Drzost Cinanov nepozna hranic. Pritom VW a Hyundai vyrabaju aj v Cine a prinasaju jej zamestnanost a peniaze.
Potom tato cinska kopirka JAC to este bude chcet isto exportovat do EU ako ked Cinska kopirovacia automobilka Great Wall chcela predavat kopiu Pandy - Great Wall Peri v Europe.
Napriek tomu, ze Great Wall predava svoje auta v Europe (vyrobene v Cine, par modelov CDK Bulharsko je to iste) doteraz vyraba kopiu Pandy a predava po celom svete.
Drzost!
Mohlo by sa stat, ze ked sa tieto Cinske kopirovacie auta objavia na Slovensku tak ich niekto obide klucom a vykope im spatne zrkadla!
Milý môj! VW a iný v prvom rade využívajú v Čne lacnú pracovnú silu - na spôsob novodobého otroctva!
To, že potom vyrobia takýto "paskvil" svet nemusí trápiť... predajný je iba v Číne (aj to len okrajovo)
...a zaujímavý >:D. Čínski dizajnéri si asi zoberú fotku nejakého zahraničného modelu, vo Photoshope alebo nejakom 3D programe niečo natiahnu, inde zase uberú, zaoblia alebo urobia hranu, a nové čínske auto je na svete.
Že to vyzerá ako vtákopysk vo svete zvierať, to ich už akosi netrápi.
Asi to bereš s nadhledem, jenže přesně takhle to v některých případech OPRAVDU funguje - vezmou oficiální fotografie zahraničního vozu, něco málo upraví v PS, a vyšlou to do světa jako fotky nového modelu. Dokonce se přitom nezmůžou ani na to, aby z nich odstranili odkaz na zdroj.
Konfuciánská filozofie a tradice velí učit se od mistrů a "o***t" se po těch, kdo jsou nejlepší - ze svého pohledu tím Číňané v podstatě vzdávají úctu těm originálům. Tím kopírováním (nejen designu, ale i technologií a výrobních postupů) se učí mnohem rychleji, než kdyby šli nějakou vlastní cestou a objevovali už objevené. Je to jejich cesta k dosažení "dokonalosti". Z jejich hlediska to není nic špatného, protože tak doženou svoje vzory mnohem rychleji. Patří k tomu i to, že čínští designeři a manažeři studují na těch nejlepších univerzitách po celém světě, takže už příští generace bude evropanům rovnocennou konkurencí.
Druhou otázkou je intenzita "ochrany duševního vlastnictví", která je v Evropě dovedena do absurdních rozměrů. Čínské kopírování je (z našeho pohledu) jistě přehnané, ale stejně přehnaná mi přijde patentová ochrana písmen TDI (na rozdíl od GTO, nebo EVO), M (BMW), S (Mercedes), nebo čísel 205, 911, 458, 850 - to je jako kdybych si patentoval noty Cé a Gé :-)
Docela se divím, že se BMW nesoudí s Mazdou za použití číslic 3 a 6, a že se s oběma nesoudí Renault, který tahle čísla "vymyslel" :-)
Re: Humbuk kolem kopírování je nepochopením reality!
to je sice fajn, ale jednou si to ty automobilky nechali patentovat(stejně jako mnohé technologie) a zaplatili za to zcela jistě mnoho peněz a pak přijde nějaká takováhle fabrika a prodává to no...kdybych byl já vlastníkem nebo manažerem některých automobilek taky by mě to asi netěšilo, ještě že se podobné vozy prodávají jen na trzích na dálném východě
Nie je Čína ako Čína , aj keď ani jeden čínsky automobil nedosahuje kvalít Európskych značiek . Ale v dizajne im to celkom aj ide , Chery predstavil nový sedan a vyzerá celkom dobre , cítiť tam samozrejme inšpiráciu (Seat,BMW,Audi,Subaru) ale ako celok to vyzerá dobre ! [odkaz]