Hyundai připravuje konkurenta pro Dacii Duster
Vývoj nového modelu se nechystá v domovské zemi, nýbrž v Indii. Tamní pobočka Hyundai Motor India Ltd. je totiž v těchto končinách druhým největším výrobcem automobilů. A třeba řady i20 před nedávným faceliftem či menší i10 se rodily a rodí právě zde také pro export do Evropy. Takže v nich jezdí dokonce někteří z nás.
Zatím probíhá průzkum, zda se vyplatí vyrábět klasické menší SUV či MUV (Multi Utility Vehicle), tedy vozidlo, které je spíše užitkovějšího charakteru. Indický trh v tomto segmentu stále roste, prim zde hrají automobilky Maruti Suzuki, Mahindra a Tata. Nesmíme zapomínat ani na Renault, který v Chennai vyrábí Duster pod vlastní značkou. Vždyť francouzská automobilka ukusuje celou jednu pětinu z celého koláče s novými auty, kde se jich ročně prodá v tuto chvíli 2,5 milionu. Do tohoto čísla (tedy 0,5 mil.) jsou ovšem započtena i lehká užitková vozidla.
Jako základ novinky může posloužit globální platforma, kterou využívá Hyundai například u malého i20 nebo brazilského hatchbacku HB20 a dalších dvou chystaných řad pro tamní trh: sedanu a SUV. Na nový model si klienti počkají určitě déle než dva roky a prodávat by se měl zřejmě jen na rozvojových trzích. Ale kdo ví, podívejte se na úspěch Dacie v západní Evropě! Současným příkladem je i jihoamerický Ford EcoSport, který ve své druhé generaci míří do celého světa.
Korejci mají sice například v evropském portfoliu trojici SUV (ix35, Santa Fe a ix55), ale to přece neznamená, že by se zde nenašlo místo ještě pro další řadu. Ano, jsou to zatím víceméně spekulace. Hyundai také může vzít už takřka hotový brazilský model a nabízet jej po celé Asii i Evropě včetně Ruska.
V poslední době ovšem spíše sílí tlaky na vývoj produkční verze konceptu HND-7 Hexa Space z letošního autosalonu v Dillí. To je ale MPV zaměřené na úplně jinou cílovou skupinu zákazníků. Nechme se tedy překvapit.