Praskne mi hlava!
Dnes již třetí redaktor i přes mé několikeré upozornění nerespektuje výklad svého kolegy páně Kolmana ohledně jednotek výkonu, jejich názvosloví i přepočtů!!!
Jak je to možné!!!!
Všechny odkazuji na včerejší článek a diskusi pod ním:
[odkaz]
A ne. Pan Dragoun ve článku o historické 130ce, pan pavlůsek ve článku o připravovaném americkém kcoupé V16 a teď i pan Bureš přesto dále dělají, jakoby PS a "kůń" v zaběhlém automobilovém prostřed a komunitě totéž bylo!!!
Nedá se to dále snášet, teď je to i v nadpise!
Opakuji. Svolejte si meeting a nechte si to od chytráka Kolmana všichni vysvětlit, ať je jasno.
Všem třem redaktorům se omlouvám, že je do toho vtahuji. jejich články jsou OK.
Ale trocha sarkasmu neuškodí. Kolmanův diletantismus a následná pitomá arogance v jeho jalové reakci je donebevolající a divím se provozovatelům webu, že si ho tam držej.
Ovšem tímto se omlouvám zcela vážně i panu Kolmanovi za silná slova jména. Uznávám, že jsem mohl být slušnější. Na tristní úrovni jeho práce to ovšem nic nemění.
Jinak jaguar do toho šlape, je to cool, těch 600koní (a věř mi Kolmane, že je to 600koní i 600PS) :-! >:D
...pro zvláštní tupce jako moan78 píšu PRVNÍ ODSTAVCE JSOU SATKASMUS! (odkazuji na dnešní článek o škodě 130)
Manual chybi? A komu?
Manual je zastarala a prezita technologie, ktera patri do minuleho stoleti. Na zapade se jiz nekolik let testuji plne autonomni vozidla a vychodoevropsti kvadlaci nejsou ochotni sverit technice ani takovou nepodstatni pitomost jako je razeni prevodu (ktere treba elektricka auta vubec nemaji a nepotrebuji).
Nemluve o tom, ze jestli fakt chces jiny prevod, muzes ho zmenit packama na volantu.
Anbo můžeš jezdit na playstationu. Anebo se na to dívat v televizi.
Jsi totálně mimo. Úplně. ty zápaďáku přechytřelej.
zapadni.
Měl jsem auto s automatem, když ty sis dělal do plen a teď mám několikátý s pádlama ...a chtěl bych, aby bylo s manuálem. Mekotáš do něčeho, vo čem nemáš páru.
Dá se to. jenom po městě je to jako s vrtulníkem v kůlně.
Kámo, životnost automatů v těchle autech je asi ještě menší, než si myslíš, že je u tý spojky. A nemusí bejt 700Nm. Věř mi.
Já bych tu spolehlivostí nemáchal. prostě takovou převodovku nemají a nenabídli ji. Je to škoda, ale basta. Většina lidí by ji zřejmě nedokázala využít.
Bude, pokud budeš schopen jej pochopit.
byl už v minulém příspěvku. to s playstationem, ale asi to nedocvaklo, že?
Sportovní auta jsou o pocitu s řízení. A i když manuál je dnes pomalejší, je v něm mnohem lepší pocit kontaktu se strojem. Teda alespoń pro mě. moje poslední auto mělo jen 430 koní ale byl to manuál a musím říct, že řidičský zážitek byl v něm lepší, než v současném o téměř 200 koní silnějším, ale sterilnějším - a to hlavně kvůli tomu, že to nové je automat. i když dokonalej. Ale je blíž Playstationu. pokud není sportovní jízda to, co tě zajímá, nekomentuj to.
Dokonce i souhlasím, že v městském autě nebo v pohodlný velký káře je automat samozřejmě lepší. Ale kecičky o východoevropskejch kvedlácích - sorry, ale je to trapný.ptát se, proč máš mít ve sporťáku manuál je jako ptát se, proč jet na výlet na kole, když můžeš na skůtru. proč jít na živej koncert, když to stejně nezazpívaj tak, jako s CD, který si můžeš pustit doma.
Chápeš? je to o PROŽITKU a UM2NÍ ŘÍDIT.
Stačí, zápaďáku?
>:D
niežeby som nesúhlasil s pocitmi, ale ktoré bežne sériové rýchle auto nie je do značnej miery sterilné? Toyobaru s manuálom? Generácie maldých ktorí vyrástli na playstation buď to nechcú auto vôbec, alebo chcú aby aj reálne auto jazdilo ako to na playku. :-) Tak to proste vo väčšine prípadov je a automobilky sa len prispôsobujú.
Neni, v prvnich automobilech razeni vubec nebylo, jinak receno, vynalezce pri navrhu automobile s necim podobnym vubec nepocital. Prevodovka byla do aut pridana az dodatecne, kdyz bylo potreba zvysit rychlost bez prilisneho opotrebeni motoru a lepsi napad v te dobe nikdo nemel; predstava, ze je to neco, co bylo odjakziva soucasti rizeni, je mylna. Kdyby se treba od zacatku pouzival elektromotor, s razenim bychom v automobilech nikdy nesetkali, stejne, jako se s nim dnes nesetkame treba u Tesly.
Treba me. Protoze, ze to je vetsi zabava.
Na denni jezdeni mam automat, stejne jezdim hlavne po meste, kde je to jednoznacne lepsi volba, nez kvedlat.
Na zabavu mam, no, taky automat, protoze jsem kupoval jednu z poslednich tri skladovek, ktery jeste v evrope v ty dobe byly k mani. Takze fazi slintani u konfiguratoru jsem v tomhle pripade nezazil.
V obou pripadech si nestezuju, oba automaty radi v 95% na vybornou, ale tech zbyvajicich 5% je na facku, akorat si vzdycky nejsem jisty, kdo si ji zaslouzi vic, jestli ja nebo prevodovka.
Obe ta auta maji radove stovky kilowatt.
No a pak mam jeste veterany, zadnej z nich nema vic, jak 50kW, ale maj manualni razeni a jezdim s nima radsi, nez s temi automaty, kdybych se o ne nebal, jezdim s nima kazdy den. Protoze maj synchrony davno v haji, je to fakt adventura a kazda jizda je pro me zazitek a zabava, ze ktery jsem pak jeste nekolik hodin mimo.
:yes:
jsem rád, že aspoń někdo ví, o čem je řeč.
Já u jednoho vetoše dávám dvojku přes jedničku. jinak tamnespadne. :-)
Ale vysvětluj to MMXovi, playstionovýmu zápaďákovi. 8-s
A vůbec když ste tu takový entuziasté, proč si kupujete nový káry a nejezdíte 50 let starým veteránem. Tam je přeci nejlpší spojení řidiče a stroje a vše je krásně mechanické, poctivé a vůbec >:D >:D >:D
Kam ty vlezes do diskuse, tam veskera diskuse v podstate konci, ty tu jen spamujes a plevelis, a to uz se s tebou ozzmani a karlove konecne presteli hadat, nebot jim uz z tebe bylo totalne na bliti, stejne jako mne. Frustrace mam jen z toho, jak se ty diskuse tady zmenily s prichodem takovych individui, jako jsi ty, a bohuzel jinde si to lecit neumim, jinde je hovad tveho typu jeste vice. Takze pokud ze sveho rovnitko-odkazoveho stylu machra, krery vsude byl, vsechno zna a kde nebyl tam uz ma koupeny listek, nehodlas nadale slevovat, tak si proste budes muset zvyknout na to, ze obcas hold uz obsah sveho zaludku u tvych kecu neudrzim a neco tu pod tebe e-ublinknu. Mozna je to lepsi, nez kdybych se k tobe stavil osobne a ten kybl h***n, cos tu doted vyplodil ti nalil na hlavu.
No vidim, cos tu napsal - samy vychloubani, machrovani a prazdny kecy, pospojovany s odkazy pomoci rovnitek. Obsah nulovej, jen ja ja ja ja jsem nejlepsi a vsechno znam, vsechno vim a pokud nevim, tak znam nekoho, kdo vi. Kdybych to mel po tobe cist jeste jednou, asi bych uz fakt vrhnul. Reseni existuje, aspon kratkodobe - kopnout te na hejt, ani nevim, proc jsem te odtamtud kdy vyndal...
Tak fajn, naposled to s tebou zkusim.
Hamunakdesicosi 21:50, druha veta: "Klient nezaplatitl?"
Nevim, co je "nezaplatitl", ale po preklepech se vozit nebudu, to je spis tvoje uroven. Klienty nemam, nepodnikam, takze takove problemy nemusim resit. =odkaz >:-[] (to rovnitko, slovo "odkaz", a smajlik je tam proto, abys to byl schopen pochopit)
Kdyz pominu fakt, ze do hospod, kde jsou ochotni nechat smrdet primitivy tveho typu, nechodim, tak jak bys to tedy v te hospode vyresil?
To bys ke mne jako prisel, nahodil ramena a rekl:" Hele, bacha na me, ja mam tetu a ta uz videla tri filmy s Bruslim a zna nekoho, kdo by te mohl zmlatit!"
No tak to by se fakt vyresilo, to bych asi smichy padl pod stul >:D
Koukam, ze jsi z hokejove rodiny, klickujes jak utocnik v poslednich minutach...
Nicmene me to nudi, uz jsem s tebou ztratil casu dost, takze sup na hejt a mozna zase nekdy...
No pokud bys chtel diskutovat o aute, tak viz ja ve 21:39
No to je jednoduche - ne poslouchat, ale tolerovat ano, nebot stejne, jako tu muzes psat ty, tak tu muzu psat i ja. A pokud se nestanes majitelem tohoto webu (nebo jinym vlivnym) a nezabanujes me, tak tu proste psat budu. A pokud napises neco na palec, tak tiho dam a pokud budes psat ty thoje nesmysly (coz je pravdepodobnejsi), tak se do tebe zkratka asi obcas navezu, jsem jen clovek a ne vzdy se udrzim. Divim se,z e ti to musim tak polopaticky vysvetlovat...
Napsal jsem o tobe pravdu: zkusenosti nula - kecu plna fura.
Tys to nijak nevyvracel (to jde dost tezko v tvym pripade), ale zacals nadavat a urazet (coz je typicke, kdyz nejsou argumenty.
V hospode bychom to uz meli davno vyresene.
Rozdíl je v tý hospodě = mě to mrzí = ty děkuješ bohu ;-)
A vypadá to na zkušenosti nula = ne jako moje s autama = jako vážně. Za to se nestyď = jednou zkusíš točený i ty = zatim ale šup do postýlky = je pokročilá hodina >:-[]
A naprostá neshoda o tom jak si začal urážet = oba víme žes nezačal v týhle diskuzi = i když furt nevim proč? :-|
Leda bys výjímečně nelhal = prostě protože píšu jiný věci než se tobě líbí :yes: >:D
Hele,já si taky myslím, že sem patří automat. Přece jen je to sedan. Ale prostě je škoda, že manuál vymírá. Třeba ferrari a lambo mě s tím štvou. Ale asi jsou to zákaznické preference. Nebo jinak - pro těch pár, co by ho chtěli, se nevyplatí vývoj, servis a tak.
Mám příbuzný který si takovýhle auta kupujou celej život = kdysi snad, dneska by ty výkony a krouťáky přes manuál skoro nešly. To ti řekne člověk co je fakt hodně nadprůměrnej řidič a měl všechno od Lamba přes Ferrari po já nevim co
Auta typu BRZ a klidně i trochu silnější snad eště chvíli s manuálama budou, dnešní Ferrari Lamba = tam fakt ne
A tenhle Jag je pěknej a podvozky uměj takže bude asi i dobře vyladěnej ale ten výkon a krouťák = to fakt radši přes automat
Prosímtě
Normálně to jde.
nemusíme se o tom bavit, je to jasný.Třeba stará R8 ještě předloni byla s V10 Gallardo 525PS a manuál v poho, automat *.
A co třeba Hellcat? Atd?
Sorry, nesouhlas.
Já sem neřek že to nejde jen že je to lepší a většina lidí [odkaz]
ad Gallardo: 525 a 600 PS je rozdíl a 540 Nm z atmosféry vs přeplňovanejch 700 Nm = to je hyperrozdíl
A že i hodně zkušenej řidič mj třeba Ferrari V12 s manuálem dá dneska díky turbomotorum a jejich výkonum a nástupu krouťáku který to posouvaj eště jinam přednost automatu
Myslim že po tejdenim ježdění bys taky zvolil spíš automat = viz ten odkaz o Hellcatu
Když chceš zábavu nejsou na to tyhle ultravýkony = a v BRZ apod. ten manuál bez problémů je = tam je naopak blbost automat
Manuál chybí? A komu? Třeba by chyběl mě, kdybych si takový vůz kupoval. A určitě by se nás ještě pár našlo... ;-) Manuál je zastaralá a přežitá technologie? To mě onehdá někdo tvrdil o sexu.... ;-)
Vychází spíš z potřeb jejich zákazníků, stejně jako technologií, kterými Ferrari vládne. Pro všechny moderní jednotky, kterými disponují nemají manuál a vyvíjet ho nemíní.
Ze je manual zastarala a prezita technologie tvrdi treba CTO Ferrari: .........my, co víme, že víme, víme, že Ferrari na vývoj nové manuální převodovky pro silné turbo motory nemá peníze...vše ostatní jsou jen výmluvy. Když může Porsche, tak proč ne Ferrari? Protože Porsche má peníze a Ferrari ne... :-!
Navic tvrzeni o turbo motorech je taky lez, jelikoz Ferrari dela atmosfericke motory bez turba doted (vcetne noveho 812 Superfast s atmosferickym V12) zatim co posledny model s manualem byl California Spyder predstaven cca pred sedmi lety.
......kdyby chteli........inženýři by chtěli, jenže marketing nechce a tím je vymalováno... ;-\ Bohužel ti borci, co se dokázali poprat s manuálním Ferrari už nežijí nebo dožívají a nastupující generace kupců Ferrari již pochází ze zesračkovatělé rasy.... ;-\
Souhlasim ale možná si neuvědomuješ jeden podstatnej detail = to Ferrari V12 s manuálem mělo nejvíc myslim 440 koní = tenhle běžnej vůz střední třídy jich má 600
Krouťák pomalejš dostupnejch atmo 500 Nm vs rychlejš a dřív přeplňovanejch 700 Nm ;-)
Smyslem sportovniho jezdeni je prat se se silnici/okruhem, ne s vlastnim autem - to ma byt mym spolubojovnikem, ne protivnikem. Sportovni jizda je jako konske dostihy, ne rodeo. A kdybych se z nejakeho duvodu chtel prat s autem tak si koupim Skodu 1203 a ne Jaguar za 4.5 milionu...
Podle mne je spise psycho delat z manualni prevodovky jakysi status symbol a mit potrebu si pod kazdou recenzi honit ego a machrovat "Podivejte se na mne, ja jezdim s manualem! A kdo preferuje automat, ten je Playstationovy zavodnik a buzna!"
Jinak ja manual nikomu nevymlouvam, jestli nekdo chce, at jezdi treba na konskem povozu, ja jenom vysvetluji proc je manual minulosti, proc je nesmysl ho cekat nebo vyzadovat v novych autech kdyz z technicke stranky nema zadnou objektivni vyhodu proc je lepsi se s tim smirit nez svym autistickym skrekem otravit kazdou diskusi (ja jsem nebyl ten kdo tady zacal psat o prevodovce jako prvni).
MMX...podle mě musíš nejradši jezdit vlakem. Tahle diskuze je zbytečná, u Ferrari se zmítáš v dojmech a pojmech, nevadí ti, že většina výrobního programu jede na přeplňování a svou neochotu či neumění řadit stavíš jako přednost.
Stačilo by napsat, že manuál tě neoslovuje a byl by jsi (skoro) za kinga.
Naopak, jste to vy kteri svou ochotu ci "umeni" radit stavite jako prednost, i kdyz tady za tri nikdo z vas nebyl schopny vysvetlit, v cem konkretne tahle prednost spociva a jak se projevuje na vasi jizde.
JLR nemá manuál pro takhle silný motor. I když by nabídka byla a MT by byl spolu s AT na výběr, u takového auta už na to nemám a zůstal bych u automatu.
Pro většinu lidí by bylo podřazení v zatáčce bez meziplynu s následným zablokováním zadních kol fatální. A automatické meziplyny jsou už ústup od purismu. ;-)
Podřazení v zatáčce? Ten kdo ví, že ví, tak podřadí před zatáčkou na rychlost, kterou bude zatáčku projíždět. Při projíždění zatáčky se jen soustředí na řízení, popřípadě na brzdění, kdyby bylo potřeba. :-! Uznávám ale, že pro většinu lidí je automat bezpečnější volba. :-!
"Při projíždění zatáčky se jen soustředí na řízení, popřípadě na brzdění, kdyby bylo potřeba."
Kdyz se chces soustredit jenom na rizeni a brzdeni, proc si potom nekoupit automat? S tim se preci taky soustredis jenom na rizeni a brzdeni tak v cem je rozdil? >:D
(Krome toho ze automat ti tim padem v zatacce dovoli zrychlovat nebo brzdit.)
.......proc si potom nekoupit automat? Protože si nemůžeš sám před zatáčkou podřadit s dvojtým meziplynem a vyšlápnout spojku......... ;-) Jak prosté..... ;-)
??? Mohl by ses pak ptát, co je dobrého na sportovních autech. Učit se co nejlíp projíždět zatáčky, učit se, kde ideálně brzdit.....jak to může někoho bavit, když to není snadný, že? Tady se člověk dočte věcí.
Projizdet zatacky a brzdit musi kazdy, jestli nechce skoncit v prikopu. Na sportovnich autech je dobre to, ze maji ucinnejsi brzdy, lepsi zrychleni, stabilnejsi podvozek, nizsi teziste a vyssi mechanicky a aerodynamicky pritlak, tim padem lze do zatacky brzdit pozdeji a projizdet je rychleji a bezpecneji. Projizdet zatacku sportovnim autem je tedy (pri stejne rychlosti) snadnejsi, ne tezsi.
Jak tedy vidis, jestli neco skutecne ma nejakou konkretni vyhodu, neni zadny problem ji vysvetlit a dokazat (treba telemetrii nebo casem na kolo).
Když je něco těžší na ovládání (nedá to každý a hned), tak pro toho, kdo už umí správně pracovat s tou (původně) těžší variantou, se to může naopak (v něčem) ovládat lépe...
Ano, to může. Ale tady jde do velké míry o self satisfaction nebo-li sebeuspokojení (ne, ne TO sebeuspokojení ;-) ), s dobře odvedené práce, kterou si odvedl ty s vědomím, že zadaný úkol nebyl snadný. Nejčastěji k tomu přichází na závodním okruhu, kde je jezdec stresovaný na maximum a když ti brždění/řazení/apex/accelerace/řazení vyjde a často, o to je ta radost větší. ;-)
S vynikajícím motorem spolupracuje neméně vynikající šestistupňová manuální převodovka posílající jeho sílu jen na přední kola, což je jediná volba, kterou opět vysvětlí Kotaro Jamamoto. „Žádný Civic Type R dosud neměl automat, manuál je naše filozofie. Pomáhá snížit hmotnost vozu a více zapojit řidiče do děje. Stále věříme, že ruční řazení je zábavné,“ říká. asi tak :yes:
Honda Civic vs Ferrari... hmm... kdo na me asi tak bude pusobit presvedciveji? >:D
Jinak co se tyce sebeuspokojeni, dle toho, s jakym zapalenim o tom tady diskutujes, by me vubec neprekvapovalo, kdybys u kvadlani pakou dostaval erekci... 8-s
Tyvole a co je asi tak dle tebe prioritou u auta typu Jaguar XE SV Project 8? Velikost zavazadloveho prostoru? >:D
(Skutecnost, ze vsechny promo fotografie k clanku byly nafoceny na zavodnim okruhu, by ti snad mohl napovedet...)
Přesto je to pořád sériové auto homologované pro běžný provoz (nebo snad, tyvole, takhle vypadá závodní speciál?), nehledě na to, že tady ta debata na téma manuál/"automat" dávno sklouzla do obecnější roviny. ;-)
Tak se schválně zkus zeptat, jestli se záruka vztahuje i na závodní okruhy. A ve chvíli, kdy bereš okruhy vážně, se přívěs prostě hodí. S okruhovým speciálem bys ani po silnici jezdit nechtěl. A kde bys vozil "přezuvky"?
Co presne myslis zarukou? Kdyz to roztriskas o svodidla tak ti vyrobce nove auto neda bez ohledu na to, jestli to bylo na okresce nebo na okruhu. Nebo co myslis?
A ve chvili, kdy bych bral okruhy vazne, bych si za ty penize nekoupil ctyrdveroveho Jaguara ale treba Formuli Renault.
Zaruka na co? Na vyrobni vady? Proc by neplatila, resp. proc by pri honeni casu na uzavrenem okruhu nemela platit a treba pri testovani maximalky na nemecke dalnici jo? A jak by vyrobce vubec zjistil, kde jsem s autem jezdil?
Je rozdíl mezi tím, co bude automobilka tvrdit, co udělá a jaká práva ti přizná soud. Ano, nemůžou se vykroutit ze zákonné záruky. Což v případě opravdu závažných vad znamená, že bys měl soud vyhrát, pokud k němu vůbec dojde. Ale nečekej, že ti záruku bez řečí uznají.
A nečekej, že by tvrdili, že je to auto určené pro "závodění", tedy, abych to tak řekl, jízdu na čas, kdy se snažíš jet naplno. Kromě opravdu vážných výrobních vad je tu totiž otázka "fit for purpose". Součástka sice mohla být vadná (tedy slabší), ale pořád mohla být dostatečná pro "běžné" použití. Odešla jen proto, žes to auto používal stylem, pro který nebylo určeno. V tuhle chvíli máš problém i u soudu.
Je dobré pak pamatovat, že okruhové nasazení znamená jiný servisní plán. To je naprostý základ.
A na závěr tu máme malý háček. Tuhle krásnou záruku máš z pozice spotřebitele. Fyzické osoby, která si to pořídí k soukromému užití. Zkus si to auto koupit na firmu. Na tohle občas lidé zapomínají. Vytřou s tebou podlahu, než se naděješ.
Přesně tak. Proč musí být všechno jednoduché? Říká ti něco slovo dovednost? Myslíš si, že lezu na skálu, protože je to jednodušší než vyjít po cestě? Zábava se dá najít v ledasčem. Připomněl jsi mi Chrise Harrise, jak řídí 2CV.
Výroba je otázka poptávky. A realita je, že v těch vyšších sférách moc poptávka není. Je to kolikrát tak špatné, že to ani Američané nezachrání. Když už se najde někdo, kdo má jak ambici, tak peníze, tak utře nudli. Musí se podívat po starších autech. Nebo si nechat udělat něco na zakázku, pokud má dostatečně hluboké kapsy. Podle mne je prostě škoda, že už asi nikdy nevyjede na silnice něco jako F40. Ta doba minula a je to smutné. Rozmanitost je koření života.
A proc by cokoliv melo byt slozitejsi nez je nutne, zvlast v situaci, kde to nema zadny objektivni prinos?
A kdyz uz lezes na skalu, vemes si k tomu nejlepsi vybaveni co mas, nebo tam polezes v zupanu a pantoflich protoze to je vetsi vyzva a chce to vetsi dovednost? >:D
Zase vedle. Stejně jako existuje potápění bez přístrojů, existuje i lezení po skalách bez vybavení/jištění a opět to klade větší důraz na zručnost/zkušenost/odvahu...
S tvou filosofií už by se ani neměly prodávat kola bez elektromotoru, přece proč se při jízdě na kole zbytečně namáhat, když už to jde jinak, jednodušeji, snadně, lehce a rychleji. :-|:*)
Kolo a elektrokolo jsou dva ruzne dopravni prostredky, vetsina cyklistu by ti dokonce rekla ze kdyz to ma motor tak to neni kolo.
Ja bych naopak rekl ze s tvou filozofii by cykliste meli vyzadovat kola, kde se prevody meni packama na spodni ramove trubce jako kdysi na starych favoritech, protoze to je taky vetsi vyzva nez radit jednim palcem bez toho abys musel pustit riditka.
Předpokládám tedy, že máš boty na suchý zip. Kdo by se vázal s tkaničkami. >:-[]
Protože je zábavné a uspokojující překonávat překážky.
V pantoflích bych ani neřídil. (A v županu nevyjdu z domu. Ani v jídelně nebo kuchyni si v něm nebo v pyžamu nepřipadám vhodně oblečený, když mám hosty.) To pro mne není otázka obtížnosti, ale bezpečnosti. Do jisté míry je to subjektivní. Co mi dává smysl, co beru jako výzvu, co beru jako pitomost. Lezení v pantoflích je pro mne pitomost. To už větší smysl vidím v lezení bez jištění, kde jde o překonání strachu. Mám rád tzv. volné lezení. Výbava se sice používá, ale pouze v zájmu bezpečnosti. Nepoužívá se k usnadnění lezení. Podobně běhám v botách určených k běhu na daném povrchu. Nebudu běhat v nějaké hrůze, která mi bude ničit nohy, abych zjistil, jestli to vydržím. U lezení mi jde o fyzickou zdatnost a dobré rozhodování. Nepřijde mi, že by mi to dobrá bota usnadňovala, i když má vliv na samotný výstup. Když pak ale lezu například na stěžeň, tak nedělám blbosti a typicky využiji veškeré pomoci. V tu chvíli nelezu pro zábavu.
Z jiného soudku. Mám rád tradiční navigaci. Ať už na zemi, nebo v letadle. Samozřejmě, že normálně používám satelitní a elektronické mapy. Ale s papírem, kompasem, buzolou, hodinkami nebo stopkami je to sranda. Umět číst krajinu, zorientovat se, když se člověk ztratí, atd.
Samozřejmě, že se dá řadit i v zatáčce. Ale proč bych to dělal, když si můžu pohodlně odřadit při nebo před vjezdem do zatáčky a pak již jen kontrolovat vůz na plynu.......
Na druhou stranu je to něco, co můžeš zapnout a vypnout. U Porsche mě štvou tím, že je srovnávání otáček aktivní ve Sport+. Radši bych to naopak - v normálním režimu pro ***čky zapnuto a ve sportovních naostro (ideálně volitelné, ale když napevno, tak takhle). :-)
...a vzdy to dopada stejne, jakmile se hodi proti sobe na okruh, obvykle se projevi, ze vic koni nemusi nutne znamenat rychlejsi auto jako celak. Vyvazenost je to, co vitezi a myslim, ze i to, co puristicti ridici ve vysledku nejvice oceni.
Za to kridlo meli nekomu polamat pazoury 8-s
To křídlo je hnusný = ale je to turbo zadokolka s obřim výkonem a nárůstem krouťáku v kastli obyčejnýho vozu střední třídy = eště nedávno to byl výkon supersportů = vono může mít i trochu smysl ;-)
Atmosféra by se nedostala na 600 PS 700 Nm = pěkně by to bylo vidět na grafu průběhu výkonu a krouťáku atmo verze a s kompresorem. Taky upřednostňuju kompresor před turbem = takže celosvětově je tohle jeden z posledních >:D = ale vim co umí jen silná atmosféra. Podle mýho názoru je použití automatu rozumný
Atmo a přeplňované = což sem měl napsat = motory maj jiné charakteristiky. Nemám graf od Jagu ale asi stačí [odkaz] a zdůraznit že tohle je 250 Nm a ten Jag = konstrukcí běžný auto střední třídy má 700 Nm a 600 PS
Graf pro nástup u atmo motoru [odkaz]
To je ale turbodmychadlem přeplňovaný motor. Kompresorem přeplňované mají podobný průběh jako atmosférické (dá se samozřejmě udělat ledacos, ale to je pro ně normální).
Samozřejmě že z většího objemu jo = a je fajn že existuje Amerika = jejíž auta považujeme za mnohem horší než ty naše špičkový evropský ;-)
Znám grafy = ale tenhle výkon a točivej moment navíc danej kompresorem což taky hraje roli v autě v jakym to je = mě z toho všeho vychází = radši automat
>:-[] >:-[] Hammunasakra, tlachalů král. "Taky upřednostňuju kompresor...", v životě s žádným nejel. "Atmo a přeplňované mají jiné charakteristiky...", (uff, Amerika objevena!) a bla, bla plus nesmylsné odkazy, další bla, bla, smajlíky... = diskusní klaun, za sucha i za mokra. ;-)
Reagoval na nízkotlaké turbo v Octě, které je primárně nastaveno na co nejširší spektrum poskytování vrcholu točivého momentu.
To je jiná liga než kompresorem dopovaný motor.
To jistě = ale v tom co sem tim chtěl říct to nemá v podstatě vliv = proto sem se opravil že sem měl napsat přeplňovaný motory
Prostě v tomhle Jagu je rozumnější volba automat = vo fous lepší by to bylo kdyby motor byl atmo a ne přeplňovanej
Proto sem napsal že to Dinar nepochopil = jde obecně o jiný chování atmo a přeplňovanejch motorů. Proto sem taky včera napsal že znám jak to je u velkýho atmo motoru = no a u přeplňovanýho je to eště víc
Prostě ta zmínka u manuálu pro tohle auto je spíš řecnický plácnutí = čistě teoreticky jo ale má to tolik mínusů že víceméně nebylo asi vůbec o čem = automat jasná volba
Ale Dinara bych v tomhle autě s přeplňovanejma 600 PS a 700 Nm s manuálem vidět chtěl :-)
I přes Dinarův komentář = proto je mi taky bližší kompresor. Ale v záběru z nízkejch otáček dává rychlejš a víc výkonu než turbo co čeká na výfukový plyny = furt mi z toho vychází podstata: radši automat
A přes Dinarovo blabla kotání = takový auto s manuálem by fakt bylo víc pro toho Loeba = a radši na suchu :-)
Že to při svejch zkušenostech o kterejch mluvíš nepochopil? Nevim = asi ne = ale takhle to prostě je = si myslim ;-)
Podobně, jako by dala větší atmosféra. V podstatě říkáš, že je to na tebe příliš výkonné. Což je pochopitelné. Ale proč na to jdeš přes turbodmychadla? Jablka a hrušky.
To je přece fuk že funguje na jinym principu = ten nárůst při výkonu a krouťáku o kterej tu de je to s přeplňovanym motorem prostě moc
Sou tu vpodstatě jen faktory pro to radši automat = myslim že by k tomu došla většina i praxí = kdyby pár dní jezdila s manuálem a mohla porovnat
Manuál určitě ale v Toybaru a ve vyšších výkonech ho furt ho nabízí Porsche = tady má na přenos na silnici vliv i běžná karoserie = sečteno podtrženo tady podle mě neni o čem = automat
Já netvrrdím, že se s tím nedá jezdit, ale že u limitky 300ks by to nemělo smysl a sám bych si na to netroufl. Pakliže perfektně neovládáš meziplyn při podřazování a nechceš jezdit stále s full stabilizací, tak to nemá smyslu.
Pokud ano, je to rozkoš.
Reálně samozřejmě věděla kdo jí psal krávo stará atp. = v mym seznamu si Dinar stojí = tak nějak furt stejně :-)
S výhledem 13:17 ;-)
Nic proti tomu se s někym znát = jen de o to s kym :-)
Mám k tomu možná trochu neběžnou filozofii: Na světě je nás tolik že proč si nevybírat jen ty nej nej? No a Dinar neni nej = dokonce ani negativně = prostě jen je a občas jako zrovna dneska trochu obtěžuje ;-)
Nepochybuju o funkcnim vyznamu toho kridla. No mohli nabidnout nejakou frajerinku - treba elektronicky stavitelne, vysouvaci, kridlo, ktere pri nizkych rychlostech nerusi tvary, pri vyssich doda pritlak a pri brzdeni pomuze. Za ty prachy se mohli snazit.
Tohle auto je podobná specialita, jako když bmw postavilo na základech M3 E46 osmiválcovou GTR. Označení SV jako "kladiva na M3" je jen klasickým novinářským klišé, je to sportverze sedanu stř. třídy, tady je etalonem M3, dáme tam kladivo na M3. M3/M4 se prodává v desetitisících s cenou přes dvě mega, tohle je limitka tříset kusů za čtyři a půl - jiné světy. ;-)
Nejdřív ohledně až přílišné agresivity a křídla...jedná se o kusový projekt a ne SVR, proto ta neskrývaná aerodynamická brutalita. Nejsem si jistý jestli vůbec dojde na verzi R nebo SVR.
Pokud však ano, už na 100% s jiným motorem, než s tímto úžasným V8 kompresor. Tohle je jeho labutí píseň a Project 8 je posledním novým modelem osazeným originálním osmihrnkem JLR.
Jeho naléhavost, úžasná síla, gradace, charakter a na druhou stranu jemnost a možná palivová střídmost jsou geniální kombinací.
Dál už čeká nová generace, nakupovaná od BMW, tedy biturbo V8. Jak si s ní technici v Anglii poradí jsem zvědav, zatím je u prototypů pouze slyšet, že klasický řev deroucí se z výfuků by stál za to ještě doladit. ;-)
Zdar,původně jsem chtěl psat neco o jednotkach aby to furt neuvadeli jen v kilowatech ale i v koňskych silach, stejně tak aby max.rychlosti neuvadeli jen 250kmh s omezovačem ale nějakou skutečnou,kterou ale zas tady nikdo neví a navíc vidím,že tady jedete uplně jiný fajty s jednotkama tak na to seru radšiOOOOO #fuckrules#fuckpolice