Ekonomika

Zpět na článek

Jaguar I-Pace má český ceník. Dva miliony vám stačit nebudou

26 komentářů

kalousek
Vysvětlil by mi prosím někdo jak je možné že podle normy WLPT je dojezd 480 km, ale když spočítám dojezd z kapacity aku 90 kWh a spotřeby 21,2 kWh/100 km stanovené podle úplně stejné normy, vyjde mi jen 425 km ??

Je to proto že spotřeba je počítaná ze zásuvky, tj. je vyšší o ztráty v aku a nabíjecí elektronice ?
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: taky jsem si to počítal a koukal.
jezisek24
Spotřeba je v kombinovaném cyklu, dojezd "až" je v městském cyklu.
kalousek
Aha dík. No je to trochu na palici
Avatar - CHerokee
CHerokee
Za ty prachy je krásný F-Type. Tož nevím, drahá elektrická pomačkaná krabička.
IPace
jj to je vlastne uplne stejny typ auta, kdo chce SUV tak jde a koupi si 2 mistnej sportacek :yes: co pak teda kupujou lidi co chtej 2 mistej sportak.....dodavku?
Avatar - CHerokee
CHerokee
Kdo chce dodávku, kupí si dodávku. Tohle s praktičností moc společného nemá. A v jednom autosalóně, tuž to raději F-Type a na nákup Fabku 😉 .
webpaja
Nechápu srovnávat rodinné elektroauto s dvoumístným GT 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Není co chápat, je to jen obvyklá mimózní hláška místního pozéra. 😉
webpaja
F-Type a Fabka ještě pořád nějak nesplňuje pohodové rodinné svezení. Mám slíbený I-Pace na týden, jsem zvědav kolik reálně ujede.
nippon
Potom daj vedieť.
webpaja
Určitě to hodím na blog. Zkusím týden fungovat jako jezdím s běžným autem.
IPace
cenik byl na strankach Jaguaru.cz jiz 2 brezna, a tady na auto.cz si ho vsimli az ted? ..... :yes:
kalousek
Možná čekali že Jaguar ty ceny ještě opraví 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
>😒] :yes:
Avatar - praděda7
praděda7
jak kráva (2.2t), ale hezký a rychlý. To vzduchové pérování bude asi nutnost. Cena v konfigurátoru 2.4 mil.... :-! Snad s přibývající konkurenci půjdou ceny dolů....... 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
tohle není o konkurenci, ale o ceně baterií. Větší konkurence může vést paradoxně ke zdražení kvůli nedostatku baterií a surovin na jejich výrobu
Avatar - praděda7
praděda7
Trh si s tím poradí...neboj... 😉
IPace
objem prodeju baterii do BEV ale i v dalsich oborech jako je spotrebni elektronika za posldnenich 10 let stoupla 35x, presto cena baterii za tu dobu klesla na osminu (1/😄, a to i presto ze nektere ze surovin stoupoly na cene az 12x, proste z obrich marzi se stavaj min obri marze a casem se z nich stanou bezne marze, porad se totiz bavime o relativne male serii vyroby, vem si ze by se rocne vyrobilo jen 1-2 miliony aut, kolik by asi staly pri techto poctech? opravdu by slo poridit treba neco jako Sandero za 180 tisic? spis ne, a trh by se soustredil na drazsi kousky s vetsi marzi

psal jsem to myslim i zde do diskuze, nejvetsi naklady na vyrobu baterii jsou podle LG Chem (dnes asi jeden z nejvetsich dodavatelu bateri pro BEV) ve vyrobnim procesu baterii , a to udajne az 82% nakladu
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
to nebude lacny spas.... ja len dufam ze tak za 10 rokov nieco podobne crossoverovite v elektrike uz bude mat aj kazda bezna znacka a ze cena takehoto niecoho ( len nepremioveho ) padne kdesi pod 20 tisic eur ...
Avatar - wladyk
wladyk
a přední blatníky z Magna Liberec. 😄
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Děkujeme. A možná i český světla.
Avatar - Pekelná Micinka
Pekelná Micinka
Za tyhle prachy je to pro naprostou většinu solventních a racionálních lidí v ČR neprodejný. Nevím, kolik se dá ušetřit na provozu, ale to by musely ceny fosilu letět do nebes a zároveň ceny ee zůstat víceméně neměnné, aby o tom lidi začali aspoň uvažovat.
webpaja
Nemáš úplně pravdu, jsou to ceny v zásadě podobné jako u V6 F-Pace.
Avatar - Dinar
Dinar
Tohle si v této generaci nebude nikdo kupovat kvůli racionalitě ve smyslu šetření nákladů na provoz. Spíš budou koupí i-pace kupci zkoušet, jestli je to už el. auto jako fakt použitelné v reálném životě, prostě místo velara vezmou i-pace a uvidí, a ještě u toho budou cool. 😉
IPace
cena ee v CR ale zustava relativne nemenna, pro majitele BEV se diky tarifun dokonce celkem vyrazne snizuje alespon v domacich podminkach kdy prumer CR nekde okolo 4000 za MWh a s tarifem pro BEV se da dostat na cca 2500 za MWh (pro celou domacnost) pro nekoho kdo denne dojizdi treba do 200km a ma moznost nabijet jak doma, tak treba v praci, a zaroven auto na delsi trasy potrebuje jen obcas (pocitam ze vetsina majitelu Ipace ho asi nebude mit jako jedine auto v rodine) tak muze na provozu usetrit celkem hodne, v Praze pak i celkem vyrazne na parkovani

to jak to bude v CR prodejny nebo neprodejny ukazou az prodejni cisla, ale Jaguaru se tu neproda moc ani tak, kolik jich rocne prodaj, par set? do tisicovky? nevim netusim