Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jak japonské automobilky bojují o ztracené pozice v Evropě?

David Bureš David Bureš 24. 9. 2013 • 02:10
41
Japonské automobilky chtějí své pozice v Evropě dobýt zpět pomocí moderních turbodieselů a vozů kombi.

Japonští výrobci se v minulých letech vzpamatovávali z následků tsunami, které Japonsko zasáhlo v dubnu 2011. To spolu s nástupem korejských značek Kia a Hyundai znamenalo, že na evropských trzích ztratili svůj tržní podíl.

Zatímco v roce 2008 mělo sedm největších japonských značek 13,7% podíl na evropském trhu, loni měly jen 11,8% podíl. Mezitím vzrostl podíl automobilek Kia a Hyundai v Evropě z tří procent na 6,1 %. Výrobci ze země vycházejícího slunce na tom mohli být ještě hůř, nebýt úspěšného Nissanu Qashqai, který patří mezi vůbec nejprodávanější auta v Evropě.

Evropská ztráta japonských značek byla způsobena i tím, že krátce po tsunami se zaměřily na utužení svých pozic na severoamerickém trhu, který je pro ně důležitější než ten evropský.

Nyní se ale Japonci opět orientují na Evropu a jdou vstříc zájmu zdejších zákazníků. Prvním lákadlem mají být turbodiesely. O technice Skyactiv od Mazdy bylo toho napsáno již spoustu, její součástí je i dieselový motor 2.2 Skyactiv-D. Honda rovněž přišla se svým vznětovým agregátem, nazvaným 1.6 i-DTEC, zatímco Toyota má od příštího roku nově používat 1,6litrové turbodiesely z dílny BMW.

Druhým lákadlem jsou pak kombíky. Do segmentu kompaktních kombi se letos vrací Toyota se svým Aurisem Touring Sports. Mezi jeho konkurenty bude patřit Honda Civic Tourer s obřím zavazadelníkem o objemu 624 litrů. Naopak Mazda 3 v praktické verzi kombi zřejmě nedorazí.

Japonci se budou muset nadále potýkat se silným soupeřem v podobě korejských značek. Automobilkám Hyundai a Kia se povedlo zbavit se image výrobce nepříliš kvalitních aut s podivným designem, navíc vývoj aut pro evropské trhy přesunuly na starý kontinent, aby lépe splňovala potřeby zdejších zákazníků.

I díky tomu se Hyundai v srpnu stalo druhou nejprodávanější značkou v Evropě, když přeskočilo Nissan. Nejprodávanější asijskou značkou zůstává Toyota.

Na straně Japonců je třeba upozornit i na Mazdu, jejíž evropské prodeje za prvních osm měsíců roku meziročně vzrostly o 11 procent. To je velký úspěch s ohledem na to, že za tu dobu prodeje aut v Evropě klesly o pět procent.

Související články

Témata
26. 9. 2013 20:37
Re: Mazda
Asi jsi to špatně pochopil, Hame ;-)

Skyactive musíš porovnávat s jednoturbovýmí motory, čili 320d.
Né s 325d ani s ostatními které jsi jmenoval.
To už můžeš rovnou napsat, že nejlepší je 550d :-)
Ještě jinak. Ty jinými slovy píšeš, že 320d je o třídu horší než 325d. To je možná pravda. Ale o tom tady řeč není :-)

Hele, já jsem už uvedl dvě porovnání a tobě to nestačí. Zkus napsat TY, v čem je nový ;-) 2.0TDI lepší než Skyactive!

Já už jsem ti několikrát napsal, že Skyactive je lepší ve VšEM (kromě o 1kW menšího výkonu >:D ).

PS Nový TDI, alespoň v PASSATu, má 130kW ne 135kW.

PPS Jestli se chceš odkazovat na Golf GTD, tak to asi neporovnáme, když do M3 se dává jen slabší verze Skyactive D :-) To je asi tvůj cíl, viď.
Avatar - Ham.
25. 9. 2013 23:23
Re: Mazda
Pořád sem cpeš starou generaci TDI (125kW).
Porovnej Sky s novou a napiš v čem je 2.2 Sky 129 kW lepší než 2.0 TDI 135 kW.
325d/125d 160kW je o třídu lepší motor a navíc prověřený praxí, prostě etalon dvoulitrových dieselů, který lehce smázne větší objem 2,2 litru v Mazdě. A konec konců když opustíme dva litry a přejdeme na 2.2 tak v této třídě jsou další motory na které se Mazda nechytá, třeba 2.2 150kW HDi, 2.2 147kW TDCi nebo MB 2.2 250CDI 150kW, které si s 2.2 Sky-D poradí také levou zadní i když už ne o takový parník jako 325d. Takže Sky-D je dobrý motor, určitě tahoun prodejů jak Ma6 tak CX-5, ale k etalonu má dost daleko, možná tak etalon japonských dieselů.
25. 9. 2013 20:38
Re: Mazda
Tak tady máš to porovnání s TDI 125kW ;-)

[odkaz]

Jak jsem psal 2.2 Skyactive je lepší snad ve všem :yes:
A klidně si to porovnej s novým 130kW a nic se na tom nezmění..
Nebo jinak, Hame. Napiš v čem je TDI lepší >:D

PS Papírově jsou na tom 320d a silnější 6ka s dieselem prakticky stejně :-|
Takže jak jsem psal - etalon (spolu s BMW).
Avatar - Choochoo
25. 9. 2013 14:22
Re: Boj
Jasne ze muzu, ale proc sem pak chodit, kdyz si zajimave info musim dohledat sam ;-)
Avatar - Emel
25. 9. 2013 11:34
Re: Mazda
Máš globální čísla? Nebo evropská?
Články odjinud