Honda NSX odsunuta na rok 2016, kvůli motoru
Honda letos výrazně inovuje a rozšiřuje svoji modelovou paletu. Vyvrcholením těchto změn v nabídce mělo být zahájení prodeje nové generace supersportu NSX. Příchod auta se ale nakonec odsouvá až na jaro 2016.
Důvodem tohoto odsunu je motor. Honda totiž v průběhu vývoje rozhodla o změně koncepce pohonné jednotky, což příchod auta na trh pozdrželo. Před lety se spekulovalo o využití osmiválce nebo dokonce desetiválce, nakonec ale NSX bude šestiválcovým hybridem.
Informace o použitém agregátu automobilka nadále drží v tajnosti. Zatím víme pouze to, že o pohon nové NSX se postará 3,5litrová V6 přeplňovaná dvěma turbodmychadly, kombinovaná hned se třemi elektromotory. Přesný výkon dosud neznáme, představitelé Hondy pouze prozradili, že výkon přesáhne hodnotu 405 kW (550 koní).
NSX bude mít poháněná všechna kola. Spalovací motor pak bude kombinován s devítistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Základem auta bude prostorový rám, tvořený primárně hliníkem, doplněným o ultra-vysokopevnostní ocel. Zvažováno bylo i použití karbonové karoserie, toto řešení se ale podle konstruktérů jevilo jako ideální, a to díky nízké hmotnosti a vysoké torzní tuhosti.
O příchodu druhé generace Hondy NSX se hovoří vlastně už od roku 2005, kdy skončila výroba první generace tohoto modelu. Až v roce 2013 však auto dostalo reálné obrysy, kdy byl odhalen jeho funkční prototyp, který následoval předchozí dva koncepty. Sériová verze se pak ukázala až letos v lednu.
Honda NSX se bude vyrábět v nově vybudovaném centru Performance Manufacturing v americkém Marysville. Předchůdce přitom vznikal v Japonsku, nejdříve v závodě Takanezawa, později v továrně Suzuka. V USA se automobil bude prodávat se znaky luxusní divize Acura.