Spise by byl zajimavy clanek o boji automobilek na evropskem trhu. Treba tak za posledni 3-5let. Rocni prodeje automobilek a celkove rocni trh.
Chapu ze je treba zaplacnout misto tak se obcas musi neco vycucat, ale takove statistiky jsou zajimavejsi. Jednu hvezdu davam za aspon nejaka % v clanku ;-)
Treba takova statistika jak se darilo v Evrope OII a porovnani s prichodem OIII a Rapidu by nebyla?
NO PŘECI DO VÝCHODNÍ EVROPY S NIMA !!! TAM JE JEŠTĚ NEZAKÁZALI, TAM V PARLAMENTU MAJÍ NĚCO JINÝHO NA PRÁCI >:D NENE LIDI JE TO JINAK, JAPONCI JDOU S DOBOU A S USA [odkaz] A ZAČÍNAJÍ DOMA VE VELKÝM TLAČIT ELEKTROMOBILY A V VÝCHODO-EVROPĚ CHTĚJÍ UDAT SVOJE JEDOVATÝ DIESELY, KDYŽ UŽ JIM ZBYLY A BLBOVÉ VÝCHODOEVROPANI JE STÁLE KUPUJÍ ... :-!
to je fakt..... skvele predava v eu, klobuk dole...
teraz este ked sa rozbehne o rok nova i20 a i10 tak predaje porastu nadalej... to bude narez... toyota by sa mala v eu zacat obavat o post najpredavanejsieho azijcana... lebo hyundai ju skor ci neskor zlomi ;-) o tom nepochybujem :yes:
Mazda je technologicka spicka co sa motorov momentalne tyka, nenapada ma automobilka ktora by jej v motoroch momentalne konkurovala. Z Europskych vyrobcov drzi krok iba Mercedes.
Topper: Korejska H/K sa velmi zlepsila, ale nikdy nebude dobra ako Japonci, tak ako Skoda nikdy nemoze byt Audi.
1. Kolega mluvil o 110kW, což je motor na plyn.
2. Jasně nestane, japonské motory nemají nikdy poruchu, protože než se dostaví tak zrezaví
[odkaz]
[odkaz]
A když se objeví nějaké drobnost na motoru, tak maximálně jednou za deset let....
[odkaz]
[odkaz]
Nizke prevadzkova naklady by mi ozaj nevadili ale to sa bohuzial nekonalo: spotreba okolo 7,5L/100 Km a DSG odisla kazdych 50 000 km a to nie u jedneho auta ale u celej flotily! Presli sme na Aurisi Hybrid kombi, spotreba je okolo 6,5L/100Km, zatial 130 000 Km bez poruchy.
1.4 TSI 110kW je motor na CNG, proč uvádíš spotřebu v litrech? Passat s tímto motorem bere 6 kg CNG na 100km, tudíž jeho provozní náklady jsou daleko nižší než u toho hybridu.
Mas pravdu boli to CNG, ale najazdili minimalne 1/3 na benzin. Preto viem uviest spotrebu aj v litroch. Spotreba plynu bola cca 7 Kg/100 Km. Koncept zemneho plynu sa mne osobne celkom paci. Ale musim ta upozornit ze VW u tochto motora vyzaduje skrateny servisny interval iba na 15 000 Km co dost vyrazne zvysuje prevadzkove naklady.
Je zajímavé, že většina lidí jezdí za méně než 6kg včetně německých dálnic.
[odkaz]
Ale i tak když vezmu tvých 7kg tak má Passat, o třídu větší auto, nižší provozní náklady než Auris hybrid.
No Mazda se zařadila s benzínovými atmo motory mezi turbomotory. A to je velký úspěch.
Podle mého názoru Japonci nevyrábějí turbomotory, kvůli kombinaci cena a spolehlivost. Bohužel tady si spousta lidí myslí, že je to proto, že to neumí. Nebo že jsou hloupí. Nebo já nevím co :-)
Vzpomeňme si jen co měl za benzíny VW před érou těch ošizených TSI! Nebo spíš co si dovolí nabízet ještě dnes, třeba 1.4 16V.
V Evropě o to nejde, což potvrzuje většina zdejších diskutérů (''výměna turba není problém'', ''rozvodovej řetěz si vyměním po 100tis.'' atd.).
Tam, kde je turbo nevyhnutelný, u dieselu, samozřejmě Honda / Mazda dominují.
V čem je etalon? 110kW a 129 kW průměr třídy, spotřeba slušná. Spolehlivost neověřená. Za 5-8 let si můžeme povídat o tom, jestli to byl etalon, teď je to jen tvé zbožné přání. Minulé diesely Mazdy, ale ani Toyoty se etalony rozhodně nestaly. Toyota hodila vidle do hnoje, Mazda to zkouší znova a doufejme, že lépe než v předchozí generaci.
Porovnej si Tiguan s CX-5 a Passat se Šestkou a pochopíš v čem je to etalon.
Třeba pružné zrychlení Tiguanu je katastrofa. Jak jsem psal výše 2.0 TDI není konkurenceschopný.
Ale pro fanouška VW najednou pružné zrychlení není důležité a spotřeba je menší jen o málo.. >:D
Ale stručně řečeno Mazda Skyactive D je lepší snad ve všem ;-)
[odkaz]
Im Antriebskapitel liegt er jedenfalls klar vorn, der ausgesprochen niedrig verdichtende, 150 PS starke Skyactiv-Diesel erweist sich als bestes :yes: Triebwerk in diesem Vergleich.
Jinak považuješ spolupráci s BMW za hození vidlí do hnoje? :-)
PS Mám úplně jiná přání, než aby byl nějaký motor etalon :-) Vycházím z faktů.
Ano 2.2 Sky-D je lepší motor než 2.0 TDI minulé generace. To z něj ale etalon nedělá. Teď ho ještě zkus porovnat s novým TDI 110kW a 135KW.
A pokud chceš mluvit o etalonu tak jej jistě lze spatřovat v 2.0d od BMW.
Jak jsem psal 2.2 Skyactive je lepší snad ve všem :yes:
A klidně si to porovnej s novým 130kW a nic se na tom nezmění..
Nebo jinak, Hame. Napiš v čem je TDI lepší >:D
PS Papírově jsou na tom 320d a silnější 6ka s dieselem prakticky stejně :-|
Takže jak jsem psal - etalon (spolu s BMW).
Pořád sem cpeš starou generaci TDI (125kW).
Porovnej Sky s novou a napiš v čem je 2.2 Sky 129 kW lepší než 2.0 TDI 135 kW.
325d/125d 160kW je o třídu lepší motor a navíc prověřený praxí, prostě etalon dvoulitrových dieselů, který lehce smázne větší objem 2,2 litru v Mazdě. A konec konců když opustíme dva litry a přejdeme na 2.2 tak v této třídě jsou další motory na které se Mazda nechytá, třeba 2.2 150kW HDi, 2.2 147kW TDCi nebo MB 2.2 250CDI 150kW, které si s 2.2 Sky-D poradí také levou zadní i když už ne o takový parník jako 325d. Takže Sky-D je dobrý motor, určitě tahoun prodejů jak Ma6 tak CX-5, ale k etalonu má dost daleko, možná tak etalon japonských dieselů.
Skyactive musíš porovnávat s jednoturbovýmí motory, čili 320d.
Né s 325d ani s ostatními které jsi jmenoval.
To už můžeš rovnou napsat, že nejlepší je 550d :-)
Ještě jinak. Ty jinými slovy píšeš, že 320d je o třídu horší než 325d. To je možná pravda. Ale o tom tady řeč není :-)
Hele, já jsem už uvedl dvě porovnání a tobě to nestačí. Zkus napsat TY, v čem je nový ;-) 2.0TDI lepší než Skyactive!
Já už jsem ti několikrát napsal, že Skyactive je lepší ve VšEM (kromě o 1kW menšího výkonu >:D ).
PS Nový TDI, alespoň v PASSATu, má 130kW ne 135kW.
PPS Jestli se chceš odkazovat na Golf GTD, tak to asi neporovnáme, když do M3 se dává jen slabší verze Skyactive D :-) To je asi tvůj cíl, viď.
Benzíny jsou konkurenceschopné bez ohledu na turbo/atmosféru. Už jsem to tu někde psal... Mazda je u nás za letošní rok v benzínu nejprodávanější dovozové auto ve třídě, tomu já říkám konkurenceschopný motor :-) .
Prodeje Ma6 i CX-5 celosvětově táhne Sky-D.
Historicky u nás Mazda prodávala víc Ma6 v benzínu než v dieselu. S nástupem poslední generace a Sky-D se trend otočil a dnes prodává nadpoloviční množství v dieselu.
Prosím o opravu článku info Civicu 610l -> 624l.
Opět doufám, že to je jen náhoda a ne záměr..
Civic má 624l. Né že by to bylo tak super důležité, ale když se tu píšou články jako:
[odkaz]
tak by bylo dobré to uvést na pravou míru.
Jinak si myslím, že výše zmíněné modely Hondy a Mazdy jsou naprosto bez konkurence.
Ať se Evropa utěšuje třeba škrabkou na led.
Nebo tím, že má větší rozsah výbavy/modelů, který si stejně nikdo nekoupí.
Stejně tak je bez konkurence Toyota v hybridech.
Pokroku zdar.
PS Fandím třeba hybridním řešením PSA. Doufám, že to s tím vzduchem dotáhnou :-)
Díky za upozornění, hodnota objemu opravena. Jedna z dřívějších tiskových zpráv Hondy, ze které jsem čerpal, uváděla 610 litrů, postupem času se ale zřejmě kufr zvětšil :-)