Jaguar v letošním roce slaví 50. výročí své modelové řady XJ a oslavy zahájila stylově v Ženevě, kde představila jeden výjimečný exemplář, který spojuje minulost se současností.
1) XJ ročníku 68 si takovouto šanci moc a moc zaslouží!!! (dalším je XJF ročník 1976)
2) Udělat na zakázku něco, co bude mít vzhled klasika, ale lepší jízdní vlastnosti a asi menší produkci CO2 a NOx, je nesmírně záslužné a potenciálně populární. Nemusí to totiž stát tolik, jako opravdový oldtimer/yountimer. Ale zase se to tak dobře neprodá...
Jen jsem na rozpacích ze dvou prvků, které tuto myšlenku v prezentovaném případě degradují: změna nárazníků- zde bych určitě ponechal původní chromové (nikoliv ty americké, montované od r. 1973). No a potom ta šířka pneu je vážně nevkusná. Původní rozměr by byl naprosto postačující.
Po renovaci a modernizaci Mk II 1960, kterou si sám oddirigoval Ian Collumn, je to druhý nesmírně záslužný krok zmíněné divize Jaguaru. Tleskám!
Tohle je ale XJ Series III, ne ročník 68, XJF je (snad) překlep, nárazníky vypadají jako nový díl. A Ian je Callum. Column je sloup, Collumn není nic. Raději si to po sobě příště přečti.
OK, pravda.
Ale opravdu mám na mysli XJ první generace, i když zde je prezentována generace pozdější. A měl jsem na mysli překrásný XJ-S, nechal jsem se unést současným systémem značení.
Čtenářům mého příspěvku se moc omlouvám a Micince velice děkuji. Musím se také omluvit panu Callumovi, snad jsem jej v mezičase neurazil... :no: