Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Honda S2000 se vrátí jako kupé s motorem uprostřed

Supersport NSX si bude moci dovolit málokdo, proto by Honda měla obohatit nabídku o "normální" sporťák, jenž bude nepřímým nástupcem roadsteru S2000.
Zpět na článek
12. 5. 2014 14:15
12. 5. 2014 14:21
12. 5. 2014 14:48
12. 5. 2014 15:01
12. 5. 2014 16:59
13. 5. 2014 09:18
13. 5. 2014 10:24
13. 5. 2014 11:25
13. 5. 2014 19:38
14. 5. 2014 08:33
12. 5. 2014 20:21
Avatar - flyboyeda
12. 5. 2014 14:09
Tak to bude pecka
Cayman, Evora a 4C budou mít nového soupeře
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2014 14:23
Re: Tak to bude pecka
este reinkarnovat toto: [odkaz] pridat par konikov … a mame dalsieho supera
Avatar - flyboyeda
12. 5. 2014 14:30
Re: Tak to bude pecka
tahle vykopávka mezi tuhle partu rozhodně nepatří

neblbni tohle příšerné MG ne, tomu už ani koníky navíc nepomůžou

a to chromování zrcátek a nasávání je děsný
Avatar - 3_diamanty
12. 5. 2014 14:39
Re: Tak to bude pecka
mam na mysli koncepciu..... motor v strede a zadny nahon ;-)

samozrejme povedzme zeby reinkarnacia vyzerala inak a auto by nabralo na kvalite a vykone.... novy mini uz tiez nie je taky chudacik ako stary mini ..... povedzme ze MGF by sa po reinkarnacii zaradilo kdesi k mercedesu SLK alebo TT.... ja by som nebol proti

samozrejme je to scifi ale skoda ze MGF ostalo bez nastupcu

nebavim sa teraz o zrcatkach.... narazal som v prispevku na nieco ine
;-)
Avatar - flyboyeda
12. 5. 2014 16:08
Re: Tak to bude pecka
jo tak to jo, ale MG mi příjde jako mrtvá značka a MG by muselo přijít s opravdu něčím výjmečným co by bylo lepší jak 4C, Evora a Cayman a o tom pochybuju
12. 5. 2014 14:49
Re: Tak to bude pecka
Souhlas, to je už jiná liga :no:
12. 5. 2014 14:48
Re: Tak to bude pecka
Přesně tak :yes:
Avatar - fOE
12. 5. 2014 14:15
Smutek i radost
Na jednu stranu trochu skoda, S2000 byla puristicka a jedinecna a za klasickou koncepci mi bude spis smutno, nez ze bych jasal nad avizovanym usporadanim. Na stranu druhou budu vdecny za kazdy sportovni model ktery Honda vypusti.

PS: cena na urovni boxsteru trznim soudem (minimalne v evrope) urcite neprojde, sam jsem zvedav "co" a "zakolik" z toho nakonec bude.
Rozbalit vlákno
18
Avatar - EauRouge
12. 5. 2014 14:47
Re: Smutek i radost
Podle mě to S2000 nenazvou, protože by je pak každý srovnával a následně by si stěžoval proč to není atmo FR. A pokud se to nebude jmenovat S2000, tak můžeme být jenom rádi za nový sporťák, jak píšeš.

I kdyby stála třeba 1,3 nebo o něco víc, tak by to byla dobrá nabídka. Přece jenom když si člověk koupí hondu za 1,3, tak se i ten nejzhýralejší mistr konfigurátoru nedostane přes 1,5, což se nedá říct u Porsche. Boxstera nebo Caymana není problém nakonfigurovat někam ke dvěma milionům. Takže když ti nabídnou základ za 1,3, tak si koupíš auto za 1,3 nebo 1,5 a ne dva. Podobně jako u 370Z, základ za 900k a za milion máš všechno co chceš.

Věc který bych se bál je čas. Jak dlouho to už trvá NSX/HSV na svět? Pár let to už bude.
Avatar - fOE
12. 5. 2014 14:55
Re: Smutek i radost
Tak cena 1,3mil by mi prestrelena neprisla, bojim se ale aby z toho nebyl zaklad za 1,5mil a s vybavou za 1,8. Coz uz bude za penize BMW M2 a nepekne blizko zakladni cene caymanu S, BMW M3 a dalsich.
S nazvem souhlas, nedivil bych se nazvu S2015 :-)
Ad cas, posledni roky velkym ivesticim do sportovnich modelu neprali, japonskym znackam vyporadavajicim se s nasledky tsunami uz vubec ne, ale nemam strach ze neco z toho spatri svetlo sveta. Drzim palce aby NSX (pripadne "s2000" atd.) byli stejne dobre a budouci legendy, jako jejich predchudci a taky bych konecne rad zpet wankel a novou RX7 :yes:
Avatar - EauRouge
12. 5. 2014 15:57
Re: Smutek i radost
NSX snad už dokopou do cíle, tam jim toho už snad moc nezbývá dodělat. S660 má pravděpodobně mnohem jistější existenci než "S2000" díky oblibě třídy kei v Japonsku, ale budeme věřit že i ta klapne.

Ona je otázka, kam to chce Honda postavit. Jelikož 4C je s dynamikou Boxsteru S za baťovských 1 299 000,-. A základní Boxster stojí necelé 1,4mil, eSko 1,7mil. Honda rozhodně nemůže hrát cenovou válku s Porsche a tak bych to tipoval někde okolo cenovky 4C. Nejspíš trochu víc, jelikož hybridní technologie něco stojí. Můj osobní odhad je 1,3 -1,4mil s těmi parametry, které hlásají.
Avatar - iudex
12. 5. 2014 17:02
Re: Smutek i radost
No a za tú cenu to nik nekúpi. Ono aj tá 4C je všade kritizovaná za odvážnu cenu, príliš blízku Porsche. Chce to zostúpiť do nižšej cenovej skupiny, do kategórie Toyobaru.
Avatar - Choochoo
12. 5. 2014 17:40
Re: Smutek i radost
Jojo, si docela vtipalek. Shrnu to asi takto Porsche s cca 275 konmi s pohonem zadku a konvencnim motorem za 1,5mil, Cayman S 325koni za 1,8Mil. Nejmodernejsi technika cca 350 koni + hybridni vykon tezko rici kolik + pohon vsech kol a to bys chtel prodavat za cenu GT86 >:D Porovnej techniku Alfy 4C a tohohle. Za cenu cca 1,4 mil to bude vyborny auto. Za kolik se prodava Golf R, Golf s haldexem 4x4 a 2,0T 300koni?
Avatar - iudex
12. 5. 2014 17:53
Re: Smutek i radost
Nie, neporozumel si správne. Ja tvrdím, že pre Hondu nie je ekonomicky únosné robiť niečo v kategórii Caymana za cenu Caymana, ale niečo slabšie a technicky jednoduchšie, teda v kategórii GT86 a za jeho cenu.
Avatar - Choochoo
12. 5. 2014 22:36
Re: Smutek i radost
Za cenu GT86 bude na jare Civic Type-R. Proc tam cpat dalsi model za stejne penize a mezi NSX nemit nic? Tato volba je idealni, za cenu 1,5 mice nekde uprostred. Idealni volba z pohledu zastoupeni ve tridach :yes:
Avatar - iudex
13. 5. 2014 08:31
Re: Smutek i radost
Aj v minulosti koexistoval Civis s Integrou a neboli konkurentmi, boli to odlišne vyzerajúce a odlišne zamerané modely (berie BRZ zákazníkov Impreze WRX? Neberie), takže nemám obavy, že by si konkurovali (notabene, ak by kupé malo zadný náhon).
Avatar - King
13. 5. 2014 10:05
Re: Smutek i radost
Jistě že nebyli konkurenty, byl mezi nimi rozdíl 200 tisíc. >:D Ale hlavně, jak píšu dole, GT86 asi není úplně dobrý byznys.
Avatar - iudex
13. 5. 2014 10:33
Re: Smutek i radost
To bola Integra vážne tak drahá? To si už nepamätám. Ale máš pravdu v tom, že dnes by to za podobné peniaze nekúpil nikto.
Btw. to Toyobaru len pekne ukazuje, aký je obrovský rozdiel medzi diskusnými nadšencami, ktorí BY si kúpili pravoverný športiak a realitou predajov. Samozrejme na to môže doplatiť aj Honda, to by však nemal byť dôvod, aby značka s takým renomé z minulosti vycúvala z akéhokoľvek projektu športiaku (a C TR za športiak nepovažujem).
Ja by som videl cestu v zdieľaní komponentov z C TR, t.j. motor, prevodovka atď, prípadne aj podvozok (v prípade predohrabu), ale v podstatne odlišnej karosérii, t.j. klasické proporcie kupé (na rozdiel od zemiakoidného Civica).
Avatar - King
13. 5. 2014 11:10
Re: Smutek i radost
Jistě, diskuzní nadšenec by si malé sportovní kupé koupil, ale kdyby stálo jako kompaktní hatch nebo ještě lépe jako malý hatch. Naproti tomu u klientely sporťáků s cenou přes milion chybí to "by". Proč také kupovat GT86 za 800, když můžu mít za mega 370Z. Sice se tak dobře nesvezeš, ale máš dvakrát větší motor a s tím související benefity...

Pokud platí informace z roku cca 2011 (tvůj oblíbený >:D ), Honda si nechala patentovat mechanizmus, jehož použitím změní platformu sedanu střední třídy ve sportovní kupé s motorem uprostřed. Původně se myslelo, že půjde o NSX, ale ukazuje se (stejně jako v případě motoru), že v jeho případě žádná polovičatá řešení nepřipadají v úvahu a tím pádem nabírá tato spekulace úplně jiných rozměrů.

"Pouhým" (velmi levným) otočením platformy Accordu a použitím komponentů třeba právě CTR, by se dalo vyvinout a vyrábět relativně lacino právě takovéto sportovní auto. Vysvětlovalo by to, proč se nepokračuje v evoluci křížového páteřového rámu S2000. Současně to ale nejspíš (bohužel) vylučuje možnost otevřené karoserie, což třeba já vnímám jako velmi smutný fakt.
Avatar - Choochoo
12. 5. 2014 17:49
Re: Smutek i radost
NSX/HSV se v roce 2010 testovalo s 10 valcem a pohonem zadnich kol za rok ci 2 melo jit do prodeje.
[odkaz]

Koncem roku 2011(zacatkem 2012) prisla zmena a objevil se novy koncept v hybridu s uplne jinym pohonem, motorem. V prodeji bude na jare 2015, coz je za 3 až 4 roky kdy se to dostalo do sveta. Tobe prijde tato doba do uvedeni modelu jako dlouhy cas? Za tuhle dobu je treba smeknout :yes: Jestli si nedockova vyraz v cervnu do Goodwoodu, bue tam jezdit na festaku
Avatar - EauRouge
12. 5. 2014 18:21
Re: Smutek i radost
Od roku 2010 jezdí HSV japonský GTéčka a o produkční verzi se mluví od roku 2008 kdy Honda představila koncept Acury NSX. To znamená, že v roce 2015 kdy přijde NSX, to bude sedm let od prvního slibu. Já beru, že začali vyvíjet v půlce úplně jiný auto, ale to je část vývoje, podobně jako u LFA. Proto jsem skeptický ohledně času i u S2000, pokud to bude mít podobný vývoj, tak může přijít třeba až v roce 2021. To mi nepřijde jako fofr.
12. 5. 2014 18:51
Re: Smutek i radost
Tak hlavně tu S2000 nikdo ještě oficiálně neslíbil. Všechno to jsou jen dohady, které někdo vynesl ven a ani na té schůzce se podle všeho žádné uvedení S2000 nepotvrdilo, ale jen se řeklo, že se o tom silně uvažuje. Dokud přímo někdo z Hondy oficiálně neřekne, že se na S2000 pracuje a že bude, tak bych to bral jen jako zajímavost, ale zatím s tím nepočítal.
Avatar - Choochoo
12. 5. 2014 22:33
Re: Smutek i radost
Od 2008 NSX/HSV s desetivalcem, prisla krize musely prijit zmeny a to hlavne usporny. Nebyt krize to auto jezdilo, ale byl by to risk, prijit s tim na trh. Krize pomiji, sice lehce, ale preci a Honda po 2 letech prehodnoti moznosti a vidi ze hybridy frci a zacne tedy vyvijet supersport hybridni, ktery bude za rok v prodeji. Takze za 7 let 2 supersporty a tobe to prijde malo? Podivej kde je dnes R8. Design se bude jen faceliftovat a technika je zastarala. Takto by dopadlo HSV, ale Honda udelala to nejlepsi a prehodnotila situaci v pravy cas a hotovy auta neposlala na trh, protoze by ji to dostalo do pozice, ze by jeste v roce 2017 mela zastaraly 10 valec jako budou mit ostatni. Kdo nabidne pristi rok takto spickove auto za cca 3,5 melouna???
Avatar - Enthusiastic.driver
13. 5. 2014 08:52
Re: Smutek i radost
Ty vole, reálně ještě nic neexistuje, ale už se vesele v diskuzi operuje se dvěma supersporty. Se mi zdá, že vy Hondaři nějak Marchionneovatíte >:D >:-[]
Avatar - King
13. 5. 2014 11:16
Re: Smutek i radost
Jaaak neexistuje? Jasněže existuje [odkaz] . Sice se ještě nevyrábí ale pochopitelně už existovat musí. ;-)

...a pak jen luskneš prsty a máš z toho S2000. >:D Vezmeš dvoulitr z CTR, k tomu dáš zadní elektromotor z NSX, pak zjistíš, že dělat se s vektorováním točáku na přední nápravě je ekonomický nesmysl, necháš to jako zadokolku a máš hotovo. No a nebo tam z NSX naopak dáš ty dva přední elektromotory pro vektorování a vzadu necháš čtyřválec. Pohoda. >:-[]
Avatar - King
13. 5. 2014 10:11
Re: Smutek i radost
Mít motor za sedadly je z rozhodně nejlepší možné řešení, ne náhodou ho nejsportovnější modely i těch nejprestižnějších automobilek mají, na druhou stranu FR auta jsou jízdně nejzábavnější. Ale jak správně říkáš, je vcelku jedno, jaká bude koncepce, pokud to nakonec klapne.
12. 5. 2014 14:21
Hondo,
použitím názvu S2000 v avízované koncepci, dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. :'-(
Rozbalit vlákno
1
12. 5. 2014 14:48
Re: Hondo,
Nechejme se překvapit >:-[]
Avatar - iudex
12. 5. 2014 14:32
Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Jedno pekné slovenské príslovie hovorí: vajatali hory, porodili myš. :-) Tak aby rovnako nedopadla aj Honda: z optimistického článku známeho Honda-fanúšika p. Fokta sa javí budúcnosť Hondy najsvetlejšia možná, s tromi športiakmi v ponuke, ja si radšej počkám na realitu (na druhej strane, ak na to budem musieť čakať toľko ako na roky avizovaný tajpár... >:-[] )
Rozbalit vlákno
17
12. 5. 2014 15:05
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Tak tomu, že tahle S2000 spatří světlo světa v nějaké dohledné době, nevěřím ani já. :-)

Nicméně k tomu Type-R,.. proč ses minule neobtěžoval odpovědět na tu podobnost Focusu RS a Civicu Type-R? Stále jsi mi neodpověděl na to, co by teda ta Honda měla dělat v roce 2014 s tajpárem, když jej má představit až v roce 2015 a očividně jsi neměl pravdu ani v tom, že v roce 2012 nebyla řeč o roce 2015, což byla.
Avatar - iudex
12. 5. 2014 17:04
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Zrejme som už nečítal reakciu. Ale ako si spomínam, našiel som nejaké články aj tu na ACZ z r. 2011 a 2012, ktoré hovorili o príchode C TR na jar 2013 (v Ženeve). Takže nemáš pravdu, že by sa hovorilo o predstavení v r. 2015, oproti prvotným plánom je tu meškanie 2 roky.
12. 5. 2014 17:38
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Tak si ji přečti a když tak ukaž nějaký důkaz svého tvrzení, kde Honda v roce 2011 uvedla, že Type-R bude v roce 2013 (a ne někdo, kdo jen něco někdy očekává na základě nějakých zákulisních informací).

Ty prostě nerozlišuješ mezi tím, co řekne Honda a co řekne "nějaký zdroj". Třeba zde, v roce 2011 ( [odkaz] ) máš řečeno, že bude 2,0 turbo Civic Type-R v roce 2013, ale nikde nevidím, že by o tom mluvila Honda, ale jen "nějaký zdroj z Japonska". Nemůžeš vyčítat automobilce, že se nedrží plánů, které někdo jen "odhadl".

Naproti tomu zde ( [odkaz] ), v září 2012, CEO(!) Hondy sám řekl, že Civic Type-R bude a bude v roce 2015. Tohle je už oficiální informace od někoho, kdo ve firmě něco znamená a dá se považovat za oficiální stanovisko.

Jednoduše řečeno, ukaž mi prosím nějaké oficiální stanovisko Hondy, které někdy tvrdilo, že Type-R bude v roce 2013. Upozorňuji znova, "oficiální stanovisko". Zde u nástupce S2000 máš opět neoficiální informaci a ještě navíc hovoří o tom, že se jen uvažuje, takže jestli se S2000 v roce 2017 nepředstaví, nebude to nic překvapivého (a sám tomu moc nevěřím). Protože zatím nikdo z Hondy oficiálně neřekl, že S2000 bude a už vůbec ne kdy.

Takže prosím, rozlišuj mezi "rumors" (dohady) a mezi "roadmap" (oficiální plán). Není to jedno a totéž.
Avatar - Choochoo
12. 5. 2014 17:56
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Nechapu proc se porad uvadi ze se na Type-Ra ceka. Kdyz nejaky zdroj uvede, ze neco bude za cca 5 let tak se na to ceka a kdyz nekdo vse taji, dela na tom 5 let a pak to predstavi za pul roku tak umi a vsichni padaj na zadek >:D Skoda resit takoveto hospodske tlachani o Type-Ru, na to kdy byl oznamen a upresneno co bude za motor, tak prijde docela rychle.

Nechapu kdyz je vse tak jednoduche, proc se neobjevuji nove Golfy co dva roky. Vzdyt motory jsou stejne, kastle taky, na co se ceka tech 6 let???
Avatar - iudex
12. 5. 2014 17:58
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Sorry, nie som členom Honda - klubu, aby som čítal všetko, čo CEO Hondy povie. A principiálne ak by sme sa mali riadiť iba oficiálnymi vyhláseniami a tlačovými správami samotných automobiliek, o novom aute by si sa často dozvedel tak deň pred jeho oficiálnym odhalením na autosalóne a to je trošku neskoro. A naopak ani reči CEO neznamenajú istotu, že niečo bude a kedy to bude, Sergio Marchione buď dobrým príkladom. >:-[]
12. 5. 2014 18:10
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Jsi nějak natvrdlý. Snažím se ti tu říct jen to, že jestli chceš někomu něco vyčítat, tak na základě oficiálních informací. Pokud Marchione naslibuje hory, doly a nic z toho nesplní, pak mu klidně nadávej. Pokud Honda naslibuje hory, doly a nic z toho nesplní, pak ji taky klidně nadávej. Ale prostě není fér firmě vytýkat něco, co nikdy neřekla (a pokud vím, tak sama Honda nikdy neřekla, že Type-R bude v roce 2013 a zatím jsi mi pořád neuvedl důkaz toho, že by se tak stalo).

Já už nevím, jak ti to vysvětlit. To, že se z neoficiálních zdrojů dozvíš, že se něco chystá nebo mělo chystat, je v pořádku a samozřejmě je to zajímavé. Ale je hloupé pak vytýkat automobilce, že se tak nestalo, když ona sama nikdy nic takového neslíbila. Já pořád nechápu, kde se v tobě bere ta drzost vytýkat nesplnění nikdy nevyřčených slibů.

Ad "A naopak ani reči CEO neznamenajú istotu, že niečo bude a kedy to bude". Tohle je přesně to, co vůbec nechápeš. Tu přece nejde o tu jistotu, že se tak stane. Tu jde o to, že pokud se nesplní tento výrok, pak máš teprve právo někomu něco vytýkat (že se tak nestalo). Ale nemáš na to právo, pokud to nebyla oficiální informace. A oficiální informace Hondy vždycky tvrdila, že Type-R bude v roce 2015, takže zatím je všechno splněno do puntíku.
13. 5. 2014 07:47
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Zkus pochopit dvě věci:
1. Lidi mají obvykle během dne i jiné starosti, než si ověřovat, kde jaký redaktor bere informace a zdali je ten jeho info kanál oficiální, nebo ne - třeba zde: [odkaz] .
2. Avizovat příchod auta 3-4 roky dopředu je podle mého v dnešní hektické době poněkud...zvláštní, kór, když v té době to bude už v podstatě výběhový model.
13. 5. 2014 09:24
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
1, Tak když čtu nějakou takovou zprávu, tak bych si snad mohl všimnout, zda jde o zákulisní informaci a tak ji brát (tzn. nebrát to jako bernou minci, ale jako možnou zajímavost) nebo zda to řekl nějaký zástupce a s tím pak také počítat (a když se to nesplní, až pak nadávat). Když si já vymyslím, že škodovka zítra představí V8 supersport a napíšu o tom článek, budeš to brát jako něco, co řekla škodovka?

I v tom tvém odkazu je "stane se zřejmě", nikde žádné info o tom, že by to někde řekl někdo z Hondy... Pro mě byl Civic Type-R vždy naplánovaný pro rok 2015, protože jsem nikdy nečetl článek, kde by oficiálně někdo tvrdil něco jiného. Všechny články z roku 2011 jsem bral spíše jako to, že Type-R možná ani nebude, protože blízký zdroj automobilky není automobilka... a jedna paní povídala, tím se na rozdíl od iudexe fakt neřídím. Proto zatím ani nepočítám s tím, že se ten nástupce S2000 představí, protože jedna paní povídala o nástupci S2000 už několikrát. Zatím jsem to ale nikdy neslyšel od nikoho ve vedení Hondy, proto ani Hondě nevyčítám, že neplní sliby, když žádný ohledně S2000 ještě nedala (aspoň teda já o žádném nevím, což neznamená, že neexistuje).

2, Ano, s tím souhlasím.
13. 5. 2014 11:56
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
V tom mém odkazu není zdroj uveden, tedy oficiální být může i nemusí, co já vím.
Každopádně platí, co jsem napsal, prostě tu zprávu přečtu a pokud mně až tak moc nezajímá, tak prostě neřeším, odkud pochází, jen tu informaci zaloguju a jedu dál. Když se mně s časovým odstupem zeptáš, vzpomenu si, že jsem "někde" četl / slyšel, ale jak moc to bylo oficiální už vědět nebudu a nebudu to řešit, to je celé... Ony ani oficiální informace někdy nemusí být zárukou jistého splnění - viď pana účetního z Fiatu a jeho desetitisícátý plán na pozvednutí firmy, na který teď už akcionáři reagují útěkem...
13. 5. 2014 13:44
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
"Ony ani oficiální informace někdy nemusí být zárukou jistého splnění"

No a právě o tom to je. V takovém případě můžu Fiatu vyčítat nesplnění slibů, protože byly jasně dány vedením firmy. Tady jasně víš, že to řekl představitel firmy, takže je jasné, na koho pak můžeš nadávat, když se oficiálně vydaná informace nesplní. V tom odkazu není zmíněn oficiální zdroj, takže jde automaticky do kolonky "rumors".

Já si také všechno nepamatuju, to je normální (např. jsem věděl, že Honda hovořila o návaznosti na WTCC, ale opravdu jsem si nebyl jist, zda někdy konkrétně hovořila o 1,6 turbu a ano, hovořila). Pokud si čtu takové zprávy, tak právě tím, co by mě mělo zajímat nejvíce, je to, kdo to řekl. Právě proto, abych věděl, zda mám něco zalogovat do kategorie "čekám na to" nebo do kategorie "jo, to by bylo fajn, kdyby to tak bylo".

S2000 je zatím v kategorii druhé a na S2000 tedy zatím nečekám. Civic Type-R očekávám, oficiálně byl ohlášen na rok 2015, testuje se, jezdí prototypy, byl prezentován koncept, tak bych se hodně divil, kdyby se příští rok neobjevil (což se ale samozřejmě může stát). Nevím, proč bych Hondě měl vytýkat, že se zatím drží svého časového plánu (vytýkat můžu leda tak to, že ten plán je blbý). Naproti tomu u S2000 bych se divil, kdyby se za tři roky skutečně objevila. Prostě se snažím dávat si pozor, do které kategorie to mám zalogovat.
Avatar - iudex
13. 5. 2014 08:29
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
OK, beriem, presvedčil si ma, samotná automobilka to netvrdila.
Ale je fakt, že sa o príchode C TR v Ženeve 2013 písalo viackrát a tie médiá odkiaľsi tú info museli dostať (a nehovoril to iba tunajší server) a ja nemám chuť ani čas preverovať si správnosť zdrojov redakcie. A čo je najpodstatnejšie, ak už v r. 2011 Honda avizovala, že type R príde až o 4 roky, je to pomerne nešťastné a tiež tu je obrovská medzigeneračná medzera, čo mnohých potenciálnych záujemcov mohlo odradiť. Vrcholný model v možno poslednom roku života generácie trochu stráca na atraktivite (to platí aj pre Focus RS).
Avatar - King
13. 5. 2014 09:23
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Bohužel, nemusela. Média si velmi ráda vymýšlí, říká se tomu "spekulace" a když ti taková spekulace dvakrát oběhne planetu a tu si jeden přidá tohle a druhý ubere tamto, nakonec je z toho jistá věc.

V konečném důsledku to pochopitelně automobilkám škodí, zvlášť pokud se nacházejí v daném segmentu v modelové mizérii, ale nic s tím nenaděláš. Snad jen to, že jako šéf automobilky oficiálně potvrdíš, že za 3 roky něco bude. A jaká je reakce veřejnosti? "Hahaha, takových keců tři roky dopředu". Takže v konečném důsledku je to vlastně jedno. :-!
13. 5. 2014 09:33
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Honda řekla v září 2012, že bude CTR, nikoli v roce 2011. Představí se na jaře 2015, takže to máš 2,5 roku od oficiálního ohlášení, nikoli 4 roky. A to je sakra rozdíl (a ano, i 2,5 roku je dost). Já nevím, kolikrát ti mám psát, že oficiální vyjádření bylo v září 2012 (o dřívějším zatím nevím) a v roce 2011 byly jen "rumors"?

Ano, média musela tu informaci od někoho dostat, někdo z automobilky vynesl, že se na CTR pracuje. Dokud to ale nepotvrdí sama automobilka, tak se zejména datem předpokládaného uvedení skutečně neřídím. Co se např. proti původním oficiálním plánům změnilo, byl objem motoru, protože v roce 2012 bylo řečeno, že by to měla být šestnáctistovka.

To, že je tam obrovská časová mezera, je samozřejmě špatně, a to ti potvrdí každý.
12. 5. 2014 19:21
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Nic v zlom, ale prosim ta, mozes mi to prelozit? Ja som sice slovak (teda polovicny), ale vobec neviem co moze byt to "vajatali". Fakt netusim, ako tomu potom mozu (ne)rozumiet nasi ceski susedia. A to prislovie som jakziv nepocul...
:-(
Avatar - iudex
13. 5. 2014 08:22
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Zrejme si mladší ročník a preto je Ti odpustené, že nepoznáš toto staršie írečité slovenské slovo, resp. porekadlo. Ale ako mladší ročník by si zase mal poznať uja Googla a nájsť si to. ;-) Ale aby si sa netrápil, stručný preklad: niekto veľa sľuboval a konečný výsledok bol biedny. Preto upozorňujem, aby veľkolepé plány Hondy nakoniec nedopadli rovnako. ;-)
13. 5. 2014 07:35
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Mně tady u podobných článků, iudexi, napadá jiné hezké slovenské přísloví: Čo sa babe chcelo, to sa babe snilo :-)
Avatar - iudex
13. 5. 2014 08:18
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
Taky dobrý. :-)
Avatar - Emel
12. 5. 2014 15:01
Něco mezi?
Nechci pořád remcat, je to určitě dobrá zpráva pro petrolheads... ale já osobně bych ocenil něco mezi 1.0 a 2.0T Hybrid 4x4 v ceně Porsche.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - iudex
12. 5. 2014 16:59
Re: Něco mezi?
Ale veď tam (jedného pekného dňa) bude Tajpár. >:D
Ale vážne, chcelo by to pokračovanie relatívne jednoduchých a prístupných malých športiakov, akých mala Honda v histórii kopu, napr. niečo na spôsob Integry type R. Športiak v kategórii Boxstera či Caymanu je fajn, ale komplikovaná technika bude mať svoju cenu a trh cenovú blízkosť Porsche neprekúsne.
Takže súhlasím, najväčšiu logiku v prípade športovej Hondy vidím v zadokolkovom malom ľahkom kupé na spôsob GT86, prípadne aj predohrab s ostrým charakterom, skrátka nejaká nová Integra type R v cene pod 30000 eur.
Avatar - King
13. 5. 2014 09:18
Re: Něco mezi?
Tak předně - Integra Type R rozhodně nebyla relativně jednoduchý a přístupný sporťák. Vždyť před 15(!!!) lety její cenovka atakovala 900tisícovou hranici, obyčejný Civic VTi, což nebyl žádný sporťák, stál skoro 700. Když si vezmeš v úvahu, že ještě o 20 k výkonnější CTR před 3 roky stál pod 650, v dnešních cenách by ITR stála jako 370Z.

Mimochodem relativně jednoduchý a přístupný sporťák Honda zjevně mít bude také a zcela jistě levnější než 86/BRZ, teď jen aby byl opravdu globální a ne pouze japonský s 0.7 Turbo.

Pak je tu ještě druhý aspekt. Myslím, že Honda velmi bedlivě sleduje vývoj na trhu a zatím všechno nasvědčuje tomu, že Toyobaru není ziskové nebo minimálně není dost ziskové a naopak je jasně patrná snaha celé řady značek nacpat se do kategorie Caymanu - 4C, Evora, Alpine, 370Z. V tomto případě asi platí, že i přes menší prodejní čísla je větší šance na ziskovost, protože samotné výrobní náklady GT 86 a Caymanu asi budou hodně podobné.
13. 5. 2014 10:24
Re: Něco mezi?
Není to jen ukázka toho, že tenkrát byla auta dražší?

Evora cílila spíš na základní 911. A 370Z zase spíš na americkou produkci. Není to náhoda, že levných sportovních aut výrazně ubylo (a v EU lze prakticky mluvit o vymření). Kdyby se někomu podařilo v tomhle uspět, tak to bude jen dobře. Nevím, jak je na tom GT86 se ziskovostí, ale v USA to auto myslím nabízí za cenu šestiválcového Mustangu, tak na tom snad nejsou tak špatně.
Avatar - King
13. 5. 2014 11:25
Re: Něco mezi?
Jistě, byla, reagoval jsem na to, že ITR byla "jednoduché a laciné auto". Nebyla a to absolutně ani relativně.

To máš pravdu, ale beru obecně kategorii 1.000.000+. Cayman vyrobíš maximálně o pár stovek euro dráž, možná (možná) si s ním při vývoji malinko víc pohráli, ale cenovka je +50 %. Krásná práce, kdo by to nechtěl?

Situaci kolem GT86 krásně dokresluje vývoj okolo FT86 Open, GT86 "TMG" i laborování se sedanem. Ostatně myslím, že to i oficiálně zaznělo přímo z Toyoty, že je hachi poněkud za očekáváním.
13. 5. 2014 19:38
Re: Něco mezi?
To ses asi přepočítal, ne? Kdyby vyráběli GT86 se stejnými náklady jako Porsche Cayman (+- pár set euro), tak bych věřil, že na tom nic nevydělají. A příplatek za Cayman je více než 50 procent.

To záleží, jaká má člověk očekávání.
Avatar - King
14. 5. 2014 08:33
Re: Něco mezi?
Opravdu se neživím jako účetní u Toyoty, ale bráno selským rozumem není moc důvodů, proč by výroba Caymanu měla být nějak dramaticky dražší, než GT86, zvlášť když mzdy mají Němci nižší.
12. 5. 2014 20:21
Proč ?
Kecy o návratu určitého ikonického modelu když nakonec z toho navrátilce je úplně jiné auto , jiné koncepce , výkonu a určitě i ceny
Rozbalit vlákno
0