Ekonomika
Za ty prachy je krásný F-Type. Tož nevím, drahá elektrická pomačkaná krabička.
jj to je vlastne uplne stejny typ auta, kdo chce SUV tak jde a koupi si 2 mistnej sportacek :yes: co pak teda kupujou lidi co chtej 2 mistej sportak.....dodavku?
Nechápu srovnávat rodinné elektroauto s dvoumístným GT 😉
Není co chápat, je to jen obvyklá mimózní hláška místního pozéra. 😉
cenik byl na strankach Jaguaru.cz jiz 2 brezna, a tady na auto.cz si ho vsimli az ted? ..... :yes:
jak kráva (2.2t), ale hezký a rychlý. To vzduchové pérování bude asi nutnost. Cena v konfigurátoru 2.4 mil.... :-! Snad s přibývající konkurenci půjdou ceny dolů....... 😉
tohle není o konkurenci, ale o ceně baterií. Větší konkurence může vést paradoxně ke zdražení kvůli nedostatku baterií a surovin na jejich výrobu
objem prodeju baterii do BEV ale i v dalsich oborech jako je spotrebni elektronika za posldnenich 10 let stoupla 35x, presto cena baterii za tu dobu klesla na osminu (1/😄, a to i presto ze nektere ze surovin stoupoly na cene az 12x, proste z obrich marzi se stavaj min obri marze a casem se z nich stanou bezne marze, porad se totiz bavime o relativne male serii vyroby, vem si ze by se rocne vyrobilo jen 1-2 miliony aut, kolik by asi staly pri techto poctech? opravdu by slo poridit treba neco jako Sandero za 180 tisic? spis ne, a trh by se soustredil na drazsi kousky s vetsi marzi
psal jsem to myslim i zde do diskuze, nejvetsi naklady na vyrobu baterii jsou podle LG Chem (dnes asi jeden z nejvetsich dodavatelu bateri pro BEV) ve vyrobnim procesu baterii , a to udajne az 82% nakladu
psal jsem to myslim i zde do diskuze, nejvetsi naklady na vyrobu baterii jsou podle LG Chem (dnes asi jeden z nejvetsich dodavatelu bateri pro BEV) ve vyrobnim procesu baterii , a to udajne az 82% nakladu
to nebude lacny spas.... ja len dufam ze tak za 10 rokov nieco podobne crossoverovite v elektrike uz bude mat aj kazda bezna znacka a ze cena takehoto niecoho ( len nepremioveho ) padne kdesi pod 20 tisic eur ...
Za tyhle prachy je to pro naprostou většinu solventních a racionálních lidí v ČR neprodejný. Nevím, kolik se dá ušetřit na provozu, ale to by musely ceny fosilu letět do nebes a zároveň ceny ee zůstat víceméně neměnné, aby o tom lidi začali aspoň uvažovat.
Tohle si v této generaci nebude nikdo kupovat kvůli racionalitě ve smyslu šetření nákladů na provoz. Spíš budou koupí i-pace kupci zkoušet, jestli je to už el. auto jako fakt použitelné v reálném životě, prostě místo velara vezmou i-pace a uvidí, a ještě u toho budou cool. 😉
cena ee v CR ale zustava relativne nemenna, pro majitele BEV se diky tarifun dokonce celkem vyrazne snizuje alespon v domacich podminkach kdy prumer CR nekde okolo 4000 za MWh a s tarifem pro BEV se da dostat na cca 2500 za MWh (pro celou domacnost) pro nekoho kdo denne dojizdi treba do 200km a ma moznost nabijet jak doma, tak treba v praci, a zaroven auto na delsi trasy potrebuje jen obcas (pocitam ze vetsina majitelu Ipace ho asi nebude mit jako jedine auto v rodine) tak muze na provozu usetrit celkem hodne, v Praze pak i celkem vyrazne na parkovani
to jak to bude v CR prodejny nebo neprodejny ukazou az prodejni cisla, ale Jaguaru se tu neproda moc ani tak, kolik jich rocne prodaj, par set? do tisicovky? nevim netusim
to jak to bude v CR prodejny nebo neprodejny ukazou az prodejni cisla, ale Jaguaru se tu neproda moc ani tak, kolik jich rocne prodaj, par set? do tisicovky? nevim netusim
Je to proto že spotřeba je počítaná ze zásuvky, tj. je vyšší o ztráty v aku a nabíjecí elektronice ?