Korejská automobilka Hyundai ukázala nový nejsilnější model nazvaný i20 N Sport. Automobil dostal kromě bodykitu či upraveného podvozku i posílenou atmosférickou čtrnáctistovku, která nově dává 85 kW.
casoch trojvacovych kosaciek ... kde sa pocita kazde deco a kazdy najazdeny km kym vam to vydrzi do dalsieho servisu ..... je toto ako dar priamo z nebies... perfektna kombinacia.... pride mi az neuveritelna na dnesne casy ... citim tu krasne 90 leta a akusi nostalgiu ...
takze tie motlidby predsa len neboli zbytocne... ;-) ... hyundai :yes:
;-) .... nazivo to dufam bude vyzerat lepsie ako na foto... mozno staci dat len ine kola a bude to lepsie... tento ich "vyplet" mi na tomto aute vobec nesedi ....
Asi to tak bude. Paulie88 je známý svou nenávistí k asijským znackám (vubec nechci vedet co si myslí o hlavním zpravodajském tématu posledních dní ale to nemá smysl rozvádet). Ale vzdycky existuje nadeje ze nekdo kdo se údajne zajímá o auta posuzuje auta podle neceho jiného nez znaku. Ovsem u nicku Paulie88 (a pár dalsích) je to evidentne marný.
je to taková "sportovní" bída s nouzí, výkon i krouťák na atmo 1.4 papírově slušný. Nicméně bylo by dobré vědět, kde až se nacházejí - určitě budou hooodně vysoko. Nicméně by se slušelo pochválit za snahu přijít s něčím jiným než konkurence ;-) Jsem zvědavý na cenu "N"ka, snad nebude kopírovat nesmyslnou výši jako i20 3D...
no to doufám, že bude výkon i krouťák vysoko a ne po vzoru moderní doby na 2-3 tis a pak mrtvo. Pevně doufám, že to bude mít hezkou výkonovou špičku, aby to po vytočení k omezovači hezky zatáhlo. Tak má správnej motor totiž vypadat. ;-)
Kdyby to byl dvoulitr, proč ne, ale proč bys chtěl vysokootáčkovou 1,4? Honění motoru může být zábava, ale s tak slabým motorem (= musíš točit, ne můžeš) by to pro mne nebylo moc příjemné na běžnou jízdu. Tohle není zrovna má představa víkendové "pily". Vem si Swift Sport. Navíc nemám důvěru v Hyundai, že by dokázal takové auto a motor "správně" naladit, takže bych nemluvil o tom, jak má "správnej" motor vypadat.
Přijde mi, že kdybych chtěl dvoulitr, tak bych v dnešní době chtěl až moc. Takže díky bohu, za tu 1,4 se 115 koňma. Hele 1,4 16 v 74 kW ve Fabii byl taky motor se kterým se dalo jet normálně na 2-3 tisíce a když si chtěl tak si ho přišlápnul a auto dostalo úplně jiný ráz. Používal jsem ji jako služební a jezdil jsem s ní radši než s O2 1,9TDI právě kvůli tomu příjemně hravýmu motoru. Swift Sport byla 1,6 tuším 92 kW. Měl jsem možnost to jednou vyzkoušet a bylo to přesně ono co si myslím, že by mohlo poskytnout tohle vozítko od Hyundai. Nevím čoveče kolik to má vážit, ale je to přeci jen malý auto, takže moc přes tunu snad mít nebude. Otázka jak to bude celkově naladěný je ovšem velkej otazník. Aby tomu nenechali sériovej podvozek.
Čoveče taky mi není jasný, proč se zrovna tohle auto stalo takovým terčem kritiky. Mě se to náhodou líbí a s takhle lehkým autem by mohlo i těch 84 kW dostatečně cvičit, že si s tím majitel užije nějakou legraci. ;-)
Na pouzívání slov typu "retard" si radeji dej pozor. A tvoje názory jsou známé. To ze nick Paulie88 na ACZ opakovane psal nenávistné poznámky o aijských firmách je pravda.
Já si říkal, co se tu objevilo za dalšího exota a on si jen topper opět změnil identitu. >:-[] Jestli ten kus korejskýho plechu nebude alespoň o 5tis. EUR levnější, než stejně výkonná Mazda 2, tak to stejně nikdo nekoupí. Topper si počká až na model 1:43 a o moc víc zoufalců po světě běhat nebude. >:D Tady v Hnůjdajích jezdí hlavně důchodci a ty asi na rádoby sportovní hatchback stát fronty nebudou.
Mírně bych krotil nadšení. V rámci doby to žádný sporťák není, na příjemné svezení to ale asi bude stačit, a nevypadá to špatně. Pokud bych koukal jen na jízdní projev a nic okolo (očekávaná spolehlivost), 1,2TSI 81kw bude lepší volba. Hyundai to dohání tím "okolo".
Perfektní kombinace ? Zvedli výkon o 11 kw, zvedli odpor o 4 setiny (Cx 0,30 na 0,34), čímž výkon celkem úspěšně eliminovali. Váží to stejně, jako Clio GT i s dvojspojkou a vzhledem k chabým akceleračním schopnostem výchozí verze hádám, že má převody dost na dlouho. Pokud pro něj neudělají jinou převodovku (což se bojím, že fakt ne), tak je to zabité auto. Jaký potom má smysl ? Tvrdý podvozek ? Ale uvidíme, třeba bude všechno jinak... :-/
Zatím to vnímám jako výbavový stupeň. Hot hatch určitě ne a pokud nezakouzlí s nastavením, tak to nebude ani warm hatch...
Společným znakem zatrpklých odpůrců H/K je fakt, že korejce nikdy nevlastnili (obvykle to jsou buď >:D hrdí vlastníci >:D ojetých pleček, nebo uživatelé služebních holobytů :-)
U mobilů je trošku jiná situace. Většina výrobců dělá dotykový nesmysly, o které nemám zájem a nebo pak druhý extrém a to jsou mobily pro důchodce s nulovou výbavou. Když chci klasický mobil se slušnou výbavou, který i něco vydrží, tak mi ho nabídne bohužel jen ten Samsung. Já si třeba tenhle týden koupil nový 550 Xcover a jsem spokojený... ale v automobilovém průmyslu je úplně jiná situace a korejci jsou po číně a rusku ti poslední, kdo by mi měli co nabídnout. Srovnáváš nesrovnatelné. :-!
...na inej ( zahranicnej ) stranke som cital, ze tuto verziu si predcasne urobilo zastupenie v JAR. Ze teda to co uvidime vo Frankfurte bude "o niecom inom".
Ak sa len teda pani ( domaci motorari z JAR ? ) pohrali s tym motorom tak, ze z ATMO 1,4-ky dostali 160 Nm, patri im pochvala ! Toto sice dokazali aj tunajsi tuneri, ale viac ako 100 Nm / 1 liter v seriovej atmosfere - clovek aby pohladal. Poväcsinou to boli len tie silnejsie viacvalcove motory od Audi, BMW a Ferrari... :yes:
Ja si teda pockam az na Frankfurt... ;-)
tiez som spociatku pozeral 3x ci dobre citam... 160Nm je na 1,4 viac nez slusne... rovnaky kroutak ma swift sport ale s 1,6tkou ... preto sa mi to nezdalo .... ale zda sa ze v hyundai sa pochlapili ;-) .... skoda ze nemame parametre zrychlenia a maximalky.... nemuselo by to byt vobec marne auto .... taka mala sikovna hracka na bezne blbnutie preco nie... v dnesnej oturbenej dobe... docela pekna vzacnost a spestrenie :yes:
sorry, ale cakam, ze niekto prijde s overenou informaciou, co ma toto vlastne byt.
Tento clanok musim brat s vaznou rezervou, nepozdava sa mi tam kopec veci... :-!
ot: Co ta napadlo zmenit si avatar na takyto ? >:D A v zime si tam picnes snehuliakov ? >:D
Vzhledem k tomu že jsem s I20 jezdil tak vím celkem přesně co od auta tohoto kalibru čekat . Takže posílená 1,4 spolu se 6-ti kvaltem je naprosto Ok. Ale jen dohání to co fabie ale i jiné značky měly už od náběhu výroby. Ten body kit nebo jak to nazvat je ale otřesný a 17 kola se sportovním podvozkem z toho bohužel udělá motokáru naprosto nevhodnou pro běžné ježdění. Jako že i20 pro radost z jízdy si koupí opravdu nějaký masochista nebo pan Vošický pro svou milenku. Ale pokud do toho nedají komunikativní posilovač s aspoň náznakem zpětné vazby tak veškerá dobře míněná snaha přijde vniveč. Takže jinými slovy mám velké pochybnosti že auto bude fungovat jako celek. Ale pokud to bude možné tak ho zkusím projet, a napsat zkušenosti do blogu aby to nebyly jen hospodské tlachy.
Tak já se těšil, s čím že se vytasí Hyundai, když už pár let mluví o "N" jako o sportovní odnoži. A ono mě to malinko zklamalo. Čekal jsem něco jako třeba Clio GT - pěknej look, spešl barva. Ale atmosféra s 85kW žádný zázraky neslibuje. Pojede to hezky, ale nic víc.
To by se mi, když už bych chtěl atmosféru s nějakým výkonem pro zábavu, líbilo v Evropě Sandero RS. S tím by asi byla větší zábava. [odkaz]
85kW na malý auto se šestikvaltem je docela OK. Někdy to není jen o výkonu,ale i o ogumení a podvozku.... K čemu ti bude 150kW když to pojede slušně jen v přímce...
Tak teď nevím, jestli jsi reagoval na to Sandero RS. To má mít 110kW, a jak znám renaulťácký RS, to pojede slušně i do zatáčky. V Evropě by se taky pár majitelů našlo.
Tohle taky pojede, ale žádný zážitky navíc tahle nejsilnější varianta i20 asi nenabídne. Bude to docela OK, to souhlasím.
Ale psal jsem, že po tom všem, co jsem četl o divizi N, jsem čekal daleko víc. Třeba zde: [odkaz]
Teraz mi to auto pride ako polovicny vyrobok, na jednej strane tam je drahy sportovy paket a na druhej strane relativne slaby motor. Cenu tipujem niekde okolo 400 tisic, za co uz kupim rocnu Fiestu ST (1.6 182k), ktora mna ako fanusika mini hot-hatchov uspokoji daleko viac.
Vidím to podobně. Auto se jmenuje sportovně, tváří se sportovně, ale přitom je tam motor, který jen konečně může konkurovat přeplňovaným motorům jiných značek s výkony okolo 74+ KW, tzn. z horního spektra naprosto v běžné motorové nabídky.
Problém ovšem bude s cenou, kdy pak je "levný" H ten tam, viz. i ceny za současnou 1.4-ku, resp. celkové prodeje nové generace i20 v Cesku.
Žádná soudná značka nebude mít ambice konkurovat cenou nového produktu ročním autům konkurence. Hyundai se potřebuje nějak dostat z pozice značky, kterou si zákazník kupuje jen kvůli ceně...
Sportovní auto není jen o absolutní rychlosti, s atmosférou může být zábava.
Napsal si to hezky a víceméně máš pravdu, nicméně:
1. Hyundai se snaží, ale české zastoupení značky mu to zdárně kazí ;-)
2. S atmosférou může být zábava - viz motory Mazda, Toyota, Subaru, ale ty od Hyundaie jsou dost často polomrtvé, viz 1.4 i 1.6 CVVT, dost koníků jim buď umřelo po cestě nebo se někde flákají...
Abych jen nehaněl, hledal jsem 2 auto do rodiny a byl si vyzkoušet Kiu Rio s 1.25CVVT 63kW a dost mě ten motor překvapil, celkem svižný a příjemný ;-)
Tímhle zatím nikdo z nás nejel, takže jen tak příjemně tlacháme... já bych řekl, že je to o očekáváních. Kdo čekal po pompézních upoutávkách rallye speciál se silniční homologací, bude asi zklamán... já to tehdy pustil jedním uchem dovnitř a druhým ven, nečekal jsem nic, a tak jsem spíš potěšen.
PS: až na ten bodykit, ten se mi nelíbí... možná v nějaké méně výrazné barvě by to mohlo být lepší.
ani kvôli SK. Podla tlacoveho vyhlasenia su zmeny na motore, podvozku a dizajne, dobre jazdne vlastnosti su vraj este vylepsene, o riadeni vsak nic nepomenuli, nezostava len pockat si na test...