To asi ne. Motor mizí jen z XJ, v ostatních modelech údajně vč. nového F-Type má být k dispozici, tzn. jeho výroba zdaleka nekončí. Vidím v tom jen snahu snižovat (plnit) limity CO2 v rámci značky.
Takže pak už zbývá jen XK a kompresorová verze toho motoru.
Jinak 12,1 má průměr i stará 4,2 V8 supercharged, kterou mam já. Pětilitr tu spotřebu nijak nevylepšil no, a převodovka je pořád stejná ta 6tistupnová.
U BMW by nemusely, pokud se ty emise budou počítat z celého portfolia modelů, tak nějak to teď je. Ale u RR nevím. Tedy pokud se to nepočítá pod BMW. Taky bychom se mohli dočkat situace, že pro blízký východ a do Ruska se budou dělat V12 a v Eurostánu budou prodávat jen max. V8. A nakonec přesunou i výrobu, aby jim heujeři nemohli kecat do toho, co smí vůbec vyrábět.
Záleží, jak si to BMW udělá. Nic nebrání tomu, aby se dvě automobilky, klidně úplně "cizí", daly dohromady pro potřeby výpočtu emisního cíle. Takže třeba Lambo těží ze všech prodaných Fábií, Upů a podobných vozítek. Další z výhod velkého koncernu pro Audi.
Myslím, že byla nějaká edice 7er, ale to možná byla ještě ta předchozí, jinak myslím že ne. Do čeho by to dávali, když nejsou schopný postavit pořádnej supersport, do M6 je to moc těžký... A kvůli pár nadšencům 7er se to nevyplatí.
Edit: Tak jak píše MarTin1. Doplním, 535 horsepower 6.0 -liter, 48 valve, TwinPower Turbo V-12.
Paradoxně, čistě podle papírových hodnot, o 25 koní méně dokáže Jag dostat právě z toho předmětného kompresorového V8, resp. v XKRS dokáže z něj dostat i 550...
Nakúsol si obsiahlu tému BMW a superšport. Ja stále tvrdím, že je večná škoda, že tak silná automobilka s nepriestrelným športovým image, ktorá spraví v každej triede bežných áut športovú verziu, ktorá je najlepšia (alebo jedna z najlepších) v triede, ako M 135i, M3, M5, M6... nestavia skutočné športové auto, resp. superšport. Finačne to utiahnu, imidžovo sa to neskutočne k značke hodí, o techniku a motory nemá obavy nik, tak prečo? Prečo má práve Audi svoj superšport R8, Mercedes svoje SLS a predtým SLR McLaren, výrobca komfortných limuzín Lexus postaví LFA a i taký výrobca inak nudných impotentných krabíc Nissan dokáže spraviť GT-R? A iba BMW nič? 8-s
To bych taky rád věděl, ale našel jsem možná hodně zajímavou věc: [odkaz]
BMW se s Toyotou dohodlo na spolupráci při vývoji sportovního auta. Možná nám to dává prostor pro případný malý sporťák typu BRZ/86, který by dle mě mohl být jako novodobá E30 M3...
Myslím, že dohoda se týká technologií a komponent, nikoliv vývoje společného sportovního auta jako celku.
"companies today said they signed an agreement that allows joint development of a fuel-cell system, joint development of architecture and components for a future sports vehicle, collaboration on powertrain electrification and joint research and development on lightweight technologies"
[odkaz]
A malý sporťák přece BMW dávno má, a dost lepší než BZR. 1er coupé v celé škále končící 1M je více než dostatečný soupeř pro BZR.
byl tam taky smajlík, ale těch 125kW je turbených tudíž daleko lepší průběh výkonu, zrychlení má jen o 0,2 horší. No a když chceš být mermomocí rychlejší i na papíře tak máš širokou paletu výběru od 125i, přes 123d, 135i až k 1M.
To turbo je nízkotlaké, čili žádné tornádo. Navíc už i na rovince je tohle bávo pomalejší, tak snad nemyslíš, že by porazilo lehčí auto s těžištěm o hooooodně níž na technické trati. Jaks přišel na to, že má daleko lepší průběh výkonu? Spočti si plochu pod výkonovou křivkou obou aut (buď si ji zintegruj nebo zplanimetruj) a pak zjistíš, že 125kW turbený motor je na tom hůř (v porovnání s atmo dvoulitrem točícím do 7 a půl). 123d pro toyobaru nebude taky žádné sousto, první vážný konkurent (tedy alespoň pro jízdu v přímce) je 135i.
Já bych ten nový 3,0 S/C uvítal jako doplnění nabídky, ale určitě nesouhlasim s vyškrtnutím 5,0 V8 v atmosférický verzi. Navíc pak bude moc velký skok mezi třílitrem a vrcholnou motorizací.
Třeba se dočkáme nového kompresorového V8 se staronovým objemem 4.0. Ale fakt je, že velký atmosférický motor by měla taková značka jako Jag v nabídce mít. To znamená, že příští XK by nemělo základní motor a začínalo by zřejmě také na V6 s kompresorem, ale co pak s XKR..
Kompresor mám mnohem radši než turbodmychadlo. A v některých případech i víc než atmosféru. Atmosférické V12/ V16 jsou nádherné stroje, ale jinak? Nicméně souhlasím s tím, že do XK šestiválec radši ne. A vždy jsem dával přednost většímu výběru před menším.
Kompresor působí více "poctivě a gentlemansky". Jinak? Jinak zní otázka, jestli zážehové atmosféry u Jaguaru nahradí jen kompresory, protože u menších šestiválců to bude nejspíš turbodmychadlo. O diesech ani nemluvě.
Pokud ti jde o emise, tak větší smysl dává turbodmychadlo, protože zvedá účinnost. V6 Audi s kompresorem pro mne třeba bylo velké (a příjemné) překvapení. Kompresor nabízí jiný charakter. Jsou to takové atmosféry na steroidech. A při velké zátěži mají výhodu, nemusí brát ohled na turbínu, které jinak hrozí roztavení. A pak jsou tu takové ty čistě subjektivní pocity, které jsi naznačil. Turbodmychadlo má své místo, ale tady ho nevidím.
Můj vztah ke kompresorům byl z velké části utvořen motory, jako byl 55 AMG. A k turbodmychadlům vozy, jako je Lancer Evolution. A to říká téměř vše.
Mě o emise rozhodně nejde, psal jsem jen o svých pocitech, to pochopitelně není berná mince pro cokoliv. Když ses tak pěkně rozepsal, proč se nedělají kompresorové diesely?
Vyšší účinnost, relativně malé otáčky, nijak vysoké výkony, "vhodné" zplodiny. Vem si, že diesel může (nebo spíš musí, aby to slušně jelo) bez problémů použít VGT, benzín by ho upekl. Mimo auta se kompresory u dieselových motorů používají. A i v autě jsem viděl kompresor na dieselu, byť v dnešní době na to člověk narazí jen jako na úpravu, dříve jsi našel i produkční vozy s touhle kombinací. Určitě to jde. Primární důvod bude účinnost (diesel má přeci jen být úspornou jednotkou) plus, jak jsem napsal, u dieselu je jednodušší nasadit sofistikované turbodmychadlo (po pravdě, kombinaci benzín a VGT mám rád, ale není to jednoduché soužití, proto je to taková rarita - v dnešní době ji má snad jen 911 Turbo (S)).
To "pokud ti jde" nebylo myšleno na tebe osobně, ale ve smyslu pokud člověku jde.
Kompresor odebírá motoru, pokud je v činnosti (existují nebo přesněji existovaly i zapínatelné kompresory), poměrně nezanedbatelný výkon, nabízí proti tomu okamžitou reakci na přidání plynu.
Turbokompresor nebo i několik turbokompresorů využívají energii výfukových plynů, která je vlastně už jakoby vyhozená. Negativum prodlevy se daří minimalizovat, lépe možná snižovat, alespoň pro běžný provoz.
U dieselů, kde je prodleva stejně tak jako tak, je efektivnější turbo.
Myslím tím, že diesel nebývá prvoplánově určen jako motor se sportovním charakterem, tak nějaká mikroprodleva způsobená reakcí turbín nebo hmotnějším klikovým mechanizmem a setrvačníkem tolik nevadí a proto je, z hlediska energetického, výhodnější použít turbokompresor.
za par mesiacov bude v nizsej strednej triede trojvalec uplne bezna motorizacia a o triedu mensia fabia s htp bude uz velkoobjemove monstrum ;-)
casom skoncia nielen 12 valce ale mozno aj 8 valce..... ;-) a predpokladam ze aj potom sa kazdy bude cudovat :yes: pricom je to jasne uz par rokov :yes: ze kam cely vyvoj speje.....
maly objem je buducnost......je jedno ci tam daju tri turba alebo styri alebo sest....maly objem je zaklad...........tak to aspon vidia automobilky.........ja tiez nie som nejako nadseny ale tento trend mi je znamy uz nejaky rok a neprekvapuje ma to, treba sa s tym zmierit a prijat fakt, ze coskoro budu aj nemecke premie jazdit na trojvalcoch s piatimi turbami ;-) a cim skor ten fakt clovek prijme a zmieri sa s tym - tym lepsie pre neho..... :yes:
Len malá poznámka k číslam: Výkon audioaparatúry asi nebude takmer megawatt, že >:D (to by ju musela napájať malá eletráreň), ale 825 W.
Je tiež čudné, žeby Jag prezentoval šesťvalec ako náhradu za V8, keď výkonovo, momentovo ani dynamikou nestíha za pôvodným motorom. K tomu len dodávam, že ak nahrádzať väčšiu atmosféru menším preplňovaným motorom, tak nech je to aspoň v niečom progres (Focus ST stratil pol litra a jeden valec, ale stratu charakteru aspoň kompenzuje vyšším výkonom); tu progres (okrem čísel CO2) nevidím v ničom.
...jsem jako chlapec viděl x-krát (film). Ne kvůli naivní kriminální zápletce nebo hercům. Jen kvůli možnosti vidět éčko alespoň v kině. (Pro ty později narozené nebyly zde ani fotografie s výjimkou snad Světa motorů - černobílá se zrnem velikosti makových zrn.) Byl jsem z něj tenkrát úplně hotovej a nebyl jsem sám. Jisté pouto se nezpřetrhalo až dodnes a motor byl R6. Dvanáctiválec byl až jako, ne zrovna povedené, umělé dýchání na oživení umírajícího modelu.
Druhý Jaguar, toho zase miloval můj otec, byl to SS 100. Takže i já jsem logicky o něm hodně věděl a měl jsem k němu pozitivní vztah. A taky R6.
To jsou pro mě Jaguary.
Teď, na stará kolena, bych se rád vrátil k láskám svého mládí, ale pro mě Jaguar jako takový už neexistuje. Na veterány moc nejsem a to co se dnes jmenuje Jaguar, mi nic neříká. Byť jsou to auta velmi hezká, daleko méně poruchová jako třeba Jagy 70-80 let, jsou na současné technické úrovni a snad i - jak se dnes říká a mně to vadí - prémie, ale pro mě je to stejně jen indická Tata. Proto je mi skoro jedno, že přijde o V8. Čert to vem, do Jaguara stejně nepatří.
Jinak nakonec teď dobrý V8 mám, vyhovuje mi velmi. Bohužel Jaguar to není.