treba povedat, hoci po skusenostiach z "vlkohradu" (pozdravujem Beaumonta ;-) ) mam aj o jeho vydrz dost strach...
Na jesen ma prist lahsi, nizsi, sportovnejsi Civic s prepracovanymi motormi. Tesim sa, som zvedavi ako to dopadne...ale nech to dopadne hocijak, uz teraz vidim...ano sportovnejsi, no nedam do kufra kocik pre dvojicky a dozadu basketbalistu...proste nikdy sa neda vsetkym vyhoviet. Trajsi je prakticky, priestranny a to tu nikto nespomenie...
Jistotu beru v tom, k čemu jsou ta auta určena. Paleta přeplňovaných čtyřválců znamená lepší motorizace pro konfekční HB nižší střední. Víš dobře, že sám preferuju atmosféru, ale nemůžu strkat hlavu do písku před tím, že přeplňované čtyřválce menších objemů jsou prostě lepšími motorizacemi pro hatchbacky nižší střední než výkonově odpovídající atmosféry, a to z hlediska způsobu užívání těchto aut. Lepší průběh momentové křivky, tj. dostupnější výkon v nižších a středních otáčkách je prostě bezdiskuzním faktem. Přestože s tebou budu souhlasit, že 1,8 v civicu je jedna z opravdu povedených atmosfér. Jinými slovy, motory neokecáš, převodovky taky ne, Honda prostě nic s DSG srovnatelného nenabízí, o čtyřkolce mluvit netřeba a pokud jde o podvozek, sám to píšeš níže, civic je hůře ovladatelný a nedotáčivější, já bych přidal, že i s nečitelnějším zadkem na hrbolatém povrchu. Jedno jakou měrou jdou tyto věci na vrub konstrukční podstatě víceprvku vzadu nebo vyladění tlumičů, ale golf má prostě lepší podovozek, a...tečka. A to nemluvím o el. stavitelných tlumičích v G6, ať mě nenapadáš, že srovnávám staré auto s novým, to co jsem uvedl k podvozku, převodovkám a z části i motorům, platilo i pro pátou generaci golfu.
Ano, z hlediska toho, k čemu jsou auta určena, je určitě pro konfekční hatch lepší turbo, ale tady přece byla řeč o "technické převaze". Nechceš mi říct, že TSI má technickou převahu nad i-VTEC, že ne? ;-)
Golfa bych srovnával s Ceedem a Aurisem.
Civic patří na pomezí mezi prémiovou třídu,něco jako Audi,Alfa.
A Golf VI. je jenom levnější Golf V.Neumíme udělat méně žíznivý motor,tak musíme snížit hmotnost.
Takže podvozek, převodovky, 4x4 už probírat nebudem, pro mě to znamená, že i kdyby motory byly na plichtu, můžem to vzhledem k převaze ostatního ukončit tím, že, ano, golf je technicky vyspělejší auto.
K těm motorům. Říct, že tsi má nebo nemá technickou převahu nad i-vtec, hm, jak bys to chtěl hodnotit? Vezmu-li to čistě z hlediska počtu použitých vychytávek, pak tsi se svým variabilním časováním, přímým vstřikem a turbem jich má víc než honda, ale tak to hodnotit nelze. I-Vtec je opravdu vymakaný systém, jde o to, že smysl jeho i kombinace přímého vstřiku s turbem a menším objemem je stejný, vyšší výkonu při menší spotřebě. Teoreticky fajn, prakticky, můžem např. srovnat golf 1,4tsi 90kW vs. civic 1,8i. Dynamika bude podobná, spotřeba taky, ale uživatelská přívětivost díky turbu je určitě vyšší u golfu. Dá se to použít jako argument technické převahy? Podle mě ano, technika má sloužit účelu, a tím je v případě konfekčních aut této třídy, mimo měřitelných parametrů, hlavně uživatelská přívětivost. ;-)
Tys to vzal nějak hopem. >:D Jasně, 4x4 nemá smysl řešit, ovšem co se týče převodovek, u Hondy sice nemáš dvouspojku, ale zase je k dispozici vcelku široká škála automatů a poloautomatů - CVT, 5AT a 6AMT. Stále také nějak přehlížíš existenci hybridní verze. Ale takhle bychom asi mohli pokračovat donekonečna, takže bych to s tou technickou převahou neviděl úplně jednoznačně. ;-) Faktem je pouze to, že u Golfu si můžeš více vybírat a kombinovat.
OK, když zohledňuješ technickou převahu přes lepší dynamiku coby bonus pro řidiče, tak jsem velmi zvědav, jak uživatlsky přívětivý pro řidiče bude přímovstřikový turbomotor ve 100, 150, 200 000 km. :-!
Podstatné je, že ten úžasně sportovní civic v zatáčkách tomu nesportovnímu důchodcovskému golfu zadní lampy neukáže. Tak kde je ta větší sportovnost? V tom předním plexiskle?
(samozřejmě myšleno při srovnatelných motorizacích)
Dinare, myslím, že nemá smysl špekulovat nad tím, jestli má nebo nemá Golf lepší podvozek, a zdaleka to nesouvisí s konstrukcí zadního zavěšení. Civic má v první řadě špatně sladěné tlumiče a pružiny, takže se naklání, výrazně zaklekává, při prudkých manévrech hrozí rozkymácení (pokud jezdíš bez VSA) a současně bídně tlumí rázy. Facelift vyladění pérování pomohl, ale šasi Golfu (jenž je mimochodem o 4 roky novější auto, abychom byli fér) je určitě lépe ovladatelné a méně nedotáčivé.
Ale řeč byla, alespoň v tomto vlákně, o sportovnosti. Jsi vážně ochoten tvrdit, že je Golf sportovnější? Nemá ani tak cenu se hádat, jestli je lepší špičkový atmosférický motor nebo špičkový turbomotor, ale jistě věc je to, že atmosféra, pokud není vysloveně zpackaná, má vždycky sportovnější projev. To souvisí s dynamikou zlepšující se s otáčkami (i když 1.8 i-VTEC není zrovna rev machine), nutností řadit, funkčností řazení. To jsou faktory sportovnosti, které jsou naštěstí na straně Civicu. A pak je tu perfektní, nepřeposilované, přesné a ostré řízení s malým převodem a volantem, které dává jízdě v této třídě úplně jiný rozměr a srovnat ho lze s výhradami jedině s Focusem. Dobré řízení je pro celkový pocit sportovnosti velmi silný faktor. Pak tu máme sedadla, která mají na rozdíl od golfu alespoň nějakou boční oporu, i když je sráží dost vysoký posaz. Ne Dinare, opravdu nemohu souhlasit s tím, že je Golf sportovnější než Civic, mohu pouze souhlasit s tím, že lama bude s Golfem rychlejší. O zábavě za volantem ale nemůže být řeč. ;-)
Tak tak...musim s tebou suhlasit. To riadenie je famozne, ostre, presne a s okamzitou odozvou. Ako som pisal vyssie aj so sedadlami suhlasim, neviem ci som zazil ine auto v C-cku, co ta proste drzi aj v oblasti ramien! (mam cca 190!). Ako porovnatelne sportovejsie vozitko ma este napada 147-cka. Taktiez vyborne riadenie, ochota vrhat sa do zatacok velmi dobra a na 17" perfektne drzi stopu a takmer vobec na nenaklana (no ta dvrdost...)
Zase jen bojuješ sám se sebou, "ne Dinare, opravdu nemohu souhlasit s tím, že je Golf sportovnější než Civic". Klidně nesouhlas, ale mě vynechej, já nikde netvrdím, že je golf sportovnější než civic.
P.S. Abych ti to ulehčil, z mého pohledu je šermování slovem sportovní při hovoru o běžném civicu či golfu mimo, proto jsem napsal, co jsem napsal.
A pokud jde o ty lamy, tos myslel sebe za volantem GTI vs. Type-R? >:D
Já reagoval na tvoje "Tak kde je ta větší sportovnost?" ;-) Ulehčovat mi to nemusíš, i běžnou konfekci lze dělit na sportovní trošku nebo vůbec. ;-) Pokud ne, mohli bychom jezdit všichni v Ceedu.
Ad lama: >:D:yes: Ano, i já budu s GTI rychlejší, na rozdíl od závodních jezdců. ;-)
Jenže u čeho při tom dělení skončíme. V argumentaci u golfu čtu většinou o nudném páprdovském designu, který s tím sportovním civica nesnese srovnání. Na druhé straně ty sám víš, že v tom důležitém, z hlediska skutečných vlastností evokujících nějakou sportovnost, tj. např. schopnosti podvozku, ten golf za civicem nijak nezaostává, spíš naopak. Tedy, co je ta sportovnost? Právě pro reakce andrejů a podobných se mi nějak smrskává na ty trojúhelníkové laufy a plexisklovou masku. Jediné, co můžu s klidným svědomím říct na účet vyšší sportovnosti běžného civica vůči golfu, je manuální převodovka, její rychlost, vw manuál je citelně pomalejší.
Napisal som SVOJ nazor na dizajn Civica a to ze s tym nejaky Dinar nesuhlasi vazne nie je podstatne, kazdemu podla vlastneho gusta. Vobec, pride mi trochu mimo bavit sa u vozidiel C-segmentu kto je sportovejsi a preco, nikto predsa nebude riesit tie zanedbatelne rozdiely v jazdnych vlastnostiach, ktore su u tychto dvoch aut. Skor sa tu hra na osobne preferencie.
To ale přece záleží na tom, jaká měřítka si stanovíme. Oba víme, že nakonec stejně každý půjde do kolen z polykarbonátu a trojúhelníkových koncovek.
Ale co Civic ztratí vyladěním podvozku, dožene vtažením do děje - řízení, řazení, sedadla, "zvědavá" zadní náprava, kterou co chvíli zajímá, co se děje vepředu >:D (a co chybí u CTR). Otázkou je, kolik lidí tohle pozná a docení.
I já sem býval velkým fandou Hondy a dokonce jsem ji i vlastnil, ale s postupem času, když Honda začala „přešlapovat na místě“, nevěděla kudy kam, konkurence ji začala dotahovat (a v mnohém ji i předstihla) a Honda nedokázala rázně zareagovat, mé nadšenectví pro tuto značku opadlo. Honda mi připadá jako značně zkostnatělá firma, která, aby něco zásadního změnila, tak k domu musí být okolnostmi přímo donucena. Jiné značky uvádějí na trh nové motory, převodovky, modely a další technologické novinky, jak na běžícím pásu, ale Honda dělá jako by se jí to netýkalo.
K té sportovnosti. Tristní kombinace je, být sportovní, ale ne dostatečně dynamický. A to je problém současných Hond. Když odhlédnu od skutečnosti, že Honda má v poslední letech zjevný problém vůbec postavit výkonný motor, tak i ve srovnatelné výkonové kategorii má s přeplňovanými benzíny i diesely, v reálném provozu, velké dynamické problémy.
Ano,Honda prodává první na světě sériově auto na vodíkový pohon,ale nemá DSG.
Převodovku,která řadí o 0,1s rychleji než konkurence.A ta převodovka má dvě rozpínatelné spojky.
Něco tak geniálního by nikdo na světě nemohl vymyslet,na to mohli přijít jenom němci.To je na Nobelovu cenu!
Proště mlýnek na maso je víc,než atomová elektrárna!
jojo, je to tak. Pokud se vrhnes na neco co ma delsi vyvoj tak vypada vrazeni turba do bidneho motoru jako obrovsky skok kupredu ;-) . Jo jo, ale co po tech 100tis km, to bude teprv krok az se to zacne podelavat a lidi do stareho vraku nebudou chtit strkat prachy. To zas bude spise skok do doby kamene >:D
Tyhle "plačky" už jsem jednou slyšel, velmi podobné "Nostrodamusy a Sibyly" bylo slyšet, už když začala "éra" přeplňovných dieselů v osobních vozech... ;-)
Já zase třeba najel s jedním turbem od novoty přes 250 tis. a ještě dneska bez problémů jezdí u druhého majitele...
Chvilku po revoluci jsem prodal Favorita a od té doby jezdím (ke své spokojensti) "turba", dieselové i benzínové... ;-)
nerikam ze to nemuze fungovat, ale neminim se osobne zaradit do skupiny se smulou. Znamy ma MB A, v nafte a take mu nechodilo turbo jeste pred 100. Nekdo smulu nekdo stesti. Ja rad radim takze nevidim duvod porizovat turbo
Tak s tím Mitsubishi to opravdu jen mylně tušíš a potvrzuje to to, o čem tu občas píšu...
Mitsubishi mělo "nakoupenou" dvouspojku - Twin Clutch SST (Sport Shift Transmission) až v listopadu 2007 (v Mitsubishi Lancer Evolution X), ale o tom, že by její princip objevilo, nebo si jej dokonce nechalo patentovat nemůže být řeč...
"Princip" dvouspojky objevil už v roce 1939 francouzský vynálezce Adolphe a v r. 1940 podal profesor Rudolf Franke (Německý Darmstadt) první patent na dvou-spojkokovou převodovku.
Až až v r. 1980 byla "představena" pod názvem Porsche PDK (Porsche DoppelKupplungsgetriebe).
Vývoj PDK začal někdy v r. 1969. Šéf "inženýrství" Porsche Ferdinand Piëch podporoval její vývoj u typu 919, kde byly problémy s nerovnoměrným sepnutím v řadě.
S vývojem Porsche 956/962 byla PDK opakovaně používané firmou Porsche v závodech.
Volkswagen nabízí od roku 2003, 6ti-rychlostní DSG (DirektSchaltGetriebe) v běžné "sériové" produkci...
Budiž, nenosím v hlavě info o každé blbosti a trošku se mi pomotala dvouspojka s přímím vstřikováním paliva. :*) To se občas stává i v lepších rodinách. >:D Ty očividně na rozdíl ode mě nejsi líný zabrousit na Wiki. >:D Jinak "o čem tu občas píšeš" fakt netuším. Asi tě to zklame, ale nejsem tvůj fanoušek a nesleduji nadšeně tvou aktivitu na ACZ.
Jinak díky za potvrzení informace, že DSG není know-how Volkswagenu.
Kdybys mě občas četl, asi bys to už věděl, nepíšu tady (ani na MACZ) o "původu" DSG poprvé... ;-)
Čeho jsi fanoušek je snad jasné, takže o tom, že bys mě pravidelně četl si opravdu iluze nedělám...
Píšu tu občas o "japanofilech", co jsou přesvědčeni, že veškerá "moderní" automobilová technika pochází výhradně z Japonska..., takže tu nejde vůbec o to, jestli je to zrovna know-how Porsche, nebo VW (historická i současná spojitost těchto automobilek, také asi nebude zcela náhodná), ale hlavně o to, že to není know-how z Japonska, jak ses (náhodně) domníval... :-)
ona veškterá high-tech z Japonska nepochází,určitě ne jen občas musí Japonci dodělávat a zkvalitnovat projekty které nebyly schopny uvést v život či spolehlivost Evropské automobilky jako třeba VTEC či Wankelův motor že.
...že zrovna s tím "německým" Wanklem Mazda tak těžce "zatápí" konkurenci... >:-[] , v Evropě jen mnohem dřív pochopili, že Wankelův motor je především "slepá ulička", v čemž jim dala historie jednoznačně za pravdu...
VTEC je zřejmý, ale již poněkud letitý úspěch Hondy (i když nebyla "první"), ale hlavně z něho se nedá "žít" další desítky let,..., kdyby ho neměla, co by asi na ty své motory stále dokola, několik desítek let (slepeckým písmem), psala (viz tvé foto u nicku)?
Jo, kdyby dnes byla Honda (automobily) na takové špičce jako jsou její motocykly, neřeknu ani slovo, ale k tomu se bohužel ani neblíží...nakonec i tu dvouspojku bude mít Honda dřív v motorce (VFR 1200), než v Civicu... ;-)
No on "Wankel" možná neřekl ještě poslední slovo a jak jistě víš,Mazda ho dává jen do sportovnich aut RX,a generaci co generaci to zkvalitnuje,a Rusové do nějaký vojenský techniky a mimochodem mel jsi čest se s tím aspon svest?? Užasný,opravdu! Tak ona historie myslim neni u konce,uvidíme.
A co se týká Hondy,to tu výstížně napsal "KING" hold zatím je ve světě situce ta že vše směřuje k "EKO" a tam asi bude hrát prim s Toyotou,ted je otázka jestli tu dobu "vycítili" správně či nikoli.
A Honda,není jen o starém Vtecu ale především o kvalitě a spolehlivosti,převodovky,motory má skoro nesmrtelný.
Bajek o perspektivě Wankelu už jsem v životě četl hodně, ale vždy zůstalo jen u těch bajek...
"Nesmrtelný" motory nemá jen Honda, navíc koho tím chceš dnes ohromit, leda tak bazarové indiány s tím, že pravděpodobně něco ušetří za servis po 300 tis. km.
A ty "rychlé" manuály? V sebelepším manuálu už dnes není žádná velká/dlouhá budoucnost...
Honda-auto bylo dřív skoro synonymum pro "sport", emoce, špičkovou techniku (tím nemýslím nájezd 500 tis. km), ale dnes...
Vím proč si dnes koupím foťák od Canonu/Nikonu, Panasonicu, proč si koupím televizi od Sharpu, motorku od Hondy, Yamahy, ale jaksi už nevím, proč zrovna auto od Hondy...
No ono novou Octavii s kterou jsi 2OX v servisu do 80tis. taky nikoho neohromíš a ne nahodou za rok 2009 měla HOnda největší procento "věrných" zákazníků,čím to že si člověk jednou koupí Hondu a už u ní zůstane? Ale to je jedno,hezkej vikend.
No já sice Octávku neměl, ale měl ji kdysi (jako novou) můj otec a neměl s ní nikdy vůbec žádný problém. Jezdil jen na předepsané pravidelné prohlídky s výměnou oleje apod...
Dneska nejsou poruchové a neporuchové značky, ale poruchové a neporuchové "kusy"..., a to platí i pro všechny, tedy i pro "japonce"...
S druhou částí souhlasím jen Japonci mají na 100t určitě nižší počet poruchových kusů.
No vidíš a známá si koupila funglovku 1.6 a má s tím pořád problémy a s benzinem což mě docela zarazilo. Nehledě na to,víme co má koncern za neustále problémy s váhou vzduchu a elektrikou.
No vím o pár lidech co měli problémy s váhou vzduchu u TDIček, ale my měli v minulosti (v rozvětvené rodině) celkem tři, (Passat, Octavia, Golf) a neodešla nám nikdy ani váha vzduchu, ani turbo.
Jednou nám odešlo (docela "brzo") turbo na BMW 530d, ale to byla údajně nějaká vadná série turba, tak to bez větších problémů vyměnili i po záruce...
Flavio, nevím, jestli zkostnatělá je to správné slovo. Ona je totiž konzervativní jak na co. A bohužel je poslední dobou konzervativní na všechno, co nějak souvisí se sportovním svezením. Její preference jsou teď až příliš zelené. Nelituje nasypat miliony do vývoje vodíkového auta a hybridů, má bokovky v robotice, výrobě solárních článků, genetice, letectví a kdoví v čem ještě, do motorek dává DSG, ale udělat sportovní auto je pod její úroveň. Opravdu těžko bys hledal v automobilové branži značku, zaměřenou na engineering více, než právě Honda. Všechno podstatné, co v jejích autech najdeš, je výsledek vlastního vývoje, s výjimkou turba a systému vstřikování pro nafťáky, i tam ale má vlastní standardy a nebere běžnou konfekci Bosch, Denso a spol. Motory, převodovky, elektronika, podvozky - všechno in house, žádné ZF, Getrag nebo podobné, od externích dodavatelů se berou pouze doplňkové výrobky - alternátory, klimatizace, ap. To na jednu stranu zaručuje vysokou kvalitu produktu, na druhou to logicky znamená, že nelze ve všech oblastech držet tempo s firmami, které mají jednak větší rozpočty a druhak nakupují 4/5 auta u subdodavatelů.
S tou kombinací sportovnosti a nedynamiky ale souhlasím - výkony všech vrcholných modelů řad Hondy jsou daleko za očekáváním.
Zajímavý? Od chvíle, co se CR-Z objevilo, na zajímavý test stále čekám a stále nepřichází. Tohle je test úplně o ničem. 2/3 testu kecy o plastech v kabině a na závěr překvapující zjištění, že když se honí benziňák, žere víc, než nafťák. To jsem z toho celá vlhká. :-O Honda má konečně malé sportovní kupé a mě zajímá, jestli je opravdu sportovní a jak dobré je. Na spotřebu kašlu, tu budu řešit, když nepojedu ostře. Ještě jsem se o CR-Z nikde nic potřebného nedozvěděl. 8-s:no:
V mem H Concerte byly mekcene plasty uz pred 20lety a tak jsem z toho byla porad vlhka. Ty si palubku, kdyz vlezes do auto tak 5 min neohrabavas jako to delaj vsichni evropani??? Dnesni Jazz nema tolik mekcenych plastu, vlastne ani nevim kolik, ale muzu rict, ze ma tamhle pekny vicko, tamhle policku, tamhle nerez maticku a tamhle gumicku a jetsli to nema jine auto tak je to pekna sunka :-) Motor supr, prevodovku, spolehlivost, mista jako v golfu a lepsi kufr to ma dneska kzde auto >:D