Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Neříkám, že je to nejhezčí supersport, víc se mi líbí určitě Huracán, ale s tím tvarově překomplikovaným Ferrari si tedy nejsem úplně jistý a Porsche s dvacátou evolucí designu Brouku je exot. ;-)
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Tím tvarově překomplikovaným Ferrari myslíš jedinečně ucelený, klasický a elegantní design 488 GTB? :-) Doporučuju to auto omrknout na vlastní oči, aby ses za takové pitomé a rouhačské tvrzení mohl plácnout přes čelo. Huracán je krásné auto, 911ka je klasika, která neomrzí. Oproti tomu tenhle americký kentaur je vyložený paskvil a chaos. Nelze se bavit o jediné lince nebo detailu, který by dával smysl. Dohromady to auto nefunguje už vůbec. I nová R8 vypadá proti tomu jako triumf.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Je přirozené se ozvat proti lžím a neopodstatněným žvástům ;-) Ať už zde nebo na Autoforu, na které jsi narážel.
Zrovna 488 by mohlo sloužit jako učebnicový příklad toho, jak se má dělat kvalitní design. To, že stokrát preferuju atmosférickou 458 už je věc druhá. Takže nechápu, proč se tu ošíváš termíny jako je modla :-)
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Lzi a zvasty? Docela ostre reci u hodnoceni neceho tak subjektivniho jako je prave design.
Anebo se jen na rozdil od tebe necitim mit patent na vkus, tak mozna proto bych volil slova jinak. :-)
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
S HUracánem a 911 se shodneme, zbývá tedy to překomplikované Ferrari. Je efektní, to bezpochyby, ale jinak ani proporčně vyvážené, ani jedinečně ucelené a už vůbec ne klasické.
Nemusí se ti na NSX líbit jednotlivosti, taky bych ocenil jednodušší masku chladiče a přední nárazník, naopak silueta a záď jsou famózní. Pokud to nazýváš chaosem a tvrdíš, že to dohromady nefunguje, nemáš o designu ani páru a nemá smysl s tebou na toto téma vůbec diskutovat.
Naopak 488 je bezostyšné znásilnění a nepochopení Cocova designu 458. Centro Stile przní auta, zatímco Pininfarina krachuje. ;-\
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Vinu bych hledal v tvé očividné zaujatosti, kvůli které máš problém pochopit podstatu designu 488. Je to nová interpretace osmiválcového Ferrari, přičemž následuje designový jazyk Californie T. Je jasné, že i když vychází v nějaké míře z 458, bude nová generace mít svůj vlastní výraz a identitu. Takže nechápu ty žvásty o nepochopení a znásilnění. Ten design je proveden s citem a silueta vozu a hlavně celistvost, plynulost a smyslnost tvarů je skoro nevídaná, doporučuju vyvozovat závěry až v momentě, kdy auto spatříš naživo. Člověk má neodolatelnou chuť kolem auta chodit, přejíždět si přes něj rukou a nasát jeho tvary, ostatně jako u každého Ferrari. 488 se mi líbila už na obrázcích, ale NSX mě na fotkách šokuje negativním způsobem z jakéhokoliv úhlu. Je to ztělesnění designového chaosu, komiksových a pouťových tvarů a přehnaně ostrých zlomů. Už jsme to tu přece my dva probírali a očividně se prostě neshodneme. Každopádně narazíš na většinu lidí odsuzující design NSX a naproti tomu většinu lidí, kteří považují 488 za krásné auto.
Mě samotného mrzí, že Pininfarina je v úpadku i samotný fakt, že Ferrari přerušilo spolupráci, ale Manzoni odvádí v Centro Stile tu nejlepší možnou práci. Viz. LaFerrari, F12, 458 Speciale a 488. Oproti tomu takové FF designoval Pininfarina a pro ten design nenajdu pochopení pro změnu zase já. California T vypadá zas líp než ta předchozí (ač bych si vybral opět atmoškovou verzi). Takže bych to neviděl tak černobíle.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
"Nelze se bavit o jediné lince nebo detailu, který by dával smysl."
???
To jsou ale hlody.
Smysl vůči tomu, že je to Honda? Vždyť to vypadá jako Honda...
Nebo snad vůči tomu, že je to sporťák? Ale vypadá jako sporťák...
Či snad, že je to auto? ...
Měl jsi tu větu poskládat jinak, asi takhle: "Nelze se bavit o jediné lince nebo detailu, které by pomatenému Petrolheadovi_CZ dávaly smysl." Odpověď by byla: "Není se čemu divit..." :-!
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Zato tvůj příspěvek smysl dává tedy 8-s
Můžeš začít s korekcí a vysvětlením toho všeho, co ses snažil tou morseovkou světu vyjádřit.
Třeba podle čeho poznám, že je to Honda? Ferrari vždycky člověk pozná díky designovému jazyku, tradici a evolučním prvkům, které vždycky rozvíjí design předchozích modelů nebo chytře připomínají legendární modely díky podobně řešeným detailům. U NSX člověk jen pozná, že je to auto, které vzniklo v externím designovém studiu, u kterého se nebralo ohledy na jakoukoliv reminiscenci designu předchozí NSX. Je to do jisté míry kopírka předchozí R8, co se základního tvaru týče. Nikde žádné rysy typické pro Hondu, to jsem měl na mysli. Je to podobný japonsko-americký paskvil jako současné Lexusy nebo japonské Toyoty, což jsou v současnosti suverénně nejošklivější auta vůbec. Prostě komiksová a pouťová kreace, která nedrží při sobě a nedává smysl.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
A co ten jasně Hondí čumák? Nemají náhodou v tomto stylu přední masku všechny nové Hondy? Navíc Honda je známý inovátor, který 100x dokola neobrušuje tentýž starý Golf nebo Passat. A je tomu tak jedině dobře. Opravdu tu plácáš na nesprávném místě, koutek italských honibrků je hned za rohem ;-)
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Spíš ty a ten tvůj spolek prázdných lebečních dutin představujete automobilové ignoranty ;-) To co tu předvádíte mí nápadně připomíná Novinky.cz a tamní spolek ''povolaných'' čumilů a samozvaných českých patronů neschopných diskutovat na úrovni a respektovat fakt, že někdo zkrátka formuluje lépe, ví toho více a ostatní nejsou schopní dát dohromady jediný protiargument >:D
Pouze záškuby a podrážděné poznámky ve stylu diskuzního puberťáka, ale tím si děláte reklamu jen vy hoši. Ostatní vás pak adekvátně ohodnotí, k tomu ty palce tady ostatně slouží ;-):yes:
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Tak väčšina tu sa pravdepodobne zhodne, že na dizajnovo prvú ligu superšportov (aktuálne Ferrari či Lambo) to nemá. Každopádne to nie je zlé, má to tie správne proporcie klasického superšportu s motorom vzadu, základné línie sedia. Horšie je to s detailami, tie až tak neladia, najmä predná maska je mierne amorfná, bezpohlavná. Celkovo NSX radím vedľa aktuálnej R8. V zásade teda dizajn nie je dychberúci, ale ani odradzujúci, ak už niečo odrádza, je to skôr systém pohonu (V6 + 3 baterky; ani ten zvuk motora na promo videu nebol nič moc) a zrejme i avizovaná cena, ktorá je na image Hondy dosť ťažká váha.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
To bylo takový přátelský popíchnutí, protože sám určitě víš, že jsme Ford GT několikrát řešili ;-)
Ale že se Ford blíží vzhledově Ferrari? V tom nemůžeš být víc vedle, nesdílí s jazykovým stylem Ferrari jediný prvek, jedinou linku :-) To auto nenavazuje na originál, jako se to povedlo předchozí 10 let staré generaci, ani nepřináší v mých očích krásu či svěží vítr do placu. Ty zlomy, průduchy a celkový tvar mi přijde dětinský. Ale musím souhlasit, že na rozdíl od NSX se dá mluvit o designu.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Ty jsi jeste vypatlanejsí nez se zdálo. Jenom primitiv jako ty nechápe ze clovek nemusí být príznivcem Hondy aby oznacil to co píses za slinty. Takze Hondu nemám, príznivcem Hondy nejsem a tebe pokládám za extrémního vypatlance.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Za takovéhle napadaní na jiných webech, které mají nějakou úroveň a kontrolu ze strany moderátorů se za tohle dává ban. Urážky, ubohé formulace, k tématu nula nula nic z tvé strany. Ty budeš v reálu asi pěkná nicka viď? Takových jako ty je ovšem na internetech (jak by řekla paní z Nového Jičína) požehnaně, takže bys mohl zkusit přidat se na příslušné weby, kde se podobné žumpy a ubožáci vyskytují, budeš mezi svými.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
A jak se na jiných webech, které mají nějakou úroveň a kontrolu ze strany moderátorů, dívají na lháre jako jsi ty?
Pripomínám tvoje slova "Že ty jezdíš v olítaném Civicu? No joo, značka se holt musí bránit viď? Jen se předváděj dál, primitive." Vzhledem k tomu, ze jsem nikdy v zivote zádným olítaným Civicem ani jinou Hondou nejezdil tak se nick Petrolhead_CZ dá oznacit za lháre. Jakpak se na lhaní dívají na tech tvých superwebech? >:D >:D >:D
K tématu nula nula nic protoze k tem tvým nesmyslným slintum není nic treba dodávat. Proti takových kecum se nedá argumentovat.
To vís ze jo, já jsem nicka a ty jsi superman, tedy superpetrolhead. >:D >:D >:D
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Samozrejme si pamätám a zhodujeme sa v tom, že sa na GT nezhodneme. Pre mňa je to tak šokujúco vydarený dizajn, až sa divím, že vyšiel od Fordu a tvrdím, že takýto dizajn by kľudne mohol mať na kapote čierneho koňa a nik by nemohol protestovať, že je to nehodné. A pri tom všetkom na GT nájdeš dizajnové odkazy na predchodcu(-ov), teda pre mňa ideálny mix nového a nadväzujúceho, niečo, o čom NSX môže len snívať.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
To nema cenu. Zlomy a pruduchy kdyz jsou na Enzu je to div ne automobilova pornografie a dokonalost, kdyz ma neco podobne ford je to detinske.
Nahore pise o "ocividne zaujatosti" a me nenapada slovni spojeni ktere by prave jeho samotneho charakterizovalo lepe.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Ford GT je největší pecka (minimálně) uplynulého roku, ať se ti to líbí nebo ne. Můžeš s tím nesouhlasit, můžeš proti tomu protestovat, ale to je tak vše, co s tím svedeš :-)
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Pecka to je možná pro tebe, protože si to očividně idealizuješ a tímhle příspěvkem se snažíš vyjádřit nějaké objektivní stanovisko. Nechceš snad nikomu vnucovat svůj názor? Nikde jsem nečetl nic o ocenění nebo o výhře v anketách za design pro Ford GT, nikde jsem nečetl desítky oslavných a obdivných příspěvků. Takže si podobná rčení alá tvoje poslední věta můžeš na příště nechat pro sebe, protože je to jen v tvé hlavě a s tím nic nesvedeš.
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Ferrari je největší 3,14vina na světě. Jezdí v tom padesátníci za zenitem a zkouší na to balit zlatokopky. Když vidím někoho v Porsche nebo v Lambo, tak mu věřím, že tomu dá občas za uši, ale Ferrari je čistá póza:)
Re: to je to auto, jak ho navrhovala nějaká ta paní?
Ubohé předsudky, nic jiného :-) Kolik těch majitelů Ferrari, Lamborghini a Porsche znáš? Ferrari jsou emocionální, puristická, čistokrevná mistrovská díla pro lidi, kteří rádi nahání desetinky na okruhu, cestují po Evropě, jezdí na klubové srazy, prostě si užívají života. Podobně je na tom Porsche, odmyslíme si produkty typu Panamera, Cayenne a Macan, které z automobilky udělaly poněkud mainstreamovou značku. Lamborghini je o zvuku a stylu, aspekty, které mají Ferrari i Porsche, ale je to značka, kterou vyhledávají ti tvoji pozéři zpravidla nejvíce. Lamborghini dělá skvělá auta, ale jejich základní modely jsou moc těžké, nedotáčivé a moc netečné na to, aby to byly stroje pro nadšené řidiče co rádi topí. Jejich limity jsou blízko a řízení není moc výzva. Holt 4x4.
Tvoje škatulkování je ale demencí samo o sobě. V Porsche člověk vidí blonďaté zlatokopky, machírky z posilven, zubaře, buzíky, manažery a právníky, stejně jako lidi, kterým řízení něco říká. Ferrari mají slavné osobnosti, sběratelé, moderátoři a kolikrát i stejná sorta lidí jako v případě Porsche, potom ve Ferrari jezdí i ti, co ocení všechno to, co značka znamená, všechno to nedostižné inženýrství, techniku a propojenost s řidičem, tu závodní DNA a prohání své koně na okruhu. Tohle škatulkování prostě postrádá jakoukoliv logiku a smysl. Není to faktor úrovně aut a automobilek, ale faktor cílových skupin a kupujících. Jako soudit značku a její auta podle toho, koho jsi naposledy viděl za volantem Ferrari je vážně jedna velká čecháčkovská debilita :-)
Bezpochyby jeden z najkrajsich supersportov za posledne roky. Skoda toho sustavneho odsuvania. Nie ze by ma to az tak trapilo, ze stojim pred autosalonom, kedy mi ho dodaju. Avsak japonci to urcite nerobia zamerne, ale v prospech toho, aby auto bolo spolahlive pri tych parametroch a nekopirovalo rivala od talianskeho byka v logu, ktore akosi velmi casto vzplanu plamenom a majitelia mozu na nich uz len grilovat...
Informace v článku jsou trošku zavádějící. Motory V10 a V8 se zvažovaly pro předchůdce NSX s motorem vpředu, z něhož nakonec vzešel jen závodní speciál HSV-010 GT pro Super GT.
NSX II bylo odpočátku koncipováno stejně, jako NSX I, tedy s motorem V6 uloženým uprostřed napříč. Atmosférickým, doplněným o hybridní systém. Výsledkem měl být takový nějaký polosporťák s výkonem kolem 400 koní, něco jako i8. Naštěstí zvítězil zdravý rozum a opět se rozhodlo použít jako benchmark Ferrari, přičemž se na použití V6 trvalo. Bylo tedy nutné sáhnout k přeplňování.
Jenže k V6 napříč se špatně dostává vzduch, takže došlo ke změně - začal se vyvíjet úplně nový V6 twin turbo, uložený uprostřed podélně. Změna uspořádání si vyžádala uvedené zpoždění.
To se teprve uvidí, ale fakt je, že jim trochu ujela hmotnost, curb weight 1725kg je docela dost, to moc na odkaz staré NSX nenavazuje, ta podle provedení měla 13-14 metráků.
McLaren, Porsche, Audi a samozřejmě Ferrari se dlouhá léta specializují na sportovní a supersportovní auta s tradičně perfektními výsledky. Co udělala Honda v posledních letech za auto, které by stálo byť jen za zmínku? Potom je tu 4-hvězdičkové hodnocení, ne moc přesvědčivé technické a váhové parametry...
Myslíš tu NSX, se kterou si vytřelo Ferrari F355 podběhy a následná generace se ani v nejmenším nechytala na 360 Modenu? Jaké auto kdy Honda a vlastně jakákoliv japonská značka kdy udělala, které by dokázalo alespoň minimálně ohrozit evropskou produkci?
4 hvězdy znamenají v Autocaru dobré auto, ale ne vynikající nebo ohromné auto. 4 hvězdy jsou v téhle třídě prostě málo. 570S, 650S, R8, 911 GT3, 458 Italia, 458 Speciale, SLS AMG Black Series apod. mají lepší hodnocení nebo ve většině případů plný počet bodů a to nejen v Autocaru.
GT-R bylo díky váze převážně netečný a nedotáčivý mamut, který dostával od lehčích, pravověrných a vyvážených supersportů s motorem uprostřed na silnici i na okruhu na zadek. Auto, které bylo uděláno jen pro rozbité Nordschleife, kde taky s modifikovaným nastavením a pneu nějaký ten čas zajelo, na ostatních okruzích dostává těžkou sodu.
Zaprvé jsem srovnával auta se stejnou dobou vzniku, za druhé kecáš, viz třeba [odkaz] . Takže nejen ohrozit, ale i porazit dokázala - a to i auto o generaci novější. >:D
Píšeš kraviny. Podívej se na lap chart třeba ve Spa, Silverstone, Fuji atp. Na rychlejších okruzích odvádí skvělou práci a to se bavíme i běžných verzích, ne Nismo, popřípadě další limitky. Uvidíme, co NSX předvede. GT-R je trošku netečné a dost nedotáčivé, ale je to jen auto s motorem vepředu. :-)
jestli to bude stejně vzácné jako stará NSX,tak to uvidím tak jednou za 10 let.Pořád to vypadá tisíckrát líp než různé obludy od BMW,které jsou tady pravidelně vychvalované až do nebes.
Já bych poměřoval pindíky, až to bude aktuální. Stejně jako nikdo neumíme ani představit, jak jezdí 918 Spyder, i v tomhle případě bude o potenciálu auta jasno teprve při srovnání s konkurencí. Ona se reálná síla elektromotorů těžko odhaduje podle čísel a překvapení po svezení s auty jako i3 nebo Tesla bývá veliké.
S velkým překvapením jsem nedávno zjistil [odkaz] , že kult NSX nevznikl kvůli tomu, že to bylo nejrychlejší a nejostřejší auto, naopak. Bylo to proto, jak dokázalo skloubit požadavky na sportovní auto s každodenní použitelností. Původní NSX bylo překvapivě civilizované a přitom rychlé.
Jak píše dole Jirik, NSX změnilo svět supersportů. Teď ho změní znova, protože přináší techniku pětkrát dražších limitovaných edicí hyperaut do přijatelné cenové relace. Asi to nebude adrenalin ždímající pila, což ale neznamená, že by nemohlo být rychlé. Hodně rychlé.
S 580+ koniky aby nebylo.
Je fakt, ze Honda to (technicky) obvykle mysli dobre, no casto dela veci slozitejsi, nez nutne musi byt.
Fascinuje me, ze tu hned kazdy taha z rukavu Ferrari, to taky nejsou auta, ktera se kupuji jen proto, ze jsou nekde nejrychlejsi.
Ale NSX jako alternativa pro vsechny ty Corvetty, GT-R, R8 a podobne mi dava kazdopadne smysl.
...ne to auto, ale tentokrát diskuse - jak se tady fanaticky Hondafan (zkracene hafan) pere s fanatickym Ferrarifilem z gymplu o to, kdo ma vic designove bunky >:D
Co se tyka NSX, tak vypada celkem OK, ale neprinasi nic noveho, je to placate, siroke, tak nejak ma proste supersport vypadat, no vzhled asi duvodem k jeho zakoupeni nebude...