Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Frankfurt živě: Jaguar XJ – První dojmy

Jaguar vstoupil do 21. století. Design nového XJ je od základu jiný a nastavuje nová měřítka v segmentu luxusních sedanů. Britská novinka nyní diktuje trendy a ostatní budou muset zareagovat.
Zpět na článek
19. 9. 2009 10:00
19. 9. 2009 10:10
neregistrovaný "Sumi1982"
19. 9. 2009 10:24
neregistrovaný "Kajfik"
19. 9. 2009 10:35
neregistrovaný "Kajfik"
19. 9. 2009 20:01
21. 9. 2009 05:14
neregistrovaný "yaroukh"
21. 9. 2009 05:09
neregistrovaný "yaroukh"
19. 9. 2009 10:49
20. 9. 2009 12:42
19. 9. 2009 12:33
20. 9. 2009 12:42
20. 9. 2009 12:43
20. 9. 2009 12:43
21. 9. 2009 20:21
neregistrovaný "maxo"
20. 9. 2009 12:44
20. 9. 2009 12:45
20. 9. 2009 12:45
19. 9. 2009 16:02
19. 9. 2009 18:41
19. 9. 2009 21:14
19. 9. 2009 21:58
21. 9. 2009 05:11
neregistrovaný "yaroukh"
21. 9. 2009 07:51
21. 9. 2009 15:10
neregistrovaný "mates"
19. 9. 2009 21:52
21. 9. 2009 18:14
neregistrovaný "Esperanto"
21. 9. 2009 18:11
neregistrovaný "Esperanto"
Avatar - iudex
19. 9. 2009 10:00
Nie je o com
Tu nie je o com diskutovat, toto je najkrajsí sedan vo svojej kategórii. Ci bude tak jazdit ako BMW, mat také vypracovanie a technológie ako Mercedes ci Audi je otázne, kazdopádne i keby v týchto kategóriách najlepsí nebol, dizajnom valcuje a nabúrava obycaj, ze v luxusnej triede sú povinné "klasické" tvary.
Bravo Jaguar, toto je cesta prezitia. :yes:
Rozbalit vlákno
4
neregistrovaný "Sumi1982"
19. 9. 2009 10:10
Re: Nie je o com
suhlas - krasne, fascinujuce a odvazne auto :yes:

vedla neho aj medak a baworak vyzeraju ako chudobni pribuzni
neregistrovaný "Kajfik"
19. 9. 2009 10:24
Re: Nie je o com
Otazkou je, zda-li se jako chudý příbuzný nebude cítit spíše nobleman vyšší postavy, sedící na zadních sedačkách s hlavou vytočenou na rameno díky rychle se svažující střeše vozu...
neregistrovaný "Kajfik"
19. 9. 2009 10:35
Re: Nie je o com
Akorát nevím zda-li lze XJ považovat za sedan, řekl bych že má blíže ke kategorii sportsedan (typu Panamera, CLS a pod.). Zdá se, že Jaguar nemá na to, aby vyráběl dva modely a tak klasické limuzíně nadělil populární svažující se střechu...
Nelze tudiž příliš srovnávat s limuzínami ostatních výrobců, které dodržují povahu klasických limuzín včetně jejich užitých vlastností...
19. 9. 2009 20:01
Re: Nie je o com
Ano, ano a tisíckrát ano. Je to fantastickej stroj
Avatar - MAP2009
19. 9. 2009 10:25
Tak je to ten Ind naučil
Je smutné když Ind naučí Jaguar zas po letech dělat dobrá a krásná auta. Ale díky za to. Je to oprvdu pěkné a Jaguar má podle mě zas šanci vrátit se na výsluní.
Rozbalit vlákno
10
19. 9. 2009 12:42
Re: Tak je to ten Ind naučil
To se pletes. I tenhle Jaguar je vyvijeny jeste Fordem, neni zadne tajemstvi, ze treba motory i ten novy 5.0 V8 dodava porad aktualne Ford. ;-)

Tata to jen plati, presneji Jaguar to nakupuje od Fordu a nemyslim, ze se to brzo zmeni.
Avatar - Ricardo
19. 9. 2009 16:24
Re: Tak je to ten Ind naučil
Ten motor je Jaguar. S Fordem nemá společného nic než že se vyrábí v Bridgendu, je to vývojová linie Jaguar už od 90tých let, teď dostal přímý vstřik a přepracovaný blok a Jaguar ho sdílí s Land Roverem, upravená verze je v AM V8 Vantage. To tě možná plete společně s faktem, že si ho Ford stáhl do některých svých starších modelů v USA.
Od Fordu je jen AJ-V6 (AJ20, AJ25, AJ30), který má původ v Mazdě, potažmo Fordu Mondeo ST220
19. 9. 2009 18:56
Re: Tak je to ten Ind naučil
Fakta AJ-V6 (AJ20, AJ25, AJ30) nema puvod v Mazde, to je bohuzel casta nepresnot, jsou motory vyvijeny Fordem tedy povod Ford, ktery pouzivala i Mazda, ktera jen upravila jinak casovani - VVT pro svoje pouziti, ale blok byl shodny.

Dale 5.0 V8 2009 je uplne novy motor. Vyrabeny Fordem jako dalsi V8 motory v tovarne Fordu v Bridgendu:
3.5 V8 pro Jaguar a Land Rover
4.2 V8 pro Jaguar a Land Rover
4.4 V8 pro Jaguar a Land Rover

Kdyby to byl jen "Jaguar" vyrabel by se u Jaguaru respektive Land Roveru.
[odkaz]
Avatar - Ricardo
19. 9. 2009 19:17
Re: Tak je to ten Ind naučil
To je tím, že Jaguar nemá vlastní motorárnu. V tvém odkazu není psáno, že by AJ-V8 vyvinul Ford (to je obvyklá mystifikace, která té značce dělá jen ostudu), naopak já mám spousty dokumentů, kterými můžu doložit, že celá linie motorů je kompletně práce Jaguaru. Mimochodem je to teprve čtvrtý motor vlastní konstrukce v dějinách automobilky a každý z nich měl odlišnou konfiguraci - řadový šestiválec, V12, skloněný šestiválec a pak V8, která nahradila vše toto (nepočítáme-li entry motorizace V6 od Fordu).
24. 9. 2009 00:41
Re: Tak je to ten Ind naučil
Ano Jaguar nema vlastni motorarnu. Tim padem bez velke technicke know how pomoci Fordu by nic nevyrobili. Ze tyto V8 motory Jaguaru "navrhovalo" tradicni vlastni "papirove" vyvojove centrum na motory, ktere Jaguar ma (v Whitley Engineering Center), na tom nic nemeni, protoze cast vyvoje a veskere testy jsou delane v prototypovem centru Fordu v Bridgendu.

Jo doloz to, ze nemam pravdu. ;-) Nemam s tim problem.

Jinak znova opakuji, ta rada AJ-V8 Gen III jsou uplne nove motory, ani blok to nema stary. To rika primo PR Jaguaru.
[odkaz]

Znacce dela jen ostudu ten soucasny majitel, to ze vyrabi v nejmodernejsi motorarne v UK, ktera je bohuzel asi pro tebe Fordu, technicky to Jaguaru hodne pomaha. Uvidime jestli to dokaze prodat, podle tve hloupe reakce vidim ze ne a ze bude lepsi, kdyz Ford se na ne vyprdne uplne, at delaji motory kde chteji. :-|
Avatar - MAP2009
19. 9. 2009 16:40
Re: Tak je to ten Ind naučil
Já jsem to nemyslel takhle doslova. Je mi jedno od koho je motor atd. Myslel jsem to tak že od té doby c oje tam Ratan Tata tak to konečně zas někam spěje. Bez ohledu na to kdo to vyrábí, nebo se na tom podílí.
20. 9. 2009 00:14
Re: Tak je to ten Ind naučil
To mas tak, Ford zaplatil vsechen vyvoj a restrukturalizaci jaguaru,nacpal do nej more penez a z toho vzesly ty dva nove modely,ktere jsou uplne jinde,nez predchozi vyrobky jaguaru. Pak prisla krize a Ford to prodal indum.Ted si mozna bude drbat hlavu, az uvidi,jak se jaguary zacnou prodavat.
Avatar - MAP2009
20. 9. 2009 20:05
Re: Tak je to ten Ind naučil
To je už podnikání. Ale myslím že ford měl Jaguar dost dlouhou dobu na to aby ukázal co umí. Což se rozhodně nestalo. Ale jak říkám málokdo to tomu indovi přeje.
neregistrovaný "yaroukh"
21. 9. 2009 05:14
Re: Tak je to ten Ind naučil
Stalo se minimálně to, že se přestalo vtipkovat o kvalitě Jaguarů. A rozplývat se nad novým XJ, a přitom psát, že Ford s Jaguarem nic neukázal...? To moc nedává smysl.
neregistrovaný "yaroukh"
21. 9. 2009 05:09
Re: Tak je to ten Ind naučil
No prostě je Ind nenaučil nic. Resp. podle XF ani XJ to nelze hodnotit.
19. 9. 2009 10:49
JEHO EXCELENCE
Tohle není žádná nošovická veverka, tohle je fantastická kára v níž skloubení elegance, espritu a sportovního ducha prýští z každý škvíry. Ano, XJ JE Jaguar. Noblesní, nadmyšlený, lehce arogantní, přitom silný a všema čtyřma pevně na zemi.

Úchvatný je především vnitřek. Žádné činčání, jde se rovnou na věc. Tohle má snad výjimku z omezené rychlosti vtělenou do své podstaty. No, jen pevně sevři věnec ohanbí a pak ho přitlač pravým kopytem pevně k pelestí. Vytáhne z tebe v první zatáčce i morek...

Jedinečná filosofie - sportovní dělo zkomfortnělé naplněnou ambicí se jménem - exklusiv. Tak se to má dělat. Příď ti nastavuje měřítka, tohle je král džungle, s "tekoucími" zadními blinkry. Jako dvě slzy tvé milé na jejích skráních, to když se nad ránem skloníš nad jejím lůžkem abys pak jediným dlouhým polibkem řekl všechno, cos v sobě zadržoval minulých sto let...

No, popravdě nutno napsat že je tu událost letošního podzimu.

BRAVO JAGUAR :yes:

P.S. A palec hore za vynikající text prvního dojmu :yes:

A vůbec... tohle prostě žádá jaguarovské repete:

Až si půjdeš pro Jaguara, kup pořádný jelenice v okrový barvě a nauč se je správně navlékat. Na závěr sevři pravačku a udeř do levý dlaně. Bude se ti dobře řadit. Pak si kup tvídový sako. Sako, to je to, cos měl naposled na sobě u maturity. Tvídový sako ale bude stát tolik, kolik vyděláš teď, pět let od maturity za měsíc, na to nezapomeň. Není od věci mít pravé ramenní sedlo v semiši. V případě nouze ber i bez.

Svoje óčka zatepli tmavou jednobarevnou nohavicí, cirkus Berousek už tady totiž byl minulej tejden... Na pětačtyřicítky (nazaměňuj s Magnum 45) sháněj kožený boty s tkaničkou. Kožené znamená, že budou z kůže. Celé, ne jako tvoje ošmajdaný adidasky. Až pojedeš kolem Černýho mostu, stav se tam. Nemyslím v Globusu, vlez do kšeftu, kde rozdávaj Jaguary.

Zapomněl jsem na košili a na ponožky. Košili světlejší než to tvídový sako a ponožky tmavší než kalhoty. Já vím, je to facha, ale nejdeš pro Trabanta.

Tak tam na Černým mostě sesedni z koně. Jistě, z koně, ty bys snad jel koupit Jaguara na kole? A vlez dovnitř. Nabídnou ti vodu, čaj a skotskou, a to je dobrý pití. Myslím ta skotská. Tu si ale nedávej, oni neví, že zatím nemáš řidiče. Dej si tradičně vodu, ale - pozor - tvař se, jako bys už vypil za život galony skotský. Chce to cvik.

Pak už to jde jako po másle. Barva auta - nejlepší je jako tvá huba po litru té skotské. Motor - vhodné je, aby vydržel víc, než ty se svejma upocenejma třema číslama za čtrnáct dní. A pak vnitřek - kůže hochu, kůže není nikdy dost (nemyslím to dvojsmyslně... i když...) tak vyber kůži. Hnědá má tu výhodu, že až Jaguara poprvé pořádně oroštuješ, tak to po sobě jen setřeš hadrem. Pozor na bílou, krásná, ale zrádná.

Jo, zapomněl jsem - chce to mít prachy. Poměrně dost. Asi tolik, co vyděláš za sto padesát let. Tak, šťastnou cestu :yes:
Rozbalit vlákno
21
19. 9. 2009 12:28
Re: JEHO EXCELENCE
>:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes: nemam slov, paradne napisane
Avatar - DBS
19. 9. 2009 12:33
Re: JEHO EXCELENCE
Bravo GTI >:D :yes:
20. 9. 2009 12:42
Re: JEHO EXCELENCE
;-) :yes:
19. 9. 2009 14:28
Re: JEHO EXCELENCE
Od zapřisáhlého fandy výrobce lidových vozů takováhle óda na radost to se svět asi vymkl z kloubů. Ale jinak už jen za objem si zasluhuješ :yes: .
20. 9. 2009 12:43
Re: JEHO EXCELENCE
:yes: P.S. nejsem zapřísáhlý fanda, jen vím, kdo to v mainstreamu (vím, supermainstreamu) umí...
Avatar - Lonestarstate
19. 9. 2009 18:47
Re: JEHO EXCELENCE
Já počkám na dojem v reálu. U podobně komplikovaných tvarů karoserie to bývá potřeba pro řádné posouzení. Ale XF mě zatím nepřesvědčil ani naživo. Nové XJ vypadá ještě o notný kus avantgardněji a možná právě ta drzost navíc udělá svoje. Btw. tvoje hodnocení je přesně jako nové XJ. Člověk si chvílema říká "no tak to už je snad moc..." ale pak se uklidní a se zájmem čte/kouká dál. :yes:
19. 9. 2009 20:13
Re: JEHO EXCELENCE
souhlas. jsem z jagu trochu rozpačitý a na můj vkus trochu moc cingrlátek.
Avatar - white label
19. 9. 2009 23:44
Re: JEHO EXCELENCE
Hlavně na té první fotce vypadá interiér opravdu pouťově, na dalších je to ale už o dost lepší...
Ten zadek je pro mě pořád "mimo"...a určitou "vůni orientu" z toho také (bohužel) celkově trochu cítím...
K dokonalé designové vyváženoati XFR to má nekonečně daleko...
21. 9. 2009 11:42
Re: JEHO EXCELENCE
neber ohlad na tu prvu fotku. ani na zopar dalsich, kde to vyzera, akoby sa niekto z redakcie ucil narabat s fotakom :-) slahnut bleskom auto na autosalone, kde je uz aj tak milion odbleskov, to chce riadnu davku odvahy. akurat ze to potm vo vnutri vyzera ako cirkusova maringotka :-) o filtroch fotograf asi este nepocul. tie dalsie fotky su original prezencne. tam mozes vidiet interier aj exterier bez diletantskych umeleckych vloziek.
neregistrovaný "maxo"
21. 9. 2009 20:21
Re: JEHO EXCELENCE
no dlho som tu nebol, ale aj po dlhej dobe musim zase, len s tvojim nazorom suhlasit, nic ine mi nezostava. :yes:
20. 9. 2009 12:44
Re: JEHO EXCELENCE
:yes: Určitě mu pomůže velikost karoserie.
19. 9. 2009 20:06
Re: JEHO EXCELENCE
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: dokonalý :yes: :yes: :yes:
20. 9. 2009 12:45
Re: JEHO EXCELENCE
;-) :yes:
19. 9. 2009 20:16
Re: JEHO EXCELENCE
Já s tím mám trochu problém, když si vybavím ty lordy z anglických seriálů, tak si je dovedu ještě pžedstavit u Land Rovera, ale tady moc ne. Text super.
20. 9. 2009 12:45
Re: JEHO EXCELENCE
:-) diky, no ti lordi se musí také trochu zmodernizovat... :-)
21. 9. 2009 00:54
Re: JEHO EXCELENCE
Už si viděl lorda na lovu, jak si bere AK47 na kachny? ;-)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 9. 2009 03:07
Re: JEHO EXCELENCE
Lordi.. Jó kamaráde, lordi dneska nosej turban... a AK47. ;-) ;-\
21. 9. 2009 10:35
Re: JEHO EXCELENCE
Tohle me zatim ze vsech tvych poznamek nejvic pobavilo. :yes: >:D
Jak rika Ondrej Trojan coby DVTak v legendarnich sklepovskych Mlynech "Tak to sedi!.
19. 9. 2009 15:01
Nu auto je to krasny, ale ...
Jaguar bude nekomu neco diktovat (trend, design, technologie) nu asi tezko ;-\

Auto je to krasny, ale aby nekdo nekomu mohl neco diktovat tak se musi nejdrive prokazat SPOLEHLIVOST, PRODEJE a SCHOPNOSTI daneho vyrobku...

Do roka a do dne budeme vedet jak na tom opravdu tento produkt od Jaguaru opravdu je ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - MeSiL
19. 9. 2009 16:02
Pan dokonalý?
Poslední dobou mi dělá Jag jen radost. Po krásném XF a dokonalém XF-R je tu další perlička. Ano, zatím pouze designová, ale nevěřím, že by nám sem Jag pustil nějakou nevyzrálou šelmičku. To auto budí respekt, je krásné! Ovšem pořád nemohu najít pochopení pro zadní část XJčka. Na jednu stranu tu máme zajímavá zadní světla, která svou orientací a polohou auto zužují a zvyšují a na druhé straně tu máme zatmavený C-sloupek, pro optické rozšíření auta. Nějak mi to nejde dohromady a uvidíme, jak to zatmavení bude vypadat v kombinaci s jinou barvou laku.

Za me 8/10b. :yes:
Rozbalit vlákno
0
Avatar - bubucci
19. 9. 2009 18:41
THUMBS UP
Tak tady není co vytknout, designove bezchybne :yes:
Budí dojem, že si ho člověk musí zasloužit...
Rozbalit vlákno
0
19. 9. 2009 21:14
JAGUAR
Auto je to krásne, o tom ťažko vznikne polemika, akurát sa odkláňa od tradičných hodnôt, a anglický aristokrat mi k nemu už tak veľmi nesedí. Interiér má tak trochu čínsky nádych, modré podsvietenie mi pripadá byť celkom mimo. Nuž, asi nová doba.
Rozbalit vlákno
6
19. 9. 2009 21:58
Re: JAGUAR
Tie tradicne hodnoty priviedli Jaguara tam kde bol doteraz - do slepej ulicky. A tak tu mame dostojneho nastupcu x350. Moderneho, ale s ODKAZOM na minulost.

PS: to modre podsvietenie interieru mala uz napr. XJ40 z 1987.. takze ziadna "cinsko" posobiaca novinka to nie je.
neregistrovaný "yaroukh"
21. 9. 2009 05:11
Re: JAGUAR
Blbý je, že my, kdo z těch tradičních tvarů tak ucvrkáváme, nejsme zákazníci. :-)
Avatar - Pekelná Micinka
21. 9. 2009 11:52
Re: JAGUAR
Jenže já mám obavu, aby z novejch tvarů ucvrnkávali právě ti zákazníci.
neregistrovaný "mates"
21. 9. 2009 15:10
Re: JAGUAR
Zakaznici muzou ucvrnkavat z ceho chteji. Jaga si tu neni kde koupit :-(
Avatar - Pekelná Micinka
22. 9. 2009 18:04
Re: JAGUAR
Já to mylslel globálně. Z prodejů tady by musel Sir Lyons zůstat u motorek. >:-[] :'-(
19. 9. 2009 21:52
cumim
Na text článku nevěřícně čučím. Buď autor neviděl stejné auto, jako já nebo nevím. Fotky svědčí o opaku a pak nechápu, jak mohl vzniknout text, jehož souvislost s viděným je nulová.

Design je splácaninou mezi C6 a Mondeem, naživo je to ještě divnější (a i na tom vínovým, co jezdil při reálným světle venku, to nebylo lepší. A pak je tu zpracování a nápady. Dotykové senzorové otevírání kufru a přihrádky působí jak výtvor tuzera felicií, kliky jsou takové volné (a blbě vymyšlené, 2x se mi mezi kliku a dveře po jejím puštění chytlo sako) Interiér je takový nijaký a v tom vystaveném autě neseděla palubka k výplni dveří (asi o 1 cm, což je v této třídě a notabene u výstavního kusu velký lapsus). Palubka řešená čistě displejem je také diskutabilní prvek a celkový dojem z interiéru je "nuda". Staré XJ bylo o ligu jinde než 7er, S-Klasse i než Quattroporte a nové je přesně ve stejné pozici, navíc je mnohem ošklivější...

Musím říct, že spolu s 9-5 je toto auto největší zklamání z celého veletrhu...
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Esperanto"
21. 9. 2009 18:14
Re: cumim
:yes:
20. 9. 2009 13:43
GB vs. Fr & China
krasna masina plna emocii ale luxusne auto tejto kategorie by nemalo mat zadok ako Citroen C4 sedan a kombinacii s cinskym Geely :'-( fuuj..pokazilo im to cele auto ;-\ ;-\
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Esperanto"
21. 9. 2009 18:11
Hnus...
Nevkusny az gycovity interier, exterier kombinacia C6/Infiniti + Cina... Posledny klinec do rakvy?
Rozbalit vlákno
0