Jaguar vstoupil do 21. století. Design nového XJ je od základu jiný a nastavuje nová měřítka v segmentu luxusních sedanů. Britská novinka nyní diktuje trendy a ostatní budou muset zareagovat.
Tu nie je o com diskutovat, toto je najkrajsí sedan vo svojej kategórii. Ci bude tak jazdit ako BMW, mat také vypracovanie a technológie ako Mercedes ci Audi je otázne, kazdopádne i keby v týchto kategóriách najlepsí nebol, dizajnom valcuje a nabúrava obycaj, ze v luxusnej triede sú povinné "klasické" tvary.
Bravo Jaguar, toto je cesta prezitia. :yes:
Otazkou je, zda-li se jako chudý příbuzný nebude cítit spíše nobleman vyšší postavy, sedící na zadních sedačkách s hlavou vytočenou na rameno díky rychle se svažující střeše vozu...
Akorát nevím zda-li lze XJ považovat za sedan, řekl bych že má blíže ke kategorii sportsedan (typu Panamera, CLS a pod.). Zdá se, že Jaguar nemá na to, aby vyráběl dva modely a tak klasické limuzíně nadělil populární svažující se střechu...
Nelze tudiž příliš srovnávat s limuzínami ostatních výrobců, které dodržují povahu klasických limuzín včetně jejich užitých vlastností...
Je smutné když Ind naučí Jaguar zas po letech dělat dobrá a krásná auta. Ale díky za to. Je to oprvdu pěkné a Jaguar má podle mě zas šanci vrátit se na výsluní.
Ten motor je Jaguar. S Fordem nemá společného nic než že se vyrábí v Bridgendu, je to vývojová linie Jaguar už od 90tých let, teď dostal přímý vstřik a přepracovaný blok a Jaguar ho sdílí s Land Roverem, upravená verze je v AM V8 Vantage. To tě možná plete společně s faktem, že si ho Ford stáhl do některých svých starších modelů v USA.
Od Fordu je jen AJ-V6 (AJ20, AJ25, AJ30), který má původ v Mazdě, potažmo Fordu Mondeo ST220
Fakta AJ-V6 (AJ20, AJ25, AJ30) nema puvod v Mazde, to je bohuzel casta nepresnot, jsou motory vyvijeny Fordem tedy povod Ford, ktery pouzivala i Mazda, ktera jen upravila jinak casovani - VVT pro svoje pouziti, ale blok byl shodny.
Dale 5.0 V8 2009 je uplne novy motor. Vyrabeny Fordem jako dalsi V8 motory v tovarne Fordu v Bridgendu:
3.5 V8 pro Jaguar a Land Rover
4.2 V8 pro Jaguar a Land Rover
4.4 V8 pro Jaguar a Land Rover
Kdyby to byl jen "Jaguar" vyrabel by se u Jaguaru respektive Land Roveru.
[odkaz]
To je tím, že Jaguar nemá vlastní motorárnu. V tvém odkazu není psáno, že by AJ-V8 vyvinul Ford (to je obvyklá mystifikace, která té značce dělá jen ostudu), naopak já mám spousty dokumentů, kterými můžu doložit, že celá linie motorů je kompletně práce Jaguaru. Mimochodem je to teprve čtvrtý motor vlastní konstrukce v dějinách automobilky a každý z nich měl odlišnou konfiguraci - řadový šestiválec, V12, skloněný šestiválec a pak V8, která nahradila vše toto (nepočítáme-li entry motorizace V6 od Fordu).
Ano Jaguar nema vlastni motorarnu. Tim padem bez velke technicke know how pomoci Fordu by nic nevyrobili. Ze tyto V8 motory Jaguaru "navrhovalo" tradicni vlastni "papirove" vyvojove centrum na motory, ktere Jaguar ma (v Whitley Engineering Center), na tom nic nemeni, protoze cast vyvoje a veskere testy jsou delane v prototypovem centru Fordu v Bridgendu.
Jo doloz to, ze nemam pravdu. ;-) Nemam s tim problem.
Jinak znova opakuji, ta rada AJ-V8 Gen III jsou uplne nove motory, ani blok to nema stary. To rika primo PR Jaguaru.
[odkaz]
Znacce dela jen ostudu ten soucasny majitel, to ze vyrabi v nejmodernejsi motorarne v UK, ktera je bohuzel asi pro tebe Fordu, technicky to Jaguaru hodne pomaha. Uvidime jestli to dokaze prodat, podle tve hloupe reakce vidim ze ne a ze bude lepsi, kdyz Ford se na ne vyprdne uplne, at delaji motory kde chteji. :-|
Já jsem to nemyslel takhle doslova. Je mi jedno od koho je motor atd. Myslel jsem to tak že od té doby c oje tam Ratan Tata tak to konečně zas někam spěje. Bez ohledu na to kdo to vyrábí, nebo se na tom podílí.
To mas tak, Ford zaplatil vsechen vyvoj a restrukturalizaci jaguaru,nacpal do nej more penez a z toho vzesly ty dva nove modely,ktere jsou uplne jinde,nez predchozi vyrobky jaguaru. Pak prisla krize a Ford to prodal indum.Ted si mozna bude drbat hlavu, az uvidi,jak se jaguary zacnou prodavat.
To je už podnikání. Ale myslím že ford měl Jaguar dost dlouhou dobu na to aby ukázal co umí. Což se rozhodně nestalo. Ale jak říkám málokdo to tomu indovi přeje.
Stalo se minimálně to, že se přestalo vtipkovat o kvalitě Jaguarů. A rozplývat se nad novým XJ, a přitom psát, že Ford s Jaguarem nic neukázal...? To moc nedává smysl.
Tohle není žádná nošovická veverka, tohle je fantastická kára v níž skloubení elegance, espritu a sportovního ducha prýští z každý škvíry. Ano, XJ JE Jaguar. Noblesní, nadmyšlený, lehce arogantní, přitom silný a všema čtyřma pevně na zemi.
Úchvatný je především vnitřek. Žádné činčání, jde se rovnou na věc. Tohle má snad výjimku z omezené rychlosti vtělenou do své podstaty. No, jen pevně sevři věnec ohanbí a pak ho přitlač pravým kopytem pevně k pelestí. Vytáhne z tebe v první zatáčce i morek...
Jedinečná filosofie - sportovní dělo zkomfortnělé naplněnou ambicí se jménem - exklusiv. Tak se to má dělat. Příď ti nastavuje měřítka, tohle je král džungle, s "tekoucími" zadními blinkry. Jako dvě slzy tvé milé na jejích skráních, to když se nad ránem skloníš nad jejím lůžkem abys pak jediným dlouhým polibkem řekl všechno, cos v sobě zadržoval minulých sto let...
No, popravdě nutno napsat že je tu událost letošního podzimu.
BRAVO JAGUAR :yes:
P.S. A palec hore za vynikající text prvního dojmu :yes:
A vůbec... tohle prostě žádá jaguarovské repete:
Až si půjdeš pro Jaguara, kup pořádný jelenice v okrový barvě a nauč se je správně navlékat. Na závěr sevři pravačku a udeř do levý dlaně. Bude se ti dobře řadit. Pak si kup tvídový sako. Sako, to je to, cos měl naposled na sobě u maturity. Tvídový sako ale bude stát tolik, kolik vyděláš teď, pět let od maturity za měsíc, na to nezapomeň. Není od věci mít pravé ramenní sedlo v semiši. V případě nouze ber i bez.
Svoje óčka zatepli tmavou jednobarevnou nohavicí, cirkus Berousek už tady totiž byl minulej tejden... Na pětačtyřicítky (nazaměňuj s Magnum 45) sháněj kožený boty s tkaničkou. Kožené znamená, že budou z kůže. Celé, ne jako tvoje ošmajdaný adidasky. Až pojedeš kolem Černýho mostu, stav se tam. Nemyslím v Globusu, vlez do kšeftu, kde rozdávaj Jaguary.
Zapomněl jsem na košili a na ponožky. Košili světlejší než to tvídový sako a ponožky tmavší než kalhoty. Já vím, je to facha, ale nejdeš pro Trabanta.
Tak tam na Černým mostě sesedni z koně. Jistě, z koně, ty bys snad jel koupit Jaguara na kole? A vlez dovnitř. Nabídnou ti vodu, čaj a skotskou, a to je dobrý pití. Myslím ta skotská. Tu si ale nedávej, oni neví, že zatím nemáš řidiče. Dej si tradičně vodu, ale - pozor - tvař se, jako bys už vypil za život galony skotský. Chce to cvik.
Pak už to jde jako po másle. Barva auta - nejlepší je jako tvá huba po litru té skotské. Motor - vhodné je, aby vydržel víc, než ty se svejma upocenejma třema číslama za čtrnáct dní. A pak vnitřek - kůže hochu, kůže není nikdy dost (nemyslím to dvojsmyslně... i když...) tak vyber kůži. Hnědá má tu výhodu, že až Jaguara poprvé pořádně oroštuješ, tak to po sobě jen setřeš hadrem. Pozor na bílou, krásná, ale zrádná.
Jo, zapomněl jsem - chce to mít prachy. Poměrně dost. Asi tolik, co vyděláš za sto padesát let. Tak, šťastnou cestu :yes:
Já počkám na dojem v reálu. U podobně komplikovaných tvarů karoserie to bývá potřeba pro řádné posouzení. Ale XF mě zatím nepřesvědčil ani naživo. Nové XJ vypadá ještě o notný kus avantgardněji a možná právě ta drzost navíc udělá svoje. Btw. tvoje hodnocení je přesně jako nové XJ. Člověk si chvílema říká "no tak to už je snad moc..." ale pak se uklidní a se zájmem čte/kouká dál. :yes:
Hlavně na té první fotce vypadá interiér opravdu pouťově, na dalších je to ale už o dost lepší...
Ten zadek je pro mě pořád "mimo"...a určitou "vůni orientu" z toho také (bohužel) celkově trochu cítím...
K dokonalé designové vyváženoati XFR to má nekonečně daleko...
neber ohlad na tu prvu fotku. ani na zopar dalsich, kde to vyzera, akoby sa niekto z redakcie ucil narabat s fotakom :-) slahnut bleskom auto na autosalone, kde je uz aj tak milion odbleskov, to chce riadnu davku odvahy. akurat ze to potm vo vnutri vyzera ako cirkusova maringotka :-) o filtroch fotograf asi este nepocul. tie dalsie fotky su original prezencne. tam mozes vidiet interier aj exterier bez diletantskych umeleckych vloziek.
Já s tím mám trochu problém, když si vybavím ty lordy z anglických seriálů, tak si je dovedu ještě pžedstavit u Land Rovera, ale tady moc ne. Text super.
Poslední dobou mi dělá Jag jen radost. Po krásném XF a dokonalém XF-R je tu další perlička. Ano, zatím pouze designová, ale nevěřím, že by nám sem Jag pustil nějakou nevyzrálou šelmičku. To auto budí respekt, je krásné! Ovšem pořád nemohu najít pochopení pro zadní část XJčka. Na jednu stranu tu máme zajímavá zadní světla, která svou orientací a polohou auto zužují a zvyšují a na druhé straně tu máme zatmavený C-sloupek, pro optické rozšíření auta. Nějak mi to nejde dohromady a uvidíme, jak to zatmavení bude vypadat v kombinaci s jinou barvou laku.
Auto je to krásne, o tom ťažko vznikne polemika, akurát sa odkláňa od tradičných hodnôt, a anglický aristokrat mi k nemu už tak veľmi nesedí. Interiér má tak trochu čínsky nádych, modré podsvietenie mi pripadá byť celkom mimo. Nuž, asi nová doba.
Tie tradicne hodnoty priviedli Jaguara tam kde bol doteraz - do slepej ulicky. A tak tu mame dostojneho nastupcu x350. Moderneho, ale s ODKAZOM na minulost.
PS: to modre podsvietenie interieru mala uz napr. XJ40 z 1987.. takze ziadna "cinsko" posobiaca novinka to nie je.
Na text článku nevěřícně čučím. Buď autor neviděl stejné auto, jako já nebo nevím. Fotky svědčí o opaku a pak nechápu, jak mohl vzniknout text, jehož souvislost s viděným je nulová.
Design je splácaninou mezi C6 a Mondeem, naživo je to ještě divnější (a i na tom vínovým, co jezdil při reálným světle venku, to nebylo lepší. A pak je tu zpracování a nápady. Dotykové senzorové otevírání kufru a přihrádky působí jak výtvor tuzera felicií, kliky jsou takové volné (a blbě vymyšlené, 2x se mi mezi kliku a dveře po jejím puštění chytlo sako) Interiér je takový nijaký a v tom vystaveném autě neseděla palubka k výplni dveří (asi o 1 cm, což je v této třídě a notabene u výstavního kusu velký lapsus). Palubka řešená čistě displejem je také diskutabilní prvek a celkový dojem z interiéru je "nuda". Staré XJ bylo o ligu jinde než 7er, S-Klasse i než Quattroporte a nové je přesně ve stejné pozici, navíc je mnohem ošklivější...
Musím říct, že spolu s 9-5 je toto auto největší zklamání z celého veletrhu...
krasna masina plna emocii ale luxusne auto tejto kategorie by nemalo mat zadok ako Citroen C4 sedan a kombinacii s cinskym Geely :'-( fuuj..pokazilo im to cele auto ;-\ ;-\