Kdepak je ten chlapec, aby v prvním příspěvku rozbíhal výrobu, rozjížděl prodeje a šlapal vodu...pardon, šlapal s Hjondééé na paty VW nebo spíš Dacii ? >:-[]
Tolik hodin, za pár dní mu začíná škola, aby nám nezaspal ;-\ 8-s >:-[]
U Hyundaiů musí člověk vnímat, že zprávy zevnitř přicházejí od jejich bossů z různých regionů a že přitom každý region má svůj vlastní vývoj a poněkud jiné směřování. To jim umožňuje hrát docela zábavnou tichou poštu.
Tenhle poslední drb údajně vypustil někdo z indického Hyundaie při premiéře Sante Fé - ovšem Indie má vývoj přímo v ústředí H. v Namyangu, případně slouží jako montovna pro jiné regiony, takže bych to bral spíš jako zprávu z druhé ruky. Každopádně Namyang prezentoval jako perspektivní model pro Indii zmíněné HND-7, které nese znaky evoluce "americké tváře" hyundaiských SUV a celkově posunu pryč od fluidní filozofie spíš někam do blízkosti ohýbáren ocelových profilů. Postavit na jeho bázi malé kvazi-SUV by určitě nebyl závratný problém.
Jiná zpráva - přibližně letos z dubna - pochází z Jižní Ameriky a potvrzuje, že Hyundai pracuje na modelu HB na univerzální platformě B segmentu, tak jak se to tu píše v článku. SUV v rámci téhle dílčí řady má přijít na řadu poslední a Hyundai přes svého globálního šéfa PR Franka Ahrense prohlásil, že to nebude žádný ošizený model, ale globální, splňující všechny aktuální bezpečnostní a technické parametry tak, aby se mohl uplatnit ve kterémkoli teritoriu. [Nevím, jestli zrovna tohle pojetí půjde po krku Dusteru, ale třeba ano, protože mezitím se zřejmě Duster dočká faceliftu (2014), který ho nejspíš vytrhne z přihrádky "low-low-end" o nějaké to patro výš, protože trh si to žádá (současná brazilská/ruská aktualizace interiéru a la Lodgy by na to ale asi byla málo)].
Pak je tu třetí zpráva, přímo ze zlatých úst Alana Rushfortha, šéfa evropské divize Hyundaie, pravděpodobně taky ze začátku dubna. Rushforth řekl, že evropská divize se vážně zabývá záměrem B-segmentového SUV pro Evropu. A že není jasné, jestli pro Evropu je SUV ten správný formát, navíc se musí z druhé strany brát v úvahu existence dvojčat ix20/Venga. Naznačil, že jako zajímavé by se jevilo malé SUV s rozšířenou užitnou hodnotou. (třeba tím myslí "s pořádným kufrem"?). A dodal (tehdy v dubnu), že zatím nepadlo žádné rozhodnutí, ale že až padne, dorazí takový model do šaurůmů metelescu blescu.
Může tedy být i tak, že indický boss teď lehce naznačil, že rozhodnutí už padlo a brzy se dozvíme, jak to ve kterém regionu bude. Tipnu si, že pánové zase novinářům něco utrousí za měsíc v Paříži.
Zdravím Patriku.
Něco z toho, co píšeš jsem četl, něco jsem si se zájmem přečetl zde - takže díky za informace.
Moje tichá pošta: Po Švédsku jsem letos poznával Norsko. Nelituji. Jenže... těžké je vracet se domů.
jen díky všemu zdarma a daňovým prázdninám. Takže dostali do začátku velkou konkurenční výhodu, ušetřili peníze a mohli investovat do marketingu aby lidi přesvědčili, že ty jejich lacině postavená auta jsou děsně kvalitní a navíc "česká". Co na tom, že výrobu vlastně dotujeme z našich daní a fungujeme jen jako zdroj levné pracovní síly - platy jsou u nás mnohem nižší než v Koreji. A zisky jdou za hranice. Až jim prázdniny skončí a továrny se začnou rozpadat, přesunou se zase někam jinam, jako třeba svého času Flextronics.
Konkurovat Dacii nezvládnou, na to mají moc vysoké marže.