Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

JAC HeYue S30: Další čínská kopie, tentokrát Cayenne a ix35

David Bureš
Diskuze (19)
Automobilka JAC se již v minulosti nechvalně proslavila kopiemi cizích vozů. Mezi zkopírovaná auta patří také její nejnovější SUV.

Čínský výrobce JAC se zhlédl v korejském Hyundai a jeho SUV, v poslední době postavil už druhý automobil, který se podobá modelu z Koreje. HeYue S30 používá mnohé designové prvky z Hyundai ix35.

HeYue S30 ale nekopíruje pouze jediný vůz. Zatímco příď je jasná ix35, koncové světlomety zase svými tvary připomínají Porsche Cayenne, dvoubarevná kola pak ráfky dostupné pro Renault Clio.

Také uvnitř je patrná inspirace Porsche Cayenne, a to díky palubní desce s obrazovkou a výraznými výdechy ventilace.

Nabídka motorů pro HeYue S30 zatím oficiálně oznámena nebyla. Hovoří se však o starší atmosférické osmnáctistovce o výkonu 97 kW a patnáctistovce v atmosférickém a přeplňovaném provedení se 110 kW.

Automobil míří do segmentu malých SUV, které jsou v současnosti na evropském trhu velice oblíbené. JAC tak na tento druh auta bude chtít nalákat i Číňany.

V hierarchii značky bude HeYue S30 umístěno pod dříve představený model Eagle S5. Také ten nápadně připomíná Hyundai ix35.

Automobilka JAC vznikla již v roce 1964 jako Hefei Jianghuai Automobile Factory, původně vyráběla nákladní vozy. Ty produkuje dodnes, vedle toho však do svého portfolia po roce 2000 přidala také osobní auta. V minulosti JAC oficiálně spolupracovalo s Hyundai, nabízelo například upravenou verzi první generace Hyundai Santa Fe.

David Bureš
Diskuze (19)
Avatar - Bristol
21. 4. 2013 10:04
Re: Humbuk kolem kopírování je nepochopením reality!
to je sice fajn, ale jednou si to ty automobilky nechali patentovat(stejně jako mnohé technologie) a zaplatili za to zcela jistě mnoho peněz a pak přijde nějaká takováhle fabrika a prodává to no...kdybych byl já vlastníkem nebo manažerem některých automobilek taky by mě to asi netěšilo, ještě že se podobné vozy prodávají jen na trzích na dálném východě
Avatar - Bristol
21. 4. 2013 09:59
vývoj čínských vozů
[odkaz]
>:D >:D
Avatar - Aladeen
21. 4. 2013 08:56
Nie je Čína ako Čína
Nie je Čína ako Čína , aj keď ani jeden čínsky automobil nedosahuje kvalít Európskych značiek . Ale v dizajne im to celkom aj ide , Chery predstavil nový sedan a vyzerá celkom dobre , cítiť tam samozrejme inšpiráciu (Seat,BMW,Audi,Subaru) ale ako celok to vyzerá dobre ! [odkaz]
21. 4. 2013 05:32
OK
teď už jsem viděl VŠECHNO.... můžu v klidu umřít...
Avatar - bigi25
21. 4. 2013 01:54
Humbuk kolem kopírování je nepochopením reality!
Konfuciánská filozofie a tradice velí učit se od mistrů a "opičit" se po těch, kdo jsou nejlepší - ze svého pohledu tím Číňané v podstatě vzdávají úctu těm originálům. Tím kopírováním (nejen designu, ale i technologií a výrobních postupů) se učí mnohem rychleji, než kdyby šli nějakou vlastní cestou a objevovali už objevené. Je to jejich cesta k dosažení "dokonalosti". Z jejich hlediska to není nic špatného, protože tak doženou svoje vzory mnohem rychleji. Patří k tomu i to, že čínští designeři a manažeři studují na těch nejlepších univerzitách po celém světě, takže už příští generace bude evropanům rovnocennou konkurencí.

Druhou otázkou je intenzita "ochrany duševního vlastnictví", která je v Evropě dovedena do absurdních rozměrů. Čínské kopírování je (z našeho pohledu) jistě přehnané, ale stejně přehnaná mi přijde patentová ochrana písmen TDI (na rozdíl od GTO, nebo EVO), M (BMW), S (Mercedes), nebo čísel 205, 911, 458, 850 - to je jako kdybych si patentoval noty Cé a Gé :-)
Docela se divím, že se BMW nesoudí s Mazdou za použití číslic 3 a 6, a že se s oběma nesoudí Renault, který tahle čísla "vymyslel" :-)