Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata 2,4 GDI: 148 kW a přímé vstřikování pro korejský trh

28. 1. 2010 • 03:02
13
10
Zobrazit náhledy (13)
Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata
Hyundai na domácím korejském trhu uvádí do prodeje novou Sonatu s motorem 2,4 GDI. Nový agregát má přímé vstřikování a dosahuje nadprůměrného maximálního výkonu 148 kW.

Nasazení přímého vstřikování u zážehových motorů přirovnává Hyundai k revoluci, kterou způsobil přechod od karburátorů k vstřikování v 80tých letech. Faktem je, že přímovstřikový motor 2,4 GDI z konstrukční řady Theta II pracuje s vysokým kompresním poměrem 11,3:1 a na atmosférickou pohonnou jednotku dosahuje nadprůměrného litrového výkonu (62 kW/l).

Maximum výkonu je ve specifikaci pro korejský trh 148 kW při 6300 min-1. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 250 Nm a je dosahován při 4250 min-1. V porovnání se srovnatelným motorem vybaveným vstřikováním do sání dosahuje 2,4 GDI o 7 % vyššího točivého momentu v nízkých otáčkách, v oblasti nad maximální hodnotou má GDI o 12 % více newtonmetrů.

Podstatou lepších parametrů je vysoký tlak a přesné načasování vstřikování. Vysokotlaké čerpadlo vstřikování dává tlak až 150 bar, do válců se tedy může dostat více paliva než konvenční cestou přes sací ventily. Vstřikování navíc probíhá dvoufázově, s pilotním a hlavním vstřikem, což snižuje zátěž katalyzátoru. Motor 2,4 GDI má díky tomu nízké emise při studených startech, což ho v Kalifornii řadí do přísnějších standardů ULEV-2 a PZEV.

Kromě toho Hyundai pro nový motor použil variabilní časování sacích i výfukových ventilů DCVVT a dvoustupňový sací trakt VIS. Změnou celkové délky sacích kanálů dochází k regulaci proudu vzduchu nasávaného do válců.

V Koreji se nová Sonata 2,4 GDI bude prodávat standardně se šestistupňovou automatickou převodovkou. Technologie GDI bude postupně rozšířena napříč celou motorovou nabídkou koncernu Hyundai. Bližší informace zatím nejsou známy.

Související články

Témata
29. 1. 2010 09:47
Re: 1 za techniku, 3 za exterier
Bud jsme bohati, nebo si nekupujem radoby limuziny ze....neb era jeansu od vietnamcu je uz nastesti za nami...
Avatar - Ada je zase tady
28. 1. 2010 20:48
Hruza!
To je pohled na tachometr, nebo na plynovy sporak? :no:

Vypada to jako Opel. Fuj
28. 1. 2010 17:38
Re: 1 za techniku, 3 za exterier
Jj protože v evropě jsou všichni bohatí.
28. 1. 2010 17:37
Re: 1 za techniku, 3 za exterier
Hmm ale předek te Cadenzy vypadá jak mondeo.
28. 1. 2010 15:03
Re: Poslední foto zadních světel
Nooo, ale ten oskok nie je zdaleka taky velky ako Roomstery :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud