Hyundai i30: Odpovědi na vaše otázky
Diskuse pod včerejším článkem přesáhla 400 příspěvků. Prošli jsme vaše názory a nyní odpovídáme na nejzajímavější otázky, které se během večera objevily. Další naše postřehy najdete v článku Hyundai i30: Živé jízdní dojmy.
Co testujeme za verzi a jaká je její cena?
Motor je nejsilnější benzinový 1,6 GDI o výkonu 99 kW, výbava Trikolor s paketem Premium, metalízou a navigací. Cena je 345.990,- Kč + 99.900,- za paket Premium + 13.000,- za metalízu + 25.000,- za navigaci. Celkem tedy 483.890,- Kč za prakticky plně vybavený vůz (chybí jen systém start-stop a panoramatické střešní okno). Místo 17palcových kol určených pro Premium jezdí naše auto na zimních pneumatikách R16.
Proč má testované auto chromované oblouky na masce, když na dřívějších fotkách nic takového nebylo?
Jedná se o „specialitu“ verzí Style a Premium. Lakovanou masku s méně výraznými černými lamelami mají provedení Entry a Trikolor.
Proč testujete motor 1,6 GDI? Většina aut se prodá se základním motorem.
Měli jsme na výběr benzinový 1,6 GDI a dieselový 1,6 CRDi. Dali jsme přednost zážehovému motoru, který zatím známe z modelů Hyundai ix35, Veloster a Kia Sportage. Auto velikosti i30 je podle našich očekávání optimálním uplatněním takového motoru. Navíc příplatek proti základní čtrnácstistovce činí velmi přijatelných 30 tisíc korun, proto se může značná část zákazníků dost dobře přeorientovat na silnější motory. Na turbodiesel se samzořejmě dostane taky, k hatchbacku nám ale víc ladí benzinový motor.
Je to facelift, nebo nová generace?
Podle Hyundaie je i30 novou generací. Platforma sice vychází z předchůdce, ale je značně upravená. Stejně tak žádný díl skeletu nebo vnější část karoserie není záměnná s minulou i30. Shodné jsou jen některé unifikované díly, hlavně spojovací materiál a značná část elektroinstalace.
Zajímá mě jedna věc, jaký je pocit to auto řídit?
Naladění podvozku, řízení i řazení odpovídá německé konstruktérské škole. Vše je tužší, ale v jádru stále komfortní, proto si můžeme užívat lehký náznak zábavy za volantem. Motor GDI má příjemný zvuk, odhlučnění oken a podvozku je nadprůměrně dobré, na špičku (Focus EcoBoost) ale nedosahuje.
Jaké jsou stěrače?
Jedná se o „nepravé aerodynamické“ stěrače. Jsou konvenční, ale s plastovým krytem po celé délce raménka.
Nešpiní se auto v místech, kde je to nevhodné?
Ne, výrazněji se nám ušpinila jen přední kapota, boky dveří a páté dveře pod oknem. Ani tam to ale nevadí – parkovací kamera je chovaná pod výklopným krytem a tlačítko pro otvírání pátých dveří je šikovně zasazeno do prohlubně v nárazníku.
Neruší v noci podsvícení palubovky? Dá případně nechat svítit jen tachometr a la C4?
Přístrojový štít v noci neruší. U navigace bychom ale uvítali možnost ztlumit jas obrazovky ještě více (jinak ale lze obrazovka úplně vypnout). Režim nočního podsvícení, jaký mají Citroëny nebo mívaly Saaby, v i30 není.
Co kufr? Přístupnost, hrana, šíře, variabilita?
Na většinu věcí odpoví následující tabulka:
Hyundai i30 - srovnání základních rozmerů zavazadelníku | |||
Zavazadlový prostor | Hyundai i30 | Ford Focus | VW Golf |
Délka u dna základní [mm] | 775 | 780 | 800 |
Šířka mezi podběhy [mm] | 1030 | 1120 | 1030 |
Výška pod platem [mm] | 405 | 450 | 445 |
Výška nakládací hrany [mm] | 680 | 690 | 685 |
Umíte si sehnat minulou generaci i30 a Golfa VI s Xenonama? Zajímalo by mě, jak to svítí v přímém porovnání s aktuálním Golfem.
Toto asi zrealizovat nestihneme. Nemáme totiž i30 na klasický dlouhodobý test, takže stihneme asi jen nějaké to obvyklé srovnání. Termínově nám totiž tento test koliduje s ženevským autosalonem, kdy je vždy nejvíc práce.
Jaká je zadní náprava?
Nejrůznější dřívější drby se nakonec nepotvrdily. Zadní náprava je (na rozdíl od Elantry a Velosteru) víceprvková a není stejná s předchozí i30 – je totiž přímo převzatá z i40.
Tohle mi připomíná dobu, když se představoval veřejnosti nový Favorit.
i30 je české auto, naše čtenáře zajímá a Hyundai nám při jeho prezentaci vychází maximálně vstříc. Kvůli vám jsme nemohli odmítnout takto netradiční zahájení testu. Navíc jsme se rozhodli plně využít možností domácího prostředí a v českých podmínkách připravit historicky vůbec první online test nového auta.
Jestli nás Kia, Škoda nebo VW také pozve k převzetí auta do továrny, rádi uděláme to samé, až přijde nový Cee’d, Golf nebo Octavia.