..asi jsem se zamiloval :D:D jen přemýšlím nad tím držadlem pro spolujezdce......tedy spolujezdkyni....když ji budu šahat nakolínko..při klidné jízdě..nebude to vadit? :D:D:D
No stále mi nesedí tvar těch vnějších vstupů vzduchu. Co mi nesedí, jsou koncovky výfuků, docela bijí do očí. Ty centrální jsou moc velké a ty páry po dvou, to mi přijde jako nadybtečný počet a ještě s nevhodným tvarem. Dvě oválné nebo obdelníkové by je podle mě dobře nahradily. Podle mě, F-Type bude dokonalý až s prvním faceliftem. 59 tisíc liber je taky dost, faktem je, že to je za 6 válec, jinde začínají se čtyřmi, přesto myslím, že nějakých 55 tisíc by bylo adekvátnějších.
Design karoserie i interiéru jednoznačně parádní, za to zaslouží u Jaguaru maximální uznání. Přesto mi nadšení z auta trochu kazí jedna věc, hmotnost...
Je více než chválihodné, že se u Jaguaru rozhodli vrátit ke kořenům a postavit sportovní auto zaměřené čistě na řidiče a zážitky za volantem. Nepochybuji, že bude F-type jezdit více než dobře, ale už vzhledem k dopředu ohlašovanému zaměření auta a odkazu na E-type jsem čekal, že se dočkáme lehkého roadsteru a ne auta vážícího v základu 1600 kg.
Ano, pod kapotou je šestiválec, 8-stupňový automat také na váze neubere, ale přesto. Je to kompaktní dvoudvéřový dvousedadlový roadster, celá karoserie je z hliníku, není to CC, ale využívá lehčí plátěnou střech, tak mi vrtá hlavou, kde to auto nabralo 1,6 tuny?
Pakliže je F-type postaven jako řidičské auto, které má být schopné nejen při jízdě v přímce, ale být agilní a obratné i v zatáčkách, pak bych čekal, že bude, i s ohledem na největšího konkurenta a nesporný etalon tohoto segmentu, Porsche Boxter S, o dobrých 100-150 kg lehčí. Poté bych přimhouřil oko i nad základní cenou, která je nastavena poměrně sebevědomě.
Postřeh na závěr:
Za vnitřek by se možná nemuseli stydět u Astonu či Ferrari a i mně se líbí, ale nejsem si jist, zda by v Gaydonu či Maranellu pustili do světa sportovní auto s gumovými pedály jak z fabie (viz. 1. foto). Na jízdu taková věc sice nemá sebemenší vliv, ale u auta s cenovkou téměř 2 mil. Kč a u interiéru, kde je vše propracováno do nejmenšího detailu, vyrobeno z prvotřídních materiálů a obšito kůží takový detail přímo bije do očí a zcela zbytečně kazí dojem.
jaguar vyraba sportiaky na bezne jazdenie na rozdiel od ferrari ..... takze aj ta hmotnost a pohodlie a vsetko okolo toho je ine..... mne sa to zda v pohode.... nie je to ferrari... je to auto na prekonavanie aj dlhych vzdialenosti a okrsok, nie je to dialnicna stihacka ..... na okrskach ti netreba zrychlenie z 0 na 100 za 4 sekundy... podstatna je tam pruznost a celkove pohodlie a bytelnost v aute a radost z jazdy..... myslim ze jaguar F type je dokonale auto, podla mna bomba roka :yes::yes::yes:
Také jsem nenapsal ani slovo, že by snad F-typu chyběl výkon, nebo že by měl špatné dynamické parametry. Ano, není to dálniční stíhačka, je to auto pro radost z jízdy, a proto by mělo být především lehké a agilní. Kdo si chce v pohodlí a veškerém komfortu vozit pozadí přes půl Evropy, ten si koupí XK. To je bytelné, luxusní (a těžké) grand turismo...
Trochu skoda,ze upustili od vysuvneho volice pev. Packy pod volantem (sterace,blinkry) a el. nastavovani sedacek uz jsem taky nekde videl.
Ale hezke to je to jo... ;-)
Myslel si asi volice prev. Ano, ale F-Type je evidentně orientován na tu část trhu, která volič nepreferuje. Klacek je tam i kvůli manuálu, jen se dá jiná krytka, ale to je jen spekulace. Chápu ale, že výsuvný volič je takový prima gadget, který Jag pomáhá odlišit.
né že by 8A bylo tak špatné ústrojí, jen bych si k autu tohoto typu dokázal spíše představit manuál. Otevřený roadster je v mém podvědomí auto spíše pro radost, než na zdolávání okruhových rekordů a proto by mi tam více ladil manuál. Ale tisíc lidí, tisíc chutí. I tak ale pěkné auto.