Novinky
ved taky je trend 😉 :yes😒br />
za par mesiacov bude v nizsej strednej triede trojvalec uplne bezna motorizacia a o triedu mensia fabia s htp bude uz velkoobjemove monstrum 😉
casom skoncia nielen 12 valce ale mozno aj 8 valce..... 😉 a predpokladam ze aj potom sa kazdy bude cudovat :yes: pricom je to jasne uz par rokov :yes: ze kam cely vyvoj speje.....
maly objem je buducnost......je jedno ci tam daju tri turba alebo styri alebo sest....maly objem je zaklad...........tak to aspon vidia automobilky.........ja tiez nie som nejako nadseny ale tento trend mi je znamy uz nejaky rok a neprekvapuje ma to, treba sa s tym zmierit a prijat fakt, ze coskoro budu aj nemecke premie jazdit na trojvalcoch s piatimi turbami 😉 a cim skor ten fakt clovek prijme a zmieri sa s tym - tym lepsie pre neho..... :yes:
za par mesiacov bude v nizsej strednej triede trojvalec uplne bezna motorizacia a o triedu mensia fabia s htp bude uz velkoobjemove monstrum 😉
casom skoncia nielen 12 valce ale mozno aj 8 valce..... 😉 a predpokladam ze aj potom sa kazdy bude cudovat :yes: pricom je to jasne uz par rokov :yes: ze kam cely vyvoj speje.....
maly objem je buducnost......je jedno ci tam daju tri turba alebo styri alebo sest....maly objem je zaklad...........tak to aspon vidia automobilky.........ja tiez nie som nejako nadseny ale tento trend mi je znamy uz nejaky rok a neprekvapuje ma to, treba sa s tym zmierit a prijat fakt, ze coskoro budu aj nemecke premie jazdit na trojvalcoch s piatimi turbami 😉 a cim skor ten fakt clovek prijme a zmieri sa s tym - tym lepsie pre neho..... :yes:
Len malá poznámka k číslam: Výkon audioaparatúry asi nebude takmer megawatt, že >😁 (to by ju musela napájať malá eletráreň), ale 825 W.
Je tiež čudné, žeby Jag prezentoval šesťvalec ako náhradu za V8, keď výkonovo, momentovo ani dynamikou nestíha za pôvodným motorom. K tomu len dodávam, že ak nahrádzať väčšiu atmosféru menším preplňovaným motorom, tak nech je to aspoň v niečom progres (Focus ST stratil pol litra a jeden valec, ale stratu charakteru aspoň kompenzuje vyšším výkonom); tu progres (okrem čísel CO2) nevidím v ničom.
Je tiež čudné, žeby Jag prezentoval šesťvalec ako náhradu za V8, keď výkonovo, momentovo ani dynamikou nestíha za pôvodným motorom. K tomu len dodávam, že ak nahrádzať väčšiu atmosféru menším preplňovaným motorom, tak nech je to aspoň v niečom progres (Focus ST stratil pol litra a jeden valec, ale stratu charakteru aspoň kompenzuje vyšším výkonom); tu progres (okrem čísel CO2) nevidím v ničom.
Už se to blíží. [odkaz]
...jsem jako chlapec viděl x-krát (film). Ne kvůli naivní kriminální zápletce nebo hercům. Jen kvůli možnosti vidět éčko alespoň v kině. (Pro ty později narozené nebyly zde ani fotografie s výjimkou snad Světa motorů - černobílá se zrnem velikosti makových zrn.) Byl jsem z něj tenkrát úplně hotovej a nebyl jsem sám. Jisté pouto se nezpřetrhalo až dodnes a motor byl R6. Dvanáctiválec byl až jako, ne zrovna povedené, umělé dýchání na oživení umírajícího modelu.
Druhý Jaguar, toho zase miloval můj otec, byl to SS 100. Takže i já jsem logicky o něm hodně věděl a měl jsem k němu pozitivní vztah. A taky R6.
To jsou pro mě Jaguary.
Teď, na stará kolena, bych se rád vrátil k láskám svého mládí, ale pro mě Jaguar jako takový už neexistuje. Na veterány moc nejsem a to co se dnes jmenuje Jaguar, mi nic neříká. Byť jsou to auta velmi hezká, daleko méně poruchová jako třeba Jagy 70-80 let, jsou na současné technické úrovni a snad i - jak se dnes říká a mně to vadí - prémie, ale pro mě je to stejně jen indická Tata. Proto je mi skoro jedno, že přijde o V8. Čert to vem, do Jaguara stejně nepatří.
Jinak nakonec teď dobrý V8 mám, vyhovuje mi velmi. Bohužel Jaguar to není.
Čest jeho památce.
Druhý Jaguar, toho zase miloval můj otec, byl to SS 100. Takže i já jsem logicky o něm hodně věděl a měl jsem k němu pozitivní vztah. A taky R6.
To jsou pro mě Jaguary.
Teď, na stará kolena, bych se rád vrátil k láskám svého mládí, ale pro mě Jaguar jako takový už neexistuje. Na veterány moc nejsem a to co se dnes jmenuje Jaguar, mi nic neříká. Byť jsou to auta velmi hezká, daleko méně poruchová jako třeba Jagy 70-80 let, jsou na současné technické úrovni a snad i - jak se dnes říká a mně to vadí - prémie, ale pro mě je to stejně jen indická Tata. Proto je mi skoro jedno, že přijde o V8. Čert to vem, do Jaguara stejně nepatří.
Jinak nakonec teď dobrý V8 mám, vyhovuje mi velmi. Bohužel Jaguar to není.
Čest jeho památce.
Zdá se že honbě za papírovou spotřebou podlehli už i u Jaguaru, což je smutné.... :no: 8-s
Takže pak už zbývá jen XK a kompresorová verze toho motoru.
Jinak 12,1 má průměr i stará 4,2 V8 supercharged, kterou mam já. Pětilitr tu spotřebu nijak nevylepšil no, a převodovka je pořád stejná ta 6tistupnová.
Dělá ještě vůbec BMW 12ti válce??
Edit: Tak jak píše MarTin1. Doplním, 535 horsepower 6.0 -liter, 48 valve, TwinPower Turbo V-12.
BMW se s Toyotou dohodlo na spolupráci při vývoji sportovního auta. Možná nám to dává prostor pro případný malý sporťák typu BRZ/86, který by dle mě mohl být jako novodobá E30 M3...
"companies today said they signed an agreement that allows joint development of a fuel-cell system, joint development of architecture and components for a future sports vehicle, collaboration on powertrain electrification and joint research and development on lightweight technologies"
[odkaz]
A malý sporťák přece BMW dávno má, a dost lepší než BZR. 1er coupé v celé škále končící 1M je více než dostatečný soupeř pro BZR.
A nevím, zda 1 M je soupeř pro Toyobaru, které je levnější.
Můj vztah ke kompresorům byl z velké části utvořen motory, jako byl 55 AMG. A k turbodmychadlům vozy, jako je Lancer Evolution. A to říká téměř vše.
To "pokud ti jde" nebylo myšleno na tebe osobně, ale ve smyslu pokud člověku jde.
Turbokompresor nebo i několik turbokompresorů využívají energii výfukových plynů, která je vlastně už jakoby vyhozená. Negativum prodlevy se daří minimalizovat, lépe možná snižovat, alespoň pro běžný provoz.
U dieselů, kde je prodleva stejně tak jako tak, je efektivnější turbo.
Myslím tím, že diesel nebývá prvoplánově určen jako motor se sportovním charakterem, tak nějaká mikroprodleva způsobená reakcí turbín nebo hmotnějším klikovým mechanizmem a setrvačníkem tolik nevadí a proto je, z hlediska energetického, výhodnější použít turbokompresor.