Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Sonata 2015: Defluidizace

Zdá se, že u Hyundaie (už zase) končí s oblinkami a zaměřují se na hranaté tvary. U nové generace Sonaty po nich není ani stopy.
Zpět na článek
17. 4. 2014 09:20
17. 4. 2014 09:42
17. 4. 2014 09:54
17. 4. 2014 10:03
17. 4. 2014 21:36
17. 4. 2014 10:27
17. 4. 2014 10:41
17. 4. 2014 11:07
17. 4. 2014 10:47
17. 4. 2014 10:36
17. 4. 2014 10:45
17. 4. 2014 11:01
17. 4. 2014 11:25
17. 4. 2014 11:55
17. 4. 2014 13:25
17. 4. 2014 09:20
Správná cesta
Tak na toto už se dá dívat. Určitě lepší, než zprofanované vlnobití... Teď ještě aby pod kapotou dali pořádný diesel (větší než ubohý 1,7 l) a úspěchu na starém kontinentu už by nemuselo stát nic v cestě... Což pro evropské značky samozřejmě není moc dobrá zpráva.
Rozbalit vlákno
6
17. 4. 2014 09:36
Re: Správná cesta
Ani mne sa ten "fluidny dizajn" nejak nepozdaval, ale ked vidim ix 35 v strednej a juznej Europe naozaj na kazdom kroku, tak musim uznat, ze prave onen dizajn mnohych (velmi mnohych!!!) oslovil a predaje Sonaty (mimo europu) hovoria za vsetko. Takze ci to bol dobry krok ukaze az cas a reakcie zakaznikou.
Avatar - Iv8
17. 4. 2014 09:53
Re: Správná cesta
Opravdu pěkné auto, i když si z něj nikdo nesedne na zadek, tak je to posun ke klasickému pojetí designu a to je podle mne dobře. Teď ještě kombík a ten již zmiňovaný silnější diesel. Za mne :yes:
Avatar - Bubáq
17. 4. 2014 10:23
Re: Správná cesta
Souhlasím je pokud jde o exteriér. V interiéru vidím změny, které se mi rozhodně nelíbí: nejen samotné tvarosloví přístrojové desky, které jako by se vracelo zpět do 80. let... Ale kontrast mezi designem přístrojovky a dveřních výplní je na můj (náročný ;-) ) vkus opravdu nehezký.
Mám rád auta, která dělají ti, co opravdu rádi řídí, pro ty, co rádi řídí. hyundai a Kia v mých očích zůstávají i nadále značkami pro ty, co "musí řídit" a nějaké "podružnosti" je nemohou rozházet.
Sonata 2015 rozhodně zůstává v té druhé kategorii, nynější změny ji ještě více posouvají do skupiny "tak jo, když myslíš, tak teda hyundai... no co, jezdí dobře."
Avatar - Choochoo
17. 4. 2014 10:32
Re: Správná cesta
Na aute je videt ze je pro US trh, takze asi uspesne bude. V Evrope by si asi nevrzlo, z profilu jak Mondeo. Celkove nevyrazne auto, proc mu tedy dat v Evrope prednost pred stejne vypadajicimi evropskymi produkty? Optima je mnohem povedenejsi
17. 4. 2014 14:46
Re: Správná cesta
Do tejto karoserie sa vacsi naftak ako 1,7 litra nezmestí. Ale stacil by aj tento isty, len 2x preplnany 1,7 (160koní).
17. 4. 2014 23:15
Re: Správná cesta
ak bola niekedy Sonata pekna, tak to bola tato generacia.

[odkaz]

Vsetko pred tym a potom je prilis korejske a pre Europu nezaujimave.

Neviem podla coho sudis, ze to auto bude mat v Europe uspech. Nie je ani extra pekne, nema ani extra motorizaciu. Myslim, ze daleko vacsi prinos bude, ked Ford konecne zacne predavat staronove Mondeo, ktore je krajsie, ponuka daleko sirsie moznosti motorizacie, je to zabehnuta znacka. Podobne Opel s Insigniou.
O buducom Passate a Superbe uz ani nehovorim. Ak by sa Peugeotu podarilo dosta na cestu jeho novy velky sedan, bolo by to fajn.

Takze v Europe sa aspon co sa tyka nevej Sonaty nemusi naozaj nikto bat. Ale uvidime, aku reklamu Hyundai v CR vymysli >:D
17. 4. 2014 09:42
Na můj vkus
trochu moc chromu, ale jinak velice, velice dobrý :yes:
Rozbalit vlákno
4
Avatar - dal
17. 4. 2014 09:54
Re: Na můj vkus
Toho chromu by mohlo být i víc vždyť je to US verze. Jinak souhlas oproti současnosti je to krok dopředu. Kabát není všechno, teď ještě zapracovat na kvalitě. ;-)
17. 4. 2014 10:03
Re: Na můj vkus
Zaměření na trh nic nemění na mém vkusu :-)
17. 4. 2014 16:52
Re: Na můj vkus
Tvůj vkus nic nemění na tom pro jaký trh toto konkrétní auto výrobce připravil.
Avatar - Ada je zase tady
17. 4. 2014 10:14
Nevypadá to špatně
teď ještě slušný dvoulitrový diesel, verzi kombi, zvýšenou světlou výšku a 4x4... ;-)

A pochopitelně možnost individualizace vybavení, jinak ať do EU ani nejezdí... :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - aproximus
17. 4. 2014 10:27
u mě dobrý
cítím z toho optimu, ale jinak to není špatné :yes: rozhodně lepší, než vlnobití.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2014 10:34
Re: u mě dobrý
hlavne zadne partie suhlas... tie svetla.. akoby som videl optimu [odkaz] ... treba uznat ze nova sonata je vazne pekna .... konecne sa hyundai zda sa nasiel... tento dizajn mu sedi :yes:
17. 4. 2014 10:41
Re: u mě dobrý
A ten dosavadní mu neseděl?
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2014 10:42
Re: u mě dobrý
no podla nazorov diskutujucich moc nie..... mnohym sa tie vlnky nepacili.... a aj mne sa viac pacila optima....
17. 4. 2014 11:07
Re: u mě dobrý
A podle tvého názoru? Nějak mi uniklo, že bys kritizoval vzhled rozteklých opuchlých hjundajů, spíše naopak, pokaždé jsi tady předvedl svůj diskusní průjem, jak jsou originální, nápadité, krásné, jak h/k šlape :yes: nyní se od tebe dozvím, že teprve teď se H konečně našel. Tak nevím, co si mám o tvých názorech myslet.
Avatar - 4hill
17. 4. 2014 10:47
Re: u mě dobrý
To on neví..on by Korejce chválil i kdyby vyráběli auta z kartonu..
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2014 10:30
tak toto uz hej
vyzera to solidne a elegantne... zda sa ze Schreyer tam uz robi poriadky :yes: a ked si to on vezme do parady tak o uspechu niet pochyb

som zvedavy hlavne ci pride do eu aj silnejsi diesel.... tu bol najvacsi problem europskej i40tky ... paradoxne nie dizajn ale motory
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Ozzman
17. 4. 2014 10:47
Re: tak toto uz hej
Jo! Tak na tohle sem čekal! >:D Vypadá to dobře.... vypadá to už míň korejsky.... víš čemu se to hoodně podobá z profilu, ale i styl interiéru? Fordu Mondeu co má přijít napodzim a hlavně tomu Mondeu o kterém si tu několikrát psal, že je ošklivé >:D

Tady si bohužel potvrdil, že když udělá K/H ho***, tak bude parádní a "mít úspěch" :-)

Dejme si kontra uvnitř Ford [odkaz] vs Kia [odkaz]

A ještě z boku [odkaz] vs [odkaz]

Někdy jsi fajn, ale za tohle očividné "lhaní do kapsy" máš ode mne :no:
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2014 10:49
Re: tak toto uz hej
berem hyundai ;-) :yes:

tvoj nazor ma netrapi ;-) .. kazdemu sa paci nieco ine je to normalne
Avatar - Ozzman
17. 4. 2014 10:54
Re: tak toto uz hej
Ale já se tě ptám, proč Ford je dle tebe ošklivý a tahle Hyundai, která je dost okatě inspirována křivkami Fordu je parádní? Mě osobně se líbí oba vozy.... To je jako napsat o dvou podobných hezkých holkách, že ta jedna je ošklivá jen proto, že se narodila v jiné zemi, než ta druhá....
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2014 11:23
Re: tak toto uz hej
kde pisem ze ford je osklivy? nikde ;-)

podobne ako ostatni vkladas mi do ust nieco so som nepovedal a potom hura podme sa natahovat a dajme tomu topperovi co sa do neho zmesti.... dost bodka....

skus ineho adepta na takyto pokec....
Avatar - Ozzman
17. 4. 2014 11:35
Re: tak toto uz hej
Nechce se mi to hledat, ale o novém Mondeu si psal, že se ti nelíbí a že je oteklé

Tady aspon z jedny diskuze:

cituju " zozadu to vyzera trosku zvlastne to je pravda [odkaz] , ono cela ta tucna karoseria s okienkom za zadnymi dverami posobi ako nejaka vzducholod, pride mi to akesi nafuknute tucne a natiahnute... chyba mi tu akasi stihlost a kompaktnost ... vedla kie optima vyzera mondeo asi tak ako 100 kilovy bezny chlapik vedla vymakaneho Sebrleho"

Takže.....
17. 4. 2014 11:50
Re: tak toto uz hej
No, ale Šebrle je Mondeo... >:-[]
17. 4. 2014 12:02
Re: tak toto uz hej
A 100 kilovy chlapik je "bežný" >:D
Avatar - Ozzman
17. 4. 2014 12:07
Re: tak toto uz hej
Třeba v Korei už moc ne >:D
Avatar - wakantanka
17. 4. 2014 13:42
Re: tak toto uz hej
On toho Topper toľko napíše, že si ani nepamätá čo všetko a kam. >:D Občas mi pripadá ako jeden hud. producent zadefinoval populárnu hudbu. Sú interpréti, ktorí keby vydali na cd-čku aj vlastné prdy, tak sa to bude predávať. Takže čo vypustí do sveta H/K je najlepšie a lepšieho na tomto svete niet.
17. 4. 2014 10:31
Nová generace nebo velký FL?
Dle tvarů kabiny soudím, že došlo k úpravě povrchových dílů, ale nosná struktura zůstala podobná, ne-li stejná. Jedná se o FL nebo novou generaci? Nebo pologenerační obměnu jak to dělá VW?
Rozbalit vlákno
14
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2014 10:40
Re: Nová generace nebo velký FL?
felicia bol tiez na zaklade favorita a nikto sa nevyjadroval ako o facelifte faaava ;-)

myslim ze sa jedna o uplne nove auto ;-) kde neostal kamen na kameni ;-) uz vacsi rozdiel sa snad v porovnani s predchocom ani nedal spravit ;-)
17. 4. 2014 11:46
Re: Nová generace nebo velký FL?
...ok, ještě jednou a pomalu...ptám se redakce, zda-li jde o FL nebo půlgeneraci, ne o domněnky. Na Felicii jsem se opravdu neptal. ;-)
17. 4. 2014 10:45
Re: Nová generace nebo velký FL?
A co říkáš na tu palubovku z Leonu?
17. 4. 2014 11:47
Re: Nová generace nebo velký FL?
Že až mě začne štvát současná kastle, tak si nechám přivézt z US souhnátu a mám sedan :-)
17. 4. 2014 11:50
Re: Nová generace nebo velký FL?
Myslíš, že spolu Seat a Hjondéé nějak jako spolupracují?
Někdo prodává motory do MB a jinej zase palubovky do koreje >:D
17. 4. 2014 12:18
Re: Nová generace nebo velký FL?
>:-[] a někdo celý pidiauta do Astonu ;-)
17. 4. 2014 13:04
Re: Nová generace nebo velký FL?
>:D Jo vidíš, na to jsem zapomněl >:D
17. 4. 2014 11:49
Re: Nová generace nebo velký FL?
Btw., tenhle týden jsem ho jezdil, jelikož má pořád zimáky a mrzí mě, že diskuze pod atmosférama vs foukačky už je fuč ;-) Včera Blava, temp 140 a spotřeba 5,9 :-)
17. 4. 2014 12:00
Re: Nová generace nebo velký FL?
Dobrý, ale jak tak koukám na glóbus, Blava je vlastně z kopce, zkus to tak zajet i po rovince >:D
17. 4. 2014 12:16
Re: Nová generace nebo velký FL?
OK, ale jistě uznáš, že zpátky to je do kopce :-) >:-[] Jinak máš pravdu je to kolem 250 výškových metrů rozdílu. ;-)
17. 4. 2014 13:07
Re: Nová generace nebo velký FL?
Když s tím glóbusem točím, tak je to chvilku do kopce a chvilku zase z kopce, čert aby se v tom vyznal... Zůstanu u gůgl navigace >:D

Ale k tomu sporu foukačka vs atmo: Před pár týdny jsem najel s atmo 2,4 pětiválcem cca 260km s průměrem 6,4l/100km. Ale je fakt, že dlouhodobě je tam cca 9-10l.
17. 4. 2014 13:43
Re: Nová generace nebo velký FL?
OK, ale nacpi ho do hatche ;-) Od nějakých 70km/h nevyndáš 6° a nejsi za brzdu. Nejsem apriori vůči atmosférám, vůbec ne. Jen je potřeba se oprostit od hloupoučkých klišé a fungovat na základě jízdních faktů, ne papírově deklarovaných nicneříkajících nesmyslů. :-)
17. 4. 2014 15:46
Re: Nová generace nebo velký FL?
Vždyť ho v hatchi mám :-)
Jinak s tebou souhlasím, atmo má sice sametový běh a nečekáš na zátah, ale proti moderním malým turbům je to výhoda o ničem.
O papírových nesmyslech ála EU normy se tady už popsaly stohy e-papíru, každopádně platí, že nejlepší je si udělat obrázek sám.
17. 4. 2014 15:58
Re: Nová generace nebo velký FL?
richtig! ;-)
Avatar - Midlosek
17. 4. 2014 10:36
Nakonec
s tím oturbeným dvoulitrem tuhle i40 za dnešní ceny by určitě nebyla špatná volba. Věřím, že se v Evropě bude prodávat dřív než slavné "nové" Mondeo 2012 s litrovým trojhrnkem >:D . Uvidíme jak nakonec obstojí proti novému Passatu a Superbu.
Rozbalit vlákno
5
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2014 10:45
Re: Nakonec
s tymto sa nemusi hanbit proti nikomu v triede to je pravda [odkaz] ;-) [odkaz] [odkaz] :yes: bude to fajne namakana masinka ;-) ... citit z toho kvalitku a solidnost, europanom sa to bude pacit
Avatar - Midlosek
17. 4. 2014 11:01
Re: Nakonec
No, teď jsem ze zvědavosti nahlédl do konfigurátoru i40 a jsem docela zděšený.
Pro i40 jsou aktuálně v nabídce "DVA" motory a 1.7CRDi 85 kW a 100 kW (!)
To je docela špatný vtip. Benzínový dvoulitr a šestnátka jsou fuč. Snad takhle nezabijou i tohle vcelku pohledné auto 8-s .
1.7CRDi 85 kW je opravdu nepoužitelný motor a se 100 kW jsem nejezdil. Po Peugeotu 508 další auto bez výběru motoru :-( .
Avatar - 3_diamanty
17. 4. 2014 11:25
Re: Nakonec
ktovie preco zmizlo z ponuky gdi .... mozno je to preto ze 95 i40tiek zo 100 sa asi preda v diesloch boh vie..... vtip je aj to ze najsilnejsi diesel ma len 100KW co je tak akurat ..... chyba silnejsi diesel.... podla mna tam kludne mohli supnut 2,2 145kw zo santa fe.... skoda.... hadam v tejto novej generacii sa uz dockame niecoho silnejsieho

jak pozeram tak pozeram u nas na slovensku mame v ponuke aj 1,6 aj 2.0 GDi stale.. ziadna zmena :yes: ved u nas mame aj velostera.. u vas uz tusim nie je... co tam u vas ten hyundai vystraja je divne
17. 4. 2014 11:55
Re: Nakonec
Jednoduché - co nechcou lidi u nás kupovat, to se pošle k vám >:D
17. 4. 2014 13:25
Re: Nakonec
Třeba elantra byla na výběr pouze s benzínovou atmo 1.6 a prodeje docela solidní.
Avatar - CarlosOstrava
17. 4. 2014 10:46
Trošku ostuda
ten rám kolem středového panelu je opravdu jako z minulého století....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rokyta.p
17. 4. 2014 13:26
tvary to nezachrání
Zda jsou hrany nebo průjmové vlny je úplně jedno, když to jezdí hůř než Ford Scorpio >:-[] :no: V USA byla Sonata dle průzkumu totální propadák :-|
Rozbalit vlákno
8
17. 4. 2014 14:31
Re: tvary to nezachrání
Jezdit hůř než Ford Scorpio? To není vůbec ale špatná známka! Jel jsi ho vůbec někdy? Já ho měl s dvoulitrovou stříkačkou ve fantastickým stavu. Pohodlný, výtečně řiditelný auto...
Zkus ten příměř přehodnotit. ;-)
17. 4. 2014 14:45
Re: tvary to nezachrání
Příměr nepříměr, v evropské střední třídě Hyundai / Kia konkurenceschopní opravdu nejsou, a to do té doby, než se budou jejich modely dodávat s rozumnými motory. Jeden benzín bez dynamiky a jednen diesel taktéž bez dynamiky, s tím opravdu zavedeným značkám ve střední třídě konkurovat nemohou. Navíc nechápu proč to dělají, když ty motory normálně mají v jiných modelech a to i v Evropě. Proč tam není T-GDI? A proč tam není alespoň 2.2 turbonafta?

Navíc současné úplné ukončení nabídky benzínových motorů u i40 ani ne po třech letech od uvedení modelu na trh, to je prostě ručník do ringu ať to okecávají jak chtějí. Podle mě Hyundai / Kia má v současnosti s odřenýma ušima v Evropě na nižší střední (a ani tam to není žádná sláva), na střední ani omylem. Ale mohou si za to sami - svou debilní prodejní politikou.
17. 4. 2014 16:00
Re: tvary to nezachrání
Pokud chci poměřovat, musím si najít vhodnej příklad. H/K podcenilo motorovou paletu, slibovaný bi-turbo 1,7 nikde, přeplńovanej benzín dtto.
Je to jejich problém, přesto i40 jezdí poměrně dost.
18. 4. 2014 07:39
Re: tvary to nezachrání
Jezdí jich poměrně dost, ale až od té doby, co pochopili, že firemní klientelu od Passatu a Superbu za cenu přes tři čtvrtě mega neodlákají, a tak začali pracovat s cenovým jemnocitem a "vyprodávali" i soukromníkům i40 za 450 tisíc, případně s premium paketem za cca 550 tisíc. Mimochodem tu i40 jsem měl možnost projet s motorem 100kW a automatem a dynamicky je to podstatně horší, než Superb TDI 103 s DSG. Cenově jak jsem psal výše, ale cena servisních prohlídek u hjondéé je srovnatelná spíš s M-B, tam nejsou Korejci absolutně schopní konkurovat, navíc servisem jen a pouze u nich za jejich šílené ceny je podmíněna ta jejich "zdarma" záruka. Jen tak mimochodem: Okna sice všechna v elektrice, ale automaticky funguje jen to u řidiče - je 21. století, to si ale pánové z Koreje nevšimli.
Po necelém roce volant olezlý jak svícen z Polska, vyměněn, po roce to samé, opět výměna a věta technika "Jistě pane, teď už vám tam dáme volant s pravou kůží...". Kdy se tak volezou "kožená" sedadla majitel raději nechtěl vědět.
Chudák každej, kdo to koupí za vlastní...
Avatar - matu
18. 4. 2014 09:54
Re: tvary to nezachrání
I40 mám. Kupoval jsem jí loni v lednu za 590 s paketem Style + navi, což byla běžná cena. Paket Premium za 550 je kravina, maximálně u předváděčky. Mám najeto 45 tis. km, byl jsem na jedné garančce, stála cca 8000, auto se mi vrátilo umyté a uvnitř vypucované, limit prohlídek je 30 000km nebo rok. Ohledně dynamiky, mám manuál a ten je pocitově živejší než 2.0TDI 103kW, zvlášť mezi 80-110Km/h. Automat u Hyundaie je klasika s hydroměničem a je jasné, že ohledně dynamiky je pomalejší než DSG. Okna mají všechny automatiku. Problém s volantem je známý a je to pravda, mě ho měnili na záruku naprosto bez problémů, po cca 2 měsících a byli na něm asi 4 prasklinky cca 3mm dlouhé. Na vyměněném se mi začali dělat už zase, takže bude další výměna. Sedadla mám textilní, pohodlná, podle mě mnohem lepsí než u nové oktávky. Za zebe rozhodně nelituju, že jsem si i40 koupil.
18. 4. 2014 11:49
Re: tvary to nezachrání
Píšu o autě z roku 2012, o Style nevím, Premium byl za cca 830 000+ dle ceníku, samozřejmě, že byl koupen podstatně levněji.
Serviska je podle mně drahá, 8000,- je dost, byť nevím, co je všechno v ceně, ale například BMW si účtuje cca 6800,- - 7500,- (a to je stejně jen číslo na faktuře, neplatíš nic, neboť servis je v ceně). Že ti vrátí čisté auto je chvályhodné, to by měla být samozřejmost, bohužel není a zvlášť u Škody je lepší si ho při přebírání zkontrolovat, bohužel jsme v ČR ;-\
Manuál, automat, to je fuk, je to prostě slabší motor. U manuálu sice můžeš jet skoro stejně dynamicky, jako TDI 103, ale jen za cenu vytáčení motoru, ten pod 2000 otáček prostě netáhne a nad 4000 už taky ne, je to daň za menší objem a starší technologie (přeplňování, vstřikování). 1,7 CRDI podle toho, co jsem zatím jel není prakticky v žádném režimu dynamičtější, než srovnatelně výkonná konkurence, ať už z Německa, nebo z Itálie, ty sice budeš jistě trvat na tom, že je lepší, já ne a tak to raději utnem.
Okna jsou fakt bez automatiky, tak nevím, možná to už modernizovali, každopádně plnou automatiku měla i opovrhovaná Fabie od roku 2004 dále...
Já jsem zkrátka nikdy neviděl jediný důvod, proč upřednostnit i40 před srovnatelným Superbem / Passatem / Mondeem, jedině pak po snížení ceny právě tu cenu.
Avatar - matu
19. 4. 2014 08:47
Re: tvary to nezachrání
Rozdil z 0 na 100 je mezi manualem a automatem u i40 asi 1,5s coz uz je dost. Mezi Superbem a i40 min nez cca 0.5s. Ale ja se vubec nehadam je pravda co pises. Samozrejme ten motor neni idealni na casty dlouhy dalnicni presuny. A hlavni deviza i40 je cena.
19. 4. 2014 18:13
Re: tvary to nezachrání
Zrychlení 0-100 toho moc nevypovídá, to je u i40 s manuálem dost dobré, ale pružnost je podstatně horší, na dálniční přelety to opravdu není, spíš na pohodovou jízdu, pak to i celkem málo žere. Ano, hlavní výhodou je cena, ta je teď přiměřená.