Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Honda S2000 se vrátí jako kupé s motorem uprostřed

Michal Fokt
Diskuze (54)
Supersport NSX si bude moci dovolit málokdo, proto by Honda měla obohatit nabídku o "normální" sporťák, jenž bude nepřímým nástupcem roadsteru S2000.

Honda chce v následujících letech vrátit značce její bývalý lesk a součástí tohoto plánu je stát se první automobilkou v historii, která bude mít v nabídce současně tři různé sportovní modely "exotické" konfigurace s motorem uprostřed. Středem nabídky by se měl stát vůz, jenž bude nástupcem roadsteru S2000.

Není vyloučeno, že bude u nového auta použito opět označení S2000, protože jeho nositel si bezesporu vydobyl své místo v automobilové síni slávy, společný s ním ale bude mít jen objem motoru. Novinka by totiž měla využívat přeplňovaný dvoulitr z Civicu Type R, vyladěný na přibližně 350 koní, navíc zkombinovaný s hybridním ústrojím, které má být zjednodušenou verzí třímotorového hybridu pro supersport NSX, tím pádem by mohla být poháněna všechna čtyři kola.

Další zásadní odlišností bude už samotné uspořádání auta. Zatímco S2000 mělo motor uloženo podélně za přední nápravou, jeho nástupce jej bude mít před zadní nápravou. Vůz by měl zvládnout zrychlení na stovku kolem 5 s a jeho cena se odhaduje někde na úrovni Alfy 4C, respektive Porsche Boxster, jejichž konkurentem by se měl stát. Na trhu se objeví patrně v roce 2017, tedy dva roky po příchodu NSX.

Třetím sportovním vozem, jenž bude oba zmíněné modely "jistit zespoda", se stane malý roadster na bázi konceptu S660, jenž by měl být v Evropě poháněn tříválcovým motorem 1.0 VTEC Turbo. S informací přišel britský Auto Express s tím, že informaci má z dobře informovaného zdroje zevnitř automobilky, jenž referoval o "tajné schůzce" na toto téma v R&D Hondy v Tochigi. Definitivní rozhodnutí tam prý sice ještě nepadlo, ale návrat S2000 je prý "silně pravděpodobný".

Michal Fokt
Diskuze (54)
Avatar - King
14. 5. 2014 08:33
Re: Něco mezi?
Opravdu se neživím jako účetní u Toyoty, ale bráno selským rozumem není moc důvodů, proč by výroba Caymanu měla být nějak dramaticky dražší, než GT86, zvlášť když mzdy mají Němci nižší.
13. 5. 2014 19:38
Re: Něco mezi?
To ses asi přepočítal, ne? Kdyby vyráběli GT86 se stejnými náklady jako Porsche Cayman (+- pár set euro), tak bych věřil, že na tom nic nevydělají. A příplatek za Cayman je více než 50 procent.

To záleží, jaká má člověk očekávání.
13. 5. 2014 13:44
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
"Ony ani oficiální informace někdy nemusí být zárukou jistého splnění"

No a právě o tom to je. V takovém případě můžu Fiatu vyčítat nesplnění slibů, protože byly jasně dány vedením firmy. Tady jasně víš, že to řekl představitel firmy, takže je jasné, na koho pak můžeš nadávat, když se oficiálně vydaná informace nesplní. V tom odkazu není zmíněn oficiální zdroj, takže jde automaticky do kolonky "rumors".

Já si také všechno nepamatuju, to je normální (např. jsem věděl, že Honda hovořila o návaznosti na WTCC, ale opravdu jsem si nebyl jist, zda někdy konkrétně hovořila o 1,6 turbu a ano, hovořila). Pokud si čtu takové zprávy, tak právě tím, co by mě mělo zajímat nejvíce, je to, kdo to řekl. Právě proto, abych věděl, zda mám něco zalogovat do kategorie "čekám na to" nebo do kategorie "jo, to by bylo fajn, kdyby to tak bylo".

S2000 je zatím v kategorii druhé a na S2000 tedy zatím nečekám. Civic Type-R očekávám, oficiálně byl ohlášen na rok 2015, testuje se, jezdí prototypy, byl prezentován koncept, tak bych se hodně divil, kdyby se příští rok neobjevil (což se ale samozřejmě může stát). Nevím, proč bych Hondě měl vytýkat, že se zatím drží svého časového plánu (vytýkat můžu leda tak to, že ten plán je blbý). Naproti tomu u S2000 bych se divil, kdyby se za tři roky skutečně objevila. Prostě se snažím dávat si pozor, do které kategorie to mám zalogovat.
13. 5. 2014 11:56
Re: Svetlá budúcnosť alebo skôr vajatali hory...
V tom mém odkazu není zdroj uveden, tedy oficiální být může i nemusí, co já vím.
Každopádně platí, co jsem napsal, prostě tu zprávu přečtu a pokud mně až tak moc nezajímá, tak prostě neřeším, odkud pochází, jen tu informaci zaloguju a jedu dál. Když se mně s časovým odstupem zeptáš, vzpomenu si, že jsem "někde" četl / slyšel, ale jak moc to bylo oficiální už vědět nebudu a nebudu to řešit, to je celé... Ony ani oficiální informace někdy nemusí být zárukou jistého splnění - viď pana účetního z Fiatu a jeho desetitisícátý plán na pozvednutí firmy, na který teď už akcionáři reagují útěkem...
Avatar - King
13. 5. 2014 11:25
Re: Něco mezi?
Jistě, byla, reagoval jsem na to, že ITR byla "jednoduché a laciné auto". Nebyla a to absolutně ani relativně.

To máš pravdu, ale beru obecně kategorii 1.000.000+. Cayman vyrobíš maximálně o pár stovek euro dráž, možná (možná) si s ním při vývoji malinko víc pohráli, ale cenovka je +50 %. Krásná práce, kdo by to nechtěl?

Situaci kolem GT86 krásně dokresluje vývoj okolo FT86 Open, GT86 "TMG" i laborování se sedanem. Ostatně myslím, že to i oficiálně zaznělo přímo z Toyoty, že je hachi poněkud za očekáváním.