Díky za povedený článek, vč. online reportáže. Bylo to zase něco nového a zajímavého. Můžu z vlastní zkušenosti se všemi závěry a hodnocením souhlasit. Je pravda, že spousta budoucích zákazníků koupí 1,4 Trikolor, ale minimálně ti co uvažují o TSI by měli tento GDI zvážit. Příplatek je lepší než ten za TSI u konkurence a rozhodně neudělají chybu. Ta 1,4i bude přeci jen o poznání slabší.
Ještě jednou díky za články a jen tak dál :yes::-)
trochu si se netrefil, ale to je jedno...tvou soudružskou zdravici hodnotit nebudu...
Myslím, si že auto.cz odvedlo dobrou práci (narozdíl třeba od SM) a za to zaslouží dík! Nic víc jsem tím říci nechtěl.
Jinak Bobe, až Škodovka někdy přijde s novým modelem, tak o něm třeba taky budou psát...posledních X let, ale Škodovka nic nového neukázala, tak nebuď smutný, že se jich ani nové typy článků a recenzí (online v tomto případě) netýkají >:D
O kritiku vůbec nejde, té totiž v SM moc není, spíše naopak.
Napsal jsem, že auto.cz odvedlo dobrou práci na rozdíl od SM, kde přišli s inovativním řešením namísto narychlo ušitého "testu" (chápu, že SM to s tištěnou formou má těžší než auto.cz v online formě).
U SM mi pořád vadí takový ten styl, kde u hodnocených kritérií nedovolí jiné značce (v tomto případě Hyundai) být mezi nejlepšími viz:
1 - řadící páka se pohybuje v kulise přesně, měkce a tiše, ALE při snaze o rychlé řazení začne cvakat a zadrhávat se (má zkušenost je jiná).
2 - pryč je doba plechového zvuku při zavírání dveří, ALE chce to víc síly (zkoušel jsem 10 různých i30 a ani u jednoho nevznikl problém ... ano, u jinýách modelů Hyundai je toto problém ).
Tak ta omezenost tištěnou formou je přece jasna a zřejma a online aktualizaci se těžko vyrovna.
A ty poznatky se zřejmě vztahuji z poznatku jine konkurence. Kde i30 je na tom vlemi dobře ale u konkurence to je prostě ještě lepši.
Tak ty se nezapřeš! Co furt prudíš? Prostě nové auto, vyráběné v ČR s podílem domácích dodavatelů 75% ,co tě tak čílí, člověče? Měl bys mít radost, že doma zase vyrábíme něco zajímavého.
Opět jsou zde rozdilně naměřene hodnoty oproti SM. Delku u dna zavazadloveho prostoru naměřili 740mm a vyšku nakladaci hrany 720mm. Z vlastni zkušenosti vim že přesnějši měřeni je v SM. Jinak misto pro kolena naměřili u 178cm osoby 16cm u Golfa pokud si pamatuji 15-16cm u osoby 174cm.
V SM dale o nove i30 např. psali. Komfort je o třidu lepši než v předchudci ale podvozek je stale hlučnějši a odskakuje a vime že to jde udělat lip např. Golf. 1.6GDI je tichy,kultivovany a pružny ale na pružnost turbomotoru samozřejmě nema. Nelibila se jim spotřeba. Řazeni je velmi dobre jen jsou vedle sebe blizko 1 a 3 takže občas měli problem zařadit spravny převodovy stupeň. U řizeni jim nejvic vyhovoval prostředni stupeň normal. Jinak interier prostorově na špičce třidy a kvalitni.
Strana 23 - napravo dole pod "Jízdou" (60-100km/h na 4. přev. st. za 10,10s a 80-120km/h na 5. přev. st. ta 15,69s). Také dokonce přímo v článku zmiňují, že ze současných atmosférických šestnáctistovek je to nejlepší výkon.
Ja to četl v kauflandě takže jsem to asi přehlidl. >:D
Jinak na atmo 1.6 pěkne čisla. Psali tam že z 60-100 je to nejlepši vysledek a z 80-120 jeden z nejlepšich.Pro představu Golfu 1.2 TSI naměřili pružnost 8s a 11.5s.
To je vcelku slušný rozdíl, díky za čísla. Přemýšlel jsem, jak je na tom asi konkurence. :-) Vlastně to mi v tom testu celkově chybělo. Spíš jako by přirovnávali jen ke staré i30
Ja važně neberu testy nikde.Protože snad ve všech se daji najit nějake ty nedostatky. Zde na Auto.cz jsou to např. v hodně připadech špatne naměřene hodnoty u rozměru.
Jinak ja osobně testy aut v SM hodnotim jako velmi dobre a zajimave. A že by redaktoři ve SM kterym projde rukama kupa aut neuměli řadit ? No že tam maji kopyta je docela možne ale věřit se mi to nechce.
A tobě se snad někdy stalo, že bys místo jedničky zařadil trojku a naopak? To je super kravina...pokud člověk nemá obě ruce levé, tak se mu tohle nemůže podařit...
Ano, je to tam napsané, ale pan Vaverka si trochu protiřečí ... zde bych ho poprosil o upřesnění ... je tedy možné tam švihnout trojku (podle toho co píšete se tak stalo ve chvíli kdy jste si vzpoměl na ten text ze SM, a mohlo to být způsobeno podvědomou snahou to zkusit "nevím :-) " ) nebo probíhá řazení jedničky naprosto bezmyšlenkovitě a nehrozí tedy, že by normální člověk měl problém s řazením?
Díky za info
Taky jsem to četl a když jsem si na to při jízdě vzpomněl, tak mi tam pak opravdu "omylem" jednou padla trojka. Zpátečka se řadí přes pojistku, takže řazení jedničky může probíhat naprosto "bezmyšlenkovitě".
Jak už jsem poukazoval dříve, recenzi v SM snad nelze brát ani trochu vážně. Jednak ten trapas s údajně stejným podvozkem z Velosteru, dále pak onanie nad celosvětově prvním testem vozu, dále pak řazení, záměna otevírání kufru s kamerou a celkově nulová vypovídací hodnota. A příčina? Vůz, který dostali, jim vůbec neměl přijít do ruky - jedná se vůz na testovací jízdy pro zákazníky, který obdrželi dealeři minulou středu. Vůz do Prahy dealer dovezl ve večerních hodinách. Časopis vyšel v pondělí, tím pádem zbývají na test 2 dny, jelikož popsat 6 stran víceméně duchaprázdného textu zabere taky nějaký čas, následná editace, tisk... Verdikt po dvoudenním provozu? Tomu snad ani nelze bez pocitu hanby říkat test...
Nicméně faktem je, že nový model je obvykle nejprve představen na některém z autosalonů, poté následuje jízdní prezentace pro novináře a až následně jde auto k dealerům a do prodeje. Hyundai v případě i30 zvolil (jen v ČR! jinde se i30 zatím neprodává) jiný běh událostí a Svět motorů neudělal nic jiného, než že se s tím vypořádal výše popsaným způsobem.
Neměl přijít do ruky... takže ty novinářské kusy jsou nějak upravené, to jsi tím chtěl říct? Je přeci jedno, jestli otestují vůz z novinářské flotily, nebo předváděčku dealera. Dělá se obojí.
Dělá se to. Už jsem viděl i komplet rozebrané auto, které znovu smontovali, aby se ujistili, že vše funguje a nikde nic není odfláknuté. Vše otestovali, vadné a podezřelé díly vyměnili. Nebo se někdy jedou extra série pro novináře, které v továrně prochází mnohem důkladnější kontrolou při a po výrobě.
Re: najlepsia je ta otazka ci je to facelift alebo nova gene
Tak dle tohodle mi teda prijde ze V a VI u Golfa je teda facelift tutovej. U Golfa u ktereho se hleda rozdil mezi generacemi v detailech si to nikdo netroufne a tady kdy je na prvni pohled videt uplne jina konstrukce karoserie a ono by to slo brat jako facelift. Tak tedy smekam pred Hyundajem, takovyhle facelift nikdo na svete jinej nedokaze >:D
[odkaz]
Nejdulezitejsi je asi to slovo "kosmeticka" Takze svetla, naraznik, motory. Takze kdy prijde ta VI u Golfa po te jeho nedavne faceliftove uprave? >:D >:D >:D
Re: najlepsia je ta otazka ci je to facelift alebo nova gene
Jsou značky, které potřebují pro udržení kroku s konkurencí představit nový model... a pak je tady Golf, který stačí faceliftovat a pořád je to etalon třídy. To je, co? ;-)
Vzhledem k tomu, že jsem si s novou i30 už docela zajezdil ve všech verzích, mohu potvrdit, že některé postřehy jsou na základě tak krátkého svezení docela přesné. :-! Teď už bude záležet na tom, zda agresivní reklama a marketing zapůsobí na koncové zákazníky. Vývoj a výroba udělaly zdá se maximum, prodeje rozhodnou o tom, jak velký to bude úspěch... ;-)
Brrr... tak jako můžete nesouhlasit, za 524t se dá pořídit Megane Grandtoure GT 2,0 TCe a to má přecejen o něco více kW... ale tak jo, někdo vysolí i za jednašestku tolik :-O
Věř mi, že jsem jezdil skoro s každou variantou co se v HMMC vyrábí... :-! A nový šestikvaltový automat je rozhodně pokrok. Pro běžného uživatele postačuje. Srazí otáčky na dálnici a dá mu iluzi řazení. Sám řadí docela svižně a ani prodleva při kick down není strašná. No DSG to není, ale 95% uživatelů to bude stačit. Trochu mi vadí nevypínatelné ESP, na druhou stranu musím uznat, že je naladěno více řidičsky a spolu s posilovačem volantu se více snaží i ty největší magory udržet na silnici aniž by je úplně zabrzdilo v rozletu... ;-) Z nového GDI nejsem úplně na větvi, pořád si myslím, že by to i za cenu všech rizik (co tam není to se neposere, stačí vstřikování) chtělo turbo. Aspoň pro špičkovou verzi, i když se jich prodá pár tisícovek ročně. Subjektivně nijak dramatický rozdíl mezi 1.6 a GDI nepociťuji. Otázkou je, zda se těch 25 táců opravdu ve spotřebě časem vrátí. Klidně pište co vás zajímá, budu se snažit vám v rámci možností, znalostí a jistých omezení odpovědět. Například na téma přípravy aut pro dealery a novináře nenapíšu ani slovo. :-!
Přirovnávat to k DSG je ošemetné. Co takhle dnešní etalon měničových převodovek, osmistupeň ZF? Jak se s ním poměřuje (pokud jsi s ním jel)? Také bych rád viděl přeplňovanou 1.6 v nabídce. Nevíš, jestli ji plánují?
Tak pokud řadí jako 7G-Tronic Plus, který je v CLS, tak je to pro mne naprosto dostatečné. Za to si zaslouží pochvalu. Budu to muset vyzkoušet, až ho začnou dovážet i sem ke mě a nebudou si ho světit jen pro ČR. ;-)
Jistě, zatím nikdo s pouze přímým vstřikem (bez přeplňování) neudělal velkou díru do světa, ať už s SDI, FSI, GDI..., bez turba je to prostě "mnoho povyku pro nic"... ;-)
Nechci předjímat, zatím jsem nejel, ale chování motoru bude velmi podobné VTi, přímývstřik, variabilní časování ventilů... jo, pojede to na úrovni jednašestek bez přímého vstřikování před euronormami...
jojo, zajímavý to motor. Zatím s tím nikdo moc nejezdil a už někteří tvrdí jak je to málo, že turbo je lepší apod. ;-\
Říkám, nechejme ho prověřit časem, dejme mu šanci, uvidíme ;-) Mně osobně je to sympatický atmo počin v turbo éře :-! I třicítko, dobrý! :yes:
Tak on asi nijak zajímavý oproti stejné konkurenci nebude. Stačí se podívat na VTi od PSA a nebo i ten už nevyráběný 1,6 FSI od VW. Podle mě přímovstřik až tolik výhod nepřináší, resp. nad rámec starých emisemi osekaných atmosfér. To taky pochopil i VW a nic takového po zkušenostech s 1,6 FSI nenabízí.
Navíc hlavní výhoda je taky fuč, přestavět na LPG to půjde nákladně, resp. za stejné peníze jako TSI...
Před nějakou dobou jsem četl, že Toyota chce postavit "hybridní" jednotku, která bude kombinovat přímé vstřikování a vstřikování do sacího potrubí. Nesleduji to aktivně, takže nevím, v jaké je to fázi. To bude teprve zajímavé pro přestavbu na LPG, obzvlášť, pokud půjde o MPI.
Jinak přímovstřikové atmosféry existují, ale většinou mají přeplňovanou variantu.
SPI ne, i když ze začátku taky dělalo binec. Jak říkám, zatím jsem o tom neslyšel a aktuálně jsem nejvíce zvědavý na Sky Active od Mazdy, ten vypadá slibně...
však bych to přestavovat na plyn ani nechtěl ;-)
Taky netvrdím, že je nejlepší, a že by tu něco podobného již nebylo. Jen mi to přijde jako zajímavá alternativa k turbomotorům. Taky mě zaujala spotřeba! 7,6 l na sto u nového nezajetého motoru, navíc ve svižném tempu rozhodně není špatná a věřím, že to půjde o litr méně. Navíc, spotřeba zřejmě nebude tak závislá na stylu jízdy, jako u 1.2 či 1.4 TSI :-!
Vidíš, já když už bych nešel do TSI, tak bych právě šel do atmosféry právě pro snadnou přestavbu. Najedu docela dost a každá kačka se hodí, tohle je holt kompakt a ne auto na weekendy. ;-)
7,6 není nejhorší, pravda, ale z druhé strany jel pan redaktor sám, cestou sněžilo, tak počítám, že nejel na plno a jel na Hradec, takže značnou část mimo dálnici. Troufnu si tvrdit, že za 7,6 bych to udělal i se svou 1,6 16V v o třídu větším autě... :-) I když teda tohle pojede díky menší hmotnosti a skoro 20kW k dobru lépe.
Pak je taky pravda, že 1,4 TSI by to podle mých zkušeností zajela za méně, ale jak píšeš, syrový motor. Jen to TSI si sice řekne o víc při plném plynu, tak taky tomu GDI ukáže záda... Ale nejel jsem... až bude čas, půjdu se projet.
Každopádně ještě to bude chtít více prozkoumat a neříkám, že NE ;-)
Tak to chápu, že když najedeš hodně, pak má plyn smysl. Já toho teď tolik nenajezdím, takže přestavba je zbytečná. ;-) Jinak nejsem zas tak technicky zdatný, takže nemám povědomí, jaké motory jdou přestavět na LPG a které ne :-|
Každopádně, já zas neříkám, že 100% ANO >:D
Čas ukáže jak to bude (kvalita, poruchovost). Zatím nevypadá zle :-!
Co se týká spotřeby, ta je fakt závislá taky na tom, kdo to auto vede :-! Já nemám problém se dostat na hodnoty udávané výrobcem, častokrát i za míň a přitom se neloudám jezdím svižně, ale ne agresivně. Je ale fakt, že u nás nejsou takřka kopce, takže se to zvládá líp. ;-)
2. Já si odzkouším a srovnám sám. S 1,6 VTi mám zkušenost, čekám podobné pocity. Neříkám i30 "NE", jsem mysl otevřená a kdo ví, třeba mě přesvědčí kombík nebo Ceed. Se uvidí...
E85 je zajímavá možnost, výhoda nemít nádrž v kufru, takže fajn, ale pokud se nepletu, tak ty ceny nejsou tak nízko jako u LPG a benzínek s E85 je mnohonásobně méne než s LPG.
Nicméně pro ty, co jezdí ročně cca 10-15t je to velmi zajímavé a asi bych neváhal, přestavby jsou v řádu tisícovek. Tuším Fedor auto v Prostějově přestaví auto za 8t? [odkaz]
Prodává se snad za 25 kč/ litr. A hlavní výhoda jsou minimální zásahy, je potřeba hlavně přídavná řídící jednotka. Proto bývají ty přestavby tak levné. Ne, že by to nejelo bez ní, řada motorů pojede, ale software s tím nepočítá a nebude to úplně optimální.
Pro mne je největší bonus právě absence další nádrže a minimum zásahů. A s tou jednotkou si lze pohrát, můžeš jí naladit na větší ekonomiku, nebo na vyšší výkon.
Jj, vím o tom. Kdybych jezdil těch 10-15t, tak bych hodně přemýšlel, teď jezdím 30t, i když loni jen 20t :-O ... no uvidíme co od letošního léta... to se hodně změní profil jízd. Zatím to vypadá na 300m pěšky nebo 80 km denně ...
Jinak přestavby jsou snad kolem 5 tisíc. Kolem 7 jsou osmiválce. ;-) Záleží na jednotce. Jsou i dražší. U čtyřválce by jsi se snad do 7 měl vejít. Problémem je zatím přímé vstřikování, pokud mi něco neuteklo. Přeplňované motory s přímým vstřikováním ethanolu (E100) jsou zajímavou možností. Měly by být levnější než diesely.
Takže hlavní důvod, proč jde momentálně E85 mimo mne, je, že prozatím nejde přestavět motor s přímým vstřikováním. Ale pracuje se na tom a občas najdeš nějakou tovární verzi, jako třeba 2.0 TFSI 132 kW - přímý vstřik E85.
Tak jasně, není to levnější než LPG, ale určitě to za úpravu stojí :yes:
Jenom nevím těch 8tis mi přijde dost. Říkal určitě nižší částku, ale je možné, že záleží na modelu a taky od té doby mohli podražit :-) On už to má asi rok a půl, neřkuli dva ;-):-)
To je docela zajímavá věc ;-)
Jeden známý si nechal ve starší fabii udělat nějakou úpravu (bohužel nevím co přesně), prý to nebylo drahé a teď tankuje E85 a je spokojen. Palivo podstatně levnější, jede to daleko živěji a spotřeba není o moc vyšší (řádově 15-20%).
Otázka je jak dlouho, bude E85 výrazně levnější. :-!
Ve skutečnosti, když se ta přestavba udělá opravdu pořádně, tak se spotřeba vůbec nezvýší. Nebo může, ale nepatrně. Těch 20% je typických pro amatérštější zásah.
Čtu na netu nejrůznější testy a tahle forma first drive, pojatá jako reportáž po spoustě lidem známé trase, prakticky v reálném čase a pod interaktivním dohledem e-komunity, je prostě výborná trefa po novinářské stránce - papírová média bez šance a ostatní e-media leda můžou skřípat zuby, jako v té staré reklamě od Toyoty. Bylo to vidět i z toho masivního zájmu včera. Jako PR pro Hyundai je to samozřejmě výborné, a pokud mají ostatní výrobci/dovozci jen trochu rozumu, udělají všechno pro to, aby jejich nový model byl představený taky tak. Když se dívám na info od redakce, je myslím i vidět, že na first drive je tam nadprůměrně poznatků. No a fotky se tentokrát taky výborně povedly. Je vidět, pánové redaktoři, že jste se navíc i dobře bavili. Takže ode mě gratulace a teď ten pekáč ještě pořádně potrapte v testu.
Proč pořád někdo tvrdí že je to české auto? Čím je české? Podle fotek park. kamera a beztak i navigace stejně jako celé multimediální zařízení česky ani neumí a je to v angličtině. Vysvětlí mi někdo proč?
a není snad...?? na každý blbosti dnes máš made in china nebo indonesia nebo taiwan... ;-) to že je na tom * napsáno nike ještě neznamená že je to opravdu americké... >:D
Hlavně, aby to umělo skutečně česky. Občas se to tváří, ale zkus tomu strčit telefon se seznamem s diakritikou, používat hlasové ovládání, kolikrát hrůza. Někdy stačí hlasová navigace. Měli by takové nedodělky zakázat, řidič propadající záchvatu smíchu je pro provoz nebezpečný. :-)
Cožpak ono...ono to funguje...ale čeština se týká pouze funkcí spojených s displejem navigace, netýká se menšího displeje mezi budíky, jak je to s hlasovými příkazy nevím, avšak i tak taková sranda stojí 15-25 tis Kč, tedy 15-25 tis za něco co by mělo být samozřejmostí, zuplem u čského auta!!
Z tohoto pohledu je volvo více českým vozem než např zde tak hájený hyundai
Začíná to tím: "Mysleli jste si, že opravdu kvalitní auto nemůže být ČESKÉ?"
A končí to: "Mysleli jste si, že se ČEŠI nemůžou naučit korejsky a mít šikmé oči?"
Prostě: "Hjudééé, nic není nemožné!!!" :-O8-s
Tahle nová řada reklam mě neskutečně sere. Vytáčí mne až to není hezké. Je pravda, že se mi tím vtisknou do paměti, ale potkat ty markeťáky, tak jim zlámu ruce a vyříznu jazyk. Mne vyloženě uráží. Trochu k jinému tématu, ale připomněl jsi mi to.
"české" je proto že se vyrábí u nás, vyrábějí ho čeští lidé(krom vrcholného managementu) a z velké části z českých surovin...když se to tak vezme...je uplně stejně české jako škodovka... ;-)
Takéto "národné" názory sú dosť komické, lebo neviem o tom, že by sa Česi od "slovenskej" Citigo odťahovali ....
V oboch koncernoch (VW i HK) nie je na takéto "národné" úvahy miesto ... vyrába sa tam, kde to zarába a pre robotníka na linke je dôležité, že má prácu ...
Přesně tak, nevím co se tady pořád řeší, vyrábí se to v česku tak je české. Koneckonců i prezident Hyundaie v podnikové televizi řekl, že "jsme česká firma a proto jako výraz úcty půjde první dodávka nové i30 do česka...", je vidět že oni jsou dál a takové blbosti neřeší.
Jako příplatek za nejsilnější benízový motor to moc opravdu není ;-)
U Fabie ve verzi Active začína nejslabší motor s cenou 224 900Kč a nejsilnější benzínový motor 289 900Kč, což je rozdí 65 000Kč
Jestli narážíte na cenu příplatku za GDI 30 000Kč, tak nevím nad čím se podivujete...u Golfa je příplatek za 1,2 TSI 77kW vůči základnímu motoru zhruba 55 000Kč, u Octavie je příplatek za stejné TSi cca 42 000Kč.
Taky si myslim že 30tkč je naprosto v pořadku pořad je to atmosfera za atmosferu. Přiklad u VW nebo Škodovky neni na mistě když jde o přechod z atmo na turbobenzin.
Podle výše uvedené tabulky je zavazadlový prostor i30 o něco menší než ve focusu?
U Focusu je uváděno 277 litrů s plnohodnotnou rezervou a u i30 jsem někde četl o hodnotě kolem 380 litrů a i podle fotek bych tomu věřil. Jak to tedy je?
Někdo tu včera psal, že i30 má lepící sadu, takže objem kufru v parametrech bude včetně prostoru pod podlahou. Potom záleží, jak moc zavazadlový prostor omezují opěradla a víko kufru.
U hb oceňuji hlavě hloubku podlahy kufru, nějaké místo pod jeho podlahou je mi celkem k ničemu a na živo nemá nový i30 kufr tak hluboký, jako současný Golf s předním pohonem.
A jak jsem už taky psal, při nasedaní do zadu se do hlavy praští i průměrně vzrostlá dospělá osoba. Pokud jsem hlavu dozadu nakonec doslova nasoukal, byl pak pro ni místa dost.
A ty rozměry, co tam máte, jsou které?
Protože jestli bych chtěl ALESPOŇ dojezdovou rezeru a to určitě chtěl, tak se ten kufr pravděpodobně docela zmenší a už to nebude žádná sláva,...
Tady jde teď o to, že všechny rozměry v tabulce jsou v neprospěch i30 proti focusu, ale i30 udává 378 litrů a focus tedy 277-363, to je na první pohled trochu zvláštní, které litry tam má i30 ještě započítané....
Podle fotek kufru u nove i30 neni jeho tvar idealni a pravidelny. Takže jeho využitelnost nebude tak dobra jako ma některa konkurence a to i ta s menši udavanou litraži.
Podle logiky zdejších diskutujících a zřejmě i redakce bychom taky mohli hovořit o českém audi, českém bmw, českém peugeotu. U nás se vyrábí mnoho dílů pro všechny možné značky včetně například tak viditelných dílů jako jsou palubní desky některých modelů audi, přesto o těchto značkách jako o našich značkách nemluví..a je to logické, důvody jsou asi zcela logické.
Zde se vrcholní manažeři hňuhňaje rozhodli pro, podle mě směšnou snahu, vsugerovat českému zákazníkovi, že se jedná o český model. Místo aby takové snahy byly k smíchu, jsou úspěšné napříč naší zemí a někteří dokonce hloupoučce argumentují tím, že ředitel hyundaje nás má rád a příslíbil nám první kusy...boooože..normální manažerská snaha jak zvýšit prodeje a oblibu, která nemá nic společného s realitou, ale evidentně na českého zákazníka platí.... Pro mě neuvěřitelné zjištění jak snadno zmanipulovatelní jsme...
Představa, že by kupříkladu němci či francouzi nějaký cizí model, byt od renomovanější značky považovali za svuj je přinejmenším úsměvná....
Přesně.....ale když o tom tak přemýslím...české audi R8 zní dobře, no né?? >:D
P.S. jistě se v továrně taky najdou nějací zaměstnanci z české republiky...... :-)
Tak R8 se vyrábí v Neckarsulmu u quattro GmbH na zakázku pro Audi, takže mám pochybnosti. Ale možné to je. :-) Minimálně desku ti sestavil Čech - kdyby ti tam něco skřípalo, tak to máš za rohem. >:-[]
Pár kilometrů od Neckarsulmu (Kircheim/Neckar) bydlí můj bývalý švagr, a to je Čech jak poleno, takže to je docela možné, i když by to určitě byla výjimka. ;-)
:-) Beru to podle toho, že jde o top továrnu v rámci Audi. Je to ten nejprestižnější závod. Neříkám, že by tam Čech nemohl pracovat, jen je to méně pravděpodobné.
Jestli to nebude třeba tím, že 75% dílů pro i30 se vyrábí v ČR. Továrna pro finální montáž je v ČR a velká část dělníků je překvapivě taky z ČR... Kolínská trojčata jsou taky kolínská a ne světová (když už jejich tvůrci jsou PSA a Toyota).
Chce to vidět dál než za vlastní zaslepenost.
Pro mě Hjundéééé teda za prvé není české a dokonce ani Slezské, když už továrna leží ve Slezsku.
Prostě nabrali vývojáře z německa, nádělní dělníky z Polska a Slezska a zdevastovali díky dobrým daňovým podmínkám další kus Beskyd.
Něco na tom postupu českého bude, ale Hyundai mi česky nezní...
A takový rébus na závěr?
Přijedeš do USA a budeš mít prezentovat naší vlast. Co povíš? Jsme výrobci vozů Hyundai? >:D >:D
Mě to docela irituje, když kolem toho jezdím. Jsem sice rád, že mí spolužáci ze základky s nižším vzděláním mají práci (zase tak moc jich tam nedělá...), ale šlo by to postavit i jinde... hlavně ten pohled z Beskyd dolů je zarážející... :-|
Vláda se tehdy vyznamenala. Průmyslových zón je více než dost, také bych to raději viděl jinde. Zrovna v kraji, který dříve tolik trpěl, je možností celá řada.
Pro mne je české to, co v česku na samém počátku vzniklo a k čemu se jako Čech budu hlásit... a k Hyundai se hlásit nebudu.
Dá se taky říci, že Volkswagen je Čínský, když jej bouchají i v Číně? A jak to vnímají Číňani?
A co Quasquai? Je anglický? Je Scirocco Portugalské?
Je to těžká otázka, ale raději se budu hlásit jako Čech ke Škodovce a ne k Hyundai a Bosh...
Jo tak nějak, ať chceme nebo ne, značka Škoda vyrostla v Česku, ne Německu, Rusku, Indii nebo v Číně. To, že ji vlastní VW ještě neznamená, že je německá, takže ji vnímáme jako českou, když to Hjundéé je prostě korejské a vždy bude... ;-)
No ale když Škoda,tak spíše Škoda plzeňská.
Jinak kdo byl kdy v mateřské nadnárodní firmě,tak ví proč je vlastnictví tak důležité.A je to stejné jako v případě vlastník a nájemce.Je vždy lepší být majitelem.
Jen tak pro zajímavost, doporučuji ti přečíst knihu V soukolí okřídleného šípu - Zákulisí automobilky Škoda očima konstruktéra Favoritu Petra Hrdličky... Díky automobilu české konstrukce, jedny z těch úplně prvních, vznikly první vozy VW
Ale souhlasím s tebou, k čemu bych se jako čech hlásil :yes:
:yes: Samozřejmě, že je to tak jak píšeš a nechápu, že tak základní věcI má někdo problém pochopit.
Napadlo by někoho, že je Coca-Cola vyrobená u nás, českými zaměstnanci z české vody a surovin ČESKÁ? Nebo, že je naopak Plzeňské pivo (nebo Kofola) vyrobená třeba v Polsku, POLSKÁ? 8-s;-)
Kdyz uz to rozvadis takto tak vyhnat tu otazku trochu do extremu tak Skoda taky neni ceska. Technologie, podvozky, motory... fakticka zachrana pred krachem jako vetsina tehdejsich firem to vse sem prislo z Nemecka. Z puvodni ceske skody toho moc nezustalo, bezezmeny ani to logo. Skutecne neni podle teto logiky (opakuju vyhnane do extremu) Skoda vic Nemecka nez Ceska?
Pro me je Hyundai Nosovice ceskej vyrobce aut, vyvoj je sice mimo CR, ale vetsina toho auta se v CR vyrobi, smontuje, je to auto urcene pro evropsky a tedy i cesky trh. Koupi toho auta podporuju hlavne ceskou ekonomiku, zamestnanost atd. podobne nebo stejne jako u skody.
S touto "logikou" daleko nedojdeš. Jednak je pak podle tebe Hyundai český výrobce pouze tehdy, pokud produkt vyrobil tady, ale pokud jinde, tak už ne a pak bys mohl stejně za české považovat cokoli vyrobené u nás, tedy od mnou vzpomínané Coca-Coly přes TV Panasonic až po kávu Jacobs a vždy by stejně platilo, že se jedná pouze o produkty těchto nečeských značek, vyrobené u nás, což je, jak asi sám uznáš, těžce mimo... ;-)
Když už, tak je směrodatnější vývoj než výroba. I když nejde o českou značku, pořád se vyrábí v ČR, takže koupí zde vyráběných modelů do určité míry podporuješ českou ekonomiku.
V tom se shodneme. Jak jsem napsal, nedělá je to českou značkou, ale ekonomiku podporuješ. A napsal jsem, kdy už chceš značku nacionalizovat, pak je směrodatnější země, ve které probíhá vývoj. A i ten dnes bývá globální. Spolupracuji s firmou, kde vývoj jede 24 hodin denně ve čtyřech směnách. Když jedna kancelář končí, předají práci další v jiném časovém pásmu.
Jak je to ve skutečnosti všichni víme, netřeba opakovat.
Pro mne jsou Hyundai nic neříkající továrna na kterou musím koukat, když vylezu na horu Prašivou kousek, což je jen několik kilometrů od mého rodiště. A když už jsem před několika lety koukal a vzadu viděl Ostravu a Paskov, tak jsem nečekal, že hned pod nohami mi zase někdo postaví kolos po kterém tam jednou zůstane jen zdevastovaná krajina. Ale to jsem odbočil, hodně. A nemá to s tím nic společného, jen bych byl daleko raději, kdyby továrnu postavili na těch opuštěných a zdevastovaných průmyslových lokalitách, kterých je kolem Ostravy více než dost....
Jediné Nošovické je pro mne Radegast, na ten můžu být stále hrdý >:-[];-)
Je to těžké definovat, jinak to bude definovat ekonom, jinak geograf, jinak historik... ale jak píšu, nebudu představovat cizinci svou zem jako producenta vozů Hyundai, tím ji jen degraguju v jeho očích na montovnu ;-)
A když jedeš do Brna,tak ti ta zastavěná úrodná pole nevadí?A co u Prahy?Můžeme v klidu pokračovat kolik je v této republice průmyslových zón,které vznikly na úrodných polích.A proč je probírána jen ta jedinná?Že by konkurence?Podobné tažení,jaké bylo proti Temelínu? :-!
A zase Korea fans, který čte i to, co není napsáno... paranoik?
Tak prvně, reálně je to úplně jedno, jestli tam postaví továrnu Kim, Johan nebo Luis.
Jedna věc je vznik průmyslové zony na zelené louce a druhá věc je vznik průmyslové zony na zelené louce, když o kousek dál opuštěný prostor bývalého průmyslového areálu. To snad je k pochopení.
Odkud jsi? Zajímalo by mě, co bys říkal, kdyby se tě to týkalo osobně a ne takhle na dálku.
Pro něktré není. Fundamentální ortodoxní fanušky čehokoliv nikdy nepřesvědčíš žádnými argumenty, i kdybys jim kebulu rozmlátil o nějakou tu halu na zelené louce.
Korea fans?Zajímám se o všechna auta.Mimochodem ty máš u i-30 více příspěvků než já.Proč asi?Nepotřebuji nikomu fandit,čtu a je zvláštní co někteří dokáží vyplodit.
Toto se týká většiny obyvatel ČR,i mně.U nás se děje to samé a většinou jsou ty firmy chválené,nikdy né odsuzované.I v tom Brně jsou opuštěné,nevyužité areály a co?Píše se o tom někde,rozebírá se to celostátně?Najdeš to všude,po celé republice.
Nechápu tu zaujatost nad jedním z ticíců.
Tak ještě jednou si přečti ten pdruhý odstavec, ju?
Najdeš to všude, máš pravdu, považuješ to za správné? Já ne. Jak jsem již napsal, je mi jedno, jestli tam postavili Hyundai nebo jestli by tam postavili továrnu na tatarskou omáčku. Reaguji na to, jak je to krásně české nechat si za každou cenu likvidovat životní prostředí.
Nedělej,že to v Brně nevidíš,pokaždé,když tam jedu,tak to vidím a nejen já a ty ne.
Jo to je nestrannost,buď kritizuji všechny nebo nikoho,za to samé.V Nošovicích to nebyl ani první případ a když to většina schvalovala dosud,tak se schvaluje dál.Ať Johanovi,Luisovi,nebo Kimovi.
Jak správně píšeš,žiji daleko od Nošovic,proto na továrně nemám žádný zájem,ale místní možná jo,stejně jako u nás,zájem na jiných továrnách,skladech,obchodních centrech...
Takže všem stejně.
Má citace: "Najdeš to všude, máš pravdu, považuješ to za správné? Já ne."
Tvá reakce: "Nedělej,že to v Brně nevidíš,pokaždé,když tam jedu,tak to vidím a nejen já a ty ne."
Jsi paranik, slepý, hloupý nebo lhář? Jestli se chceš jen ukřivděné hádat a vkládat do úst jiným, co nenapsali, tak to zkus na někoho jiného! Takovou chabost jsem od tebe teda nečekal :no::no::no:
Pokud tedy nejsi paranoidní, tak proč se navážíš do korejců? Proč nenapíšeš pravdu, že továrna tam stojí proto, že někdo z vládních úředníku z nějakého důvodu usoudil že v Nošovicích je spousta místa pro zónu. Z mého pohledu je ještě dobře, že v tomto místě nakonec vyrostla montovna, která jen hyzdí a ne příliš ničí beskydy a ne třeba chemička, nebo spalovna.
To že pro naše úředníky je mnohem jednodušší zabrat pole, než vyčistit starý nepoužívaný průmyslový areál, není problémem Hyundaie. Myslíš, že když tvá milovaná Škoda, nebo jiný podnik skupiny VW stavěl nový výrobní závod, používal pouze zničené , zdevastované plochy? Možná v 10% případů.
Jasně tady opakovaně píšu, citace:
"A nemá to s tím nic společného, jen bych byl daleko raději,"
"Tak prvně, reálně je to úplně jedno, jestli tam postaví továrnu Kim, Johan nebo Luis."
" je mi jedno, jestli tam postavili Hyundai nebo jestli by tam postavili továrnu na tatarskou omáčku. Reaguji na to, jak je to krásně české nechat si za každou cenu likvidovat životní prostředí."
To je tak těžké si to přečíst?
To je takový problém rozlišovat bezhlavé fanoušky a bezhlavé kritiky?
Nemám zač, protože jedna věta typu "Tak prvně, reálně je to úplně jedno, jestli tam postaví továrnu Kim, Johan nebo Luis." nic nemění na tom, že jsi celou dobu v OT diskuzi pouze proti Kimovi a ne proti Johanovi nebo Luisovi a ani jednou jsi nepojmenoval pravou příčinu toho, že se u nás téměř vše - továrny, obchody, sklady staví na zelené louce.
Kim požádal náš stát o doporučení vhodného místa (nejen náš stát) a naši úředníci, z nějakých důvodů vybrali místa jako jsou Nošovice. Třeba to mysleli dobře, ale spíše to rozhodnutí padlo z jiného důvodu.
Aha, takže on si tu oblast slezsko-slovensko-polského pomezí nevybral Hyundai, ale poslali ho přesně tam (k Nošovicím) naši úředníci, kterým bylo navíc líto měsíční krajiny (ať odpočívá v pokoji) např. kolem Karviné a chtěli, ať mají Korejci pěknější výhled na Beskydy? Nemohlo to být "náhodou" třeba tak, že si to pěkné místečko vybral Hyundai a pak to jen skoulel s těmi našimi vykutálenými úředníky. Představa, že Hyundai jen poslušně a skromně čekal kam náš úředník ukáže prstem na mapě ČR je (mírně řečeno) směšná. Článek se týká produktů Hyundaie vyráběného v Nošovicích, až tu bude článek o podobném novém produktu nové firmy u nás, vyráběném třeba v oblasti Jeseníků, může se pro změnu řešit zase jeho výrobce.
Pokud se vrátíš zpět do let 2005, 2006 jistě si vzpomeneš, že Hyundai se v Čechách rozhodoval mezi třemi lokalitami Nošovice, Mošnov, Holešov. Kolik jich bylo v Polsku nevím. Nevím, proč by si Kim sám o sobě vybral zrovna Nošovice, kvůli tomu, že tam rostlo zelí? Pochybuji, že to bylo kvůli tomu, aby zkazil tvůj výhled z Beskyd...
První nabídka tehdy (podle ofociálních zpráv) přišla od agentury pro regionálnní rozvoj (nebo jak se jmenovali) co pak stálo za tím, že vybrali zrovna Nošovice se nikdo nedoví ;-)
Takže aby zde nebyl teoreticky nikdo ultačován, tak budu muset používat místo Hyundai pojem "nejmenovaná firma" z "nejmenovaného kraje" a to v diskuzi o i30 a o tom, jestli je Hyundai opravdu české? 8-s Ach...
Jak nepojmenoval? Co je asi tohle: "Reaguji na to, jak je to krásně české nechat si za každou cenu likvidovat životní prostředí." ?
To tady mám dělat rozbor celé situace? Kdo trochu přemýšlí, tak se dovtípí.
O tom, že si i Hyundai vybíral sám není také nutno pochybovat, jak píšeš, možností měl více. A také není tajemstvím, že u stavby překračoval různá stavební povolení, jen úřady často přimhuřovali oči. Proč asi?
Ty věříš, že zrovna Kim měl hlavní motivaci pro stavbu továrny právě u nás a právě v Nošovicích touhu pomoci životnímu prostředí a zlepšit životní situaci v kraji? Tomu snad svou formulací "Třeba to mysleli dobře" nevěříš? 8-s
¨
Takže trvám na omluvě a příštím důkladnějším čtení.
A to už ani raději nekomentuji, kdy tvůj nick vznikl, kdo jej založil a proč...? Za tím by taky stála řada pochybností...
Částečně se zajímáš o všechna auta, ale fandíš naprosto jasně a zdaleka především Japoncům a Korejcům..., kdyby to udělal koncern, to bys měl pro podobnou kritikiu nekonečné pochopení... ;-)
No jo, všichni jsme už netrpělivě čekali na disharmonické Banjo, které nám to tu konečně osvětlí, dík za "osvobození", bez tebe bychom to sami nikdy nedokázali... :yes:;-)
Zrovna o to se bát vůbec nemusíš..., aspoň zatím určitě ne. ;-)
P.S. Snad tě příliš nepřekvapí, že jsem (jako obvykle) taky napsal svůj názor...a všímat si tě tady (s dovolením) budu klidně dál..., i když snad ne až tak zaujatě, jak jsi to předvedl ty. :-)
>:-[] >:D
JHHDS! Minulou neděli jsme se na to dívali (já spíš poslouchal) v autě po cestě z Ostravy. Nesmrtelný film, už jako 8letý kluk jsem ho viděl v kině a od té doby snad ještě stokrát...! :yes:
P.S. Ale jinak tenhle nick jde k němu nějak líp... :*);-)
Bože, Johnne, tuhle reakci snad nemyslíš vážně... 8-s:no:
Proč soudit "vraha", raděj si ho nevšímejme a buďme rádi za to, že není až tak masový, jako někteří další..., co?
Ovšem tady se soudí vždy ten poslední,spousta před se nechá běhat na svobodě.Jo to je správná morálka.
Když zastaví pole koncern tak ti to nevadí,jiné by jsi pranýřoval,že? :no:
Zaprodanost (kolaborace) Ti také nejsou cizí,že. :no:
Johnne, vzal sis dneska prášky na paranoiu? :no::no::no: To snad není pravda... úroveň sotva toppera, možná i ten zdravy rozum reaguje zdravěji 8-s:no:
No tak paranoiu máš z korejců snad Ty.Vždy když se objeví nějaký článek tak ihned přispěcháš a když nelze momentálně nové i 30 nic moc vytknout,tak vadí továrna.Na zelené louce.Ale přes tu svoji zaslepenost nevidíš své oblíbené Tesco také na zelené louce.
Jak již jsem psal,i u nás vyrostly podniky na polích,dodávají díly také do automobilek (TPCA,Škoda),ale proč to kritizovat u článků o autech.A navíc vybírat si pouze jen jednu.Jsem proti,ale je třeba respektovat opačný názor lidí,kteří tam získali práci.Jsou tomu rádi,vydělá to trochu i státu,tak to respektuji.
Vždy je to stejné (fabriky,dálnice),někteří jsou proti,nechtějí to,sposta dalších to budování přivítá.
A co by bylo lepší,nezastavovat žádé pole (od počátku 90let dosud),nebo chtít pro lidi práci?
Jde vidět, že se ti šláplo na Hyundai, tak poskakuješ jak gumový panák. :no: Že si se zasekl a pořád lžeš, to raději nebudu ani komentovat :no:
A i hloupější pochopili, že mě osobně se Hyundai týká více než Kolínské TPCA, protože jej mám asi 10 km od baráku. Až budeš ty vytýkat stavbu TPCA, tak se rád, velice rád, přidám a nebudu ti tady vytýkat, že nemáš rád Peugeot a Citroen :no:
Co se týká vystupování mého v diskuzích, tak zkus odlišit to, co píšu o autě a to, co píšu o jeho fanoušcích. Jestli sis dovolil všimnout, což těžko, tak například polovina zodpovězených otázek v tomto článku byla od mé osoby a v celé diskuzi jsem se nijak k i30 hanlivě nevyjadřoval, dokonce i obhajoval a prohlásil, že bych neměl problém si ji pořídit. Takže zapni mozek, přestaň psát voloviny a přestaň být paranoický nebo se jen zařadíš k lhářům.
Šláplo na Hyundai?To jako si to tam firma vyhlídla a postavila,jen tak?Myslím že šlapeš (a správně) po zastupitelých SVÉHO kraje.Ti rozhodují.A všichni politici,úředníci.Ti nabídly automobilce pozemky.
Takže gumový panáku.Ještě navíc omezený.Původně jsem si myslel,že jsi inteligentní a máš větší rozhled než oněch 10km.
Kolínská TPCA,nebo kterékoliv podobné stavby,jak píšu výše,nevidím to rád,ale snažím se respektovat jiné.A nejde jen o ty automobilky,třeba jde i o zmíněné dálnice .Dovedeš si představit život vedle ní a přesto ji bude velké množství lidí prosazovat,možná i ty (celkem rád je třeba i využiješ).Ani v diskuzích o Škodovce nebudu psát,že hyzdí středočeský kraj.
Změň to,běž do politiky a konej,žádná devastace úrodných polí.
Zapni mozek a rozhlédni se po naší zemi.
Fakt nečteš.
Píšu, že se TOBĚ šláplo na Hyundai, ne na Hyundai. Cítíš ten rozdíl nebo jsi negramotný?
Ten zbytek je jen opět to, že nechceš vnímat to, co píšeš. Zabedněnec. Asi jako BeraneK. Taky napíšu, že je tráva zelená a dostanu odpověď, že tráva není zelená, ale obsahuje zelené barvivo chlorofyl. 8-s
To je nějaký syndrom zabedněného diskutéra?
Když to budeme brát podle tvého přístupu...znamená to že když velká část koncernových aut má v sobě motory vyrobené v Mladé Boleslavi, díly bosche, z jižních čech, svíčky české, jezdí po evropě několik milionů českých Pol, Golfů, či různých seatů?
Ano, je škoda česká značka? jestli jo, pak je pro mě rapid český vůz..nebo myslíš že octavie je ukrajinský a indický vůz když se tam taky montuje? Myslíš že panasonic je česká značka když tu montujou televize??
Mi připomínáš děti...všechno je moje, všechny hračky v Mé školce jsou Moje, jen Moje!!!
Tak dnes jsem absolvoval návštěvu Hyundaie, abych se přesvědčil o tom, jestli fámy a drby po článcích,diskuzích mají nějakou objektivní váhu...neměl sem tolik času, abych se věnoval všem prvkům výbavy a nebyla ani možnost protáhnout auto po dálnici, budu rád když mě někdo doplní co se týče výbavy, motoru a podvozku. Jsou vítány zkušenosti lidí, kteří již měli co dočinění s tímto vozem, nikoliv tlučhubové, kteří melou jenom svoje žvásty a auto ani jěšte něviděli ;-)
K dispozici se mi dnes dostal Hyundai i30 světle modré metalízy (bohužel nevím jméno odstínu) s motorem 1.6GDI ve výbavě Trikolor (základní cena 345 990Kč) doplněná o pakety: Paket Plus (2900Kč), Paket Komfort (5000Kč), Paket Parking (15 000Kč), Paket Style (60 000Kč), integrovaná navigace (25 000Kč). Celková cena 466 800Kč!!! Což si přiznejme, není vůbec málo.
První dojmy:
Design...někomu se líbí a někomu zase ne, tohle je silně individuální záležitost. Kdo má rád chladné tvary německých aut tak z i30 moc nadšený nebude, patřím sice mezi ně, ale divoké tvary i30 se mi v celku zalíbily a neměl jsem z nich panické závratě hnusu. Chromované lemy v masce nevypadjí tak strašně, jak se většina diskutérů zde domýšlí, přední část vozu vcelku vkusně doplňuje. Hyundai se ve stránce designu zřejme rozhodl jít ve stopách VW, všechny vozy s velice podobnou přední masku, leč i30 "čumák z i40" velmi sluší. Auto působí velice nízkým dojmem. Zadní bachratá část ve skutečnosti není tak baculatá jak se zdá na fotkách, s 16" koly vypadá velice elegantně, kola nevypadjí minimalisticky vůči celkové karoserii. Musím velice pochválit stupeň otevírání dveří, je velmi blízko 90°, takže se do auta nastupuje velice pohodlně. Zadní dveře jsou menších rozměrů, ale po úlpném otevření dveří, není problém do auta bez problému nasednout, nebo vystoupit. Kufr se také otevírá pod velice velkým úhlem, takže lidé s vyšší postavou si nebou mlátit hlavu o víko dveří, kufr samotný mi malý rozhodně nepřišel, je plně dostačující, řešení nějakých litrů popřípadě rozměrů nechám na diskutérech, každému vyhovuje něco jiného.
Za volantem
Po usednutí a zavření dveří na vás čeká velice rozlehlý prostor, který vás nijak nebude omezovat. Sedadla jsou, řekl bych úplně obyčejná, s velmi malým bočním vedením, tvrdou hlavovou opěrkou. Loketní opěrka je svojí tvrdostí tak akorát, loket vás z ní bolet nebude a dá se nastavovat ve velikém rozsahu v horizontálním směru. Na madle dveří se dá také krásně opřít i levý loket, madlo je čalouněné a změkčené. Materiály kolem působí ne již tak lacině, jsou měkké a příjemné na dotek, olizovači interiéru budou nadšeni. Středový tunel je skvěle rozvržen co se týče ovládní klimatizace a navigace, tlačítka jsou krásně po ruce, takže nemusíte někde šmátrat na méně přístupných nebo méně viditelných místech. Budíky jsou krásně podsvíceny a TFT "maxidot" vypadá na vysoké úrovni, graficky perfektně zpracovaný, ovládá se pomocí jediného tlačítka "TRIP" na volantu. Volant je příšerný, obvod věnce je velice malý, nepadne tak skvěle do ruky jako například v novém Fordu Focus. Nezachrání ho o dost lepší použití kůže, než v předchozím modelu a ani to, že je stavitelný ve všech směrech. Na zadních sedadlech, to už je trošku horší s místem. Po usednutí budete silně omezeni dveřmi, budou vás nutit mít loket blízko těla, neni to moc pohodlné. Nad hlavou jsem měl asi tak 6cm místa (a to měřím 175cm !), takže vyšší postavy tu budou celkem utiskovány. Prostor na nohy je perfektní, neošoupete si kolena o sedačku, místa je tu dost.
Jízda
Absolvoval jsem krátkou jízdu, navíc motor měl najeto pouze 500km. Motor 1.6GDI postačuje dynamičtěji založenému řidiči, táhne uspokojivě i v nižšších otáčkách, ale motor na mě nepůsobil dojmem 99Kw, čekal jsem od něj zkrátka víc. Do stoupavých kopců se dá krásně vyjet bez sebemšího zaváhání (kdo zná kopec mezi Vysočany a Prosekem v Praze, na 3ku není problém i svižneji zrychlovat, na 4ku si motor drží otáčky a nebudí dojmem "tahem z posledních sil"). Spotřeba se pohybovala kolem 8.5l/100km, po zajetí podle mého názoru bude spotřeba něco kolem 7.2-7.5l/100km. Podvozek je celkem komfortní, nečekané nerovnosti na vozovce tlumí bez jediného zaváhaní. Ovšem když dojde na řadu za sebou jdoucích výmolů nebo houpavých skoků, auto se celé rozkymací a připadáte si jak na vodě, během jízdy přes nerovnosti, mi neustále něco skřípalo u hlavy (jakoby nahoře B sloupku), z toho jsem vážně nadšený nebyl. Řazení je přesné, dráhy krátké a volba převodového stupně neklade žádný odpor. Byl bych rád kyby někdo doplnil své zkušenosti ohledně motoru a podvozku, neujel jsem s ním tolik kilometrů, abych mohl udělat kvalitní závěr.
Nový Hyundai i30 je daleko vzdálen od předchozího modelu, musím uznat, že v továrně odvedli skvělý kus práce :yes:. Ale přiznejme si, že za cenu 450 000Kč, bysme se asi poohlédli po jiné značce vozu ;-)
PS: Nejsem tester automobilů, nejsem recenzent, můj způsob vyjadřování není profesionální, ale chtěl jsem vám aspoň sdělit mé pocity z nové i30ky. Uvítám připomínky, dotazy nebo jakékoliv dopľnění mých poznatků. Děkuji :-)
S autem jsem nemel tu cest, takze se trochu omlouvam za OT, ale musim vas pochvalit za prispevek. Kvalitou znacne vybocuje ze zdejsiho prumeru a to hlavne tim ze si na nic nehraje, vse popise strucne, jasne, bez nadsazek a prikras. Kez by se zde podobnych urazek prostych, ale zato faktu plnych komentu objevovalo co nejvice. Diky :yes:
Novou i30 budu mít na testování až za týden, ale bude dost času ji pořádně protáhnout všude... Takže pokud pak ještě náhodou bude zájem a budu mít čas ;-) napíšu
:yes: Pěkný příspěvek. Jen malá otázka, je ta cena skutečně správně? Koukal jsem do oficiálního ceníku a z něj se zdá, že paket Style obsahuje pakety Plus, Komfort a Parking, takže by za ně člověk neměl připlácet jednotlivě.
Minirecenzi jsi zvládnul hodně dobře :-) Nemám bohužel teď možnost jít se na to auto podívat atd., takže názor nepřidám. Poznamenat můžu jen, že velký úhel otevírání dveří je typický i pro první generaci i30. Co tvé pravé koleno/lýtko versus panel/tunel?
Když píšeš o tom kolenu, tak to je zrovna věc, která mě na nové i30 nejvíce potěšila. Měřím 185 a místa pro nohy tam mám spoustu, narozdíl od starší verze. Byla to první věc, na kterou jsem koukal, jestli se zase budu dotýkat kolenem. Středový tunel je úzký a bez nějakých obloučků, za mě :yes: Však uvidíš sám, podle mě v tomhle nemá konkurenci.
Včerejší článek jsme zakončili větou "Už teď ale tušíme, že je nová i30 opravdu dobrým autem, které snese přísné srovnání s elitní německou trojicí Astra-Focus-Golf."
S hlubšími soudy stran podvozku počkáme na srovávací test odpovídajících verzí.
Děkuji redakci a panu Vaverkovi za odpovědi na mé otázky a tímto také odpovídám Topperovi a dalším, kdo zbytečně včera v diskuzi spamoval a kdo pokládal konstruktivní dotazy >:-[];-)
Nicméně ještě pár otázek...
1. Hlučnost od kol - třeba Golf, C4, Mazda 3... lépe, horší...
2. Série nerovností?
3. Navigace a průjezdové body
To mi připomíná, že se v testech pořád na můj vkus málo věnují palubním systémům. Jak je třeba těžké naplánovat trasu, můžeš si jí naplánovat na počítači a přenést ji, jak funguje přehrávání hudby, co ovládání telefonu, zvládne česká jména, kvalita hlasové navigace. Pro mne celkem důležité vlastnosti, ale maximálně se člověk dočká konstatování, že je systém složitý, komplikovaný, nebo nelogický. A i dalším hračkám - různé senzory, automatiky atd.
Tak tak, to považuju při čím dál tím více pronikající technice do dostupnějších aut přínosné. Člověk pak koupí auto a zjistí, že si připlatil velké peníze za hroznou zabudovanou navigaci.
A pomohla by videa. Nepotřebuji show ala roadlook, fotky někdy nestačí. Třeba pro menší procházku palubním systémem by to bylo skvělé. Video je dobré v tom, že ukáže, jak se auto používá. Jak vypadá víš z fotek, nebo z reálného setkání.
Nemohou to ignorovat věčně. Elektronika hraje čím dál tím větší roli.
Ještě mne napadlo. Když už tolik píší o cenách, údaje o základních servisních úkonech, aktualizacích map, servisní balíčky a podobné věci by neuškodily.
OK, dovolím si přisadit, něco z toho jsou spíš doplňky k tvým otázkám:
4. Celková ergonomika interiéru (sedadla, výška sezení, únava po delší cestě, snadnost pohodlné polohy /poměr pedály-volant-sedadlo.../, nastupování/vystupování, umístění opěrek na ruce/hlavu). Jak se nastupuje/vystupuje a sedí vzadu?
5. Kufr - je podlážka polohovací (v rovině s hranou/spuštěná dolů - a jaké jsou pak výšky od podlážky k platu? - údaj o výšce ve vaší tabulce proti konkurenci je zarážející). Tvar kufru - skladnost.
6. Hlučnost na dálnici (130 kmh a více), pokud významná, odkud - aerodyn., motor, podvozek...
Předpokládám, že o detailech jízdních vlastností (včetně "vlnění", nebo dojmů, které měl ve své recenzi Carlos) se redakce rozepíše až ve standardním testu, stejně jako propere posilovač a jeho mody nastavení a vůbec řízení.
To jako podle vás je Suzuki maďarská značka protože se vyrábí v Ostřihomě? Velmi slušně řečeno jste za mlada museli spadnout z jahody. Víc k tomu "českému autu" není potřeba říkat.
Škodovka je sice česká značka, ale při její výrobě určitě není použito více komponentů vyrovených v ČR než u i30. takže celá tahle debata je v dnešním globalizovaném světe na NIC.
Jako producent Hyundai ne, ale jako země, kde se vyrábí i30 se klidně prezentovat budu. Hlavně když to bude úspěšné auto a o tom nepochybuju. Pletou se tady dvě různé věci.
Až na to, že pojem "české auto" je fakt nonsens nejen pro hyundai ale i pro škodovky. U škodovky lze snad s přimhouřením obou očí tvrdit, že je to "česká značka" míněno samozřejmě původem česká. Ale "české auto" ve smyslu, v jakém byly českým autem škodovky a tatry za minulého režimu, už ty současné škodovky nejsou ani náhodou.
tohle je asi ale spíše problém producenta, ne? Pokud on se chce prezentovat jako výrobce z "rozvojové" středoevropské zemičky a ne z "vyspělého" asijského tygra...
Myslím si, že hlavní problém je v tom, že tady je obrovské spousta lidí přesvědčena o tom že Škoda je "česká" a je pro nás to nejlepší, ale pravda je taková, že Škoda českého spotřebitele nejvíce terorizuje Ať už cenou nebo i výbavou...
Už jen pro tuto pokřivenou logiku: národ je přesvědčen o tom, že Škoda je česká, ale škoda nechce mít s čechy nic společného, nemůžu být s jejich produkty spokojen. Mám několik přátel, kteří si pořídili Škodu, ale bohužel pouze dva z nich v čechách. Ostatní si ji pořídili v zahraničí, protože jak cena, tak celek byl mnohem zajímavější, než u nás.
Osobně korejské vozy nepoužívám (ani ty české >:D ) ale pokud porovnám novodobou historii Hyundaie a Škody, tak je vidět, že spojenectví Škoda VW sice přineslo zachování značky, ale velmi Škodě uškodilo ve vývoji, v invencích..Hyundai postupuje s kvalitou, vývojem, produkcí mnohem rychleji kupředu než němci omezovaná a bržděná Škoda....
Kolikrát ti mám opakovat slova z hyundai fora: "tzv. povrchová koroze podvozku je žádoucí a řízená chemická reakce, je přirozenou součástí speciální antikorozní ochrany i30. Něco takového by tě nemělo v žádném případě znepokojovat, naopak, buď rád, že ochrana funguje."
Z profilu možná. Ale ty vytažené světlomety a ten zadek? Musel jsem se po pravdě znovu podívat na i30, protože se mi nechtělo věřit, že může být horší. >:-[] Její styl mi sedí víc, ale k ideálu to má pořád daleko.
Prosím někoho o vysvětlení, co je českého na montovně Hyundai v Nošovicích:
Vývoj auta probíhá v Německu a v Koreji. Většina dílů se nakupuje od Korejských dodavatelů (někteří z nich vyrábějí i v ČR). Celou továrnu vedou Korejští manažeři. Auta montují převážně agenturní zaměstnanci různých národností (Poláci, Slováci aj...). Díky vládním pobídkám výrobce neplatí v ČR prakticky žádné daně. Jaký je tedy přínos montovny Hyundai pro Českou republiku? Jeden určitě - jako první stát máme možnost si koupit novou i30.... :-|
Co jsem tak slyšel, management české pobočky Hyundai se staví hodně za možnost přestavby na LPG. U CVVT verzí se tato možnost objevila někdy loni už u starší verze i30, takže nevidím důvod, proč by tomu u nové mělo být jinak.
Jiná situace bude (myslím si) s verzí GDI, kde by přestavba byla komplikovanější a tím nejspíš i dražší. Navíc tam bude nějakou dobu trvat případná homologace.
Auto-idnes test: "Za 290 tisíc korun totiž dostanete auto, které se může ROVNAT špičkám ve své třídě... Naposledy jsem měl v téhle třídě TAK DOBRÝ pocit z dílenského zpracování u posledního VW Golf... A ten podvozek – jestli si na něco v autech potrpím, tak na kombinaci komfortu a výborné ovladatelnosti, a Hyundai tímhle skočil rovnou do EXTRALIGY... Jízdní vlastnosti... vždy se cítili NAPROSTO jistě... Všude jsou měkčené plasty... středová konzola s řadicí pákou je tak bytelná, že působí jakoby byla do auta vrostlá, nepohne se ani o milimetr... Sedadla jsou pohodlná... Výborně čitelné přístroje... Automat je s motorem sehraný..."
Však si to kúp. Mal som i30 a prevládlo sklamanie. Stále sa odbavuješ rôznymi odkazmi. Ako je to dobré, výnimočné a získalo rôzne ceny ... Nič moc teda. Treba sa trochu reálne pozrieť na súčasnosť.
Prvú generáciu si kúpilo x majiteľov kvôli cene, nie kvôli kvalite. Tí odvážlivci (aj ja) si to kúpilo a dnes nechcú novú generáciu. Neveria kvalite hyundaia. Pretože je na papieri, tak ako všetko. Výkon motorov, záruka, kvalita. Na papieri dobrá, ale v reáli katastrofa. Neodorúčam. Nie som taký bohatý, aby som si kupoval lacné veci.