Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak Němci předjíždí? Děláte stejné chyby?

V Německu ročně při předjížděcích manévrech zemře 400 osob. Proč tomu tak je?
Zpět na článek
3. 4. 2011 21:29
anonym
4. 4. 2011 15:06
5. 4. 2011 07:52
5. 4. 2011 08:36
5. 4. 2011 14:14
Avatar - salamoon
3. 4. 2011 13:31
K bezpečnému předjetí traktoru je potřeba vidět na 300 metrů
Tie cisla su uvadzane pre slabozrakych? :-O
Rozbalit vlákno
6
Avatar - gld
3. 4. 2011 13:50
Re: K bezpečnému předjetí traktoru je potřeba vidět na 300 m
Prečo máš ten pocit?
3. 4. 2011 14:18
Re: K bezpečnému předjetí traktoru je potřeba vidět na 300 m
No je to hovadina :-) Na traktor dlouhý 3 metry a jedoucí rychlostí 30 km/h potřebuju 300 metrů a na náklaďák 15 metrů dlouhý jednoucí 80 km/h potřebuji 500 metrů? Tady něco očividně nesedí, že? :-)

Při předjížděcím manévru traktoru budu v protisměru 5 vteřin. Pro náklaďák to bude zhruba trojnásobek času. Rozdíl ve vzdálenosti, na kterou potřebuju vidět, tu někdo odhadl (opravdu nevím podle čeho) na 40%, přičemž rozdíl v času stráveného v "nebezpečné zóně" je asi 300%.

Ale - a co je hlavní - je informativní hodnota takové věty rovna nule. Protože v reálném provozu za jízdy je prakticky nemožné odhadovat vzdálenost tak dobře, abych si řekl: "tak jo, mám tam půl kilometru, teď můžu" nebo "mám tam 450 metrů, teď to nestihnu" (hlavně pak čím větší vzdálenost tím hůře se odhaduje). Nehledě na to, že ta "bezpečná" vzdálenost se mění s rychlostmi - rozdílem rychlostí předjíždějícího a předjížděného a rychlostí protijedoucího vozu, resp. jeho potenciální rychlostí (pokud takové auto ještě nevidím, ale očekávám, že by se mohlo objevit ze zatáčky).

Prostě blábol :-) Ale jinak rady v článku jsou veskrze dobré. Je pravda, že na většině silnic se 3 auta vedle sebe vejdou. A s trochou duchapřítomnosti všech tří zúčastněných krizové situace z ní lze vyváznout pouze se sérií sprostých nadávek. Bohužel už se našlo spousta těch, kteří toho zneužívají a "počítají" s tím, že se jim ten v protisměru uhne. Přeci musí, jinak zabije i sebe, ne? Jo to je fakt, ale co když na tebe zrovna nekouká a šteluje rádio? Tak jste volové oba, ale oba jste mrtví volové. Nemám rád tyhle lidi, při takovém chování je k průseru vždy hodně blízko.

Jedna rada tu zazněla jen tak okrajově a já bych ji rád zdůraznil. Při předjíždění je důležité, možná úplně nejdůležitější, jaký je rozdíl rychlostí na začátku předjíždění. Řidič nalepený na zadku předjížděného má v okamžiku zahájení předjíždění rozdíl rychlostí 0 km/h. Řidič, co si nechává odstup (a díky tomu vidí dál do protisměru, nemusí tolik "vykukovat" a ohrožovat sebe i provoz v protisměru) může začít s akcelerací ještě dříve než se protější pruh uvolní a když se tak stane může jet už klidně o 20 km/h rychleji než předjížděný a čas strávený v protějším pruhu může klesnout klidně o dvě třetiny. Při předjíždění nejvíce času zabere získat rozdíl rychlostí a čím slabší auto tím více tohle platí!

Koukejte do zrcátek a když chce jet někdo rychleji než vy a neodhadne to (to se občas stane každému), tak nenadávejte hned jak zedníci a řekněte si, že třeba má dobrý důvod spěchat. Co když třeba veze někoho do nemocnice s vážným zraněním? Štastnou cestu všem!
3. 4. 2011 14:36
Re: K bezpečnému předjetí traktoru je potřeba vidět na 300 m
Realita je bohužel taková, že při dodržování rychlostních limitů jsem pomalu nejpomalejší. V obci při 50 km/h mě tlačí před sebou kamión, který by to jinak prosvištěl sedmdesátkou a mimo obec mám dojem, že každý druhý veze rodící ženu nebo těžce raněného. ;-\
Avatar - gld
3. 4. 2011 15:06
Re: K bezpečnému předjetí traktoru je potřeba vidět na 300 m
Je to v prvom rade teoretické odporúčanie, myslím, že to nemysleli zle. Samozrejme, že teraz si nebudem nosiť v aute laserový diaľkomer, skúsený vodič to musí mať v oku.
3. 4. 2011 20:13
Re: K bezpečnému předjetí traktoru je potřeba vidět na 300 m
Je to jen přibližné doporučení a rozhodně má svou logiku. Kdybys předjížděl jen 50kou a proti jelo vozidlo stejnou rychlostí, tak máš něco lehce nad 10s, když budeš podobnou rychlostí předjíždět na normální silnici, kde se pojede na limitech, klesá ona doba na 7s.
Traktor obvykle mívá více jak 3metry, ale to je zanedbatelný údaj - důležitější je, že v tom časovém limitu se musíš rozhlédnout, zhodnotit situaci a pak začít předjíždět. Věřím, že ne každý má vždy bleskurychlé reakce a rozhodování...a ne každý stejně výkonné auto.
Myslím, že tady nemá cenu dělat ramena a navzájem si tvrdit, že to my zvládneme mnohem rychleji, platí to všeobecně a vidím v té radě smyl.
3. 4. 2011 20:50
Re: K bezpečnému předjetí traktoru je potřeba vidět na 300 m
Jo, jenže traktor má za sebou v hodně případech vlek. Navíc nové traktory běžně jedou 40-60 km/h. Ale souhlasím, je to celkem blbost, chybí tam údaj o tom "co to je", protože traktory jsou různé. A pokud si člověk představí třeba starou dvaasedmu bez vleku, tak pak je věta opravdu nesmyslná.
3. 4. 2011 13:36
v UK sa nepredbieha
mali by ste vidieť anglických vodičov som v UK už 3 mesiac a počas tejto doby som nevidel ani jedno auto ktoré by na bežných cestách(nie dialnice) predbiehalo a to tu jazdia iné káry ktoré s výkonom problém nemajú. Slovenský vodiči by sa mali od nich učiť že predbiehať na bežných cestách je pekná blbosť pri čom sa bohužiaľ zomiera!!!
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Parda71 (BMWfans)
3. 4. 2011 13:43
Re: v UK sa nepredbieha
Máš pravdu, třeba ani v Itálii nebo Rakousku není tolik předjíždění jako u nás. Ale porč? Protože mezi českými řidiči, ale i auty je velký rozdíl. Jede škodovka mimo obec 70, dojede ji skupina aut, která jede 90, první dva ze skupinky se bojí předjet a už je vytvořená kolona a spěchající řidiči se snaží předjíždět. A nejen škodovky, v ČR je strašná spousta přehnaně opatrných řidičů,. kteří jezdí 40/70/100 a to se pak plynulost provozu dělá obtížně. Kdyby všichni jezdili 90 bez vyjímek, tak si myslím, že není žádný problém.
Avatar - Ronault.
3. 4. 2011 14:44
Re: v UK sa nepredbieha
To s tou Itálií nebo Rakouskem bych tak jednoznačně neviděl. Jestli jsi četl můj cestopis z léta, tak můžu dodat, že třeba i když jsem držel mimo město předepsanou stovku, tak mnoho Rakušáků mě celkem suverénně předjelo, totéž v Itálii.
Avatar - Andromeda
3. 4. 2011 15:25
Re: v UK sa nepredbieha
Ha ha, formulace, že je v ČR "strašná spousta přehnaně opatrných řidičů" , je vtip měsíce. Na to jsi přišel sám při "plynulém" projíždění Bohemie, nebo to povídali kamarádi u piva ?
Plynulost a rychlost dvě různé věci občas jsou.
No nic, rád se nechám poučit - nechci bez školení umřít b.l.b.e.j >:-[] ...
Avatar - Parda71 (BMWfans)
4. 4. 2011 22:47
Re: v UK sa nepredbieha
Proč hned ten tón? Já to přece nijak "chytrácky" nenapsal, nebo ano? Prostě je to můj názor. Pohybuji se převážně po severní Moravě a tady to platí určitě. Jedu mimo obec po okresce tachometrových 100 a předjíždím často. A nejde jen o HTP nebo popelnice, i nová moderní auta. Nevím čím to je, ale já to prostě zaznamenal. Neřku-li cesta Opava- Ostrava, tam se nedá předjíždět a pak se kolona vleče 70, ale vepředu není kamión, ale nějaký opatrný řidič.
Tvůj arogantní tón mě ale překvapil. Nějak se to tady rozmáhá. Je to tady samý všudybud a brouk pytlík co ví vše nejlíp a ostatní názory jsou kecy :no:
Avatar - Nerez
3. 4. 2011 15:38
Re: v UK sa nepredbieha
Třeba nemohou jet momentálně rychleji. Ten předemnou může vézt nějaký náklad, díky kterému nemůže jen rychleji, ať už je to několik plat s vajíčky, velký svatební dort nebo něco, kvůli čemu musí jet opatrně.
Ale najdou se i takoví, kteří si řeknou, že v 70ti mi moje hátépéčko bude žrát méně než při 90. Ale bohužel, málokdy je člověk na silnici pozná...
3. 4. 2011 18:50
Re: v UK sa nepredbieha
Ja naprosto souhlasim! Je tady velika prevaha opatrnych ridicu ... At uz z duvodu, ze jim HTP proste zere min a oni nasadi styl jizdy "se zblazni, ja si jedu svejch (treba 70 mimo obec)", coz je slusne receno bezohlednost.. Ale budiz. Horsi je, ze kdyz je zacnes predjizdet - a mas jeste 20 km/h pravo, tak jsi hned oznacen za * .. Druha vec je ta, ze vetsina lidi je tak vyblbla z "pomahat a chranit", ze misto toho, aby v obci drzeli lidsky rozumnych tacho +/- 55 - 60, sinou si to real 40 km/h ... A zase ses spatnej ty. Za treti, zejmena na dalnicich se necumi do zrcatek + k tomu duvod v bode 1). Cili opet netolerance a cechackovstvi... Dalsi krasnou veci je cumeni a zpomalovani, kdyz je v protismeru nehoda, cajti, proste cokoliv ... Ze by vsichni delali u novin a nutne fotili ??? K tomu pridejme hrstku magoru, ktery to strilej plnej uplne vsude + nesmyslny omezeni rychlosti tam, kde to neni potreba, ale kde to dobre sype to mestskeho rozpoctu, katastrofalni stav silnic a jsme tam kde jsme!!! :-( :-( :-(
3. 4. 2011 20:28
Re: v UK sa nepredbieha
55-60 je rozum, keď predpis je 50? Načo ten tachometer potom máš? Keby všetci jazdili podľa tachometra, bolo by to okej. Ale stále je plno bláznov, čo jazdia tachmetrových 55-60, a myslia, si že sú v práve. Blbosť. Mne tachometr ukazuje pri týchto rýchlostiach asi o 3 km/h viac, ako idem v skutočnosti. Čiže pri 55 idem 52 a pri 60 už prekračujem rýchlosť o plných 7 km/h.
V niečom máš pravdu, ale s tou rýchlosťou nemôžem súhlasiť. Ak jazdíš ako píšeš, tiež si potencionálne nebezpečný.
Avatar - Parda71 (BMWfans)
4. 4. 2011 22:50
Re: v UK sa nepredbieha
David007- naprostý souhlas, mluvíš mi z duše!
3. 4. 2011 20:17
Re: v UK sa nepredbieha
Na druhou stranu, poslední dobou si často všímám řidičů, kteří předjíždějí naprosto zbytečně. Například v serpentinách mne někdo přejede, abych jej viděl na horizontu dalších 20km a pak předjel na dálnici, kde jede 110...
Či se setkávám s řidiči, kteří drží stabilní tempo 110-120, jedno zdali jde o dálnici či silnici. Ale to jsou extrémní případy.

Jen mne zamrzí, jak někdo vypráví o USA...auta tam mají možná stejné, ale chování je úplně jinde. Může to souviset s vyspělostí země?
3. 4. 2011 20:29
Re: v UK sa nepredbieha
Amíci sú vraj flegmoši. Veľké vzdialenosti, spústa času...veget. ;-)
Avatar - gld
3. 4. 2011 21:15
Re: v UK sa nepredbieha
a hlavne- ťukneš si na tempomat o 5 míľ viac ako je limit a máš na zadku rozblikaný interceptor do 5 minút ;-)
5. 4. 2011 07:35
Re: v UK sa nepredbieha
Nepravda. Američtí policajti normálně tolerují 72 mph na 65, jak zněla rada od mého 70letého příbuzného. Následně vyzkoušeno na cestách na východním pobřeží. A ještě mě předjížděly trucky.
3. 4. 2011 23:28
Re: v UK sa nepredbieha
Dobrá, ale pořád mám dojem, že, ať nechodíme daleko, má třeba Německo, Švýcarsko, VB...lepší pověst, co se jejich řidičů na tamních komunikacích týče.
3. 4. 2011 22:22
Re: v UK sa nepredbieha
Problém dost českých řidičů ovšem je,že i když si člověk drží rychlost 90 - 100 tam, kde to jde, tak ho neustále někdo předjíždí (pruhy nepruhy, omezení rychlosti atd.), zřejmě si řeší své komplexy.
Avatar - Slavek-TDM
4. 4. 2011 11:18
Re: v UK sa nepredbieha
To jsi asi jezdil v jinem UK nez ja >:D Pravda je ta, ze vsichni Anglani jezdi hodne svizne, na hranici povolenych limitu (nebo kousek pres) a tak se skoro nepredjizdi. A druha pravda je, ze jsem za celou dobu (asi 2000km) videl vsehovsudy 2 bouracky a jeste slo jenom o plechy :yes: Velky kontrast prisel ve Francii, kde jsem za 500km videl asi 5 bouracek...
4. 4. 2011 18:37
Re: v UK sa nepredbieha
Ja to s tim UKckem musim potvrdit. Stravil jsem tam 2a pul roku a celkem dost najezdil. A je pravda, ze na beznych silnicich mimo mesto skoro nikdo nepredjizdel. Vlastne jsem tam asi nejvic predjizdel ja... :-)
Avatar - Krispos
3. 4. 2011 14:08
Němci předjížděj jak retardi...
... jedu po dálnici 130, posledních 500 metrů v levém pruhu bo chci předjet kamion a ten němec v MB, co se sune za tím kamionem, mi tam vlítne bez blinkru, když jsem 10 metrů za ním...
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2011 15:12
Němci se v Německu chovají jinak
než když přejedou hranice. Hlavně mladí a pak "hledači děvek". Bydlím v příhraničí a je potřeba mít tzv. reichfiltr - tzn. vidím-li před sebou německé auto - zpravidla bavorák či méďu a v protisměru "lepou děvu", která krom úsměvu může rozdávat karty s diagnozami na venerologii.... Je třeba počítat s tím, že takovým folksexpertům odmontovávají při přejezdu čáry páčky blinkrů a zpětná zrcátka. Čest světlým vyjímkám.
Se soudruhy mám několik zážitků - jeden příklad za všechny - na jedničce mně předfrčel mladý tuzer v trojkovém golfu a s nezbytnou kšiltovkou a pozicí na ležáky se soukmenovcem vedle sebe. Protože jsem se odvážil pokusit se ho po pár kilometrech předjet - najel mi na férovku doprostřed silnice a jel na dělící čáře - a totéž se opakovalo vždycky, když bylo v protisměru volno. Nutno podotknout, že jsem ho nikterak "nepoňoukal". Řidič jedouci za námi shodou okolností také němec - mne začal předjíždět - když byl vedle mne - ukázal na auto toho týpka a ťukal si na čelo - a ukázal abych dával pozor. Když mladý jugend viděl ve zpětném jiného němce - klidně se zařadil do pruhu a nechal ho předjet - ten neváhal a dupnul mu po předjetí na brzdy, takže jsem ho mohl předjet i já.....
No a pak zážitek mého kámoše, co točí kolečko. Mladý rozverný vectrista s Dé na kufru mu někde ve městě, kde je víc semaforů za sebou, vždycky před ním počkal na zelenou, kdy stál a pak na oranžovou vyjel - po takovém zážitku na třetím nebo čtvrtém semaforu, si kamarád připravil domlouvátko, které má v kabině a s chutí sobě vlastní vyběhl z kabiny. Skončilo to drobnou úpravou světlometů u vectry a vlídným pozdravem rozverného skopčáka. Prý ani nechtěl volat pomahače a chrániče.....
Jakmile však přejedou zpátky k sobě do Otčiny - stávají se z nich opět spořádaní řidiči, protože v Německu se Polizei s nikým příliš dlouho nepáře....
Rozbalit vlákno
4
Avatar - Andromeda
3. 4. 2011 15:39
Re: Němci se v Německu chovají jinak
Ano, to je trefa na komoru.Mávnutím kouzelného proutku - tzn. za hranicí ve své fatherland - jsou vzorem korektnosti navždy,až do dalšího přejetí hranice ;-) .
Mimo historické reminiscence je místní schweinerei čistě naším produktem :-! ...
Avatar - gld
3. 4. 2011 19:14
Re: Němci se v Německu chovají jinak
Nuž ale koho je to chyba, proste vedia, že v česku (slovensku, maďarsku..) je vymáhateľnosť práva (spravodlivosti?) značne nižšia, tož si dovoľujú..
3. 4. 2011 20:00
Re: Němci se v Německu chovají jinak
svatá pravda - v reichu si nedovolí nikdo moc s policajty diskutovat a nabízet jim všimné při kontrole..... Ne, že by to tam nebylo, ale v první lajně a zvlášť s auslandery to tak nefunguje.... To u nás to spíš chvílemi vypadá, že pécháčka jsou "na lovu"....
4. 4. 2011 20:54
Re: Němci se v Německu chovají jinak
drtiva vetsina nemcu co jezdi do prihranici jsou cesti, polsti, rusti emigranti. Casto jsem tam a slyset nekoho bez dialektu je vyjimka.

Prumerny nemec na vychod jezdi tak asi jako cesi na Ukrajinu (vyjimka zajezd do prahy) ma v zahranici strach a dava si podle toho i vetsi pozor, protoze ho vsude policajti oberou i za vymysleny prestupek. Zil jsem jako IT ve Frankfurtu, Norimberku a mel jsem plno kolegu, kteri procestovali cesly svet krome vychodni evropy i kdyz bydleli jen 100km od ceskych hranic. Mladi jezdi velice zodpovedne ne pro pokuty ale ze strachu o svuj zivot zazil jsem takove kteri nechteli ridit v desti.

Policie ma v nemecku dost slabe jmeno a postihy jsou tam snad nejslabsi v cele EU, staci se podivat na to jak si tam teanageri na policajty dovoluji.
anonym
3. 4. 2011 21:29
opravička
"Předjížděný by měl uhnout co nejvíc k pravému okrají vozovky a pokud možno snažit se snížit rychlost." Tahle věta je myslím zavádějící, předjížděný by měl pokračovat stejnou rychlostí vpřed tak, aby byl pro předjíždějícího co nejčitelnější z hledicka odhadu rychlosti. Pokud dojde na brzdy, měl by brzdit jen předjíždějící tak, aby se za předjížděného stihl zařadit. Pokud se totiž rozhodnou brzdit oba místo k zařazení jaksi co? Ano...nevznikne.
Rozbalit vlákno
0
4. 4. 2011 15:06
chyby chyby
Ja mam skusenosti z nemeckych dialnic take, ze ked je havaria a je odklonena dialnica na dediny a mestecka tak nemci aj ked mozu napr. spominany traktor predbehnut tak to proste neurobi vacsina. Vacsina ich totiz vobec nevie obiehat. Vedia tak akurat na dialnici polozit nohu na plyn ale mimo to nie je nic moc. :-!
Rozbalit vlákno
0
5. 4. 2011 07:52
chyby
než se článek publikuje, měl by si ho pisatel nejméně dvakrát po sobě přečíst. :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
5. 4. 2011 08:36
Re: chyby
Od kdy je z tebe takový puritánský češtinář... ;-) >:-[]

P.S. Nebo nemyslíš gramatické chyby, ale faktické?
5. 4. 2011 08:40
Re: chyby
>:D nejsem, ale jentak jsem si po dlouhé době přečetl jeden článek co by mě mohl zajímat a po třech odstavcích je to hrozný když v každým chybí aspoň v jednom slově písmenko >:D Jestli takto vypadají všechny články, tak pěkný no >:D
5. 4. 2011 14:14
LC
v kanade kdyz je 80,muzes jet kolem 100,kde je 90,muzes jet kolem 110,na dalnici kde je 100,muzes v klidu 120, za 140 uz sem dostal pokutku,na dalnici kde je 110,muzes v klidu 130.proste vzdycky o kolem 20 km/h rychleji je v pohode.fizlove sedi jen v aute a cpou se donatama a chlastaj kafe,jo na nejakejch silnicich te pusti v klidu o 30,a kolem Toronta na dalnici 401 neni prakticky kde te zastavit,takze tam se jezdi tak 160 a vic....no problem >:D mam to vyzkouseny za 10 let jezdeni tady.naviz tady znam par poldu, a ti me rekli,ze i kdyz prekrocis o 30 km/h na to serou,zastavujou jen auta z americkou znackou,nebo ze znackou Quebec{francouzky kanadani}.v USA taky jezdim myslim o 5,10 mil. vzdycky vic,je to normalni,kdybys dodrzoval speed limit urcite te zastavi,protoze to neni normalni,a budou si myslet zes chlastal nebo ses zfetlej >:D
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Flash666
29. 5. 2011 01:19
muj nazor a tecka
dokaze uz nekdo pochopit ze povolene rychlostni limity jsou uz nekolik desetileti a byli delany s ohledem na tehdejsi schopnosti vozidel. i kdyz se v minulosti jeste snizili ? a taky ze kdyz jedu na 90 kolem 100+ ze to neni piratstvi ci hovadstvi jak tu kazdej s HTP a yarisama keca ? kdyz nekdo jede rychlejs delate z toho uz mega vrazdu posledniho stupne! kdyz nekdo jede 70 na spotrebuju na silnici ci 80/90 na dalnici a pak se snazi predject kamion a nekouka se do zrcatek proste to tam rizne.Na dalnicich ujedu tejdne cca 3-5 TKM.a vzdy svedomite koukam do zrcatek jestli neco nejede abych ho nezdrzoval a neohrozil ho. a kdyz naky idioti s autama co sotva jedou a vidi ze je predjizdi dodavka to schvalne ohuli aby je clovek nepredjel je fakt i na me moc ,ale tuty existence nase organy nepostihujou. oni jsou zodpovedny za nebezpeci na silnicich. Za tenhle tejden sem videl nehodu kdy dedek s nakym malym sracem vlitnul na stopce pred passata na obchvatu tremosna. nasledne sem tuten tejden nedostal 3x prednost(pokazde auto maleho rozmeru a vykonu s starsim ridicem ,dnes dokonce plne auto a vzadu deti a ani mu to neprislo spatne a divne.

Pokazde kdyz vidim ze nekdo zamnou jede a chce predject tak mu nebranim. i mu ukazu blinkrem kdy muze. aby mohl predject bezpecne.

NEBEZPECNEJSI JE * CO JEDE 40 nez ridic co jede 70 a vi co je a k cemu je auto. Staci se koukat na nake existence za volantem a strach jim srsi z oci.

klidne me ukamenujte ridici HTP yarisu apod.

PS: ve vsech skupinach ridicu jsou kre*eni!
Rozbalit vlákno
0