Jaguar v letošním roce slaví 50. výročí své modelové řady XJ a oslavy zahájila stylově v Ženevě, kde představila jeden výjimečný exemplář, který spojuje minulost se současností.
OK, pravda.
Ale opravdu mám na mysli XJ první generace, i když zde je prezentována generace pozdější. A měl jsem na mysli překrásný XJ-S, nechal jsem se unést současným systémem značení.
Čtenářům mého příspěvku se moc omlouvám a Micince velice děkuji. Musím se také omluvit panu Callumovi, snad jsem jej v mezičase neurazil... :no:
Tohle je ale XJ Series III, ne ročník 68, XJF je (snad) překlep, nárazníky vypadají jako nový díl. A Ian je Callum. Column je sloup, Collumn není nic. Raději si to po sobě příště přečti.
1) XJ ročníku 68 si takovouto šanci moc a moc zaslouží!!! (dalším je XJF ročník 1976)
2) Udělat na zakázku něco, co bude mít vzhled klasika, ale lepší jízdní vlastnosti a asi menší produkci CO2 a NOx, je nesmírně záslužné a potenciálně populární. Nemusí to totiž stát tolik, jako opravdový oldtimer/yountimer. Ale zase se to tak dobře neprodá...
Jen jsem na rozpacích ze dvou prvků, které tuto myšlenku v prezentovaném případě degradují: změna nárazníků- zde bych určitě ponechal původní chromové (nikoliv ty americké, montované od r. 1973). No a potom ta šířka pneu je vážně nevkusná. Původní rozměr by byl naprosto postačující.
Po renovaci a modernizaci Mk II 1960, kterou si sám oddirigoval Ian Collumn, je to druhý nesmírně záslužný krok zmíněné divize Jaguaru. Tleskám!