Automobilky Honda, Mazda a Nissan svolávají do servisů miliony vozů po celém světě kvůli možným problémům s airbagy. Podobný krok tento měsíc oznámila také Toyota.
udajne ide o chybne seriove cisla suciastok od dodavatela takata ... zo zdanlivo malej banality sa stal megaproblem ... taketo nieco by sa v dnesnej dobe uz stat nemalo zvlast u japoncov ma to prekvapuje ze si to nepostrazili
aj ten proces vyroby v toyote ..... Just in time ..... ma zrejme tiez svoje muchy ... kedze aj toyota ma zvolavaciek akosi az moc v poslednych rokoch
Jde spíš o to, že když se ten článek napíše tímto způsobem, opravdu to zní senzačně. Skoro mám chuť sednout do auta a jet si to nechat prověřit i když vím, že se to týká jen těch starých vraků.
JIT ani zdaleka neni jenom o dodavkach pro vyrobu, je to celkovy pristup k systemu rizeni vyroby. Pod JIT tudiz v idealnim pripade spada i samotna vyroba a expedice.
Spis nez o technologii, jde o strategii, nebo principy, chces-li. Jinak ano, logistika je nedilnou soucasti systemu rizeni vyroby. To ovsem nic nemeni na tom, co jsem napsal - JIT resi i samotnou produkci a expedici vyrobeneho zbozi, nikoliv pouze dodavky pro vyrobu.
V podstatě se shodneme. Vím co to znamená, vím jak funguje, vím jaké má efekty.
Z mého pohledu jde především o logistickou technologii, která má ovšem přesah do dalších navazujících procesů a i tam může (ale není to pravidlem), vykazovat nějaké pozitivní vlivy na výsledný produkt, ovšem produkt sám tato "technologie" nijak zvlášť neovlivňuje. Na to nemá nástroje.
Zvolavaciek ma Toyota mozno dost, lenze kolko maju ine znacky ututlavaciek? Podla mna je dobre, ked automobilka prizna a opravi. Ovela horsie, ked sa tvari, ze problem vlastne ani neexistuje.
Neverim, ze existuje automobilka, ktora taketo problemy nema. Rozdiel je v tom, ako sa k tomu postavi.
Nejde o to ze opravi, ale hlavni je se podivat jak starych aut se to tyka. Vsechny automobilky vyse zminovane to resi u aut, ktere uz jsou pomalu zrale na odpis(10-15 let) a pritom se jim vyrobce venuje :yes:
Staci tedy porovnat tento pristup japoncu, dlouhe zaruky cca 5 let a i priznani problemu dlouho po zaruce, s konkurenci, ktera ma zaruky 2 roky, 80tis km a po 2 letech te otravuje nejakou kulanci a chybu si neprizna, ikdyz je to jasna chyba konstrukce >:D
USA je narocny trh, proto se tam dari jen tem nejlepsim
aj keby sa to nemalo stávať tak sa k tomu problému postavili čelom a nehrajú mŕtveho chrobáka. Tie autá sú dávno po záruke (rok výroby 2000-2002) iný výrobcovia by sa na to vysr..
Čelem? No možná po 6 letech problémů, kdy na to automobilky okázale házely bobek. Problémy jsou známé od roku 2008, už v roce 2009 jsou prokazatelně 2 mrtví v USA díky airbagům od Takaty (oba v Hondách) a nespočet incidentů prošetřovaných NHTS. A díky tlaku NHTS se nakonec automobilky rozhoupaly něco dělat, protože hrozila velká aféra.
Vzpomínám na problem pri crash testech EuroNCAP u Roomstra. Spatne navrzeno ulozeni kabelu, pri nehode byly preruseny a znemoznily nafouknuti airbagu. Jak na to reagoval vyrobce? Proste ani u aut co byly v zaruce nic neresil a svolavacka taky nebyla.
Resil tady snad nekdo, ze to nenafouknuti muze mit smrtelne nasledky?
Takze se da rici celem, protoze jejich svolavacky se tykaj kde jaky prkotiny i leta po zaruce a to i v Evrope a neni to diky NHTS ;-)
Je to pět let po funuse(ch), takže automobilky reagují pozdě a z donucení NHTS. A je jedno jestli je to Nissan, Toyota nebo BMW, protože všichni o problému ví a řadu let nic nedělají.
Tento problém, nastal u jednoho kusu Roomsteru při nezávislém testu NCAP. Problém si stojí následovně.
Každá automobilka, která zkonstruuje nový model, ho podrobuje nárazovým testům. Ze všech stran, ve všemožných výbavách a v různých rychlostech. Tyto vozy resp. vraky, jsou všechny archivovány. Např. Škodovka je má uloženy v několika velkých bývalých zemědělských budovách v okolí Mladé Boleslavi. Dělají to tak všichni, a je to právě z důvodu toho, aby byli chráněni před případnými soudními spory.
A právě problém je ten, že při továrních nárazových zkouškách se tato "vada" s přeštípnutým kábelem u žádného z testovaných vozů neprojevila. Jinak by na to samozřejmě adekvátně ihned reagovali, proto testy dělají, proto tam montují airbagy, kdyby při testu nestřelily, rozhodně by to nepřešli mlčením.
Proto svolávací akce pro tento problém nebyla, Škodovka jen předeslala, že tento problém bude řešit automaticky při pravidelných servisních prohlídkách.
Také je známo, že nikdo v Roomsteru nezahynul kvůli tomu, že by mu nestřelil bag. Což je opět podstatný rozdíl, proti potvrzeným mrtvým v USA.
Takže tolik k onomu óbr problému, který se tu snažíš tak nafukovat a reálné průsery japonců naopak zlehčovat.
To je zřejmě pokračování průšvihu, který se řešil už loni. Já mám Hondu Stream z roku 2003 a už loni v létě mi psali z Hondy, že mám přijet na výměnu vyvíječů plynu obou předních airbagů v rámci svolávací akce. Zřejmě to teď rozšířili na další modely nebo je tam další problém.