Novinky
Tak to som zvedavy, ze kto bude dalsi! V europe by sa musel ospravedlnit asi kazdy jeden vyrobca! :-!
No ono je to o tom ze maj jinou metodiku, ktera vice odpovida zkutecnosti. Tady se furt tluce v prsa, jak je evropa ve vsem lepsi a pritom prdlacka. Nedavno jsem cetl o nejakych problemech BMW a slo o mhohem vetsi rozdil. V Evrope spotreba atmo motoru docela sedi, lze dosahnout udavanych udaju. U turbomotoru si prihod k papirovym hodnotam tak 25 až 30% a dostanes spotrebu za kterou tak budes jezdit 😉
Uplne suhlasim. Zaujimave to bolo na Autosalonu prima, ked tam asi pred 3-4 tyzdnami testovali Mercedes GLK, tam to snad vyslo neporovnatelne viac a to sa musel este setrit. V tomto je Amerika oproti Europe o kus vpred.
Nebo me dostava, jak si jde nekdo koupit turbo obsah cca 1,0 až 1,2, s tim ze vidi ten vetsi vykon nez u atmo (prodejce to urco jeste vyzdvihne) a k tomu si mysli ze to bude zrat jak atmo Yaris 1,0, kterej ve dvou mimo mesto je schopen jet za 3,5l. Vysledek je takovy ze bude jezdit za 7l a bude se strasne divit jakto, ze to zere tolik >😒]
Už by bolo na čase, keby aj v EU bola nejaká podobná agentúra, ktorá by ochraňovala práva zákazníkov. Je neskutočné, ako si v EU môžu automobilky (ale zˇˇdaleka nie len tie) dovoliť klamať zákazníka. To by niektorí radšej prestali vyrábať tie svoje skvostné motory, ktoré sa reálne nikdy ani len nepriblížia papierovým hodnotám. ˇˇZe VW a TSI? 😉
Proč by se o tebe měla starat nějaká "státní" organizace ? Pokud si myslíš, že tě výrobce podvedl, tak si to ověř a s důkazy běž k soudu. Že to jde dokazuje i jeden případ v ČR😒br />
[odkaz]
EPA hájí stejné zájmy jako EK. Pokud by tu nějaká automobilka šidila normu a tedy krátila EU na pokutách, tak si nemysli, že si je nepodají. Pokud se cítíš podveden, sdružení spotřebitelů tu máme, máme tu policii, máme tu soudy, nikdo ti nebrání si stěžovat. Stačí se podívat na másla a marmelády, EU se sere do věcí zákazníků víc než dost, promiňte ten výraz. Pokud někdy změní normu, tak jen s cílem víc tlačit na snižování spotřeby. Nedělají to pro to, abys ušetřil. Někteří lidé v oboru si myslí, že tenhle tlak EU ničeho nedosáhl, možná naopak situaci zhoršil.
Dle mého názoru to bylo cílené uvést menší spotřebu, aby se nechalo zlákat více zájemců o nové auto, ale na druhou stranu to výrobce uznal a po té se omluvil, což se mi líbí. Za to oveček oblíbený VW, který vyrábí paskvily 1.2 TSI, 1.4 TSI u kterých majitel nalítá 40 000km a hrozí potkání motoru, kdy k potkání v nějakých a ne zas až tak ojedinělých případech dochází a koncern to neuzná aby si nepošpinil svoje jméno, to je docela prasárna.
Už vidím toppera, jak se v nejbližším autosalon H/K dohaduje o vrácení peněz. >😒]
Topper je spokojný s felíciou, tak prečo by kupoval H/K ? Kecá stále o novom aute so zárukou, ale jazdí na ojazdenom vraku :no:
Co se tyce stareho ojezdeneho vraku, ty jsi ten posledni, kdo muze nekomu neco vycitat. Sam jsi novy vuz vymenil za starou proprdenou plecku... >😒]
By ma zaujimalo, komu vlastne tie peniaze budu vracat. Vacsina novych aut je tu na leasing - asi leasingovkam, teda vlastne sebe samym - aby na autach mohli zarobit viackrat /preowned/. Ked tak ratam, vacsina je na leasing. Vratenie sa tyka cca 900 tisic aut, a na leasing vacsinou prejdu do 12000 mil rocne- max. 15000mil rocne /to su podmienky leasingu/. Nech je 88$ kompenzacia na jedno auto, ktore preslo 15000mil - spolu to velmi zjednodusene na jeden vyrobny rok vychadza na 79,2 mil $ ako kompenzovanie, teda preprali minimalne 80mil $ na zle uvedenej spotrebe a teraz to este vyzera ze si priznali chybu. Podla mna to bol pekny ekonomicky tah - prilakat zakaznikov / nech kupuju / a potom este zarobit... ?
ako ospravedlnenie by možno stačilo, keby sa vyhovorili na to, že im omylom dali údaje, ktoré posielajú blbcom do EU. Amíci by sa ešte zasmiali, ako fungujú naše eurokomisie a regulácia 8-s
Na poníky v US žádnou agency nemají, takže v této oblasti mohou v prospektech přehánět jak baron Prášil.
Chyba se ukazala potom, co H/K poslaly EPA vozy na testovani a overeni vysledku, pricemz EPA vysly cisla o 1-4 mile/galon (podle modelu modelu) nizsi. Nasledne H/K v spolopraci s EPA proverovali jednotliva mereni na obou stranach a zjistli, ze v jedne casti mereni si technici H/K spatne vylozili metodiku.
Tabulka postizenych modelu a rozdily tady😒br /> KIA: [odkaz]
Hyundai: [odkaz]
Skoda, ze si autor nedal vic prace se zjistenim detailu cele "afery".
Rozdil lemo vidim tak na 0 až 5%, což je zanedbatelne, a od H/K solidni jednani 😉
"Hyundai Motor America believes this case has no merit, as our advertising is accurate and in full compliance with applicable laws and regulations,"
Na základ těchto událostí a medializace se do věci vložila EPA a vedle Elantry začala prověřovat celé modelové portfolio Hu/Ki a zjistila, že většina modelů neplní to co slibuje ohledně spotřeby (někde byl rozdíl 1míle, někde 6) a že se jedná o největší zjištěné chyby od roku 2000 kdy s těmito audity začala. No a když EPA dokázala, že Hu/Ki uvádí klamavé údaje tak HuKi otočil o 180 stupňů a mluví o politováníhodné chybě metodiky, (která se může stát maximálně jednou za deset let).
Opravdu si nemyslim, ze je tady nekdo tak naivni, ze by si myslel, ze firma jako H/K by si dovolili zamerne uvadet nepravdive udaje, zvlast kdyz jsou v poslednich letech neamericke automobilky pod takovym drobnohledem, jako nikdy v minulosti.
Nikde není psáno,že H/K klamalo záměrně zákazníky.Chyba v metodice měření.Tato metodika není dílem H/K.Občas se takovéto chyby stávají,kdyby se nestávali,tak by tady také vše fungovalo nemyslíš?Proč tedy tolikdohadů o registru aut,špatných dálnicích...,tady ale Hyundai odškodnuje zákazníky,někdy se to neděje u jiných firem vůbec.
Strana 19, testovana 80kW/137Nm verze 1.4CVVT, namereno 87kW/143Nm 😉
sice ma 1,4 max. 137 Nm v 5200 otackach, ale vdaka variabilnemu casovaniu ma minimalne 130 Nm v sirokom pasme 2500-6500 otacok ...
nabuduce kukni aj PRIEBEH Nm
V Autohitu 17/2012, podle jejich stranek, i30ku vubec netestovali... :-!
[odkaz]
Je to ale nejake divne - sami pisou, ze nevedi, co se s motorem delo, nez ho dostali do rukou oni. Navic u dieselu H/K si nikdo na nedostatek vykonu nestezuje.
Ty narky jsou adresovany na atmosfericke benziny a vetsinou pochazeji z rad TDIckaru, kteri si neuvedomuji, ze atmo benzin ma proste jinou charakteristku a neumeji ten vykon z motoru dostat.
To, ze maly atmo benzin v 2000ot./m nikdy nepojede jako podobne vykonny turbodiesel by vsak melo byt dnes uz jasne kazdemu. Bohuzel tomu tak neni - viz escorpion o kousek vys.
Corsa jako malé a staré auto na tebe působí jako že jedeš rychle, ale doopravdy to tak není. Oproti tomu je moderní auto mnohem lépe odhlučněné a tak pocit rychlosti není tak intenzivní, opravdu je to ale jen pocit.