Drzim im palce. A zaroven upozornujem potencialnych zamestnancov, aby nezabudli budovat silne odbory, aby nemali problemy a tahanice ako su v Ziline v zavode KIA.
Za ty odbory si to schytáš,ale je to pravda,takže si to schytáme už dva.BTW:v Česku máme pána,který tvrdí,že nelze zabránit ani zpomalit glob.oteplování a že ekologie je komunismus,přitom je to věda o životním prostředí,když už...skákni si na www.idnes.cz a tam je dopis jednoho prezidenta a zjistíš,že slušně řečeno,fanatici jsou všude,v jeho případě ekonomcký fanatismus...neuzná,že se něco musí dělat,aby lidstvo přežilo.Takoví lidé(jeho typu)pak asi moc neřeší,co zaměstnanci,že jo?
Nicméně Ceed je hezčí než i30-to je hl. v zadní části neproporční.Studie byla výrazně lepší. :-(
Uz sa bojim :-) , kazdopadne u nas je to dost aktualny problem, casto sa o tom hovori aj pise. Dizajn je vec pohladu a vkusu, podla mna je cee´d usity elegantnejsie, i30 zase na modernejsiu a dynamickejsiu notu... U cee´du mi chybaju aspon na naraznikoch nejake gumene listy, ktore napriklad i30 ma. Inak aj ked su technicky rovnake, ta podoba je priam zarazajuca, s dizajnom si mali dat viac prace, pri pohlade zboku laik tie dve auta ani nerozozna. Predpokladam, ze skelet az na par drobnosti je zhodny, takisto cela platforma aj s pohonom, taktiez bocne dvere aj s oknami, mozno s vynimkou vechnych plechov. Uvidime podla vybav a cien, ale vidim to na dve navzajom si konkurujuce auta. Mali ich odlisit minimalne tak ako su rozdielne Rio a novy Accent.
Nizke platy, nepovinne povinna praca nadcas (ked neodrobis tak ta prepustime), maju problem pustit cloveka z linky vycurat sa, rano vraj maju povinne rozcvicky...proste nasadili system aky maju v Korei, vobec nebrali do uvahy, ze Slovaci maju uplne inu mentalitu a predstavy o praci. Je tam rezim jak v kasarnach a ludia sa buria.
To máš pravdu,SLováci jsou banda lemplů,kteří vůbec nic neumí.Jejich vlastně i tvoje pýcha byla 1203 z Trnavy, Fichtl z Bystrice, Tank z Martina. Tojasně určuje vaše schopnosti a povahy v práci. Sbohem.
Máš recht. Jásot nad tím, že se tady budou vyrábět další auta je sebevražedný. Je zajímavé, jak ty vlády v SR i ČR tupě přijaly jako velké plus, že tady budou další montovny aut a ještě primitivnější výrobny dílů pro ně. Je zajímavé, že vývoj má Hyundai v Německu, ale sprostou práci budou provádět za pár korun našinci - ať už v Žilině nebo v Nošovicích. Stačí se podívat, co přinesl TPCA Kolínu a každému musí být jasné, že tudy cesta nevede. Navíc u nás, ale brzy i na Slovensku budou v těchto továrnách dělat cizinci z východu a přinos investic tohoto typu bude zejména ničení životního prostředí a snižování kvality života lidí v Česku i na Slovensku. To, že Škodovka má celý vývoj v Čechách a že v něm pracuje přímo i nepřímo desetina zaměstnanců téhle firmy nikoho nezajímá, zato nad 3.500 míst pro operátory (jak se jim na Slovensku říká) - tedy většinou zaučenými (ne vysoce kvalifikovanými) dělníky se všichni (včetně masmédií) mohou rozplynout. Když v Brně působí firmy zaměstnávající dnes již možná tisíce vysokoškoláků a středoškoláků při vývoji softwaru a podobných vysoce kvalifikovaných činnostech, taky nikoho to nezajímá. Mimochodem - kolik i v oné Mladé Boleslavi pracuje dnes cizinců u pásu? A ještě horší je to při výrobě pro tyto montážní firmy - šroubárny, lisovny plastů, výroby kabelových svazků.....tudy cesta k prosperitě a svobodě rozhodně nevede. Na druhou stranu, že si podobné nadnárodní firmy většinou velice dobře rozumí se sociálně demokratickými vládami není nic překvapivého. A k předchozímu příspěvku ze Slovenska - u nás privatizovala firma Daewoo výrobce nákladních aut Avia. Jeden jejich manažer musel z Prahy rychle ujet (cca 6 - 8 let zpět), údajně tloukl své podřízené....
Určitě je něco jiného mít svůj vývoj,seč jako součást koncernu,ale stále se rozšiřuje,rozvíjí se vysoká škola atd.,takže se to v Boleslavi myslí celkově trošku jinak a vážněji,než prosté montovny.Asi by např.při budování VŠ Skoda Auto nestavěli u toho i veřejnou VŠ,kam chtějí přilákat další studenty a lovit si případné budoucí zaměstnance.I kdyby ti lidé tam nakonec nešli dělat,tak bude a je vazba VŠ na reálnou firmu = skutečná,nefalšovaná praxe...Co víc si student VŠ může přát?Pokud nastoupí jinam,nebude to "kravatový inženýr", který za dobu studia neviděl jedinou skutečnou součástku a o technologickém celku,jako svařovna atd. ani nemluvě...Cesta ke svobodě a prosperitě vede krom jiného i vzdělaností lidí.Ne jenom jejich buzerací.
Presne. Toto je aspekt, ktory, v pripade automobiliek, mozu Slovaci Cechom zial iba zavidiet. Nie ze by na Slovensku vyvoj aut nikdy nebol - bol, a velmi solidny, zial doby minule mu tiez velmi nepriali a dnes su ti ludia rozlezeni v roznych firmach po svete. Dnesny trend je mat muklov a manazerov. Na to ostatne sa zabuda. Velka skoda.
Je zajímavé, kde se takoví neskutecní blbecci jako Ty berou. Skoda casu s clovekem Tvé úrovne diskutovat o automobilovém prumyslu. Zajímavé je, ze výroba v automobilkách Skoda v Ceské Republice a Kia na Slovensku probíhá stejne (mám na mysli výrobní proces), ale na Slovensku jsou to podle Tebe "pouze" vetsinou zaucení (ne vysoce kvalifikovaní) delníci. Takze Skodovky vyrábí lautr superfachmani. Továrny jako Kia na Slovensku nebo Hyundai v Nosovicích nejsou "montovny", ale normální automobilky. Skodovka má celý vývoj v Cechách, protoze je to firma která má centrálu v Cechách. Hyundai/Kia mají vývojová centra k Korei (logicky), USA a Nemecku (zalozeno dávno pred rozhodnutím o investicích na Slovensku a v CR). Není vyloucenou, ze jednou budou mít vývojárské kapacity i v CR nebo na Slovensku. Samozrejme ze je dobre mít co nejvíc pracovních míst ve vývoji a podobných vysoce kvalifikovaných pracovních cinnostech. Ale i takový ***k jako Ty poouzívá výrobky prumyslu (auta, autobusy, pocítace, televizory atd. atd.), potrebuje potraviny a neziví se jenom softwarem. A ti vysoce kvalifikovaní experti musí pracovat pro odberatele, napr. výrobce automobilu. Tito chtejí/musí expandovat, jako napr. Skoda pomocí montáze ci výroby svých vozu v jiných zemích jako je Indie, Rusko ci Cína. Ale v tom momentu se najde nejaký blbecek jako Ty v Indii, Rusku nebo Cíne a zacne vykrikovat proti tomu, aby se v jeho zemi montovaly ci vyrábely vozy Skoda, protoze vývoj má Skoda v CR. Tady vidís na konkrétním príkladu ze jsi blbecek a nemás ponetí o hospodárství vseobecne a automobilovém prumyslu zvlást. Vím, ze pouzívat nadávky není pekné, ale Ty si se jako blbecek identifikoval vlastním textem takze to není nadávka ale objektivní skutecnost.
Děkuji "gilgite", konecne vím, co jsem (a asi nejen já) zač..... Na rozdíl od tebe se živím onou inženýrskou prací (byť ne pro automobilý průmysl) a vím, o čem mluvím. Tvrdit, že tady některá z těch automobilek bude mít vývoj je přinejmenším pozoruhodné - proč by tedy Hyundai budoval nákladné středisko a centrálu v Ruesslesheimu? Aby ho za pět let přenesl do Čech nebo na Slovensko? Ale chápu, jsme blbeček, idiot a já nevím co ještě....soudě podle tvých výrazů níže i v těch nadávkách máš poněkud omezený akční rádius a moje znalosti ekonomiky a automobilového průmyslu se těm tvým nemohou rovnat. A skutečně si myslíš, že například japonské firmy dodávající do TPCA budou v Čechách zřizovat vývojové kapacity např. na komponenty pro klimatizaci nebo dokonce výrobu šroubů (Mi-King, Aoyama a mraky dalších...). Mimochodem v řadě vysoce prosperujících evropských zemí automobilky vůbec nejsou (Finsko, Švýcarsko, Norsko - ve Švédsku má Saab čím dál tím větší problémy a Volvo realizuje výrobu víc v zahraničí) naproti tomu např. Portugalsko či Španělsko ty montovny mají už dlouhá léta a např. v Portugalsku není jediná vývojová kapacita....Ale uznávám, to jsou jenom fakta, s ničím jiným my blbečkové pracovat neumíme :-)
Si neplet fabiu s i30 - fabia je konkurent Getzu a k i30 prirovnavaj Octaviu (aj ked ma vacsi kufor je to rovnaky segment). Este ste nikdo v tom aute nejazdil a nevysiel ziaden test a uz niektori z Vas nemaju problem vyhlasit ze "smradlavy asijsky auto". To je uroven!