O prázdninových jízdách štvou kolony úplně každého řidiče. Češi se v nich ale doma neumějí chovat. Není proto divu, že tápou i v zahraničí, kde je spousta věcí jinak.
jen represe, represe, represe, likvidacni pokuty a odebirani ridicaku. nic jiného kokoŤok na ministerstvu dopravy nepredved.
v rakousku na silnicich cedule, jak se mají ridici v pripade kolony chovat, ze mají ulicku vytvaret. videl někdo něco podobnyho u nas??
spoléhat na to, ze ridic z autoskoly vi, jak se ma v takových pripadech chovat, je cesta do pekel. za me nejspis podobny predpis ani nebyl, ja to znam jen proto, ze jezdim pravidelne do A.
Naopak, řidič z autoškoly by právě měl vědět jak se chovat v této situaci.
Tyto situace by měla právě hlídat naše slavná polici a řidiče postihovat (stačí mírně, ne likvidačně). Ale ono je jednoduší měřit rychlost a v klidu vybírat pokuty.
pravidlo, který moc často nepoužíváš, se ti casem vykouri z hlavy
proto v A ty cedule
proc u nas nejsou??
a uplne na palici je to rozdilne razeni u nas a v zahranici
A právě proto by čerství absolvent autoškoly snad měl mít to pravidlo v hlavě.
Ale s osvětou souhlasím. Dokonce je tu organizace, která je velice dobře financovaná a měla by se tím zabývat. Její název je BESIP. Bohužel je to jen obrovský tunel na peníze :no:
jenze pak to dopada ja pises nize
když uhnes, blondýna si mysli, ze ji poustis ke kadernikoj ....
mozna, kdyby tam byla ta cedule, ze by ji to doslo ....
Většina řidičů v ČR do zahraničí nejezdí (nebo jen občas), proto bych odlišnost v předpisech neviděl jako zásadní problém. Problém je, že tento předpis drtivá většina řidičů nedodržuje. Zcela určitě chybí informovanost a osvěta (cedule, letáčky, spoty v TV).
Ale je nutné, aby v této činnosti působila i policie a snažila se dodržovaní předpisů vymáhat - to se bohužel také neděje.
Já bych to naopak viděl jako naprosto zásadní problém! :-!
Je to stejná blbost jako když vymysleli že auto na okruhu bude mít přednost jen občas = totální krávovina
Předpisy musej bejt jednotný = představ si že v nějakejch státech by byla přednost zleva a v některejch zprava :-)
Policie zadarmo vymyslela Chránit a pomáhat = a pak za peníze nechala vytvořit Pomáhat a chránit - to neni vtip! >:D
Na tu bych fakt nespoléhal = ta je tu od toho aby dala na 4 proudovou výpadovku z města ceduli s omezením a za bukem měřila = to je její hlavní náplň :-)
Teda poslední roky to rozšířila o stovku vozů co tě chvíli tlačej a když se necháš změřej tě :yes: >:D
Sjednotit předpis = a svět to zřejmě nepředělá po našem = my se vrátíme k původnímu a všude okolo fungujícímu: Levej pruh doleva, dva pomalejší doprava = a tak jak je to v sousedních státech podpořit to dopravníma značkama :-!
No jo, přestav si, že by se v některých státech jezdilo vlevo. :-O >:D;-)
Jinak v tomhle souhlasím, pravidlo by mělo být stejné v celé EU. Já si to pravidlo pamatoval z doby, kdy jsem se učil předpisy ke zkouškám a nebyla to věc, kterou jsem si před vyjetím do Rakouska nebo Německa kontroloval. V praxi se samozřejmě přizpůsobím, je úplně jedno, jestli to třeba všichni ostatní dělají špatně, přeci uličku nezablokuji jen proto, že mám pravdu. Přesto by bylo lepší zmatkům předcházet.
No jo přestav si v Anglii apod. uplatňovat pravidlo pravé ruky >:-[]
Když si hrajeme na jednotnou Evropu myslim že takovýhle pravidla musej bejt jednotný = je to prostě rozumný = a úplnej nesmysl snaha mít to v nějakym státě úmyslně jinak
Presne tak, naprosto prevazuje represe a nikdo nepusobi na ridice preventivne, vychovne. Pritom tahle druha varianta ma daleko vetsi vyznam. A nejde jenom o neznalost, clovek se daleko casteji jenom zapomene. Jedna cedule proste udela mnohem vic- ridic udela to, co je na ni napsane. Oproti tomu vyber pokuty neresi vubec nic, jenom tresta toho, co ridic neudelal.
Ony ani ty cedule nejsou samospásné. Typická situace na rakouské dálnici vypadá takže sice je na exponovaných úsecích cedule každých pár km. Ale. Když se začne tvořit Stau tak 90% aut s rakouskou či německou značkou tvoří Rettunggasse automaticky a pak 80% aut s českou SPZ a takřka 100% s polskou najede tak aby viděli dopředu a samozřejmě nárazník na nárazník, defakto to ucpou s minimální možností manévrovat. Co jsem si tak všimnul tak když se dojedou tři auta s naší spz tak ještě vytořej jakési "schody" asi aby viděli dopředu všichni. Přitom význam té cedule rychle pochopila i moje sedmiletá dcera.
Na našich víceproudých silniciích to vapdá obdobně, zajedu ke kraji a kolikrát vidím v jednom zrcátku obě světla za mnou stojícího.
Na to bohužel už pomáhá jen ta represe ze strany policie. Bohužel tomuto se naši policajti nevěnují.
Já to z autoškoly vím a vždycky se tak řadím!
Jedinej problém je v tom, že pak na mě nadává každej * na kole, protože mě logicky nemůže objet z prava a ani ho nenapadne, že by mě předjel zleva, jak by se správně mělo. Je pravdou, že ostatní zleva nepředjede, ti stojí uprostřed a zprava mají tak 1,5 metru prostoru :-/.
Vždycky si připadám jak exot, protože opravdu takto stojím jedinej!
U nás na silnici je to opravdu tragédie...
"Pokud se blondýna v BMW X5 před vámi rozhodne, že všichni řidiči před ní uhýbají proto, aby ona mohla dorazit včas ke kadeřníkovi....."
To přesně vystihuje problém v ČR, pokud v koloně uhnu ke straně abych utvořil záchranou uličku, tak vypadám jako exot a ten co jede za mnou se přede mne začne valit, protože si zřejmě myslí, že pouze přejíždím do vedlejšího pruhu. A za ním už jedou bezmyšlenkovitě další......
Já bych v tomhle případě eště před blondýnu řadil Ťokovo Ministerstvo dopravy = pobavilo mě jejich vysvětlení proč je to u nás jinak než ve zbytku světa: Nám to takhle přišlo lepší :yes::yes: >:D >:D
Problém je, že tohle nedodržuje prostě VŮBEC NIKDO. Už se mi vícekrát stalo, že jsem při posouvání v koloně na dálnici byl široko daleko jedinné "pako", které bylo vystrčené více doprava. Samozřejmě abych byl navíc ještě vytrubován desítkami těch, kteří "zrovna vezou těhotnou manželku do porodnice" a podjíždějí kolonu odstavným pruhem.
Pak se není co divit, že i ti co to zkusí se na to raději rychle vykašlou.
Vůbec nikdo je moc = pár blbů jako ty a já existuje :-)
Za podjíždění odstavnym bych dal tak 6 bodů = a možná by se to zlepšilo >:-[]
Sjednotit zácharnnou uličku se zbytkem světa a dodělat značení = při těch miliardách co se v systému ztratěj - viz jen poslední rok miliarda navíc na D8 - halířová položka ;-)
Proč se vymýšlí a nemůžou projet normálně odstavným pruhem tak jak to nakonec většinou stejně dělají, protože je to rychlejší? Tohle pravidlo bych nechal jenom na ty dálnice, kde odstavný pruh není.
Co se týká zahraničí tak jsem si nějak nevšiml, že by někdo někam uhýbal dokud něco nejede a že se mi ještě nestalo, aby něco jelo. Jenom ve městě a tam nebylo kam uhnout jedině do protisměru.
Proč to dělat složitě, když to nikdo neumí? Pokud by se přepsal pár slov tak by se nikdo nemusel nic učit a nebyl by v tom pak bordel, že každý bude stát jinak takže záchranka nepřijede za 5 minut, ale za 20... Pacošovi je jedno jak se tam ta záchranka dostane, ale chce aby tam byla co nejdříve.
Musíš uznat, že v současné situaci je na to nejlepší odstavný pruh ;-) Můžeš to samozřejmě zkusit lidi naučit, ale kolik lidí bude muset umřít, protože záchranka dojede pozdě? :no:
Něco podobného jak u nás s kruháčema jsem zažil v Itálii hlavní neoznačené a na vedlejší STOP, ale kdo to má vědět, když není na tu ceduli vidět >:D
Ne odstavný pruh neni nejlepší = občas tam může stát auto. Proto se už před lety zavedlo jednotný pravidlo = který no problem funguje
Jinak je tomu ale v malém státě v srdci Evropy kde ministerský úředník Tomáš Neřold z Ministerstva dopravy tenhle týden na novinářský dotaz proč změnili něco co všude funguje a že z odlišného řazení doma a v cizině musí mít čeští ale i zahraniční řidiči zbytečně těžkou hlavu: Pokládáme náš způsob za logičtější
Může mi redakce poradit,kam mám uhnout např v 8km zůžení na D1 ve směru od Brna na Vyškov? 8KM pruh o šírce 2,5m,kde je omezená 80km/h...co mám dělat,když za mnou bliká sanitka a nemohu nic dělat?mám zrychlit nad povolených 80km/h (často se tam jede ale 50km/h) a problikávat auto přede mnou? nebo zastavit? prosím fundovanou radu.
Je neuvěřitelné, že polovina článku je věnována rozdílu mezi naší úpravou a okolními státy. Dokonce je tam i vyjádření nějakého pitomce z ministerstva, který to obhajuje, a při tom máme STEJNOU úpravu jako ostatní státy. Záchranný pruh se dělá VLEVO, stejně jako kdekoliv jinde v Evropě.
§ 41 odst. 8: ...je-li v jednom směru jízdy tři a více jízdních pruhů, sníží vzájemný boční odstup řidiči vozidel v levém a středním jízdním pruhu...