Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Hyundai Sonata 2015: Defluidizace

Michal Fokt Michal Fokt 17. 4. 2014
8
60
Zobrazit náhledy (8)
Hyundai Sonata Hyundai Sonata Hyundai Sonata
Zdá se, že u Hyundaie (už zase) končí s oblinkami a zaměřují se na hranaté tvary. U nové generace Sonaty po nich není ani stopy.

Ve druhé polovině 90. let začal první útok Hyundaie na evropské trhy a to za asistence velmi progresivního designu, kombinujícího oblé tvary s ostrými liniemi. Nevyšlo to (k tomu bylo o pár let později potřeba imageové podpory roztočené vrtule) a Korejci jako mávnutím proutku v dalších generacích svých aut přešli pro změnu na až otrocky hranaté tvary... aby si to celé v podobném duchu v 21. století zopakovali.

I nyní totiž zjevně dochází, patrně po zásahu nového koncernového šéfdesignéra Petera Schreyera, k odklonu od fluidního designu, typického pro současné "i" modely a to ve prospěch poněkud střízlivějšího pojetí, použitého poprvé u SUV Santa Fe. V jeho stylu "Fluidic Sculpture 2.0" se připravuje nejen nové malé SUV ix25, ale ovlivnil i novou generaci sedanu Sonata, která u nás bude prodávána nejspíš opět jako i40. Mnoho fluidního sice na autě nezůstalo (spíše vůbec nic), ale součinitel odporu vzduchu 0,27 vypovídá o dobře provedené aerodynamice.

Novinka debutuje za pár dní na autosalonu v New Yorku a prezentuje se úplně novou přídí s ostřejším tvarem světlometů i masky chladiče. Ostřejší tvary mají i zadní svítilny, víko kufru, zadní nárazník a dokonce i koncovky výfuku. Designéři také "narovnali" boční prolis karoserie a sedan tak působí o poznání noblesněji a dospěleji.

Radikální proměnou prošel také interiér, kde vlnky a vlny nahradila stará dobrá "tesařina". Středový panel jako by vznikl pouze za pomoci sekery a nese konvenční ovladače i osmipalcový displej. Velká pozornost se věnovala ergonomii a i proto je celý panel mírně natočen k řidiči, Hyundai také slibuje prémiové materiály vynikající odhlučnění a co je nejdůležitější, Sonata by měla díky velikosti kabiny přeskočit z mid-size kategorie mezi "large cars", byť i nadále nejspíš zůstane konkurentem Accordu, Camry, Altimy a Fusionu.

Jakkoli prošel změnami zevnějšek i interiér, technika zůstala víceméně stejná. Vůz sice využívá novou ocelovou platformu, ale zavěšení kol vychází z dosavadního modelu a totéž se dá říci o motorech. Základem je i nadále atmosférický čtyřválec Theta II 2,4 l s přímým vstřikováním a plynule proměnným časování sacích ventilů o výkonu 138 kW a s točivým momentem 241 N.m, jemuž byl zlepšen průběh točivého momentu v nízkých a středních otáčkách. Jeho alternativou je přeplňovaný 2.0T se 183 kW a 352 N.m, také zaměřený na co nejsilnější projev v nízkém a středním pásmu. Oba motory se budou dodávat se šestistupňovým automatem.

Kdy se Sonata začne v Americe prodávat zatím nebylo oznámeno, ale patrně ve druhé polovině letošního roku, i40 dorazí patrně do Evropy zase s určitým zpožděním.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

tvary to nezachrání
| 19. 4. 2014
Zrychlení 0-100 toho moc nevypovídá, to je u i40 s manuálem dost dobré, ale pružnost je podstatně horší, na dálniční přelety to opravdu není, spíš na pohodovou jízdu, pak to i celkem málo žere. Ano, hlavní výhodou je cena, ta je teď přiměřená.
Avatar - matu
tvary to nezachrání
| 19. 4. 2014
Rozdil z 0 na 100 je mezi manualem a automatem u i40 asi 1,5s coz uz je dost. Mezi Superbem a i40 min nez cca 0.5s. Ale ja se vubec nehadam je pravda co pises. Samozrejme ten motor neni idealni na casty dlouhy dalnicni presuny. A hlavni deviza i40 je cena.
tvary to nezachrání
| 18. 4. 2014
Píšu o autě z roku 2012, o Style nevím, Premium byl za cca 830 000+ dle ceníku, samozřejmě, že byl koupen podstatně levněji.
Serviska je podle mně drahá, 8000,- je dost, byť nevím, co je všechno v ceně, ale například BMW si účtuje cca 6800,- - 7500,- (a to je stejně jen číslo na faktuře, neplatíš nic, neboť servis je v ceně). Že ti vrátí čisté auto je chvályhodné, to by měla být samozřejmost, bohužel není a zvlášť u Škody je lepší si ho při přebírání zkontrolovat, bohužel jsme v ČR ;-\
Manuál, automat, to je fuk, je to prostě slabší motor. U manuálu sice můžeš jet skoro stejně dynamicky, jako TDI 103, ale jen za cenu vytáčení motoru, ten pod 2000 otáček prostě netáhne a nad 4000 už taky ne, je to daň za menší objem a starší technologie (přeplňování, vstřikování). 1,7 CRDI podle toho, co jsem zatím jel není prakticky v žádném režimu dynamičtější, než srovnatelně výkonná konkurence, ať už z Německa, nebo z Itálie, ty sice budeš jistě trvat na tom, že je lepší, já ne a tak to raději utnem.
Okna jsou fakt bez automatiky, tak nevím, možná to už modernizovali, každopádně plnou automatiku měla i opovrhovaná Fabie od roku 2004 dále...
Já jsem zkrátka nikdy neviděl jediný důvod, proč upřednostnit i40 před srovnatelným Superbem / Passatem / Mondeem, jedině pak po snížení ceny právě tu cenu.
Avatar - matu
tvary to nezachrání
| 18. 4. 2014
I40 mám. Kupoval jsem jí loni v lednu za 590 s paketem Style + navi, což byla běžná cena. Paket Premium za 550 je kravina, maximálně u předváděčky. Mám najeto 45 tis. km, byl jsem na jedné garančce, stála cca 8000, auto se mi vrátilo umyté a uvnitř vypucované, limit prohlídek je 30 000km nebo rok. Ohledně dynamiky, mám manuál a ten je pocitově živejší než 2.0TDI 103kW, zvlášť mezi 80-110Km/h. Automat u Hyundaie je klasika s hydroměničem a je jasné, že ohledně dynamiky je pomalejší než DSG. Okna mají všechny automatiku. Problém s volantem je známý a je to pravda, mě ho měnili na záruku naprosto bez problémů, po cca 2 měsících a byli na něm asi 4 prasklinky cca 3mm dlouhé. Na vyměněném se mi začali dělat už zase, takže bude další výměna. Sedadla mám textilní, pohodlná, podle mě mnohem lepsí než u nové oktávky. Za zebe rozhodně nelituju, že jsem si i40 koupil.
tvary to nezachrání
| 18. 4. 2014
Jezdí jich poměrně dost, ale až od té doby, co pochopili, že firemní klientelu od Passatu a Superbu za cenu přes tři čtvrtě mega neodlákají, a tak začali pracovat s cenovým jemnocitem a "vyprodávali" i soukromníkům i40 za 450 tisíc, případně s premium paketem za cca 550 tisíc. Mimochodem tu i40 jsem měl možnost projet s motorem 100kW a automatem a dynamicky je to podstatně horší, než Superb TDI 103 s DSG. Cenově jak jsem psal výše, ale cena servisních prohlídek u hjondéé je srovnatelná spíš s M-B, tam nejsou Korejci absolutně schopní konkurovat, navíc servisem jen a pouze u nich za jejich šílené ceny je podmíněna ta jejich "zdarma" záruka. Jen tak mimochodem: Okna sice všechna v elektrice, ale automaticky funguje jen to u řidiče - je 21. století, to si ale pánové z Koreje nevšimli.
Po necelém roce volant olezlý jak svícen z Polska, vyměněn, po roce to samé, opět výměna a věta technika "Jistě pane, teď už vám tam dáme volant s pravou kůží...". Kdy se tak volezou "kožená" sedadla majitel raději nechtěl vědět.
Chudák každej, kdo to koupí za vlastní...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku