Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak japonské automobilky bojují o ztracené pozice v Evropě?

Japonské automobilky chtějí své pozice v Evropě dobýt zpět pomocí moderních turbodieselů a vozů kombi.
Zpět na článek
24. 9. 2013 12:14
24. 9. 2013 16:22
25. 9. 2013 14:22
24. 9. 2013 21:20
24. 9. 2013 21:54
25. 9. 2013 05:17
24. 9. 2013 18:26
24. 9. 2013 19:18
24. 9. 2013 21:34
25. 9. 2013 09:20
24. 9. 2013 20:00
24. 9. 2013 20:31
24. 9. 2013 20:36
24. 9. 2013 20:43
24. 9. 2013 20:58
24. 9. 2013 20:59
24. 9. 2013 21:10
24. 9. 2013 21:17
24. 9. 2013 21:54
24. 9. 2013 21:59
24. 9. 2013 21:36
24. 9. 2013 21:39
24. 9. 2013 21:59
24. 9. 2013 22:41
24. 9. 2013 23:00
25. 9. 2013 08:31
24. 9. 2013 20:58
24. 9. 2013 21:21
24. 9. 2013 21:23
24. 9. 2013 22:13
24. 9. 2013 22:31
24. 9. 2013 23:04
25. 9. 2013 20:38
25. 9. 2013 23:23
26. 9. 2013 20:37
24. 9. 2013 22:07
24. 9. 2013 22:29
25. 9. 2013 11:34
24. 9. 2013 20:26
Avatar - Choochoo
24. 9. 2013 12:14
Boj
Spise by byl zajimavy clanek o boji automobilek na evropskem trhu. Treba tak za posledni 3-5let. Rocni prodeje automobilek a celkove rocni trh.

Chapu ze je treba zaplacnout misto tak se obcas musi neco vycucat, ale takove statistiky jsou zajimavejsi. Jednu hvezdu davam za aspon nejaka % v clanku ;-)

Treba takova statistika jak se darilo v Evrope OII a porovnani s prichodem OIII a Rapidu by nebyla?
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
24. 9. 2013 16:22
Re: Boj
Vždyť čísla jsou obecně k mání, tak si to můžeš spočítat sám ........... :-)
Avatar - Choochoo
25. 9. 2013 14:22
Re: Boj
Jasne ze muzu, ale proc sem pak chodit, kdyz si zajimave info musim dohledat sam ;-)
24. 9. 2013 21:20
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
25. 9. 2013 05:17
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Berenika ANTIDIESEL
24. 9. 2013 18:14
KLASIKA JAK SE ZBAVIT DIESEL MOTORŮ?
NO PŘECI DO VÝCHODNÍ EVROPY S NIMA !!! TAM JE JEŠTĚ NEZAKÁZALI, TAM V PARLAMENTU MAJÍ NĚCO JINÝHO NA PRÁCI >:D NENE LIDI JE TO JINAK, JAPONCI JDOU S DOBOU A S USA [odkaz] A ZAČÍNAJÍ DOMA VE VELKÝM TLAČIT ELEKTROMOBILY A V VÝCHODO-EVROPĚ CHTĚJÍ UDAT SVOJE JEDOVATÝ DIESELY, KDYŽ UŽ JIM ZBYLY A BLBOVÉ VÝCHODOEVROPANI JE STÁLE KUPUJÍ ... :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - petrumr
24. 9. 2013 18:26
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
24. 9. 2013 19:18
hyundai
to je fakt..... skvele predava v eu, klobuk dole...

teraz este ked sa rozbehne o rok nova i20 a i10 tak predaje porastu nadalej... to bude narez... toyota by sa mala v eu zacat obavat o post najpredavanejsieho azijcana... lebo hyundai ju skor ci neskor zlomi ;-) o tom nepochybujem :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Hafol
24. 9. 2013 21:34
Re: hyundai
A budou tam už dávat tlumiče a nebo tomu bude dále ulítávat zadek v zatáčkách? [odkaz]
Avatar - dal
25. 9. 2013 09:20
Re: hyundai
Jeden chytrej ze SM něco sesmolil a druhej si na tom chce založit byznys. Víc za tím není třeba hledat.
24. 9. 2013 20:00
Mazda
Mazda je technologicka spicka co sa motorov momentalne tyka, nenapada ma automobilka ktora by jej v motoroch momentalne konkurovala. Z Europskych vyrobcov drzi krok iba Mercedes.
Topper: Korejska H/K sa velmi zlepsila, ale nikdy nebude dobra ako Japonci, tak ako Skoda nikdy nemoze byt Audi.
Rozbalit vlákno
27
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 20:31
Re: Mazda
To máš dost slabou fantazii.
[odkaz]
24. 9. 2013 20:36
Re: Mazda
No je pravda, že 1.0 Ecoboost asi vyvinuli v Evropě.

Každopádně je to americká automobilka ;-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 20:43
Re: Mazda
A dalších 7 míst je shodou okolností také z Evropy. :-)
24. 9. 2013 20:58
Re: Mazda
No neviem napr. s tym "slavnym" cislom 2. - 1,4 TSI (110 KW) som dost najazdil v Passate s DSG. By som si to v zivote ako sukromna osoba nekupil :no:
24. 9. 2013 20:59
Re: Mazda
Přesně tak.

A už vůbec né s ACT za parádní příplatek

:-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 21:10
Re: Mazda
A co ti na 1.4 TSI 110kW na CNG vadí? Snad ne nízké provozní náklady.
24. 9. 2013 21:17
Re: Mazda
jj nízké náklady :-)

[odkaz]

[odkaz]

[odkaz]

Já vím, to všechno bylo a teď už je to vyřešené. Už se to nebude opakovat.
Fakt ;-)

Rozdíl je v tom, že u Mazdy ani Hondy se tohle nikdy nestalo a ani nestane!!!
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 21:54
Re: Mazda
1. Kolega mluvil o 110kW, což je motor na plyn.
2. Jasně nestane, japonské motory nemají nikdy poruchu, protože než se dostaví tak zrezaví
[odkaz]
[odkaz]
A když se objeví nějaké drobnost na motoru, tak maximálně jednou za deset let....
[odkaz]
[odkaz]
24. 9. 2013 21:59
Re: Mazda
No s tím Wankelem máš pravdu. Tam je prostě principiální problém s těsněním.
RX-8 opravdu museli měnit motory.
Na to jsem zapomněl.

Jinak opravdu doufám, že nechceš porovnávat spolehlivost Japonců a VW :-)
24. 9. 2013 21:36
Re: Mazda
Nizke prevadzkova naklady by mi ozaj nevadili ale to sa bohuzial nekonalo: spotreba okolo 7,5L/100 Km a DSG odisla kazdych 50 000 km a to nie u jedneho auta ale u celej flotily! Presli sme na Aurisi Hybrid kombi, spotreba je okolo 6,5L/100Km, zatial 130 000 Km bez poruchy.
24. 9. 2013 21:39
Re: Mazda
jj na DSG jsem ještě zapomněl :-)

To je spolehlivostí na výborné úrovní asi jako TSI.

Pro čínský trh muselo být po opakovaných stížnostech DSG přepracováno ;-)

[odkaz]
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 21:59
Re: Mazda
1.4 TSI 110kW je motor na CNG, proč uvádíš spotřebu v litrech? Passat s tímto motorem bere 6 kg CNG na 100km, tudíž jeho provozní náklady jsou daleko nižší než u toho hybridu.
24. 9. 2013 22:41
Re: Mazda
Mas pravdu boli to CNG, ale najazdili minimalne 1/3 na benzin. Preto viem uviest spotrebu aj v litroch. Spotreba plynu bola cca 7 Kg/100 Km. Koncept zemneho plynu sa mne osobne celkom paci. Ale musim ta upozornit ze VW u tochto motora vyzaduje skrateny servisny interval iba na 15 000 Km co dost vyrazne zvysuje prevadzkove naklady.
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 23:00
Re: Mazda
Je zajímavé, že většina lidí jezdí za méně než 6kg včetně německých dálnic.
[odkaz]
Ale i tak když vezmu tvých 7kg tak má Passat, o třídu větší auto, nižší provozní náklady než Auris hybrid.
25. 9. 2013 08:31
Re: Mazda
...ostatně co taky čekat od nicku "japanpower", že.
24. 9. 2013 20:58
Re: Mazda
No Mazda se zařadila s benzínovými atmo motory mezi turbomotory. A to je velký úspěch.

Podle mého názoru Japonci nevyrábějí turbomotory, kvůli kombinaci cena a spolehlivost. Bohužel tady si spousta lidí myslí, že je to proto, že to neumí. Nebo že jsou hloupí. Nebo já nevím co :-)
Vzpomeňme si jen co měl za benzíny VW před érou těch ošizených TSI! Nebo spíš co si dovolí nabízet ještě dnes, třeba 1.4 16V.

V Evropě o to nejde, což potvrzuje většina zdejších diskutérů (''výměna turba není problém'', ''rozvodovej řetěz si vyměním po 100tis.'' atd.).

Tam, kde je turbo nevyhnutelný, u dieselu, samozřejmě Honda / Mazda dominují.
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 21:21
Re: Mazda
Od Mazdy je konkurenceschopný SkyActiv D, benzíny jsou jen dobré atmosféry, nic víc.

Japonci turbomotory samozřejmě vyvíjejí a postupně je nabídnou. Jen jim to trvá trochu dlouho.
24. 9. 2013 21:23
Re: Mazda
No možná by se to, že to Japoncům trvá dlouho, dalo otočit:

VW byl moc rychle hotov :-)
Viz odkazy výše >:D

K té konkurenceschopnosti:
porovnej si třeba 2.0TDI A 2.2 Skyactive.
Zjistíš, že Skyactive je etalon :-)
A 2.0TDI konkurenceschopný není.

Bohužel ve zdejších testech to vyváží povídačky o tom, že prý někomu nevyhovují sedačky :-)
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 22:13
Re: Mazda
V čem je etalon? 110kW a 129 kW průměr třídy, spotřeba slušná. Spolehlivost neověřená. Za 5-8 let si můžeme povídat o tom, jestli to byl etalon, teď je to jen tvé zbožné přání. Minulé diesely Mazdy, ale ani Toyoty se etalony rozhodně nestaly. Toyota hodila vidle do hnoje, Mazda to zkouší znova a doufejme, že lépe než v předchozí generaci.
24. 9. 2013 22:31
Re: Mazda
Porovnej si Tiguan s CX-5 a Passat se Šestkou a pochopíš v čem je to etalon.
Třeba pružné zrychlení Tiguanu je katastrofa. Jak jsem psal výše 2.0 TDI není konkurenceschopný.
Ale pro fanouška VW najednou pružné zrychlení není důležité a spotřeba je menší jen o málo.. >:D

Ale stručně řečeno Mazda Skyactive D je lepší snad ve všem ;-)
[odkaz]
Im Antriebskapitel liegt er jedenfalls klar vorn, der ausgesprochen niedrig verdichtende, 150 PS starke Skyactiv-Diesel erweist sich als bestes :yes: Triebwerk in diesem Vergleich.

Jinak považuješ spolupráci s BMW za hození vidlí do hnoje? :-)

PS Mám úplně jiná přání, než aby byl nějaký motor etalon :-) Vycházím z faktů.
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 23:04
Re: Mazda
Ano 2.2 Sky-D je lepší motor než 2.0 TDI minulé generace. To z něj ale etalon nedělá. Teď ho ještě zkus porovnat s novým TDI 110kW a 135KW.
A pokud chceš mluvit o etalonu tak jej jistě lze spatřovat v 2.0d od BMW.
25. 9. 2013 20:38
Re: Mazda
Tak tady máš to porovnání s TDI 125kW ;-)

[odkaz]

Jak jsem psal 2.2 Skyactive je lepší snad ve všem :yes:
A klidně si to porovnej s novým 130kW a nic se na tom nezmění..
Nebo jinak, Hame. Napiš v čem je TDI lepší >:D

PS Papírově jsou na tom 320d a silnější 6ka s dieselem prakticky stejně :-|
Takže jak jsem psal - etalon (spolu s BMW).
Avatar - Ham.
25. 9. 2013 23:23
Re: Mazda
Pořád sem cpeš starou generaci TDI (125kW).
Porovnej Sky s novou a napiš v čem je 2.2 Sky 129 kW lepší než 2.0 TDI 135 kW.
325d/125d 160kW je o třídu lepší motor a navíc prověřený praxí, prostě etalon dvoulitrových dieselů, který lehce smázne větší objem 2,2 litru v Mazdě. A konec konců když opustíme dva litry a přejdeme na 2.2 tak v této třídě jsou další motory na které se Mazda nechytá, třeba 2.2 150kW HDi, 2.2 147kW TDCi nebo MB 2.2 250CDI 150kW, které si s 2.2 Sky-D poradí také levou zadní i když už ne o takový parník jako 325d. Takže Sky-D je dobrý motor, určitě tahoun prodejů jak Ma6 tak CX-5, ale k etalonu má dost daleko, možná tak etalon japonských dieselů.
26. 9. 2013 20:37
Re: Mazda
Asi jsi to špatně pochopil, Hame ;-)

Skyactive musíš porovnávat s jednoturbovýmí motory, čili 320d.
Né s 325d ani s ostatními které jsi jmenoval.
To už můžeš rovnou napsat, že nejlepší je 550d :-)
Ještě jinak. Ty jinými slovy píšeš, že 320d je o třídu horší než 325d. To je možná pravda. Ale o tom tady řeč není :-)

Hele, já jsem už uvedl dvě porovnání a tobě to nestačí. Zkus napsat TY, v čem je nový ;-) 2.0TDI lepší než Skyactive!

Já už jsem ti několikrát napsal, že Skyactive je lepší ve VšEM (kromě o 1kW menšího výkonu >:D ).

PS Nový TDI, alespoň v PASSATu, má 130kW ne 135kW.

PPS Jestli se chceš odkazovat na Golf GTD, tak to asi neporovnáme, když do M3 se dává jen slabší verze Skyactive D :-) To je asi tvůj cíl, viď.
Avatar - Emel
24. 9. 2013 22:07
Re: Mazda
Benzíny jsou konkurenceschopné bez ohledu na turbo/atmosféru. Už jsem to tu někde psal... Mazda je u nás za letošní rok v benzínu nejprodávanější dovozové auto ve třídě, tomu já říkám konkurenceschopný motor :-) .
Avatar - Ham.
24. 9. 2013 22:29
Re: Mazda
Prodeje Ma6 i CX-5 celosvětově táhne Sky-D.
Historicky u nás Mazda prodávala víc Ma6 v benzínu než v dieselu. S nástupem poslední generace a Sky-D se trend otočil a dnes prodává nadpoloviční množství v dieselu.
Avatar - Emel
25. 9. 2013 11:34
Re: Mazda
Máš globální čísla? Nebo evropská?
24. 9. 2013 20:26
610 litrů
Prosím o opravu článku info Civicu 610l -> 624l.
Opět doufám, že to je jen náhoda a ne záměr..

Civic má 624l. Né že by to bylo tak super důležité, ale když se tu píšou články jako:

[odkaz]

tak by bylo dobré to uvést na pravou míru.

Jinak si myslím, že výše zmíněné modely Hondy a Mazdy jsou naprosto bez konkurence.
Ať se Evropa utěšuje třeba škrabkou na led.
Nebo tím, že má větší rozsah výbavy/modelů, který si stejně nikdo nekoupí.
Stejně tak je bez konkurence Toyota v hybridech.

Pokroku zdar.

PS Fandím třeba hybridním řešením PSA. Doufám, že to s tím vzduchem dotáhnou
:-)
Rozbalit vlákno
1
24. 9. 2013 22:09
Re: 610 litrů
Díky za upozornění, hodnota objemu opravena. Jedna z dřívějších tiskových zpráv Hondy, ze které jsem čerpal, uváděla 610 litrů, postupem času se ale zřejmě kufr zvětšil :-)