Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jaguar F-type: První živé dojmy

Slavný E-Type je už zralý padesátník, teprve letos ale Jaguar přichází s plnohodnotným nástupcem.
Zpět na článek
27. 9. 2012 11:57
27. 9. 2012 12:55
27. 9. 2012 17:28
27. 9. 2012 11:57
ach jo..
..asi jsem se zamiloval :D:D jen přemýšlím nad tím držadlem pro spolujezdce......tedy spolujezdkyni....když ji budu šahat nakolínko..při klidné jízdě..nebude to vadit? :D:D:D
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Pekelná Micinka
27. 9. 2012 12:08
Re: ach jo..
Vadit komu? Autu nebo spolujezdkyni? Aspoň tě to donutí začít rovnou o něco výš. ;-)
27. 9. 2012 12:55
Re: ach jo..
..no měě :-) začít hned nahoře to není ono.....a navíc pokud má sukýnku..musíš nějak podní zajet :D:D ale to tu rozebírat raději nebudem, :))
Avatar - Pekelná Micinka
27. 9. 2012 13:23
Re: ach jo..
To nebudem. Auto je třeba nejprve zajet.
Avatar - Pekelná Micinka
27. 9. 2012 12:06
F-might
No stále mi nesedí tvar těch vnějších vstupů vzduchu. Co mi nesedí, jsou koncovky výfuků, docela bijí do očí. Ty centrální jsou moc velké a ty páry po dvou, to mi přijde jako nadybtečný počet a ještě s nevhodným tvarem. Dvě oválné nebo obdelníkové by je podle mě dobře nahradily. Podle mě, F-Type bude dokonalý až s prvním faceliftem. 59 tisíc liber je taky dost, faktem je, že to je za 6 válec, jinde začínají se čtyřmi, přesto myslím, že nějakých 55 tisíc by bylo adekvátnějších.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - boost.
27. 9. 2012 17:28
Re: F-might
Přesně, ty koncovky mi tam nesedí. Ale celkově to je hodně podařené. :yes:

Po delší době jsem zase napsal svůj nice neříkající komentář, do Rapidu a Golfu jsem se pouštět moc nechtěl. >:D
Avatar - Co-pilot
27. 9. 2012 13:05
Krása s drobným zklamáním...
Design karoserie i interiéru jednoznačně parádní, za to zaslouží u Jaguaru maximální uznání. Přesto mi nadšení z auta trochu kazí jedna věc, hmotnost...

Je více než chválihodné, že se u Jaguaru rozhodli vrátit ke kořenům a postavit sportovní auto zaměřené čistě na řidiče a zážitky za volantem. Nepochybuji, že bude F-type jezdit více než dobře, ale už vzhledem k dopředu ohlašovanému zaměření auta a odkazu na E-type jsem čekal, že se dočkáme lehkého roadsteru a ne auta vážícího v základu 1600 kg.

Ano, pod kapotou je šestiválec, 8-stupňový automat také na váze neubere, ale přesto. Je to kompaktní dvoudvéřový dvousedadlový roadster, celá karoserie je z hliníku, není to CC, ale využívá lehčí plátěnou střech, tak mi vrtá hlavou, kde to auto nabralo 1,6 tuny?

Pakliže je F-type postaven jako řidičské auto, které má být schopné nejen při jízdě v přímce, ale být agilní a obratné i v zatáčkách, pak bych čekal, že bude, i s ohledem na největšího konkurenta a nesporný etalon tohoto segmentu, Porsche Boxter S, o dobrých 100-150 kg lehčí. Poté bych přimhouřil oko i nad základní cenou, která je nastavena poměrně sebevědomě.

Postřeh na závěr:
Za vnitřek by se možná nemuseli stydět u Astonu či Ferrari a i mně se líbí, ale nejsem si jist, zda by v Gaydonu či Maranellu pustili do světa sportovní auto s gumovými pedály jak z fabie (viz. 1. foto). Na jízdu taková věc sice nemá sebemenší vliv, ale u auta s cenovkou téměř 2 mil. Kč a u interiéru, kde je vše propracováno do nejmenšího detailu, vyrobeno z prvotřídních materiálů a obšito kůží takový detail přímo bije do očí a zcela zbytečně kazí dojem.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - 3_diamanty
27. 9. 2012 13:46
Re: Krása s drobným zklamáním...
jaguar vyraba sportiaky na bezne jazdenie na rozdiel od ferrari ..... takze aj ta hmotnost a pohodlie a vsetko okolo toho je ine..... mne sa to zda v pohode.... nie je to ferrari... je to auto na prekonavanie aj dlhych vzdialenosti a okrsok, nie je to dialnicna stihacka ..... na okrskach ti netreba zrychlenie z 0 na 100 za 4 sekundy... podstatna je tam pruznost a celkove pohodlie a bytelnost v aute a radost z jazdy..... myslim ze jaguar F type je dokonale auto, podla mna bomba roka :yes: :yes: :yes:
Avatar - Co-pilot
27. 9. 2012 14:24
Re: Krása s drobným zklamáním...
Také jsem nenapsal ani slovo, že by snad F-typu chyběl výkon, nebo že by měl špatné dynamické parametry. Ano, není to dálniční stíhačka, je to auto pro radost z jízdy, a proto by mělo být především lehké a agilní. Kdo si chce v pohodlí a veškerém komfortu vozit pozadí přes půl Evropy, ten si koupí XK. To je bytelné, luxusní (a těžké) grand turismo...
Avatar - Barrichello
27. 9. 2012 14:12
Re: Krása s drobným zklamáním...
No váha je vysoká, tolik váží můj XJ a to je 5,1 metru dlouhá limuzína s V8kou >:D
Avatar - Pekelná Micinka
27. 9. 2012 14:52
Re: Krása s drobným zklamáním...
No Dinar ti asi napíše, čím to je... ;-) >:-[]
27. 9. 2012 16:49
Re: Krása s drobným zklamáním...
Trochu skoda,ze upustili od vysuvneho volice pev. Packy pod volantem (sterace,blinkry) a el. nastavovani sedacek uz jsem taky nekde videl.
Ale hezke to je to jo... ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
27. 9. 2012 17:00
Re: Krása s drobným zklamáním...
Myslel si asi volice prev. Ano, ale F-Type je evidentně orientován na tu část trhu, která volič nepreferuje. Klacek je tam i kvůli manuálu, jen se dá jiná krytka, ale to je jen spekulace. Chápu ale, že výsuvný volič je takový prima gadget, který Jag pomáhá odlišit.
Avatar - Kolouš
27. 9. 2012 17:02
škoda té převodovky
né že by 8A bylo tak špatné ústrojí, jen bych si k autu tohoto typu dokázal spíše představit manuál. Otevřený roadster je v mém podvědomí auto spíše pro radost, než na zdolávání okruhových rekordů a proto by mi tam více ladil manuál. Ale tisíc lidí, tisíc chutí. I tak ale pěkné auto.
Rozbalit vlákno
0