Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: J.D. Power 2004 (3.díl): nižší střední=japonský hattrik!

Nejlépe hodnocenými automobily nižší střední třídy jsou ve Velké Britanii Mazda 323, Toyota Corolla a Honda Civic. Kde je Evropa?
Zpět na článek
29. 4. 2004 11:58
neregistrovaný "Milosch"
29. 4. 2004 12:48
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
29. 4. 2004 15:12
neregistrovaný "Milosch"
30. 4. 2004 14:32
neregistrovaný "magic"
30. 4. 2004 15:34
neregistrovaný "Milosch"
29. 4. 2004 22:16
neregistrovaný "mex"
29. 4. 2004 22:23
neregistrovaný "cool-hand"
29. 4. 2004 22:38
neregistrovaný "cool-hand"
neregistrovaný "Milosch"
29. 4. 2004 11:58
???
Už dlouho čtu různé statistiky a nevím co si mám myslet. Německá vychází s prohlídek STK a následného popisu závad plus hlášených poruch. Niméně tato statistika už nepíše jestli mi vypadl kablík nebo se ***a elektronika. Tato anglická vychází s pocitu nevím jak jinak to popsat. Každý majitel popřípadě fanda odpustí svému autu nějakou tu drobnost. Takže nechápu co nám vlastně tato statistika říká - jaký je rozdíl mezi posledním Fiatem (daný typ se už nevyrábí 3 roky) a první Mazdou 323 (nová, stará kolik km??) Oněch 16.2 %?? Co to je za číslo, že autor píše o propadu italských vozů. Mimo to i německých statistikách stáří do 6 let patří Fiat k průměru kde i spousta jiných značek (typů) končí tam kde by je nikdo nehledal, a jsme zase u toho kablík nebo elektronika? Nehledě na to, že angličané nemají rádi italské vozy ani ne tak pro jejich dřívější velké problémy s kvalitou jako to, že italové to v automobilovém průmyslu v podstatě anglánum natřeli. Angláni dnes v podstatě se svými značkami vymizeli, ROVER je jenom vzpomínka na minulost.
Rozbalit vlákno
5
neregistrovaný "Ondrej Lanik (Auto.cz)"
29. 4. 2004 12:48
Re: ???
O tom jak vznika J.D. POWER Consumer Satisfaction Index jsme strucne psali zde:
[odkaz]
Zajímají-li vás podrobnosti nezbývá než zakoupit britsky casopis WhatCar (cervnove cislo, v prodeji od 20. dubna, www.whatcar.com) resp. celou studii u J.D.POWER [odkaz]
Jakou metodiku byste navrhoval vy? Co by mela postihovat?
neregistrovaný "Milosch"
29. 4. 2004 15:12
Re: ???
Dík za reakci pane Láník. Ono to opravdu není jednoduché, ale musíte uznat, že necelých 30 tis. oslovených v 50 mil. Anglii není žádné statistické číslo, které by o něčem vypovídalo. Osobně bych bral záznamy od importéru jednotlivých značek (ovšem to je otázka zda by vám někdo tyto data dal), kteří mají svůj kmen dokonale zmapován. Posléze poměrově upravil k celkovému počtu jednotlivých typů vozu v dané zemi. To si myslím by mohlo vypovídat o tom kolik vozů se jednotlivým výrobcům kazí a taky jaká je povaha závady.
neregistrovaný "magic"
30. 4. 2004 14:32
Re: Proc se stale ceske redakce vyhybaji reliability indexu?
Nevim, proc se stale ceske redakce vyhybaji reliability indexu? Uverejnuji same nicnerikajici statistiky niceho a ignoruji celkem solidni srovnavaci kriteria? Reliabilityindex je asi nejobjektivnejsi svym hodnocenim (hodnoti servisy) a jeho vysledky tak nejak zhruba odpovidaji i mym zkusenostem. Jinak bych ani nerekl, ze Anglicani nemaji radi italska auta (podivej se na priznivce treba Integrale), ale u Fiatu bych za problem cislo 1 kdekoli krome Italie, Francie a Svycarska oznacil jak servis, tak hlavne poprodejni sluzby. Zkratka Fiat se ridi heslem: "budte radi, ze si u nas muzete neco koupit", kdezto ty ostatni znacky jsou vdecne lidem za to, ze si jejich vyrobky vubec koupi. Pricti k hodnoceni AR 147 tech 16% za servis a mas skvele hodnocene auto! Reliability index uvadi Fiat na 9 nejlepsim miste ve spolehlivosti (nove typy jsou hodne spolehlive), pricemz prvni absolutne mezi znackami je Mazda, druhy Ford, trerti Honda, potom Toyota, Vauxhall, Hyundai, Peugeot, Nissan, Fiat a Volvo. Nejhorsi hodnoceni ma Jeep, druhe nejhorsi je Subaru, Land Rover, Alfa Romeo, Saab, Audi, BMW, Rover, Renault a Mitsubishi. U AR jsou spatne hodnoceny stare typy (164, 155 - hlavne 2,5 nafta), 156 do roku 2000 lehky podprumer, od roku 2000 vysoky nadprumer. Z toho vyplyva, ze musis u spagetaku vedet presne co kupujes, protoze i auta jedne modelove rady se od sebe vyrazne lisi! A to se nedivim, ze lidem vadi! Spatne hodnoceni Audi je dano hlavne modelem A6 a u BMW jsou nejvetsim prusvihem modely M-rady. Ostatni bavoraky jsou mirne nad prumerem az nadprumerne spolehlive. Reliability index rovnez deli zavady podle procent vyskytu (u spaget treba caste vymeny soucasti na zaveseni, u Subaru pres 40% zavady na motorech). Jinak jeste pro Skodovaky: reliability index hodnoti Skodovku jako vyjimecne spolehlivou, a to u vetsiny soucasnych modelu!
neregistrovaný "Milosch"
30. 4. 2004 15:34
Re: Proc se stale ceske redakce vyhybaji reliability indexu?
Magicu velmi zajimavé, prosím napiš mi odkud tyto info bereš. Dík
neregistrovaný "magic"
3. 5. 2004 10:36
Re: Proc se stale ceske redakce vyhybaji reliability indexu?
Jo, pardon, to nejdulezitejsi jsem zase neuvedl: www.reliabilityindex.com
neregistrovaný "mex"
29. 4. 2004 22:16
bez titulku
A kde je Ochcafka????
Snad ji zase nestricili do stredni stridy kde nema vubec co delat???
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "cool-hand"
29. 4. 2004 22:23
J.D. Power 20. dubna 2004
Spokojenost zákazníků se značkou vozu ve Velké Británii:
1. Lexus
2. Skoda
3. Mazda
další Evropan je až na 6. místě BMW, na 8. Volvo a na 9. Audi
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "cool-hand"
29. 4. 2004 22:38
Re: J.D. Power 20. dubna 2004
Sorry, ono už je to napsaný dřív, pár dní jsem tu nebyl.
Jinak je fajn, že se hodnotí i spokojenost se servisem. Každý auto se může porouchat, pak záleží na servisu jak se o vás postará. U Audi tátovi vždycky nabídli jako náhradní vůz minimálně A4, ale když se mu *** Mercedes za 2,5mega v Praze, tak ho klidně nechali odjet domů vlakem... Naštěstí máma měla čas a tak pro něj jela druhým autem (v celku kousek, jen 100km...), to jsou služby dealera "nejlepších vozů na světě"