Když vidím, kolik lidí dře na vapce a myje si auto tím kartáčem, který byl před nimi použitý xx-krát, rve mi to srdce. Ten lak bude vypadat brzy v bídném stavu. Někteří mají lak po 2-3 letech totálně zbídačený.
Možná by nebylo od věci taky napsat, že není chemie, jako chemie na mytí. Navíc pokud má člověk na autě vrstvy vosku (tuhý, ne tu parodii z myček) nebo keramiku, nemůže použít cokoliv.
No mě to zabere třeba i celý den... Když jsem dával dohromady po koupi Fanouse, tak dva dny...takže za hodinu hodně zběžně a leda tak navoskovani udržovaného a pravidelně voskovaneho laku, jak je třeba vzít lestenku nebo odstraňovat nějaký asfalt apod. tak hodina nehrozí
Pokud své auto nebereš jen jako stroj, tak ten půlden na jaře svému autu rád obětuješ.
V pátek dopoledne jsem se věnoval svému Cliu, dokonce jsem využil volné garáže rodičů a z montážní jámy jsem očistil auto i ze spodu :-)
Je úplně jedno jakou použijete houbičku nebo jakou navštívíte myčku, protože je technicky vyloučeno, aby to udělalo na laku víc škody než lidi na parkovišti :-! A tudíž se nezabývám takovými zbytečnostmi a prostě to umyju tou kterou zrovna chytnu do ruky...
Některé z těch jsou rad vyloženě špatné, jiné zavádějící. Takže trochu úprav, oprav a tipů:
1) Při předmytí se auto oplachuje wapkou odspodu, aby se odtékající vodou shora nenarušovala účinnost aplikovaného roztoku.
2) Auto je lepší mýt kvalitní mikrovláknovou rukavicí s úpletem z dlouhých vláken (sice se teoreticky dá koupit i v tescu, ale kdo ji tam koupí, může rovnou umývat auto tou houbičkou od nádobí). Na ráfky je lepší jemná houba a na vnitřky pak speciální š***tý kartáč.
3) Auto se nesuší stěrkou (ta je na skla, případně na auto, u něhož nám na laku nezáleží) a už vůbec ne umělou jelenicí, ale mikrovláknovou osuškou z látky o vysoké gramáži. Pomoci tomu lze aplikací sušícího roztoku před finálním oplachem.
4) Leštěnka a vosk jsou dvě rozdílné věci. Ke konzervaci slouží vosk (to je taky to, co si většina lidí koupí v supermarketu). Leštěnka nemusí být nutně jen známé Tempo. Vosk není potřeba aplikovat po každém mytí, ale je vhodné vrstvu obnovit detailerem (rychlovoskem).
5) Pro aplikaci vosku jsou ideální malé, jemné molitanové podušky, pro jeho sundání pak jemný mikrovláknový hadřík. Elektrické leštičky se zpravidla používají k aplikaci (nanášení), ale zbytky vosku se stejně musejí odstranit hadříkem. Vosk se ručně neaplikuje ani "neleští" krouživými pohyby, ale lineárními (ty je totiž jednodušší vyretušovat při případném poškození).
6) Lišty se ošetřují až po voskování, aby prach z voskování na nich neulpíval.
Opět se mi potvrdilo, že to, že někdo dělá něco mnoho let, ještě neznamená, že to dělá dobře. Holt není profík jako profík. Pán z článku i redaktor by měli navštívit nějaká školení skutečných odborníků na detailing. Někoho to možná překvapí, ale pořádně "umýt" (a ošetřit) auto zvenku zabere týmu 2-3 lidí i 5 dnů (aniž by se musely dělat korekce (broušení) laku).
Vyhrady mam hlavne k bodu c. 3. Ja teda mnohem radsi pouzivam k suseni jelenici (pravou), nez mikrovlaknove uterky. Jelenici jsem susil vzdy vsechny svoje auta a zatim jsem nepoznal nic lepsiho.
Jo, ja netvrdim, ze je mikrovlakno spatne - vubec ne! - ale jelenici mam radsi, lip se mi s ni dela a pokud ji clovek predem namoci a vyzdima, tak saje vyborne a zaroven je i jemna. Chyba je maximalne, pokud ji nekdo vezme na auto suchou. Mikrovlaknove uterky mam taky, ale pouzivam je na jine veci, nez vysouseni laku.
Kdyz jsem jeste zil v CR, tak jsem pracoval u Würth v divizi auto, takze samozrejme znam velmi dobre v podstate veskerou profi autokosmetiku. Jen nesouhlasim s nazorem, ze je jelenice spatna. Muj nazor je, ze se k vysouseni hodi obe varianty a je jen na kazdem cloveku, s cim se mu pracuje lepe.
PS: Ja jsem nemcinar, pro me to video moc srozumitelne neni. >:D;-)
Pokud vás tato problematika zajímá víc a chcete se dozvědět, jak se opravdu postarat o auto, podívejte na www.facebook.com/LTDetailing . Kdykoliv mi napište, rád poradím, protože taková péče, jakou provádí pán z článku, opravdu není ta správná, natož šetrná. Bohužel zaspal dobu... :-(
Kdybych se do toho pustila sama, tak mi to zabere celý den, takže ho raději rovnou dávám do servisu, kde mi ho vždycky vyčistí tak, že je jako nové, a rovnou mi i zkontrolují, jestli je pod kapotou všechno v pořádku. Když tak doporučuji - [odkaz] :-)