Hyundai na domácím korejském trhu uvádí do prodeje novou Sonatu s motorem 2,4 GDI. Nový agregát má přímé vstřikování a dosahuje nadprůměrného maximálního výkonu 148 kW.
Přijde mi divné, jak na poslední fotce, kde je detail zadních světel, nenavazuje horní linka části světel napevno usazených v karoserii na část světel na víku zavazadelníku. Přijde mi, jak kdyby při focení neměli dovřené víko kufru. Jestli to jsou oficiální fotky, to si to nemohli pohlídat (nebo to snad jistí PS ;-) ).
Interiér na mě působí trošku kolotočářsky, hlavně barevností podsvětlení se mi nějak tříští, nevím proč. Exteriér je zajímavý, ale opravdu si nemyslím, že by to vystihoval evropský vkus. Už jsem to psal i jinde - nějak mi ten styl Hyundaie (pro Evropu) nesedí.
Hyundai novou Sonatou dělá další důležitý krok a rychle postupuje k celkové nové definici svého designu v rámci celé modelové nabídky i napříč regionálními trhy. Prospívá to velice vymezení hřiště mezi Kií a Hyundaiem. Jejich jasné designové odlišení je sice mnohem náročnější než pouhý rebadging, ale pro vykrývání trhů a cílových skupin a jejich interní dělbu nabízí mnohem širší možnosti. Kromě toho se tím vytváří zdravý konkurenční efekt uvnitř samotné skupiny. Pro designérský názor obou automobilek je docela příznačné, že zatímco Kia si za hlavního designéra najala ex-Audi Petera Schreyera, Hyundai loni na jaře získal na post šéfdesignéra US vývojového centra ex-GM Philipa Zaka, který v posledním období své kariéry u GM dozíral na evropské značky (Opel-Vauxhall a SAAB).
Pro milovníky obrázků přidávám docela podařenou galerii tady: (Philip Zak je ten člověk v tmavé košili a světlé kravatě - jako správný designér ;-) : [odkaz] Obrázky se dají zvětšit tlačítkem "+" pod titulkem Gallery.