Hyundai Sonata 2,4 GDI: 148 kW a přímé vstřikování pro korejský trh
Nasazení přímého vstřikování u zážehových motorů přirovnává Hyundai k revoluci, kterou způsobil přechod od karburátorů k vstřikování v 80tých letech. Faktem je, že přímovstřikový motor 2,4 GDI z konstrukční řady Theta II pracuje s vysokým kompresním poměrem 11,3:1 a na atmosférickou pohonnou jednotku dosahuje nadprůměrného litrového výkonu (62 kW/l).
Maximum výkonu je ve specifikaci pro korejský trh 148 kW při 6300 min-1. Nejvyšší točivý moment má hodnotu 250 Nm a je dosahován při 4250 min-1. V porovnání se srovnatelným motorem vybaveným vstřikováním do sání dosahuje 2,4 GDI o 7 % vyššího točivého momentu v nízkých otáčkách, v oblasti nad maximální hodnotou má GDI o 12 % více newtonmetrů.
Podstatou lepších parametrů je vysoký tlak a přesné načasování vstřikování. Vysokotlaké čerpadlo vstřikování dává tlak až 150 bar, do válců se tedy může dostat více paliva než konvenční cestou přes sací ventily. Vstřikování navíc probíhá dvoufázově, s pilotním a hlavním vstřikem, což snižuje zátěž katalyzátoru. Motor 2,4 GDI má díky tomu nízké emise při studených startech, což ho v Kalifornii řadí do přísnějších standardů ULEV-2 a PZEV.
Kromě toho Hyundai pro nový motor použil variabilní časování sacích i výfukových ventilů DCVVT a dvoustupňový sací trakt VIS. Změnou celkové délky sacích kanálů dochází k regulaci proudu vzduchu nasávaného do válců.
V Koreji se nová Sonata 2,4 GDI bude prodávat standardně se šestistupňovou automatickou převodovkou. Technologie GDI bude postupně rozšířena napříč celou motorovou nabídkou koncernu Hyundai. Bližší informace zatím nejsou známy.