a to Ti nevadí, že od těch aut před Tebou dostáváš daleko větší čočku, když hodně prší, že mu nejsou vidět ani koncová světla a ten čumák dostává daleko větší porci bordelu?
Re: přesně, ZKORUMPOVANÝ JSOU EMISE, ZÁSTĚRKY i ŽÁROVKY !!
Jaksi ti uniklo, že tady je řeč o zástěrkách a ano, také o bordelu, ale ne z výfuků, ale ze silnice. Nevím proč zrovna sem taháš emise, ty přisprostlý králi smajlíků.
Porovnej si to uvnitř hlavy. Místa tam máš evidentně dost a dost.
Re: přesně, ZKORUMPOVANÝ JSOU EMISE, ZÁSTĚRKY i ŽÁROVKY !!
ty ptákujarabáku, dyt píšu, neumíš si to snad dopočítat??
Zkorumpovaná ropná automobilová zhýčkaná lobby s TISÍCIHLAVÝM STÁDEM MANAGÉRŮ a jejich královskými platy za který tahaj manželky každoročně na Kanáry způsobila krom EMISÍ a OSLŇUJÍCÍCH SVĚTLOMETŮ i ABSENCI KLASICKÝCH PLÁCAČEK takže nezbývá než ten obelhaný ksindl co to koupil ale přesto je za to ODPOVĚDNÝ na silnici VYTROUBIT :-) už je ti to jasný mladej ptákuvotvíráku :-)
A pojeď 15-18.03.2016 do Brna na AMPÉR [odkaz]
Re: přesně, ZKORUMPOVANÝ JSOU EMISE, ZÁSTĚRKY i ŽÁROVKY !!
Ty nadelas. Ja mam jedine zasterky ze vsech aut, co jsem kdy mel, ted prave jenom na sportovnim coupe (vpredu) a nijak me to neurazi. Nefunguji sice nijak na 100%, ale neumim si predstavit, jak by bylo auto otriskane bez nich. Na laminatu vznikaji opravdu skarede kratery, to neni zadny plech, aby slo "jenom" o lak.
Vzadu uz by byly hnusne, to je fakt, taky tam neni zadny previs za zadnimi koly a treba za deste pry nejsem skoro videt ani s mlhovkami. Otluceni od kaminku tam (na svem aute :-) - predevsim kvuli pohonu zadni napravy) i tam resim cirou silnou ochrannou folii. Tak jako na vsech jinych exponovanych mistech karoserie.
Re: přesně, ZKORUMPOVANÝ JSOU EMISE, ZÁSTĚRKY i ŽÁROVKY !!
Meleš nesmysly a jako každý takový se navážíš do jiných, kterí vědí více než ty, V roce 2001 se naše legislativa už připravovala na vstup a právě tehdy se přizpůsobily i homologační předpisy aut. Proto se už na např. dovezená auta nemusely montovat zástěrky (teoreticky) atd. a na nových nemusely být, i když úhel nebyl 20 stupňů. Jseš přechytřelý jelito.
Re: přesně, ZKORUMPOVANÝ JSOU EMISE, ZÁSTĚRKY i ŽÁROVKY !!
Ahoj, je to takhle: V roce 2001 se naše legislativa už připravovala na vstup a právě tehdy se přizpůsobily i homologační předpisy aut. Proto se už na např. dovezená auta nemusely montovat zástěrky (teoreticky) atd. a na nových nemusely být, i když úhel nebyl 20 stupňů. Byly tam i další věci, ale tohle je článek o zástěrkách. Kdybys ještě něco potřeboval vědet, zeptej se Míši z pneuservisu. Ten sice neví nic, ale na všechno má odpověď.
Re: přesně, ZKORUMPOVANÝ JSOU EMISE, ZÁSTĚRKY i ŽÁROVKY !!
Tak s urážkami si tady začal Ty. Já jsem Tě jelitem ani ničím jiným nenazval.
kdyby jsi přečetl ještě jednou ten dotaz od Twisteda. Tak on se Tě ptá, co s tím má společného EU.
Ona s tím zrušením nic společného nemá. V té době jsme v EU nebyli. Takže to nemohla u nás zrušit ona, ale udělala to vyhláška ministerstva dopravy. Navíc o zrušení zástěrek se u nás uvažovalo už v roce 96. Jelikož například octavie z roku 97, které se prodávali například do německa zástěrky na tamním trhu mít nemusela. Dokonce ani Škoda Felicia pro německý trh zástěrky taky mít nemusela.
Navíc EU své směrnice začala vydávat daleko později, prakticky až tuším od roku 2007. V té době, kdy se tohle řešilo se vydávali směrnice ještě podle EHK nebo EHS a ES.
Tohle co tady píšeš teď Ti přece nikdo nerozporuje s těmi úhly o 20 stupních. Vždyť o tom píšou i ve světě motorů.
Re: přesně, ZKORUMPOVANÝ JSOU EMISE, ZÁSTĚRKY i ŽÁROVKY !!
Ty jseš fakt hotovej.
Ta vyhláška to zrušila PROTOŽE se chystal vstup do EU a sjednocení legislativy.
A ano, ty Škodovky to mít nemusely, PROTOŽE je vozili do EU, kde to bejt nemuselo a PRÁVĚ tomu se ve 2001 ČR přizpůsobila, KVULI chystanému vstupu.
Bože, to jsem neviděl. Anauč se pravopis, jelito. z8stěrky, směrnice -ženský rod - tvrdé Y.
Tak je to i clanku, ze za to muze EU.
Presne tak se u nas remca, EU muze za to, ze zasterky nejsou povinnost.
Kdyz ale EU prikaze davat povinne merice tlaku v pneu nebo ABS/ESP, tak se zase remca, ze to zbytecne zvysuje cenu aut, kdyz to tam nekdo nechce.
Tak za pravopis se vsem omlouvam Ale jsem rad, ze si svuj prispevek konecne uvedl na spravnou miru, stacilo to takto napsat na zacatku. Pokud chces pokracovat v urazkach vuci me, tak do sz.
Nevím jestli si to přečteš, posledně jsi vyhrožoval ignore listem, ale jsi fakt jelito. Fostek ve svém příspěvku nezměnil vůbec nic, jen ho napsal pochopitelněji pro méně chápavé, ano správně, abys ho i ty pochopil...EU vymyslela nepotřebu zástěrek už v 90. letech a my se jen v 2001 přizpůsobili vyhláškou na stav, do kterého jsme vstupovali...
V dnešní době, kdy pokud výrobce není neschopný ignorant a nevykašle se na tvarování přední části prahu a podběhu, nemají lapače nečistot při běžném užití valný smysl.
Ano, je pravda, že sice omezí ostřik, nicméně podíval se někdo, jak vypadá auto s lapačem nečistot po 10 letech a 200 tis. km?? Pokud nemáte lapače nečistot a udržujete pravidelně vůz vystříkáním nejexponovanějších částí wapkou, tak nemáte problém.
Pokud máte lapače nečistot, tak je sundejte a budete se divit. Mezi lapačem nečistot a karoserií se drží bordel a po 10 letech máte podběh a přední část prahu shnilou... Ano, tohle je ten úžasný přínos lapače nečistot!! Takže za mě pro běžný provoz nikdy.
Něco jiného je, pokud s autem jezdíte po nezpevněných cestách nebo mimo silnice, typicky třeba stavoši. Nebo pokud někdo jezdí po cestách, které se nesolí ale vyloženě udržují kamennou drtí. Tam bych ty lapače dal i já.
Ale tohle není tak úplně pravda. Hodně to hnilo u jedničkových octavií a fabií, protože tam ta zástěrka nelogicky obepínala zvnějšku blastník. což byla blbost. Já to měl u octavie taky. Muselo se to pravidelně dvakrát do roka čistit i zevnitř Ale ta hlavní hniloba šla zevnitř, protože se tam usazoval bordel dole v blatníku, ale ne kvůli díře v podběhu, ale protože tam tudy vedl odtokový kanálek od čelního skla, takže veškerý prach a bordel tekl dolů a tam se vlivem toho prachu, ze kterého se tam stalo bláto ucpal ten odtok. takže jedničkové octavie ty blatníky mají shnilé i když zástěrky nemají.
U rapida se tohle nestane, protože blatník končí nad prahem a hlavně odtokový kanalek jde vnitřkem za prahem. Zástěrky už ve předu nemají ten rantl, takže se pod nimi nedrží prach a bordel. U roomstera už to tak mám a je to tam OK. Vlhkost se tam nedrží a vnitřky blatníků jsem chtěl čistit po třech letech a vyjma jedno listu ze stromu tam bylo úplně čisto.
čoveče, já sám nevím, jak se to tam dostalo. Taky jsem to nechápal, jak se za tím blatníkem list od javoru dostal. Když si vezmu, že ten kanálek je malinký a má tak 3-4 mm, tak takový list, jaký tím prošel jsem nechápal, jak se tam dostal.
Já jsem si lapače dal na svoji OIII RS TSI bohužel až po první zimě. Dost mě mrzí, že jsem to neudělal hned. Exponovaná část zadního nárazníku (ze spodu za koly) byla od inertního posypového materiálu jak kdyby prošla opískováním. Lapače to naštěstí z větší části zakryly. Takže dle mého názoru lapače smysl mají. A že to trochu hůř vypadá je mi fuk.
Docela se nestačím divit montážnímu způsobu u Rapida. Vrtat třetí otvor?? [odkaz] Starší modely tu měly plastové nadkolí přichycené šroubem z výroby, opravdu skvělé, že Škoda domýšlí šetření až tak daleko že šetří i na jednom blbým šroubu...
A dost se divím, že se ve Škodě ještě nenaučili vytvarovat plastové nadkolí tak, aby nevznikala nelícující mezera mezi plechem blatníku a plastem (nad horním příchytným šroubem předního lapače). Touto mezerou se dostává bordel k přední části prahu a po 10 letech, pokud to člověk neví a nevyšplíchne tuto část wapkou, je přední část prahu a blatník shnilý... Ale co bychom vlastně chtěli, je to lowend Rapid, že ...
Ale tohle není tak úplně pravda. Hodně to hnilo u jedničkových octavií a fabií, protože tam ta zástěrka nelogicky obepínala zvnějšku blastník. což byla blbost. Já to měl u octavie taky. Muselo se to pravidelně dvakrát do roka čistit i zevnitř Ale ta hlavní hniloba šla zevnitř, protože se tam usazoval bordel dole v blatníku, ale ne kvůli díře v podběhu, ale protože tam tudy vedl odtokový kanálek od čelního skla, takže veškerý prach a bordel tekl dolů a tam se vlivem toho prachu, ze kterého se tam stalo bláto ucpal ten odtok.
U rapida se tohle nestane, protože blatník končí nad prahem a hlavně odtokový kanalek jde vnitřkem za prahem. Zástěrky už ve předu nemají ten rantl, takže se pod nimi nedrží prach a bordel. U roomstera už to tak mám a je to tam OK. Vlhkost se tam nedrží a vnitřky blatníků jsem chtěl čistit po třech letech a vyjma jedno listu ze stromu tam bylo úplně čisto.
ten blatník ti to u Rapida obepíná prakticky stejně [odkaz]
A problém určitě nebyl v odtokovém kanálku. Stačí ti opravdu malá škvíra (nelícování) a za plastový podběh se ti dostává enormní množství bordelu. Pokud jezdíš vyloženě po čistých udržovaných cestách, možná to tak nevnímáš, ale pokud jezdíš i prašnější nebo nezpevněné cesty, tak to jasně vnímáš.
Bez zástěrky ti to nezačne hnít a nemá se kde zachytávat bordel, ale auto se víc špiní. Se zástěrkama si zaděláváš na budoucí problémy shnilého blatníku a prahu.
Jak jde spára blatníku a prahu je relativně jedno. Jestli ti začne hnít daná část jako součást blatníku nebo prahu zkrátka není až tak důležité. Tedy, dokud to byla součást blatníku, tak to šlo relativně snadno a levně vyměnit.
Ale ne, u té octavie to bylo přece jinak. Ten blatník šel přes práh až dolů pod něj, nebyla tam mezera jako u toho rapida. U octavie ten blatník šel až dolů. A voda z odtokového kanálku tekla dolů k tomu místu blatníku a tam se držela, protože odtékla jen tou škvírou pod prahem. Pokud bys měl možnost se na to podívat u té octavie, tak zkus do toho kanálku nalít vodu a uvidíš kudy bude vytékat, přesně pod tím blatníkem. A když se to tím prachem ucpalo, tak si z toho pak po odmontování toho lemu klidně vyndal půl kýble bordelu. Já si pamatuju, když jsem ji kupoval a to jí bylo 10, že tam byl nános tak 30 cm vysokého čurbesu. a to byl takový ten jíl, bláto, prach, ztvrdlý a bohužel i dole pěkně vlhký a rezlo to tam zevnitř jako kráva.
U toho rapida se s Tebou určitě hádat nebudu. toho s přední zástěrkou vidím tady poprvé a máš recht, že jsem překouknul, že ta zástěrka jde i kus pod práh, to by tam reznout mohlo. Já myslel, že má stejný zástěrky jako fabie a roomster, která je fakt jen zepředu a nejde pod a máš pravdu, že u rapida by to tam mohlo zlobit. COž moc nechápu, proč to takhle udělali a nenechali to jako u fábky.
Zvenku to ale pokud je tam dobře udělaná ochrana karoserie, reznout ale nemělo. Blbý by bylo, kdyby se ta vlhkost držela uvnitř toho blatníku, jako u té octavie.
ALe u té jedničkové octavky to rezlo právě kvůli tomu kanálku a blbýmu řešení odtoku dole.
S Octavií máš svůj díl pravdy, ne že ne. Ale odtok nebyl problém, ta mezera mezi blatníkem a prahem byla dost velká. Tohle byl problém až Fabií I (tedy vlastně je). Pokud se zanesl kanálek pak samozřejmě ano.
Nicméně za zástěrkou se hromadilo neskutečné množství čurbesu, což nemělo s tím kanálkem nic společného. Ale možná záleželo na tom, jak jsi udržoval wapkou a jak moc velkým marastem jsi jezdil...
Uzavřel bych to, prostě pod předníma zástěrkama to hnilo, bez nich ne. Rapid má zástěrku podobně stupidně tvarovanou...
Takhle jasně, máš pravdu. když u té jedničkové octavie byly přední zástěrky, tak to hnilo o to rychleji. Ale vlivem toho nánosu zevnitř je jedničková octavie odsouzená k tomu, že to prostě hnije i bez nich. Tam to fakt bylo hodně blbě vyřešený. Já si s tím prošel u všech třech, co jsem měl já i rodiče a bylo to stejný. A jedna zástěrky neměla a hnilo to tam zevnitř taky.
Hlavní problém té zástěrky byl, že byla hodně na těsno a drželo se tam vlhko a proto to hnilo.
ALe myslím, že od roku 2004 nebo pak ty Tour, už měli zástěrky vepředu jiný, že byly jen malý a nešli tak blbě dozadu a kolem blatníku.
"Málokdo si uvědomí, že například poškození vzadu jedoucího vozu hradí provozovatel auta, od něhož kámen odletěl, z povinného ručení, což může znamenat malus."
Ani ta nejlepší palubní kamera kamínek nezaznamená a pokud mě někdo zastaví, že od mého auta odlétl kamínek a poškodil mu auto, s důvěrou mu doporučím zavolat Policii ČR a hlavně mi dokázat, že to tak bylo. Samotná absence lapačů nečistot jistě důkazem není. To samé doporučím pojišťovně, pokud si někdo opíše mé reg.číslo a pak to nahlásí. Já naopak budu ještě tvrdit, že dotyčný asi nepřizpůsobil jízdu a hlavně bezpečnou vzdálenost stavu a povaze vozovky a lepil se mi "na pr.el" :-)
Proto mám auto pojištěné havarijně komplet, včetně připojištění oken a již jsem to i využil.
Takže redakce, prosím nepiště takové bludy...
P.S. Já osobně "zástěrky" používám pouze za předními koly právě kvůli blátu a otlučení prahů od kamenů.
Ale kulový ti dokážou :-) rohYpnole, už to nehul :-), prasklý okno není vražda, chtěl bych vidět, kdo se tím bude zabývat jako vyšetřováním, svědectvím atd..
to záleží na tom, na koho narazíš a hlavně jak šikovnýho právnika bude mít. Pravdu samozřejmě máš, o tom žádná, že to je těžko dokazatelný. Jediné, co bych neříkal je to, jak píšeš o té bezpečné vzdálenosti. Pokud bys argumentoval, že nedodržoval bezpečnou vzdálenost, proto má okno rozbité, tak bys musel naopak ty dokázat, že za Tebou nedodržel bezpečnou vzdálenost, což by bylo blbý. Tím by ses do toho akorát zamotal a hlavně, pokud by to na Tebe přišlo jako udání dodatečně, tak bys nemohl argumentovat, že si někde na parkingu Tvojí SPZ prostě opsal.
Rohypnol má pravdu s tím svědkem. To opravdu stačí. Četl jsem o tom jednou článek. Tam stačí mít svědka v autě. Policie by se tím musela zabývat, pokud by škoda byla nad určitou částku. Což vzhledem k tomu, že dneska ty okna s vyhříváním a promítáním nějakých těch blbin stojí klidně 25 hadrů, tak není zase tak nemožné.
A vzhledem k tomu, že rozbitých oken je čím dál víc, tak se i pojišťovny tím zabývají čím dál víc. Vedle nás je autosklenářství a můžu Ti říct, že za poslední rok ty pojišťovny fakt okna víc hlídají než dřív...jednak aby se s tím nešvindlovalo a jednak aby to platila jiná pojišťovna.
Oni ty pětikila za rok, nebo kol to připojištění stojí těm pojišťovnám prý moc nestačí, tak si na to dávají fakt bacha čím dál víc.
Zvláštní, opravdu stačí, aby řidiči za mnou "stará" dosvědčila, že jsem jim rozflákal sklo, a mohou po mně něco chtít? Já když jsem si o tom tak před rokem něco málo zjišťoval, dočetl jsem se, že naděje na vyplacení z povka je leda v případě, že se viník ke všemu přizná, a i tak kdoví jestli.
No, za určitých okolností ano. Ale jak jsem psal v příspvěku, dokazuje se to hodně blbě. Ono tam dost záleží na okolnostech. Ale pravdu má cuba, že dokázat to není snadné. Ale hodně by mu přítižilo, kdyby řekl, že za ním nedodržel bezpečnou vzdálenost, protože by se tím prakticky přiznal a chytrý právník by ho na to položil. Ale to už byl extrém, to bylo i u soudu. myslím, že na dfens jsem to četl, ale už si to nepamatuju.
Ono to samozřejmě celé není snadné a dokazování by bylo těžké. Ale třeba když před Tebou pojede Tatra a z korby ji z hromady sutě vyletí kámen a rozbije Ti sklo, nebo cokoliv jiného, tak ho jednoznačně musíš zastavit a volat policajty.