Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Stewee
Bezpochyby jeden z najkrajsich supersportov za posledne roky. Skoda toho sustavneho odsuvania. Nie ze by ma to az tak trapilo, ze stojim pred autosalonom, kedy mi ho dodaju. Avsak japonci to urcite nerobia zamerne, ale v prospech toho, aby auto bolo spolahlive pri tych parametroch a nekopirovalo rivala od talianskeho byka v logu, ktore akosi velmi casto vzplanu plamenom a majitelia mozu na nich uz len grilovat...
Ono se soustavně neodsouvá, tohle je první zdržení. Blbé je, že jeho předchůdce nějak vůbec nedopadl. >😁
TeeJay
Informace v článku jsou trošku zavádějící. Motory V10 a V8 se zvažovaly pro předchůdce NSX s motorem vpředu, z něhož nakonec vzešel jen závodní speciál HSV-010 GT pro Super GT.
NSX II bylo odpočátku koncipováno stejně, jako NSX I, tedy s motorem V6 uloženým uprostřed napříč. Atmosférickým, doplněným o hybridní systém. Výsledkem měl být takový nějaký polosporťák s výkonem kolem 400 koní, něco jako i8. Naštěstí zvítězil zdravý rozum a opět se rozhodlo použít jako benchmark Ferrari, přičemž se na použití V6 trvalo. Bylo tedy nutné sáhnout k přeplňování.
Jenže k V6 napříč se špatně dostává vzduch, takže došlo ke změně - začal se vyvíjet úplně nový V6 twin turbo, uložený uprostřed podélně. Změna uspořádání si vyžádala uvedené zpoždění.
NSX II bylo odpočátku koncipováno stejně, jako NSX I, tedy s motorem V6 uloženým uprostřed napříč. Atmosférickým, doplněným o hybridní systém. Výsledkem měl být takový nějaký polosporťák s výkonem kolem 400 koní, něco jako i8. Naštěstí zvítězil zdravý rozum a opět se rozhodlo použít jako benchmark Ferrari, přičemž se na použití V6 trvalo. Bylo tedy nutné sáhnout k přeplňování.
Jenže k V6 napříč se špatně dostává vzduch, takže došlo ke změně - začal se vyvíjet úplně nový V6 twin turbo, uložený uprostřed podélně. Změna uspořádání si vyžádala uvedené zpoždění.
Ham.
[odkaz]
570S, R8 a 911 Turbo jí rozsápou 😄
A pokud zohledníme výkonovou kategorii do které auto spadá, tak vážně pochybuju, že bude alespoň z poloviny tak dobré jako 6 let stará 458 Italia 😄
A pokud zohledníme výkonovou kategorii do které auto spadá, tak vážně pochybuju, že bude alespoň z poloviny tak dobré jako 6 let stará 458 Italia 😄
To se teprve uvidí, ale fakt je, že jim trochu ujela hmotnost, curb weight 1725kg je docela dost, to moc na odkaz staré NSX nenavazuje, ta podle provedení měla 13-14 metráků.
Co tě k tomu přesvědčení vede?
McLaren, Porsche, Audi a samozřejmě Ferrari se dlouhá léta specializují na sportovní a supersportovní auta s tradičně perfektními výsledky. Co udělala Honda v posledních letech za auto, které by stálo byť jen za zmínku? Potom je tu 4-hvězdičkové hodnocení, ne moc přesvědčivé technické a váhové parametry...
A co udělala Honda za auto před NSX, které vymazalo Ferrari 348?
Čtyřhvězdičkové hodnocení Hondy v Autocaru znamená, že to je fakt dobrá kára. >😁 BTW Porsche 911 Turbo má 4* taky. 😉
Je pravda, že 600 koní u supersportu nas*re. >😁 Váha, pravda, nepotěší, ale GTRko s ní problém taky nemělo.
Čtyřhvězdičkové hodnocení Hondy v Autocaru znamená, že to je fakt dobrá kára. >😁 BTW Porsche 911 Turbo má 4* taky. 😉
Je pravda, že 600 koní u supersportu nas*re. >😁 Váha, pravda, nepotěší, ale GTRko s ní problém taky nemělo.
Myslíš tu NSX, se kterou si vytřelo Ferrari F355 podběhy a následná generace se ani v nejmenším nechytala na 360 Modenu? Jaké auto kdy Honda a vlastně jakákoliv japonská značka kdy udělala, které by dokázalo alespoň minimálně ohrozit evropskou produkci?
4 hvězdy znamenají v Autocaru dobré auto, ale ne vynikající nebo ohromné auto. 4 hvězdy jsou v téhle třídě prostě málo. 570S, 650S, R8, 911 GT3, 458 Italia, 458 Speciale, SLS AMG Black Series apod. mají lepší hodnocení nebo ve většině případů plný počet bodů a to nejen v Autocaru.
GT-R bylo díky váze převážně netečný a nedotáčivý mamut, který dostával od lehčích, pravověrných a vyvážených supersportů s motorem uprostřed na silnici i na okruhu na zadek. Auto, které bylo uděláno jen pro rozbité Nordschleife, kde taky s modifikovaným nastavením a pneu nějaký ten čas zajelo, na ostatních okruzích dostává těžkou sodu.
4 hvězdy znamenají v Autocaru dobré auto, ale ne vynikající nebo ohromné auto. 4 hvězdy jsou v téhle třídě prostě málo. 570S, 650S, R8, 911 GT3, 458 Italia, 458 Speciale, SLS AMG Black Series apod. mají lepší hodnocení nebo ve většině případů plný počet bodů a to nejen v Autocaru.
GT-R bylo díky váze převážně netečný a nedotáčivý mamut, který dostával od lehčích, pravověrných a vyvážených supersportů s motorem uprostřed na silnici i na okruhu na zadek. Auto, které bylo uděláno jen pro rozbité Nordschleife, kde taky s modifikovaným nastavením a pneu nějaký ten čas zajelo, na ostatních okruzích dostává těžkou sodu.
Zaprvé jsem srovnával auta se stejnou dobou vzniku, za druhé kecáš, viz třeba [odkaz] . Takže nejen ohrozit, ale i porazit dokázala - a to i auto o generaci novější. >😁
Píšeš kraviny. Podívej se na lap chart třeba ve Spa, Silverstone, Fuji atp. Na rychlejších okruzích odvádí skvělou práci a to se bavíme i běžných verzích, ne Nismo, popřípadě další limitky. Uvidíme, co NSX předvede. GT-R je trošku netečné a dost nedotáčivé, ale je to jen auto s motorem vepředu. 😄
Píšeš kraviny. Podívej se na lap chart třeba ve Spa, Silverstone, Fuji atp. Na rychlejších okruzích odvádí skvělou práci a to se bavíme i běžných verzích, ne Nismo, popřípadě další limitky. Uvidíme, co NSX předvede. GT-R je trošku netečné a dost nedotáčivé, ale je to jen auto s motorem vepředu. 😄
Podle dobovych recenzi udelala Honda z Ferrari a Porsche... Mnozi deli doby na pred NSX a po NSX.
samael
jestli to bude stejně vzácné jako stará NSX,tak to uvidím tak jednou za 10 let.Pořád to vypadá tisíckrát líp než různé obludy od BMW,které jsou tady pravidelně vychvalované až do nebes.
Jirik_H
Tato NSX ma skvely design. Neotrely styl. Parametry teto NSX me tolik nezajimaji, zajimavejsi bude NXS TypeR.
King
Já bych poměřoval pindíky, až to bude aktuální. Stejně jako nikdo neumíme ani představit, jak jezdí 918 Spyder, i v tomhle případě bude o potenciálu auta jasno teprve při srovnání s konkurencí. Ona se reálná síla elektromotorů těžko odhaduje podle čísel a překvapení po svezení s auty jako i3 nebo Tesla bývá veliké.
S velkým překvapením jsem nedávno zjistil [odkaz] , že kult NSX nevznikl kvůli tomu, že to bylo nejrychlejší a nejostřejší auto, naopak. Bylo to proto, jak dokázalo skloubit požadavky na sportovní auto s každodenní použitelností. Původní NSX bylo překvapivě civilizované a přitom rychlé.
Jak píše dole Jirik, NSX změnilo svět supersportů. Teď ho změní znova, protože přináší techniku pětkrát dražších limitovaných edicí hyperaut do přijatelné cenové relace. Asi to nebude adrenalin ždímající pila, což ale neznamená, že by nemohlo být rychlé. Hodně rychlé.
S velkým překvapením jsem nedávno zjistil [odkaz] , že kult NSX nevznikl kvůli tomu, že to bylo nejrychlejší a nejostřejší auto, naopak. Bylo to proto, jak dokázalo skloubit požadavky na sportovní auto s každodenní použitelností. Původní NSX bylo překvapivě civilizované a přitom rychlé.
Jak píše dole Jirik, NSX změnilo svět supersportů. Teď ho změní znova, protože přináší techniku pětkrát dražších limitovaných edicí hyperaut do přijatelné cenové relace. Asi to nebude adrenalin ždímající pila, což ale neznamená, že by nemohlo být rychlé. Hodně rychlé.
S 580+ koniky aby nebylo.
Je fakt, ze Honda to (technicky) obvykle mysli dobre, no casto dela veci slozitejsi, nez nutne musi byt.
Fascinuje me, ze tu hned kazdy taha z rukavu Ferrari, to taky nejsou auta, ktera se kupuji jen proto, ze jsou nekde nejrychlejsi.
Ale NSX jako alternativa pro vsechny ty Corvetty, GT-R, R8 a podobne mi dava kazdopadne smysl.
Je fakt, ze Honda to (technicky) obvykle mysli dobre, no casto dela veci slozitejsi, nez nutne musi byt.
Fascinuje me, ze tu hned kazdy taha z rukavu Ferrari, to taky nejsou auta, ktera se kupuji jen proto, ze jsou nekde nejrychlejsi.
Ale NSX jako alternativa pro vsechny ty Corvetty, GT-R, R8 a podobne mi dava kazdopadne smysl.
MariAchi
...ne to auto, ale tentokrát diskuse - jak se tady fanaticky Hondafan (zkracene hafan) pere s fanatickym Ferrarifilem z gymplu o to, kdo ma vic designove bunky >😁
Co se tyka NSX, tak vypada celkem OK, ale neprinasi nic noveho, je to placate, siroke, tak nejak ma proste supersport vypadat, no vzhled asi duvodem k jeho zakoupeni nebude...
Co se tyka NSX, tak vypada celkem OK, ale neprinasi nic noveho, je to placate, siroke, tak nejak ma proste supersport vypadat, no vzhled asi duvodem k jeho zakoupeni nebude...
Zrovna 488 by mohlo sloužit jako učebnicový příklad toho, jak se má dělat kvalitní design. To, že stokrát preferuju atmosférickou 458 už je věc druhá. Takže nechápu, proč se tu ošíváš termíny jako je modla 😄
Anebo se jen na rozdil od tebe necitim mit patent na vkus, tak mozna proto bych volil slova jinak. 😄
Víc jedinců tobě podobných a máme o kvalitní diskuze postaráno.
Nemusí se ti na NSX líbit jednotlivosti, taky bych ocenil jednodušší masku chladiče a přední nárazník, naopak silueta a záď jsou famózní. Pokud to nazýváš chaosem a tvrdíš, že to dohromady nefunguje, nemáš o designu ani páru a nemá smysl s tebou na toto téma vůbec diskutovat.
Naopak 488 je bezostyšné znásilnění a nepochopení Cocova designu 458. Centro Stile przní auta, zatímco Pininfarina krachuje. ;-\
Mě samotného mrzí, že Pininfarina je v úpadku i samotný fakt, že Ferrari přerušilo spolupráci, ale Manzoni odvádí v Centro Stile tu nejlepší možnou práci. Viz. LaFerrari, F12, 458 Speciale a 488. Oproti tomu takové FF designoval Pininfarina a pro ten design nenajdu pochopení pro změnu zase já. California T vypadá zas líp než ta předchozí (ač bych si vybral opět atmoškovou verzi). Takže bych to neviděl tak černobíle.
???
To jsou ale hlody.
Smysl vůči tomu, že je to Honda? Vždyť to vypadá jako Honda...
Nebo snad vůči tomu, že je to sporťák? Ale vypadá jako sporťák...
Či snad, že je to auto? ...
Měl jsi tu větu poskládat jinak, asi takhle: "Nelze se bavit o jediné lince nebo detailu, které by pomatenému Petrolheadovi_CZ dávaly smysl." Odpověď by byla: "Není se čemu divit..." :-!
Můžeš začít s korekcí a vysvětlením toho všeho, co ses snažil tou morseovkou světu vyjádřit.
Třeba podle čeho poznám, že je to Honda? Ferrari vždycky člověk pozná díky designovému jazyku, tradici a evolučním prvkům, které vždycky rozvíjí design předchozích modelů nebo chytře připomínají legendární modely díky podobně řešeným detailům. U NSX člověk jen pozná, že je to auto, které vzniklo v externím designovém studiu, u kterého se nebralo ohledy na jakoukoliv reminiscenci designu předchozí NSX. Je to do jisté míry kopírka předchozí R8, co se základního tvaru týče. Nikde žádné rysy typické pro Hondu, to jsem měl na mysli. Je to podobný japonsko-americký paskvil jako současné Lexusy nebo japonské Toyoty, což jsou v současnosti suverénně nejošklivější auta vůbec. Prostě komiksová a pouťová kreace, která nedrží při sobě a nedává smysl.
Pouze záškuby a podrážděné poznámky ve stylu diskuzního puberťáka, ale tím si děláte reklamu jen vy hoši. Ostatní vás pak adekvátně ohodnotí, k tomu ty palce tady ostatně slouží 😉 :yes:
Ja hodnotím dizajn GT o level vyššie, ako NSX.
Ale že se Ford blíží vzhledově Ferrari? V tom nemůžeš být víc vedle, nesdílí s jazykovým stylem Ferrari jediný prvek, jedinou linku 😄 To auto nenavazuje na originál, jako se to povedlo předchozí 10 let staré generaci, ani nepřináší v mých očích krásu či svěží vítr do placu. Ty zlomy, průduchy a celkový tvar mi přijde dětinský. Ale musím souhlasit, že na rozdíl od NSX se dá mluvit o designu.
???
Tedy u NSX se o designu mluvit nedá? Co to pak je? Sklářství? Zoologie?...
Pripomínám tvoje slova "Že ty jezdíš v olítaném Civicu? No joo, značka se holt musí bránit viď? Jen se předváděj dál, primitive." Vzhledem k tomu, ze jsem nikdy v zivote zádným olítaným Civicem ani jinou Hondou nejezdil tak se nick Petrolhead_CZ dá oznacit za lháre. Jakpak se na lhaní dívají na tech tvých superwebech? >😁 >😁 >😁
K tématu nula nula nic protoze k tem tvým nesmyslným slintum není nic treba dodávat. Proti takových kecum se nedá argumentovat.
To vís ze jo, já jsem nicka a ty jsi superman, tedy superpetrolhead. >😁 >😁 >😁
Nahore pise o "ocividne zaujatosti" a me nenapada slovni spojeni ktere by prave jeho samotneho charakterizovalo lepe.
Tvoje škatulkování je ale demencí samo o sobě. V Porsche člověk vidí blonďaté zlatokopky, machírky z posilven, zubaře, buzíky, manažery a právníky, stejně jako lidi, kterým řízení něco říká. Ferrari mají slavné osobnosti, sběratelé, moderátoři a kolikrát i stejná sorta lidí jako v případě Porsche, potom ve Ferrari jezdí i ti, co ocení všechno to, co značka znamená, všechno to nedostižné inženýrství, techniku a propojenost s řidičem, tu závodní DNA a prohání své koně na okruhu. Tohle škatulkování prostě postrádá jakoukoliv logiku a smysl. Není to faktor úrovně aut a automobilek, ale faktor cílových skupin a kupujících. Jako soudit značku a její auta podle toho, koho jsi naposledy viděl za volantem Ferrari je vážně jedna velká čecháčkovská debilita 😄
>😁
Ale "žiješ ve lži" je dobrý slint, s tím Petrolheadem to dost mlátí.
S tou R8 nevím, ta je amorfní tak nějak celá. 😉