Jihokorejská automobilka Hyundai Motor a její sesterská společnost Kia Motors u více než milionu vozů ve Spojených státech a Kanadě chybně uvedly příliš nízkou spotřebu.
Aspoň si priznali chybu. Nechcú sa ospravedlniť aj za to, že chybne informovali zákazníkov o výkone áut, pretože ich "poníky" ostávajú iba na papieri ? :no:
Chybu si přiznali až když jim podvádění dokázala na základě vyšetřování U.S. Environmental Protection Agency.
Na poníky v US žádnou agency nemají, takže v této oblasti mohou v prospektech přehánět jak baron Prášil.
EPA jim zadne podvadeni samozrejme neprokazala. Prokazala jim, ze pri mereni udelali chybu v metodice.
Chyba se ukazala potom, co H/K poslaly EPA vozy na testovani a overeni vysledku, pricemz EPA vysly cisla o 1-4 mile/galon (podle modelu modelu) nizsi. Nasledne H/K v spolopraci s EPA proverovali jednotliva mereni na obou stranach a zjistli, ze v jedne casti mereni si technici H/K spatne vylozili metodiku.
Tabulka postizenych modelu a rozdily tady:
KIA: [odkaz]
Hyundai: [odkaz]
Skoda, ze si autor nedal vic prace se zjistenim detailu cele "afery".
V červnu byla podána žaloba na Hyundai v Kalifornii, kterou podalo spotřebitelské sdružení, které v žalobě uvedlo, že spotřebitelé jsou podváděni při uváděním nižší spotřeby (gas mileage) ze strany Hyundai, speciálně u modelu Elantra modelový rok 2012. V rámci procesu bylo Hyundai zakázáno uvádět hodnoty spotřeby u Elantry ve všech reklamách na tento model. Následně spotřebitelské sdružení vyzvalo majitele Elanter v Kalifornii aby poskytli údaje od svých vozů a ev. se připojili k žalobě. Po celou tu dobu Hyundai odmítal reklamace. Dokonce na základě soudního jednání vydal statement, kde celou věc odmítl.
"Hyundai Motor America believes this case has no merit, as our advertising is accurate and in full compliance with applicable laws and regulations,"
Na základ těchto událostí a medializace se do věci vložila EPA a vedle Elantry začala prověřovat celé modelové portfolio Hu/Ki a zjistila, že většina modelů neplní to co slibuje ohledně spotřeby (někde byl rozdíl 1míle, někde 6) a že se jedná o největší zjištěné chyby od roku 2000 kdy s těmito audity začala. No a když EPA dokázala, že Hu/Ki uvádí klamavé údaje tak HuKi otočil o 180 stupňů a mluví o politováníhodné chybě metodiky, (která se může stát maximálně jednou za deset let).
To ovsem nijak neodporuje tomu, co jsem napsal ja... ;-)
Opravdu si nemyslim, ze je tady nekdo tak naivni, ze by si myslel, ze firma jako H/K by si dovolili zamerne uvadet nepravdive udaje, zvlast kdyz jsou v poslednich letech neamericke automobilky pod takovym drobnohledem, jako nikdy v minulosti.
Když se reaguje až po prohraném soudním sporu a pod hrozbou dalších soudních sporů a v situaci kdy zákazníci mají k dispozici měření US agentury tak si o tom lze myslet ledacos. A nedávné prohlášení v reakci na soud "máme všechno v cajku" dnes může připomínat jedině okřídlené "zatloukat, zatloukat,...zatloukat".
Jak může někdo,koho nezajímá co se prodává v USA,znát přesný názor američanů?
Nikde není psáno,že H/K klamalo záměrně zákazníky.Chyba v metodice měření.Tato metodika není dílem H/K.Občas se takovéto chyby stávají,kdyby se nestávali,tak by tady také vše fungovalo nemyslíš?Proč tedy tolikdohadů o registru aut,špatných dálnicích...,tady ale Hyundai odškodnuje zákazníky,někdy se to neděje u jiných firem vůbec.
Ano bude odškodňovat protože mu hrozí lavina soudních sporů alá vysoká spotřeba Hondy Civic a u soudů by projel mnohem víc než když zaplatí cenu paliva kterou zákaznici propálili navíc. Ovšem soudní spory s Hyundai se podle zpráv z US stejně rozjíždí ve velkém a velká skupina advokátů se vrhla na tuto kauzu. Takže to bude ještě zajímavé.
Slabých 143 Nm pri astronomických 5240 ot ? Bežný motorista využíva otáčkové spektrum 2-3 tisíc, kde je tento motor "mŕtvy". Pocit, že to jednoducho nejede je evidentný danými parametrami. Inak H/K ok, len treba vychytať motory, podvozok, zapracovať na spomínanom automate.
Minuly tyden jsi tady kvuli podobnym nesmyslum dostal od nekolika lidi vyprask jako petilety spratek. Opravdu se chces znovu poustet do temat, o kterych, i podle svych vlastnich slov, nemas ani poneti? :-O:no:
preco zo seba robis vola ?
sice ma 1,4 max. 137 Nm v 5200 otackach, ale vdaka variabilnemu casovaniu ma minimalne 130 Nm v sirokom pasme 2500-6500 otacok ...
nabuduce kukni aj PRIEBEH Nm
No vidis, ze to jde, kdyz se chce. :yes:
Je to ale nejake divne - sami pisou, ze nevedi, co se s motorem delo, nez ho dostali do rukou oni. Navic u dieselu H/K si nikdo na nedostatek vykonu nestezuje.
Ty narky jsou adresovany na atmosfericke benziny a vetsinou pochazeji z rad TDIckaru, kteri si neuvedomuji, ze atmo benzin ma proste jinou charakteristku a neumeji ten vykon z motoru dostat.
To, ze maly atmo benzin v 2000ot./m nikdy nepojede jako podobne vykonny turbodiesel by vsak melo byt dnes uz jasne kazdemu. Bohuzel tomu tak neni - viz escorpion o kousek vys.
Jasné, diesel ide odspodu, o tom nediskutujem, to je fakt a vždy bude na pocit dynamickejší ako atmo benzín. Len prečo je max. toč.momentu vo vyše 5 tisíc ot ? Prečo nemôže byť u 3500-4000 ? V práci využívam opel corsa 1,0, 3-válec, 48 kW so zrýchlením 18,2 s. Pocitovo, 90 Nm pri 4000 ot ide lepšie ako 1,4 v hyundaii.
To je ovšem míchání pojmů s dojmy. Je přece jedno při kolika je maximum, důležité je to, kolik je při těch 3500 a jak vypadá křivka.
Corsa jako malé a staré auto na tebe působí jako že jedeš rychle, ale doopravdy to tak není. Oproti tomu je moderní auto mnohem lépe odhlučněné a tak pocit rychlosti není tak intenzivní, opravdu je to ale jen pocit.
Co máš pořád s tím momentem? Otázku jsem napsal už výš, ale pro jistotu ječtě jednou. Víš vůbec, co to ten kroutící moment je? Napovím, je to výkon podělen ůhlovou rychlostí klikové hřídele (a platí to taky naopak). Na to, abys jel, potřebuješ výkon, nikoliv Nm.
No ono je to o tom ze maj jinou metodiku, ktera vice odpovida zkutecnosti. Tady se furt tluce v prsa, jak je evropa ve vsem lepsi a pritom prdlacka. Nedavno jsem cetl o nejakych problemech BMW a slo o mhohem vetsi rozdil. V Evrope spotreba atmo motoru docela sedi, lze dosahnout udavanych udaju. U turbomotoru si prihod k papirovym hodnotam tak 25 až 30% a dostanes spotrebu za kterou tak budes jezdit ;-)
Uplne suhlasim. Zaujimave to bolo na Autosalonu prima, ked tam asi pred 3-4 tyzdnami testovali Mercedes GLK, tam to snad vyslo neporovnatelne viac a to sa musel este setrit. V tomto je Amerika oproti Europe o kus vpred.
Nebo me dostava, jak si jde nekdo koupit turbo obsah cca 1,0 až 1,2, s tim ze vidi ten vetsi vykon nez u atmo (prodejce to urco jeste vyzdvihne) a k tomu si mysli ze to bude zrat jak atmo Yaris 1,0, kterej ve dvou mimo mesto je schopen jet za 3,5l. Vysledek je takovy ze bude jezdit za 7l a bude se strasne divit jakto, ze to zere tolik >:-[]
Už by bolo na čase, keby aj v EU bola nejaká podobná agentúra, ktorá by ochraňovala práva zákazníkov. Je neskutočné, ako si v EU môžu automobilky (ale zˇˇdaleka nie len tie) dovoliť klamať zákazníka. To by niektorí radšej prestali vyrábať tie svoje skvostné motory, ktoré sa reálne nikdy ani len nepriblížia papierovým hodnotám. ˇˇZe VW a TSI? ;-)
Proč by se o tebe měla starat nějaká "státní" organizace ? Pokud si myslíš, že tě výrobce podvedl, tak si to ověř a s důkazy běž k soudu. Že to jde dokazuje i jeden případ v ČR:
[odkaz]
EPA hájí stejné zájmy jako EK. Pokud by tu nějaká automobilka šidila normu a tedy krátila EU na pokutách, tak si nemysli, že si je nepodají. Pokud se cítíš podveden, sdružení spotřebitelů tu máme, máme tu policii, máme tu soudy, nikdo ti nebrání si stěžovat. Stačí se podívat na másla a marmelády, EU se sere do věcí zákazníků víc než dost, promiňte ten výraz. Pokud někdy změní normu, tak jen s cílem víc tlačit na snižování spotřeby. Nedělají to pro to, abys ušetřil. Někteří lidé v oboru si myslí, že tenhle tlak EU ničeho nedosáhl, možná naopak situaci zhoršil.
Dle mého názoru to bylo cílené uvést menší spotřebu, aby se nechalo zlákat více zájemců o nové auto, ale na druhou stranu to výrobce uznal a po té se omluvil, což se mi líbí. Za to oveček oblíbený VW, který vyrábí paskvily 1.2 TSI, 1.4 TSI u kterých majitel nalítá 40 000km a hrozí potkání motoru, kdy k potkání v nějakých a ne zas až tak ojedinělých případech dochází a koncern to neuzná aby si nepošpinil svoje jméno, to je docela prasárna.
By ma zaujimalo, komu vlastne tie peniaze budu vracat. Vacsina novych aut je tu na leasing - asi leasingovkam, teda vlastne sebe samym - aby na autach mohli zarobit viackrat /preowned/. Ked tak ratam, vacsina je na leasing. Vratenie sa tyka cca 900 tisic aut, a na leasing vacsinou prejdu do 12000 mil rocne- max. 15000mil rocne /to su podmienky leasingu/. Nech je 88$ kompenzacia na jedno auto, ktore preslo 15000mil - spolu to velmi zjednodusene na jeden vyrobny rok vychadza na 79,2 mil $ ako kompenzovanie, teda preprali minimalne 80mil $ na zle uvedenej spotrebe a teraz to este vyzera ze si priznali chybu. Podla mna to bol pekny ekonomicky tah - prilakat zakaznikov / nech kupuju / a potom este zarobit... ?
ako ospravedlnenie by možno stačilo, keby sa vyhovorili na to, že im omylom dali údaje, ktoré posielajú blbcom do EU. Amíci by sa ešte zasmiali, ako fungujú naše eurokomisie a regulácia 8-s