Vysvětlil by mi prosím někdo jak je možné že podle normy WLPT je dojezd 480 km, ale když spočítám dojezd z kapacity aku 90 kWh a spotřeby 21,2 kWh/100 km stanovené podle úplně stejné normy, vyjde mi jen 425 km ??
Je to proto že spotřeba je počítaná ze zásuvky, tj. je vyšší o ztráty v aku a nabíjecí elektronice ?
jj to je vlastne uplne stejny typ auta, kdo chce SUV tak jde a koupi si 2 mistnej sportacek :yes: co pak teda kupujou lidi co chtej 2 mistej sportak.....dodavku?
jak kráva (2.2t), ale hezký a rychlý. To vzduchové pérování bude asi nutnost. Cena v konfigurátoru 2.4 mil.... :-! Snad s přibývající konkurenci půjdou ceny dolů....... ;-)
objem prodeju baterii do BEV ale i v dalsich oborech jako je spotrebni elektronika za posldnenich 10 let stoupla 35x, presto cena baterii za tu dobu klesla na osminu (1/8), a to i presto ze nektere ze surovin stoupoly na cene az 12x, proste z obrich marzi se stavaj min obri marze a casem se z nich stanou bezne marze, porad se totiz bavime o relativne male serii vyroby, vem si ze by se rocne vyrobilo jen 1-2 miliony aut, kolik by asi staly pri techto poctech? opravdu by slo poridit treba neco jako Sandero za 180 tisic? spis ne, a trh by se soustredil na drazsi kousky s vetsi marzi
psal jsem to myslim i zde do diskuze, nejvetsi naklady na vyrobu baterii jsou podle LG Chem (dnes asi jeden z nejvetsich dodavatelu bateri pro BEV) ve vyrobnim procesu baterii , a to udajne az 82% nakladu
to nebude lacny spas.... ja len dufam ze tak za 10 rokov nieco podobne crossoverovite v elektrike uz bude mat aj kazda bezna znacka a ze cena takehoto niecoho ( len nepremioveho ) padne kdesi pod 20 tisic eur ...
Za tyhle prachy je to pro naprostou většinu solventních a racionálních lidí v ČR neprodejný. Nevím, kolik se dá ušetřit na provozu, ale to by musely ceny fosilu letět do nebes a zároveň ceny ee zůstat víceméně neměnné, aby o tom lidi začali aspoň uvažovat.
Tohle si v této generaci nebude nikdo kupovat kvůli racionalitě ve smyslu šetření nákladů na provoz. Spíš budou koupí i-pace kupci zkoušet, jestli je to už el. auto jako fakt použitelné v reálném životě, prostě místo velara vezmou i-pace a uvidí, a ještě u toho budou cool. ;-)
cena ee v CR ale zustava relativne nemenna, pro majitele BEV se diky tarifun dokonce celkem vyrazne snizuje alespon v domacich podminkach kdy prumer CR nekde okolo 4000 za MWh a s tarifem pro BEV se da dostat na cca 2500 za MWh (pro celou domacnost) pro nekoho kdo denne dojizdi treba do 200km a ma moznost nabijet jak doma, tak treba v praci, a zaroven auto na delsi trasy potrebuje jen obcas (pocitam ze vetsina majitelu Ipace ho asi nebude mit jako jedine auto v rodine) tak muze na provozu usetrit celkem hodne, v Praze pak i celkem vyrazne na parkovani
to jak to bude v CR prodejny nebo neprodejny ukazou az prodejni cisla, ale Jaguaru se tu neproda moc ani tak, kolik jich rocne prodaj, par set? do tisicovky? nevim netusim